Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowarka Hilti TCU 24 H uszkodzony element

31 Mar 2017 21:20 2154 13
  • Poziom 10  
    Ładowarka nie ładuje , świeci się zielona dioda po włożeniu baterii zapala się czerwona ładowania i po kilku sekundach gaśnie . Po rozkręceniu okazało się że uszkodzony jest element na wejściu transformatora niestety nie można go zidentyfikować .Mam prośbę czy ktoś może wie co to za element ?
  • Poziom 40  
    Jest to warystor, nie znam jego wartości. Ja w jego miejsce wstawiłem bezpiecznik 1.2A.
  • Poziom 40  
    gumisie napisał:
    warystor,


    Nie prawda.


    Ładowarka jest uszkodzona po stronie wtórnej, trzeba zrobić wyraźne zdjęcia od strony elementów oraz druku; jaki tam jest układ scalony
  • Poziom 40  
    HD-VIDEO napisał:
    Nie prawda.
    prawda ponieważ kolega
    wojtek00711 napisał:
    Po rozkręceniu okazało się że uszkodzony jest element na wejściu transformatora niestety nie można go zidentyfikować .Mam prośbę czy ktoś może wie co to za element ?
    a to że uszkodzenie jest po stronie wtórnej ładowarki to masz racje.
  • Poziom 40  
    To, że jakiś element jest uszkodzony to prawda ale ten element nie jest warystorem, którego kazałeś szukać. Jak by był to warystor to z zasady działania nie można by go zamienić na bezpiecznik. Więc...

    Do sprawdzenia są akumulatory, jak są mocno już zużyte to tak będzie.

    W akumulatorach (pakietach) są czujniki, najczęściej termistor do pomiaru temperatury akumulatorów ale może być dodatkowe jednorazowe zabezpieczenie temperaturowe, które zadziałało a ładowarka tak może to sygnalizować.


    Mocno są przegrzane rezystory pomiaru prądu, to by sugerowało uszkodzone akumulatory.
  • Poziom 10  
    Akumulatory są podzielone na dwa pakiety 12 V w ładowarce jest zwora która łączy szeregowo pakiety i daje nam to 24 V, zabezpieczeniem przed przegrzaniem jest jeden termistor nic więcej niema , rozebrałem ten przegrzany który był w ładowarce ok 3 godz. bez nadzoru i część ogniw uległa uszkodzeniu nie wiem dlaczego termistor nie zadziałał . Pomierzyłem trochę napięcia i tak po wlutowaniu uszkodzonego elementu(warystora) bez obciążenia jest na wyjściu około 27 V i po włożeniu aku
    przez kilkanaście sekund , później spada do ok. 15V .Również za warystorem na wejściu napięcie spada poniżej 100 V , chciałem dodać że akumulatory naładowałem różnymi sposobami trochę ładowarką od laptopa do ponad 26 V i ładnie kręcą a mimo wszystko ładowarka się rozłącza po ostygnięciu wadliwego elementu sytuacja się powtarza wydaje mi się ze gdyby był cały to by było wszystko ok.
  • Poziom 40  
    Termistor w akumulatorach, ogólnie nie jest zabezpieczeniem a dodatkowym czujnikiem końca ładowana akumulatora o ile sam układ scalony ma algorytm -delta V potem ewentualnie gdy temperatura nie spada - ładowarka wykrywa jako uszkodzenie; tutaj nie wiadomo bo nie znalazłem nic o układzie.

    Ten element na pierwotnym to pozystor PTC, i w takiej formie jak teraz czyli pęknięty to na pewno przyczynia się do tego, że ładowarka nie działa prawidłowo.

    Musiałem, że został zamieniony przynajmniej na bezpiecznik, bo to była prawidłowa podpowiedz ale na czas testu. Potem trzeba wymienić na PTC a nie na warystor.

    Producent ładowarki przewidział, że może być przeciążana przez akumulatory a zastosowanie bezpiecznika w tym miejscu to ciągłe jego przepalanie i reklamacje.


    Wymienić na PTC, wymienić te niskomowe rezystory, bo są przegrzane a przerwa na jednym z nich przesunie prąd ładowania.
  • Poziom 10  
    Dzięki piękne za podpowiedź , mam pytanie jakie parametry ma mieć ? na obudowie jest podany prąd 460 mA ,znalazłem w sklepie taki jak na zdjęciu czy może być średnica i prąd by się zgadzał.
    Dane :
    EPCOS B59830C0120A070
    Producent EPCOS
    Typ bezpiecznika termistor PTC
    Rodzaj bezpiecznika ceramiczny
    Prąd znamionowy 460mA
    Prąd przełączany 920mA
    Napięcie znamionowe 230V
    Napięcie maksymalne 265V
    Rezystancja min. 3.7Ω
    Raster wyprowadzeń 5mm
    Średnica 22mm
    Temperatura pracy -25...125°C
    Wymiary wyprowadzeń Ø0.6 x 35mm
    Trwałość elektryczna 100cykli
    Grubość 5mm
    Czas przełączania 6s
  • Poziom 40  
    HD-VIDEO napisał:
    Myślałem, że został zamieniony przynajmniej na bezpiecznik, bo to była prawidłowa podpowiedz ale na czas testu.

    gumisie napisał:
    Ja w jego miejsce wstawiłem bezpiecznik 1.2A.
    HD-VIDEO napisał:
    ładowarka jest uszkodzona po stronie wtórnej,
    wojtek nie walcz z tym elementem, wstaw bezpiecznik 500mA "ale na czas testu" jak napisał kol.HD-VIDEO i wykonaj pomiary.
  • Poziom 10  
    Pobór prądu jest prawie 3 A po podpięciu akumulatora oczywiście krótko sprawdzałem , rezystory te przegrzane i wszystkie obok są sprawne , nie zmieniły oporności.
  • Poziom 40  
    3A to pomiar po stronie pierwotnej, można się domyślić, to stanowczo za dużo

    Zamiast bezpiecznika (PTC), wstawić żarówkę 230V/100W. Bez podłączonego akumulatora (jak żarówka nie świeci) zrobić pomiar prądu transformatora po stronie pierwotnej, jak świeci to masz tam zwarcie po stronie elektroniki lub zwarte jest uzwojenie pierwotne.
  • Poziom 10  
    Dziękuję wszystkim za podpowiedzi .Poddałem się ładowarka nie naprawiona ładuje poprawnie tylko się nie wyłącza trzeba pilnować .
    Zamykam temat.