Witam.
Posiadam Vectre B z silnikiem x25xe.
Odkąd ją posiadam miała problemy z utrzymaniem wolnych obrotów po zrzuceniu z biegu podczas jazdy.
Załóżmy że na jakimś biegu mam 2000obr/min po czym zrzucając na luz Vectra przygaśnie aż do oświecenia sie kontrolki od aku po czym podbije obroty i utrzymuje prawidłowe poniżej 1000obr.min.
Zdarza się także że po prostu zgaśnie po zrzuceniu na luz.
Podobny problem jest podczas ruszania gdy wrzuci się pierwszy bieg i lekko doda gazu Vectra również przygaśnie lub całkowicie zgaśnie. Jeśli jednak uda jej się podbić obroty to już normalnie dalej jedzie bez żadnych komplikacji.
Problem tylko przy ruszaniu i zrzucaniu z biegu występuje gdy silnik zaczyna się rozgrzewać.
Dopóki jest zimny wszystko działa prawidłowo. Jak się rozgrzeje do tych prawie 90 stopni również jest w miarę bo już nie przygasa przy wrzuceniu luzu jednak przy dodaniu gazu w celu ruszenia nadal ma ten sam objaw.
- Vectra ma wywalony EGR (wisi schowany żeby błedu nie było)
- Poprzedni właściciel zmienił pokrywy zaworów na plastiki z omegi 3.0 i dodał pod kolektor dolotowy blachę grubości około 20mm jako podstawkę gdyż pokrywy z omegi są wyższe i kolektor nie pasuje.
Mam następujące pytania:
- Jaka może być przyczyna wyżej wymienionych objawów
- Czy podstawka pod kolektor dolotowy może mieć coś wspólnego z tymi objawami
- W jakiej pozycji w momencie wygaszonego silnika powinny być 2 przepustniczki znajdujące sie w kolektorze dolotowym po przeciwnej stronie niż przepustnica.
- Czy tak zwany "odkurzacz" można sobie od tak wtyczkę z niego odłączyć ponieważ drażni na początku gdyż już jest wyeksploatowany i dość głośno pracuje.
Proszę o pomysły co można sprawdzić lub wymienić aby temu zaradzić.
Dodam że wymieniłem gumowe łączniki kolektora dolotowego gdyż były sparciałe i słychać było że bierze lewe powietrze.
Wymieniłem także parę pękniętych przewodów podciśnieniowych.
Posiadam Vectre B z silnikiem x25xe.
Odkąd ją posiadam miała problemy z utrzymaniem wolnych obrotów po zrzuceniu z biegu podczas jazdy.
Załóżmy że na jakimś biegu mam 2000obr/min po czym zrzucając na luz Vectra przygaśnie aż do oświecenia sie kontrolki od aku po czym podbije obroty i utrzymuje prawidłowe poniżej 1000obr.min.
Zdarza się także że po prostu zgaśnie po zrzuceniu na luz.
Podobny problem jest podczas ruszania gdy wrzuci się pierwszy bieg i lekko doda gazu Vectra również przygaśnie lub całkowicie zgaśnie. Jeśli jednak uda jej się podbić obroty to już normalnie dalej jedzie bez żadnych komplikacji.
Problem tylko przy ruszaniu i zrzucaniu z biegu występuje gdy silnik zaczyna się rozgrzewać.
Dopóki jest zimny wszystko działa prawidłowo. Jak się rozgrzeje do tych prawie 90 stopni również jest w miarę bo już nie przygasa przy wrzuceniu luzu jednak przy dodaniu gazu w celu ruszenia nadal ma ten sam objaw.
- Vectra ma wywalony EGR (wisi schowany żeby błedu nie było)
- Poprzedni właściciel zmienił pokrywy zaworów na plastiki z omegi 3.0 i dodał pod kolektor dolotowy blachę grubości około 20mm jako podstawkę gdyż pokrywy z omegi są wyższe i kolektor nie pasuje.
Mam następujące pytania:
- Jaka może być przyczyna wyżej wymienionych objawów
- Czy podstawka pod kolektor dolotowy może mieć coś wspólnego z tymi objawami
- W jakiej pozycji w momencie wygaszonego silnika powinny być 2 przepustniczki znajdujące sie w kolektorze dolotowym po przeciwnej stronie niż przepustnica.
- Czy tak zwany "odkurzacz" można sobie od tak wtyczkę z niego odłączyć ponieważ drażni na początku gdyż już jest wyeksploatowany i dość głośno pracuje.
Proszę o pomysły co można sprawdzić lub wymienić aby temu zaradzić.
Dodam że wymieniłem gumowe łączniki kolektora dolotowego gdyż były sparciałe i słychać było że bierze lewe powietrze.
Wymieniłem także parę pękniętych przewodów podciśnieniowych.