Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra B x25xe - Opel Vectra B 2.5 V6 x25xe przygasa/gaśnie.

Lizardy 31 Mar 2017 20:40 1428 7
  • #1
    Lizardy
    Level 11  
    Witam.
    Posiadam Vectre B z silnikiem x25xe.

    Odkąd ją posiadam miała problemy z utrzymaniem wolnych obrotów po zrzuceniu z biegu podczas jazdy.
    Załóżmy że na jakimś biegu mam 2000obr/min po czym zrzucając na luz Vectra przygaśnie aż do oświecenia sie kontrolki od aku po czym podbije obroty i utrzymuje prawidłowe poniżej 1000obr.min.
    Zdarza się także że po prostu zgaśnie po zrzuceniu na luz.

    Podobny problem jest podczas ruszania gdy wrzuci się pierwszy bieg i lekko doda gazu Vectra również przygaśnie lub całkowicie zgaśnie. Jeśli jednak uda jej się podbić obroty to już normalnie dalej jedzie bez żadnych komplikacji.

    Problem tylko przy ruszaniu i zrzucaniu z biegu występuje gdy silnik zaczyna się rozgrzewać.
    Dopóki jest zimny wszystko działa prawidłowo. Jak się rozgrzeje do tych prawie 90 stopni również jest w miarę bo już nie przygasa przy wrzuceniu luzu jednak przy dodaniu gazu w celu ruszenia nadal ma ten sam objaw.

    - Vectra ma wywalony EGR (wisi schowany żeby błedu nie było)
    - Poprzedni właściciel zmienił pokrywy zaworów na plastiki z omegi 3.0 i dodał pod kolektor dolotowy blachę grubości około 20mm jako podstawkę gdyż pokrywy z omegi są wyższe i kolektor nie pasuje.

    Mam następujące pytania:

    - Jaka może być przyczyna wyżej wymienionych objawów
    - Czy podstawka pod kolektor dolotowy może mieć coś wspólnego z tymi objawami
    - W jakiej pozycji w momencie wygaszonego silnika powinny być 2 przepustniczki znajdujące sie w kolektorze dolotowym po przeciwnej stronie niż przepustnica.
    - Czy tak zwany "odkurzacz" można sobie od tak wtyczkę z niego odłączyć ponieważ drażni na początku gdyż już jest wyeksploatowany i dość głośno pracuje.

    Proszę o pomysły co można sprawdzić lub wymienić aby temu zaradzić.

    Dodam że wymieniłem gumowe łączniki kolektora dolotowego gdyż były sparciałe i słychać było że bierze lewe powietrze.
    Wymieniłem także parę pękniętych przewodów podciśnieniowych.
  • #2
    Duchowny77
    Level 9  
    Silniczek krokowy... do czyszczenia lub wymiany.
  • #3
    Lizardy
    Level 11  
    Rozbiore i postaram się wyczyścić.
    Trochę mnie dziwi ze silniczek może być niesprawny ponieważ obroty trzyma elegancko na luzie...
  • #5
    Lizardy
    Level 11  
    Gazu nie ma. Generalnie jestem przeciwnikiem gazu i to bardzo zawzietym.
  • #6
    Lizardy
    Level 11  
    Wyczyscilem silniczek krokowy. Rusza się w sensie zamyka i otwiera bez oporu jednakże auto pracuje bez zmian...
    wyczyscilem także przepustnice bo była bardzo zajdziona nagarem. Jest lepiej po tym zabiegu.
    auto jednakże pracuje tak samo co zauwazylem z wpieta przeplywka jak i bez niej.
    Nie wiem czy przeplywka ma aż takie znaczenie ale po jej odpieciu nie zauwazylem różnicy w pracy silnika czy też w przyspieszeniu. Wszystko bez niej działa tak samo jak z z tym wyjątkiem błędu który wywala brak przeplywki.

    Proszę pomóżcie.
  • #7
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Lizardy wrote:
    Nie wiem czy przeplywka ma aż takie znaczenie ale po jej odpieciu nie zauwazylem różnicy w pracy silnika czy też w przyspieszeniu. Wszystko bez niej działa tak samo jak z z tym wyjątkiem błędu który wywala brak przeplywki.

    Proszę pomóżcie.


    Weź nie płacz tylko pomierz miernikiem przepływomierz, odpinani to h.... a nie diagnoza.
    Albo diagnoza ubogich umysłowo.
  • #8
    Lizardy
    Level 11  
    Jestem tego świadomy ze odponanie nic nie daje jednakże nie mam żadnych danych jakie rezystancje mają występować na przeplywce silniczku krokowym czy też tym mierniku temperatury.