Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B6 1.8T - Kontrolka ciśnienia oleju

LgN1 30 Mar 2017 22:41 4863 16
  • #1 30 Mar 2017 22:41
    LgN1
    Poziom 3  

    Witam
    Posiadam problem z zapalającą się czasami na obrotach poniżej 2000 i gorącym silniku kontrolką ciśnienia oleju. W aucie ostatnimi czasy wymieniłem pompę oleju, gdyż nie podawała ciśnienia, panewki, olej zalany 5w40 a problem migającej kontrolki nie zniknął. Jaki może być powód? Dodam,że teraz jest odpowiednie ciśnienie w układzie, na biegu jałowym i nagrzanym silniku ciśnienie na benzynie około 1,5 bar a na gazie około 1,1-2 bara.

    0 16
  • #2 31 Mar 2017 05:36
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    LgN1 napisał:
    benzynie około 1,5 bar a na gazie około 1,1-2 bara.

    Tu mnie zaciekawiłeś jaki związek z ciśnieniem oleju ma rodzaj paliwa?
    Sprawdzałeś czujnik?

    1
  • #3 31 Mar 2017 08:42
    Jackall
    Poziom 26  

    Może na gazie ma niższe obroty. Ciśnienie oleju może też tracić przez przytarte wałki rozrządu. Ale jeśli manometr pokazuje dobrze, to czujnik może trafiony.

    0
  • #4 31 Mar 2017 08:53
    oktawian89
    Poziom 21  

    Ile ma rozgrzany przy 2000 rpm ?

    Ma miec MINIMUM 2 bar.

    0
  • #5 31 Mar 2017 23:15
    LgN1
    Poziom 3  

    Na gazie ma mniej, bo gaz jest do regulacji i trzyma obroty około 650. Ale ona się zapala zazwyczaj około 1800 obr/min

    Dodano po 2 [minuty]:

    A może coś jest nie tak z turbina i jej smarowanie zawodzi? Lecz wg mnie ciągnie dobrze i nic nie słychać niepokojącego. W poniedziałek pojadę i pomierze jeszcze raz na dokładnym manometrze, wg mechanika coś nie tak, może być coś z czujnikiem stanu oleju, bo czasami również zapala się przy hamowaniu lub przyspieszaniu

    0
  • #6 01 Kwi 2017 04:06
    Duchowny77
    Poziom 6  

    piotrekwoj1 napisał:
    LgN1 napisał:
    benzynie około 1,5 bar a na gazie około 1,1-2 bara.

    Tu mnie zaciekawiłeś jaki związek z ciśnieniem oleju ma rodzaj paliwa?
    Sprawdzałeś czujnik?

    Związku niema żadnego... sądzę że czujnik jest rozwiązaniem.

    1
  • #7 01 Kwi 2017 16:32
    LgN1
    Poziom 3  

    To jeśli jest uszkodzony czujnik to nie paliła by się ciągle kontrolka od ciśnienia? A ktoś może powie, czy przy tym silniku występują dwa czujniki,czy tylko jeden? W okolicach filtra oleju

    0
  • #10 04 Kwi 2017 21:50
    LgN1
    Poziom 3  

    Niestety czerwona, 2-3 razy mruga i znika, ol zuruck czy coś w tym stylu

    0
  • #11 17 Lis 2017 08:44
    elDominiko
    Poziom 1  

    Powiedz rozwiązałeś problem tej kontrolki?
    Ja mam podobny i nikt nie potrafi pomóc: ciśnienie pomierzone, jest ok a czerwona kontrolka zapala się przy 1800obrotach i gaśnie powyżej 2000. ciśnienie przy 1800 2 bary przy 2000 2.5bara.

    1
  • #12 17 Lis 2017 08:51
    matimon22
    Poziom 25  

    elDominiko napisał:
    Powiedz rozwiązałeś problem tej kontrolki?
    Ja mam podobny i nikt nie potrafi pomóc: ciśnienie pomierzone, jest ok a czerwona kontrolka zapala się przy 1800obrotach i gaśnie powyżej 2000. ciśnienie przy 1800 2 bary przy 2000 2.5bara.


    Mało. Pewnie trochę poniżej 1800obr/min nie ma wymaganego 1.6bar i dla tego na chwile się zapala.

    0
  • #13 20 Lis 2017 09:19
    LgN1
    Poziom 3  

    Problem dalej niezwiązany. Jeden mechanik twierdzi, że przyczyną mogą być walnięte zegary , gdyż raz na jakiś czas wariują, a i wskazówka prędkości nie działa płynnie

    0
  • #14 20 Lis 2017 12:08
    lukashb
    Poziom 39  

    O matko, nie kombinujmy... żadne zegary, robiłem takie usterki, łącznie ze zrzucaniem michy, naprawa trwała szybko. Co robiłem:
    -demontaż michy,
    -czyszczenie smoka,
    -rozbiórka pompy, w celu ustalenia wytarcia zębatek i gładzi dekielka i obudowy
    -sprawdzenie działania zaworu upustowego sprężarką kilkukrotnie
    -dalej wymiana filtra oleju na markowy
    -pomiar ciśnienia na wolnych, przy rozgrzanym, i przy 2 - 3 - 4 tysiącach obrotów, ma rosnąć powiedzmy liniowo, 2tys - 2 bary, 3 tys 3 bary itp. Może być deko mniej oczywiście jak i więcej.
    -Następnie dobry czujnik ciśnienia wkręcany w podstawę filtra oleju, tanie lubią przebić ciśnieniem wtyk i cieknie olej, oczywiście nie działają przy tym.

    Jak zrobisz powyższe, to gwarantuję, naprawisz auto w 1 dzień i bez obaw czy turbo zatarte czy nie, bo słabe zasilanie w olej. Pozdrawiam

    0
  • #15 21 Lis 2017 12:11
    LgN1
    Poziom 3  

    Kolego :
    Smok oczyszczony
    Filtr MAN
    Nowa pompa oleju
    Jedynie ten zawór nie czyszczony, a problem dalej jest

    1
  • #16 21 Lis 2017 13:11
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Jakie masz ciśnienie?

    0
  • #17 22 Lis 2017 13:33
    LgN1
    Poziom 3  

    Przy samym pomiarze nie byłem, ale mechanik twierdzi , że dobre. Kontrolka przeważnie zaświeca się przy 1800 obr/min

    3
  Szukaj w 5mln produktów