Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Volvo FH4 nie oś wleczona - Nie podnosi się oś wleczoną pod załadunkiem

rafifer 30 Mar 2017 17:50 996 7
  • #1 30 Mar 2017 17:50
    rafifer
    Poziom 10  

    Jeżdżę Volvo Fh4 z 2015 roku. Po zapięciu naczepy z ładunkiem nie mogę podnieść osi włączonej. Wcześniej jeździłem volvem z 2010 roku i nie było z tym problemu. Byliśmy u dealera Volvo i niestety nie mogą nam pomoc. Słyszałem ze da się to jednak ominąć i w nowych Volvach. Dodam ze przez to ze oś jest cały czas opuszczona pod załadunkiem podczas manewrowania na placu firmy zdzieram opony to zera w pół roku
    Może jakieś sugestie?

    0 7
  • Pomocny post
    #2 13 Kwi 2017 20:31
    Dawid W
    Poziom 14  

    Nie wiem czy dobrze myślę ale wydaje mi się że powinieneś oszukać czujnik w układzie pneumatycznym odpowiedzialny za podnoszenie tej osi. Mi z kolei w dafie coś takiego mówili jak mi się wleczona nie chciała podnosić ale to też była ciężarówka z zabudową HDS

    0
  • Pomocny post
    #3 13 Kwi 2017 21:01
    pitool
    Poziom 30  

    Rozumiem że to ciągnik 4X2 i chcesz podnieść oś w naczepie?

    0
  • #4 14 Kwi 2017 09:14
    rafifer
    Poziom 10  

    Konfiguracja 6/2 i chodzi mi o poniesienie osi wleczonej w ciągniku.
    Co do oszukania czujnika ciśnienia to będzie problem bo w nowym FH jest on niestety w zaworze zawieszenia tzw ECS. Jak byłem na serwisie w Holandii to z tego co zrozumiałem mechanika powiedział ze można to zrobić zmieniając jskies parametry w sterowniku zawieszenia. Jak się pytałem w Polsce w serwisie to potwierdzili ale powiedzieli ze nie są mi w stanie pomoc, tłumaczyli się przepisami nacisku na oś itp. Może jest jakiś magik w Polsce który to ogarnie??

    0
  • Pomocny post
    #5 14 Kwi 2017 10:29
    pitool
    Poziom 30  

    rafifer napisał:
    Jak się pytałem w Polsce w serwisie to potwierdzili ale powiedzieli ze nie są mi w stanie pomoc
    I nawet nie wiem czy maja dostęp do tego typu funkcji bo pewnie każda konfiguracje wykonują" online". W Manie to nawet czujników ciśnienia w kolach ,fabryka nie pozwoliła wyłączyć,tłumacząc się bezpieczeństwem. Szukaj kogoś z testerem Vocom Development.

    0
  • Pomocny post
    #6 08 Gru 2017 15:22
    Anjei
    Poziom 12  

    Witam.Czy jest jeszcze aktualne przerobienie sterowania osi wleczonei ?

    1
  • #7 08 Gru 2017 17:56
    rafifer
    Poziom 10  

    Temat zamknięty!
    Dwa parametry trzeba zmienić w RCIOM i po kłopocie. Najgorsze jest to ze chłopak który mi to zrobił, policzył sobie 180€ dodam ze było to w irlandii

    1
  • #8 11 Mar 2018 02:56
    rafifer
    Poziom 10  

    Parametry zmienione w serwisie w Irlandii za 180€ przez premium tech tool w wersji development. Chodzi o to ze nie każdy serwis Volvo ma takie możliwości bez łączenia się z centralnym serwerem. W Polsce muszą robić to poprzez tzw. Kampanie lub przeprogaramowanie RCIOM.
    W Krajach skandynawskich jest możliwość opuszczania osi wyleczonych bez ograniczeń nacisku ze względu na warunki na drogach.

    1