Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E60 525d 3.0disel - wspomaganie raz działa a raz nie.

01 Kwi 2017 22:04 4770 12
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich forumowiczów.

    Na początek naświetle trochę temat, mianowicie miałem delikatny luz na maglownicy więc zdecydowałem oddać ją do regeneracji, podobno była wyrobiona zębatka więc ją wymienili.iku
    Po ponownym zamontowaniu maglownicy odpaliłem auto, wspomaganie działało maglownica już bez luzu więc złożyłem resztę osłon i przy wyjeżdżaniu okazało się ze nie ma już tego wspomagania. Pojechałem zrobić zbieżność, postało auto chwile na podnośniku i przy wyjeżdżaniu znowu miałem wspomaganie które po przejechaniu około 2 km znowu zanikło.
    Podłączyłem manometr do pompy i pokazało 100 bar lecz gdy zwiększyłem obroty silnika manometr wskazał 0 bar, po ponownym odpaleniu silnika manometr nadal pokazuje 0 bar. Oddałem więc pompę do regeneracji i ta sama sytuacja, wspomaganie działa na wolnych obrotach, lekko gazu (jakieś 2tyś obrotów) i wspomagania znowu nie ma.
    Kupiłem więc używaną drugą pompę, najpierw na sucho bez odpalenia silnika pokręciłem kierownicą, potem odpaliłem i dłuższy czas leciały malutkie bąbelki do zbiorniczka wyrównawczego więc kręciłem kierownicą dość długo i silnik pracował już z 20 minut i zdecydowałem się zwiększyć mu obroty i okazało się ze jest to samo, znowu nie ma wspomagania.
    Podjechałem do ASO Bmw i powiedzieli mi że to pompa bo nie daje oznak życia, a jak im powiedziałem że miałem wspomaganie jadąc do nich przez jakiś czas to stwierdzili że to może servotronic zawór na maglownicy.
    Ma ktoś z was jakieś pomysły? Bo mi już ręce opadają

    Mój samochód to BMW E60 525d 3.0 disel, 2008 rok. Maglownica tylko servotronic bez aktywnej kierownicy.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Dzisiaj znowu podszedłem do tematu i po odłączeniu przewodu ciśnieniowego od pompy zleciał cały płyn z pompy i zbiorniczka, podłączyłem z powrotem przewód i pompa znowu ożyła, oczywiście po dodaniu gazu znowu przestała podawać ciśnienie ale w między czasie sprawdziłem jak się zachowuje ten czujnik servotronic i wydaje się być ok, jak kręcę na postoju to jest jakieś 7 Volt a jak dłużej nie ruszam kierownicą to spada do zera, sam czujnik w stanie spoczynku pokazuje 8,2Ohma więc z tych pomiarów sądzę iż on jest sprawny.
    Jeszcze przepłukałem dzisiaj cały układ nowym płynem dla pewności czy nic nie blokuje tej pompy jakieś opiłki itp.
  • Poziom 8  
    Wydaje mi się że jest ale maglownica po regeneracji i twierdzą że ją testowali i było ok.
    Zawór przelewowy jest też w pompie wspomagania i jak oddawałem dwa razy pompę do regeneracji to koleś mówił że dwa razy zawór przelewowy był w tym samym położeniu i nie odbił (otworzył obieg otwarty).
  • Poziom 8  
    tak właśnie chcę zrobić ale żeby nie wyciągać tego magla znowu bo to kupa roboty to zamówiłem trzecią pompę dla pewności może miałem takiego pecha i trafiłem na pompę z tą samą usterką.
    Jak nie to ściągam magiel i muszę im niestety wysłać bo u mnie na miejscu nigdzie nie regenerują.
  • Poziom 18  
    Plyn oczywiscie zalany taki sam jak był? Kolor i specyfikacja ?
    Czasami się tak dzieje, ze auto musi chodzić kilkanascie minut na wolnych obrotach bez krecenia kierownicą. Zawsze na stole podłączam servotronic na 10-12v z zasilacza, bez tego nawet przy 80 barach na maszynie nie będzie wspomagania i przepływu. Moze taki zbieg okolicznosc z pompami, jezeli trzecia pompa nie da rady to widzę takie opcje. Uszkodzony zawór,zapchane sito zaworu, lub uszkodzony teflon na dystrybutorze/rozdzielaczu między sekcjami. W ostatecznosci przed demontazem tego nieszczesnego magla mógł byś wyjąć zawór servo, jezeli jest na wierzchu i sprawdzić stan sita jezeli jest i czy czasami resztki piasku po piaskowaniu nie przytkały kanałów ;-) wszystko bedzie widać przy iglicy zaworu, mozna by też było podlaczyć zawór do jakiegoś cienkiego plusa po rozruchu i wtedy sprawdzić, ale skoro wszystko działało przed regeneracją to nie widzę sensu. Rożnica zasilania zaworu zależna jest od pozycji kierownicy oraz predkosci auta, w zalezonosci od pojazdu od 0-14V. W wersji z aktywną kierownicą jest adaptacja, nie wiem jak w wersji bez.
  • Poziom 8  
    Płyn ten sam, jeszcze do ASO dzwoniłem się upewniać. Najgorsze właśnie te zbiegi okoliczności że wspomaganie było przed regeneracją a po regeneracji dwie pompy ten sam problem ..
    Już wszystkiego chyba próbowałem auto stało nawet więcej jak poł godziny na wolnych obrotach a ja w tym czasie sprawdzałem i ten czujnik i odkręcałem węże po kolei czy dochodzi płyn no ale po przegazowaniu znowu znikało.
    Dzisiaj o dziwo jak jechałem bez wspomagania na ostrym zakręcie wpadłem w duże nierówności w asfalcie i wspomaganie ożyło i cisnąłem nim ciągle 3-4 tyś obrotów kręcąc cały czas kierownicą i pompa się nie wyłączyła aż musiałem zwolnić do świateł i znowu to samo.
    A więc stawiam na ten mój pech z pompą, ale to dopiero jutro się okaże jak pompa przyjdzie.

    Mam do dyspozycji Inpe i Disa i tutaj nie ma możliwości jakiejkolwiek adaptacji.

    Wgl dzięki za zainteresowanie
  • Poziom 18  
    No to montuj pompę a jak nie to na reklamacje przekladnie. Bardzo rzadko się zdarza ze tłok na listwie zebatej się się zrywa i wtedy podczas kręcenia kierownica przesuwa się sam tłok bez listwy. Ale to sobie możemy gdybać do czasu kiedy nie zamontujesz kolejnej pompy :) oby na pompie się zakończyło i nie trzeba było rwac znowu tego magla
  • Poziom 8  
    Ahh niestety..
    Magiel na ziemi, jutro leci do Łodzi z powrotem.
    Trzecia pompa i te same objawy.
    To jest prosty układ, Pompa - Magiel nic nie ma więcej, węże nie uszkodzone nic nie cieknie załamane też nie są, czujnik który jest jedyną elektryką w tym układzie też jest ok.
    Padło niestety na ostatnią część układu czyli magiel.
    Po regeneracji przyszedł pomalowany i tak sobie myślę że może farba wleciała w któryś z otworu w maglu i blokuje trochę przepływ płynu i dla tego pompę wyłącza bo ciśnienie za duże się robi. Najchętniej sam bym ten magiel rozebrał i zobaczył co i jak ale za to zapłaciłem dosyć sporo więc niech mi to zrobią.

    Wymianę pompy mam już opanowaną do perfekcji, polecam się ;)
  • Poziom 2  
    Witam, mam to samo. Pompa i maglownica po regeneracji i po rozgrzaniu pompa staje... 3 pompy był wkładane w tym jedna po regeneracji. CO BYŁO PRZYCZYNĄ ??
  • Poziom 2  
    Witam.
    Mam podobny problem.
    Miałem wyciek z maglownicy i oddałem do regeneracji. Po zamontowaniu magla zawiesza się zawór na pompie. Odpalam samochód i nie ma ciśnienia na pompie po lekkim stuknięciu w pompę zaczyna wszystko pracować prawidłowo do czasu aż nie wyłączę silnika i tak od nowa. Kupiłem używaną pompę sprawdzona na stanowisku w warsztacie zajmującym się regeneracją pracuje ok. Po zamontowaniu do auta pompa zachowuje się tak jak ta poprzednia.
    Czy jest sens kupować kolejną pompę?
    Jutro jadę do warsztatu z kolegą który posiada taki sam samochód i zamontuję moję " niesprawne" pompy do jego auta zobaczę co z tego wyniknie.
    Samochód 3 tygodnie w warsztacie proszę o szybką odpowiedź.
  • Poziom 1  
    Witam, czy ktoś uporał się z tym problemem? Mamy identyczną sytuację po wymianie przekładni, zacina się zawór w pompie.
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Uporałem się z problemem. Jak to bywa u nas z mechanikami przez ich lenistwo i niechlujstwo ja płaciłem ( Syf w układzie ). Jeżeli przekładnia idzie do remontu trzeba zdemontować wszystkie węże i zbiornik u wyczyścić je bardzo dokładnie. Mechanik zazwyczaj tego nie robi bo to dodatkowa czynność i in wie lepiej. Jeżeli jest jakieś drobne zanieczyszczenie to wpada podczas pracy w szczelinę między zawór a gniazdo co powoduje zawieszanie zaworu. jeżeli ktoś potrzebuje dokładnych informacji to podaję nr kont. 501665256.