Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Midlum 190 dxi - ciśnienie oleju na wolnych OK na wysokich za małe.

31 Mar 2017 08:08 1662 5
  • Poziom 9  
    Mam problem jak w temacie, na rozgrzanym oleju na wolnych obrotach ciśnienie w granicach 2 bary jednak przy prędkości roboczej rośnie tylko do 3,2 bara i wyświetla komunikat o niskim ciśnieniu. Silnik mam rozebrany, wałek i wał przemierzone i są OK panewki pójdą do wymiany ale nie były tragiczne, gdzie szukać przyczyny? Dodam, że silnik został rozebrany planowo ze względu na zużycie tulei i pierścieni oraz, że wszystko w układzie korbowo-tłokowym dostanie nowe. Usterka olejowa pojawiła się nagle i przyspieszyła decyzje o planowanym remoncie.
  • Poziom 21  
    Fizycznie manometrem ciśnienie mierzone? Może czujnik przekłamywał, teraz to domysły. Nie zapomnij założyć nowej pompy olejowej, przy wymianie panewek!!!
  • Poziom 9  
    Dziękuje za zainteresowanie tematem, jednocześnie mam pytanie czym jest podyktowana sugestia wymiany pompy olejowej, może się mylę ale to przecież jeden z trwalszych podzespołów silnika? A może w przypadku tej konstrukcji jest inaczej? Z tego co się orientowałem typowy trop: "wałki, czujnik, panewki, pompa" z reguły jest błędny i generuje tylko koszty. Jest jakiś problem (podobno) w podstawie filtrów. A nawiasem mówiąc podobno w tych silnikach wyciera się wałek rozrządu, u mnie skończyły się pierścienie i tłoki a wałek ma wymiar praktycznie nominalny.
  • Poziom 28  
    W pompie jest zaworek(jakby przelew) który decyduje o ciśnieniu.Być może on jest uszkodzony.U mnie było tak że zaworek się zaciął i podał max ciśnienia i muszę przyznać nie było dobrze(opadły zawory).Poz artur
  • Poziom 21  
    Sugestia wymiany pompy podyktowana wyłącznie moją autopsją, z czasów kiedy jeszcze robiłem takie rzeczy. Nie każę Ci przecież wymieniać, to jedynie sugestia ;). Mógłbym tutaj podawać namnażające się przykłady oszczędności typu: "przecież ciśnienie na zegarach było dobre, to nie będziemy wymieniać pompy". Rozumiem, że silnik już masz rozebrany, więc nie masz fizycznie możliwości weryfikacji ciśnienia oleju. Wkładając grube setki w remont silnika myślę, że warto dołożyć jeszcze kilka stów (nawet tysiąc) i założyć nową pompę olejową. Z pompami olejowymi jest tak, że jest dobrze, jak jest dobrze, pompy z czasem stracą swoją wydajność i po remoncie czasami nie wyrabiają. Co do tropu utraty ciśnienia tak, taki jest ogólnie przyjęty trop, jednak niekiedy problem stwarza gdzieś po drodze jakiś zaworek zwrotny. Czasem i najtańszy filtr też namiesza. Wycierają się krzywki wałków ogólnie w DXi - przerabiałem kilkanaście razy, jednak w dużych silnikach ciągników siodłowych. Przyznam się szczerze, że z takim małym DXi nigdy nie miałem styczności, więc nie chcę Cię wprowadzać w błąd, że "sprawdź ten i ten zaworek, znajdujący się tu albo tu".

    PS. Zerknij tu jeszcze:Link
  • Poziom 9  
    Dziękuję kolegom, problem chyba rozwiązany. Silnik złożon,y prawie całe bebechy nowe, dodatkowo wymieniłem zawór wkręcany ampulem w podstawie filtra oleju oraz sprężynę zaworu sąsiadującego, oczywiście mycie dokładne wszystkich zakamarków oraz zaworu na pompie oleju. Jeszcze trzeba trochę pojeżdzić ale mam nadzieję, że nie zapeszę jeśli powiem, że "cyka pięknie" no i ciśnienie oleju 2,4 na wolnych oraz 4,8 przy prędkości roboczej. Poza tym mam refleksję, którą chciałbym się podzielić. Wydaje mi się, że silnik DXI 5 i DXI 7 nie mają nic wspólnego z silnikami dużych ciągników serii DXI (chyba) są to silniki niemieckiej firmy Deutz i w tym momencie rada dla wszystkich: jeśli potrzebujecie części z oryginału bo przyzwoitych zamienników brak należy szukać u partnerów Deutza. Jest taniej i szybciej niż w a.s.o. Pozdrawiam