Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Centralny zamek - Brak reakcji na pilot

mich100 01 Apr 2017 20:56 1926 18
  • #1
    mich100
    Level 10  
    Witam,
    W vw polo kolegi jest niesprawny centralny zamek. Był on montowany przez poprzedniego właściciela. Nie mamy żadnych informacji o tym czymś. Poniżej zamieszczam zdjęcia układu może ktoś rozpozna to cuś.
    Problem jest taki, że zamek nie reaguje na pilota z większej odległości (reaguje z 1 - 2 cm i też nie zawsze). Sam CZ działa. Ponadto przez dotknięcie lutów palcem powoduje blokade lub odblokowanie zamka. Co może być powodem? Dodam też, że bateria była wymieniana.
  • #2
    bubu1769
    Level 41  
    Sama bateria czasami nie wystarcza. Możliwość że przyciski już się wyrobily bądź pojawiły się zimne luty. Warto by też dać zdjęcia obudowy centralki oraz pilota. Zazwyczaj nie opłaca się naprawiać starych centralnej ponieważ nowe można już dostać za około 30 zł.
  • #5
    mich100
    Level 10  
    A gdzie ten trymer się znajduje? I w jaki sposób go ustawić?
  • #7
    mich100
    Level 10  
    Co ten trymer w tym momencie robi?
    Miałem okazje używać trymera tylko podczas użytkowania sondy oscyloskopowej.
  • #9
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    bubu1769 wrote:
    Zazwyczaj nie opłaca się naprawiać starych centralnej ponieważ nowe można już dostać za około 30 zł.
    Jak zabawa z trymerem się nie uda, powyższa propozycja jest całkiem sensowna. Wymienić i mieć z głowy.
  • #10
    mich100
    Level 10  
    Krecenie trymerem nic nie dało, najprawdopodobniej trymer został "zmielony" przez poprzedniego właściciela. "Skrzeczy" jak zajechany gwint.

    Zgaduje, że pilot samokopiujący w tym przypadku nie wchodzi w gre?
  • #11
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pilot droższy będzie od całej centralki z dwoma pilotami ;)
  • #12
    mich100
    Level 10  
    Pawel wawa wrote:
    Pilot droższy będzie od całej centralki z dwoma pilotami ;)


    Piloty samokopiujące na allegro zaczynają się od kilku złoty.
    Tylko pytanie czy przez rozwalony trymer nie będzie problemu z kopiowaniem?
  • #13
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie skopiujesz uszkodzonego pilota. Musisz kupić pilota do tej centralki, potem jeszcze go dopisać, nie znamy procedury... Na koniec, wcale nie wiadomo, czy tylko pilot jest uszkodzony. Może był dobry, teraz już nie jest? Czemu tak się bronisz, przed wymianą kompletu?
  • #14
    mich100
    Level 10  
    Nie tyle co się bronie co próbuje znaleźć mniej czasochłonne rozwiązanie.
    Jestem świadom tego, że pewnie będzie potrzeba zrobienia koledze tego od podstaw.
    Kolega już został powiadomiony o tym, że będzie najpewniej taka potrzeba i już przygotował się na ten wydatek.
    No nic to wtedy dziękuję za pomoc. Będziemy się bawić w nowy zamek centralny. Jeżeli będę potrzebował jakieś pomocy podczas podłaczenia go to odezwę się w tym temacie.
  • #16
    mich100
    Level 10  
    Zakupiłem centralke lb-402.
    Mam 2 siłowniki z czego jeden jest 4 przewodowy, drugi 2. Wspólne kolory to niebieski i zielony. Przy siłowniku 4 przewodowym jest jeszcze brązowy i biały.
    Nie wiem jak to połączyć.
    Przewody od centralki: czarny (masa), czerwony +12, pomarańczowy, biały, żółty, pomarańczowo-czarny, biało-czarny, zółto-czarny. Do tego przewody do kierunków, szyb i -12V. Schematy w instrukcji nie różnią się niczym jak w przypadku innych centrali.
    Nie wiem jakie mam siłowniki i jaki schemat do nich dobrać.
    HELP!
  • #17
    grala1
    VAG group specialist
    Nowa centralna jest uboga i gdy podłączysz do niej siłowniki to stracisz sterowanie centralnego zamka z wkładki zamka.
    Można to obejść wykorzystując do sterowania centralkę którą masz teraz w aucie - ona będzie sterowała siłownikami a nowa centralka będzie sterowała starą przez co działać będzie sterowanie z kluczyka.
    Stara centralka ma zapewne tak podpięte przewody - patrząc od strony napisu 2005
    Dwa pierwsze to zasilanie, dwa kolejne to podłączenie siłowników - zielony i niebieski, dwa ostatnie to sterowanie z wkładki zamka czyli przewód biały i brązowy z siłownika master (biały, brązowy, zielony i niebieski to kolory przewodów siłownika master).
    Który to plus i minus oraz jak podpięta jest dokładnie reszta starej centralki to mogę powiedzieć jak będzie zdjęcie w lepszej jakości płytki sterownika - tak by było widać ścieżki oraz oznaczenia na tranzystorach pod przekaźnikiem przy złączu.

    Podłącz żółto-czarny i żółty do masy, pomarańczowy i pomarańczowo-czarny zostawiasz niepodłączone. Biały to sygnał zamknięcia, biało-czarny to sygnał otwarcia (podałem tutaj kolory przewodów nowej centralki).
    Biały i biało-czarny podpinasz pod ostatnie dwa przewody starej centralki (najbardziej oddalone od napisu 2005).
    Przy takim podłączeniu masz sterowanie z pilota oraz z kluczyka.

    Możesz wywalić starą centralkę i nową podpiąć tak:
    pomarańczowy i pomarańczowo-czarny do masy. Żółty i żółto-czarny do plusa. Biały i biało-czarny (kolory przewodów centralki) do siłownika pod niebieski i zielony (kolory przewodów siłowników). Biały, czarny i brązowy w siłowniku niepotrzebne.
    Jak podłączyć masę i plus pod centralkę to będziesz wiedział.
  • #18
    mich100
    Level 10  
    No w sumie przeczytałem teraz i wcześniej już miałem podłączone ale dzięki za pomoc.
    Teraz kolejna sprawa, jak podłączyłem kierunki z centralki to zamiast nich włącza mi się nawiew :'D. Podpiołem się w kable od kierunków więc powinno być dobrze.
  • Helpful post
    #19
    grala1
    VAG group specialist
    Podpiąłeś się tam gdzie nie trzeba.
    Kierunki to czarno-biały i czarno-zielony.
    Można się wpiąć w wiązkę idącą do przełącznika kierunkowskazów.
    Będą Ci potrzebne dwie diody prostownicze np 5A żeby zrobić wyjście na lewą i prawą strone kierunkowskazów. Inaczej będzie Ci migała tylko jedna strona przy zamykaniu/otwieraniu lub zrobią się awaryjne jak dasz lewy lub prawy kierunek.
    Trzeba zrobić dwa odseparowane wyjścia z centralki na kierunki poprzez rozdzielenie sygnału na diodach.