Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW touran 1.9 TDI BKC 2006 - Brak zasilania na pompie paliwa

02 Kwi 2017 17:25 5553 15
  • Poziom 5  
    Witam, po odłączeniu na chwilę licznika, przestał podawać paliwo.
    Wymieniłem filtr paliwa, zalałem go świeżym paliwem, trochę pokręcił i padł na nowo.
    Pompy w baku nie było słychać, więc sprawdziłem przekaźnik.
    Tykać tykał, ale czy stykał nie wiem, więc podmieniłem go z tym bodajże od klaksonu, ale nic lepiej.
    Dobrałem się więc do pompy, odpiąłem wtyczkę i na zewnętrznych kabelkach pin 1 i 5 po przekręceniu kluczyka mam około 0.02V czasami do 0.06V
    (przy ustawieniu multimetra na zakres do 20V prądu stałego żeby nikt nie miał wątpliwości)
    Odłączenie czujnika ciśnienia zaraz za filtrem paliwa nie powoduje żadnej różnicy w odczytach napięcia.
    Aby upewnić się przy okazji, czy przyczyn nie jest więcej niż jedna, wyciągnąłem jeszcze pompe z baku i po podaniu jej 12V silnik pompy działa.
    Pisząc to wpadłem na pomysł żeby sprawdzić miernikiem napięcia na przekaźniku, to jeszcze wyeliminuję problem z kablami, co idę zrobić teraz.
    To tak z mojego amatorskiego punktu widzenia wygląda...
    Jakieś inne pomysły?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 20  
    Immo pewnie kuku zrobiło. Ktoś mnie może poprawi?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Admin grupy Samochody
    sly_1978 napisał:
    Immo pewnie kuku zrobiło.

    Przy immo odpali i zgaśnie.
  • Poziom 19  
    Bezpiecznik pod maską sprawdź bodajże 27 (zacisk 30 przekaźnika pompy paliwa) ale nie nie jestem pewien.Najlepiej zresztą wszystkie przedzwonić dla pewności.
  • Poziom 39  
    Jak by immo to odpalił by na 5 sekund i zgasł, problem może być zupełnie inny.
    Podstawa sprawdzenie bezpieczników, przekaźnika i napięć jakie są na jego stykach potem ciągłość przewodów.
  • Poziom 5  
    Napięcia na przekaźniku:
    11.8V po stronie sterującej
    0.02V po stronie zasilającej
    oczywiście mowa o stanie chwilowym po przekręceniu kluczyka, albo na rozruchu
    akumlator 11.8V (trochę się nakręcił podczas prób ale dalej obraca - dzisiaj w nocy go podładuję)
  • Poziom 39  
    waves79 napisał:
    11.8V po stronie sterującej
    0.02V po stronie zasilającej

    co to znaczy bo nie rozumiem
    Opisz jakie masz napięcia na których pinach przekaźnika
  • Poziom 5  
    Bezpieczniki sprawdzałem już, zresztą wielokrotnie.
    Idę teraz oglądać kable...
    Dodano po 1 [minuty]:
    spinacz napisał:
    waves79 napisał:
    11.8V po stronie sterującej
    0.02V po stronie zasilającej

    co to znaczy bo nie rozumiem
    Opisz jakie masz napięcia na których pinach przekaźnika

    11.8V na cienkich kabelkach
    0.02V na grubych, które idą do pompy
    Niezależnie czy pompa jest podłączona czy nie w obu przypadkach przekaźnik ma takie same odczyty.
  • Poziom 19  
    waves79 napisał:
    0.02V na grubych, które idą do pompy


    Do pompy idzie jeden przewód oznaczony na przekaźniku 87!!!!!!!
    Szukaj napięcia na styku 30 przekaźnika.
  • Poziom 5  
    jacolino75 napisał:
    waves79 napisał:
    0.02V na grubych, które idą do pompy


    Do pompy idzie jeden przewód oznaczony na przekaźniku 87!!!!!!!
    Szukaj napięcia na styku 30 przekaźnika.

    Na styku 30 nie ma napięcia.
    Jedynie przy zamykaniu obwodu pojawia się wcześniej wspomniane 0.02V
    (być może przez zjawisko indukcji, ale to nie związane z tematem)
  • Poziom 39  
    A raczysz sprawdzić bezpiecznik od pompy ? Jak ona ma działać jak nie ma napięcia na przekaźniku ?
  • Poziom 20  
    T5 napisał:
    sly_1978 napisał:
    Immo pewnie kuku zrobiło.

    Przy immo odpali i zgaśnie.


    Zastanowił mnie ten licznik.
  • Poziom 19  
    waves79 napisał:
    Na styku 30 nie ma napięcia.


    I tu masz przyczynę swojej usterki.Może jakiś alarm masz dokładany albo odcięcie jeżeli twierdzisz że bezpieczniki napewno ok.
  • Poziom 5  
    jacolino75 napisał:
    waves79 napisał:
    Na styku 30 nie ma napięcia.


    I tu masz przyczynę swojej usterki.Może jakiś alarm masz dokładany albo odcięcie jeżeli twierdzisz że bezpieczniki napewno ok.

    Niestety nic mi nie wiadomo o żadnym dodatkowym alarmie ani odcięciu...
    Bezpieczniki F10 od terminalu 30 i F15 od pompy są dobre. Wszystkie inne zresztą też :)
    Sprawdziłem nawet napięcie na bezpieczniku F10 i ma tam te 12V co ma mieć.
    Co mam z tym dalej robić? Jechać po wiązce i szukać uszkodzonego kabla?
    Może jakaś złączka gdzieś po drodze jest co może nie stykać?
  • Poziom 19  
    waves79 napisał:
    Jechać po wiązce i szukać uszkodzonego kabla?


    No raczej,skoro na jednym końcu przewodu napięcie jest a na drugim nie ma.Pod warunkiem ,że sprawdzasz właściwy bezpiecznik.pozdr.
  • Poziom 5  
    Niestety jeszcze nie miałem czasu dobrać się do tej wiazki, ale podkradłem prad z innego terminalu i pompa śmiga. Jak będzie czas, to naprawię jak nalezy. Dziękuje za pomoc.