Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B X20DTH - Schemat elektryczny układu klimatyzacji (zasilanie sprężarki)

kubi_sos 01 Kwi 2017 22:20 2370 7
  • #1 01 Kwi 2017 22:20
    kubi_sos
    Poziom 9  

    Witam.

    Z góry przepraszam jeśli taki temat już był ale nie znalazłem. Tak samo jeśli piszę nie w tym dziale co powinienem.

    Szukam schematu elektrycznego układu klimatyzacji, a dokładniej zasilania sprężarki w Vectra B silnik X20DTH (wersja Climatronic).

    Mianowicie nie działa mi klima, a dokładniej nie załącza się sprężarka. Czujnik ciśnienia (S20) jest sprawny i przepuszcza sygnał dalej. Przekaźnik bodajże K60 (szary skrajny z prawej w skrzynce przed akumulatorem) łapie i sygnał leci dalej.

    Generalnie sęk w tym, że gdy załączę klimę to załączają się wentylatory i ECU podnosi lekko obroty jak przy normalnie załączonej klimie ale w moim przypadku nie załącza się sama sprężarka (sprzęgło).
    Bezpośrednio pod akumulator nie jestem w stanie sprężarki podpiąć ze względu na znikomą ilość miejsca.

    Ostatnio ściągnąłem z Elektrody schemat do DTL ale nie jestem pewien czy pasuje do DTH.

    Według ww. schematu (+) leci z pinu B przekaźnika K60 do samej kostki (złączki) sprzęgła.
    Jak tam leci (-)? Bezpośrednio do masy, czy przez jakiś element układu?

    Z góry dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam.

    0 7
  • #2 01 Kwi 2017 22:40
    spinacz
    Poziom 38  

    Masa w sprzęgle sprężarki jest bezpośrednio brana, skoro przekaźnik złącza się to albo uszkodzony przewód pomiędzy przekaźnikiem a sprzęgłem bądź uszkodzone samo sprzęgło.
    Tak czy inaczej musisz się dogrzebać do przewodów wychodzących ze sprężarki.

    0
  • #3 01 Kwi 2017 23:48
    kubi_sos
    Poziom 9  

    Czyli najlepiej było by wyszabrować wtyczkę do sprężarki gdzieś na szrocie i wtedy zrobić test bezpośrednio. Ok to w poniedziałek trzeba podjechać na szrot...

    0
  • #4 02 Kwi 2017 07:57
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    W VB układ jest nadwyraz skomplikowany , 11 przekaźników blokady temperaturowe i zamarzania parownika.
    Te przekaźniki przy akumulatorze to wszystkie od tego są.
    Weź wg schematu idż od zasialnia i patrz gdzie jest obwód przerwany przekaźnikiem lub terminkiem.

    0
  • #5 02 Kwi 2017 08:06
    kubi_sos
    Poziom 9  

    No tak. Z tym że, jak napisałem w pierwszym poście nie mam pewności że schemat z DTL pasuje do DTH. Bo ponoć w każdym modelu silnikowym inaczej to było zrobione, a szczególnie w dieslach.
    Dlatego pytam się o schematy stricte z DTH.

    Schematy z DTL: https://drive.google.com/open?id=0B-G0cjtFD4wbd2I0aHFDSkdFTEE

    0
  • #6 02 Kwi 2017 09:25
    spinacz
    Poziom 38  

    Skoro załącza się przekaźnik od sprężarki to awaria nie jest zbyt skomplikowana nie przesadzajmy.
    Nie jeździj po żadnych szrotach tylko miernik w rękę albo żarówka 21W i będzie wiadomo co się dzieje.
    Ten przekaźnik K60 u mnie an schemacie K501 na terminalu A gdy załącza się ma 12V ?
    Jeśli nie to po drodze jest jeszcze jeden przekaźnik na moim schemacie K54 i bezpiecznik F2.
    Jeśli natomiast zasilanie na tym terminalu pojawia się to jak pisałem zostaje przerwa w przewodzie do sprężarki bądź sama sprężarka.
    Vectra B X20DTH - Schemat elektryczny układu klimatyzacji (zasilanie sprężarki)

    0
  • #7 02 Kwi 2017 11:21
    kubi_sos
    Poziom 9  

    Tak na styku A jest 12V. A z tą wycieczką na szrot to chodziło mi o to że w w Viki B 20.dti jest na tyle mało miejsca że nie podejdę na styki (kostkę) cewki żeby ją zmierzyć. Tam wsadzisz rękę tylko żeby ten obwód rozpiąć. Dwóch łap nie wsadzisz a gdzie tam jeszcze kable miernika. :)

    1
  • #8 02 Kwi 2017 11:24
    spinacz
    Poziom 38  

    No to skoro na A masz 12V to jak pisałem masz tylko dwie możliwości, przewód pomiędzy przekaźniki a sprzęgłem lub samo sprzęgło. Aha informacyjnie równolegle z cewka sprężarki jest wpięta dioda, ważne info przy pomiarze sprzęgła.

    0