Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ROMET/ROUTER DELUXE 50 4T - gorzej przyspiesza i ryczy na ciepłym, MAŁY PRZEBIEG

02 Kwi 2017 19:22 1653 8
  • Poziom 9  
    Witam,

    Od miesiąca jestem posiadaczem skuterka ROUTER DELUXE 50 4T, konstrukcja ta sama co Router Bassa, Quest, Toros F16 i wiele innych na silniku 139 QMB. Skuter teraz ma przebieg 187 km, czyli jest nowy, kupiony w sklepie internetowym na gwarancji.

    Mniej więcej od jakichś 30 km pojawił się dziwny objaw. Na zimnym rusza z kopyta, wraz z rozgrzewaniem się jest dużo gorzej - traci "kopa", a przy rozpędzaniu się (znacznie wolniejszym niż na zimnym) dość głośno ryczy, jakby sprzęgło było spalone. Tylko że po 187 km chyba sprzęgło raczej by nie padło...

    Do tego przy przyspieszaniu, gdzieś w 1/3 obrotu manetką, pojawia się dziwny odgłos, coś tak jakby ktoś dzwonił/brzęczał kluczami. Przy bardzo powolnym rozpędzaniu tego nie słychać, przy mocniejszym przekręceniu manetką też nie. Co to może być? Objawy wskazują na sprzęgło/wariata, ale po 200 km to chyba mało realne. do tego te dzwonienie, nie wiem co by niby miało w wariatorze dzwonić jak tam są rolki.

    A, i jeszcze jedno. Po 50 km wylałem ten oryginalny routerowy olej i wlałem castrola półsyntetyka - znajomy mówił, że oleje z chińczyków to syf i żeby zmienić na coś lepszego.

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    ibiscooter napisał:
    Witam,

    Od miesiąca jestem posiadaczem skuterka ROUTER DELUXE 50 4T, konstrukcja ta sama co Router Bassa, Quest, Toros F16 i wiele innych na silniku 139 QMB. Skuter teraz ma przebieg 187 km, czyli jest nowy, kupiony w sklepie internetowym na gwarancji.

    Mniej więcej od jakichś 30 km pojawił się dziwny objaw. Na zimnym rusza z kopyta, wraz z rozgrzewaniem się jest dużo gorzej - traci "kopa", a przy rozpędzaniu się (znacznie wolniejszym niż na zimnym) dość głośno ryczy, jakby sprzęgło było spalone. Tylko że po 187 km chyba sprzęgło raczej by nie padło...

    Do tego przy przyspieszaniu, gdzieś w 1/3 obrotu manetką, pojawia się dziwny odgłos, coś tak jakby ktoś dzwonił/brzęczał kluczami. Przy bardzo powolnym rozpędzaniu tego nie słychać, przy mocniejszym przekręceniu manetką też nie. Co to może być? Objawy wskazują na sprzęgło/wariata, ale po 200 km to chyba mało realne. do tego te dzwonienie, nie wiem co by niby miało w wariatorze dzwonić jak tam są rolki.

    A, i jeszcze jedno. Po 50 km wylałem ten oryginalny routerowy olej i wlałem castrola półsyntetyka - znajomy mówił, że oleje z chińczyków to syf i żeby zmienić na coś lepszego.

    Pozdrawiam
    sprawdź kompresje jeżeli masz taka możliwość gdyż to wygląda mi na zatarty silnik. Bo takie objawy są brak mocy na rozgrzanym silniku (puchnący tłok) I przysluchaj sie gdzie dokladnie dzwoni. Być moze to pierścienie wtedy na pewno jest silnik podtarty. Najlepiej samemu robic mieszanke do tych pierwszych 500 km bo w szczegolnosi Chinksie maszyny potrzebuja o wiele bogatszej mieszanki niz zaleca producent. Kiedys tak mialem ze skuterem po wymianie cylindra i tloka za 100 zl. pomimo duzej ilosci oleju tlok wtarl sie w tuleje cylindra :P
  • Poziom 9  
    No, to mało optymistyczny wniosek... Na szczęście mam na ten skuterek gwarancję wystawioną miesiąc temu, więc jeśli to faktycznie cylinder to MUSZĄ to zrobić w ramach naprawy gwarancyjnej. Zwłaszcza, że żaden przegląd nie został pominięty, pierwszy się wykonuje po 300 km a skuter ma zaledwie niepełne 200.

    Pytanie czy ktoś się może czepnąć do tego castrola, ale chyba organoleptycznie nie będą badać jakiej marki olej jest w silniku ;-) a poziom oleju dokładnie taki jak pokazane w instrukcji, więc chyba OK. Poza tym castrol lepszy niż jakiś syf lany do budżetowego skuterka w Chinach, na pewno nic nie popsuł, a tylko mógł dać lepszą ochronę :-)

    Poza tym nie wiem czy to jednak nie sprzęgło. Z tego co wiem to przytarty tłok gorzej odpala na ciepło, albo się w ogóle blokuje podczas jazdy i gaśnie. Mój skuter odpala na ciepłym od jednego strzała. Poza tym przy przyspieszaniu na ciepłym głośno ryczy, tak jak auto ze sprzęgłem na wykończeniu. to by ewidentnie sugerowało sprzęgło. Poza tym te brzęczenie dochodzi jakby z okolic tylnej piasty, więc z miejsca gdzie jest sprzęgło.

    A, i jeszcze jedno. Obudowa PASKA po przejechaniu nawet 5 km jest BARDZO ciepła.

    Poza tym tłok po 200 km chyba nie powinien spuchnąć tak sam z siebie. No chyba ze jakieś elementy układu smarowania są zwalone w tym skuterze, ale od tego jest gwarancja :-)

    micuszyn88 napisał:
    Najlepiej samemu robic mieszanke do tych pierwszych 500 km bo w szczegolnosi Chinksie maszyny potrzebuja o wiele bogatszej mieszanki niz zaleca producent. Kiedys tak mialem ze skuterem po wymianie cylindra i tloka za 100 zl. pomimo duzej ilosci oleju tlok wtarl sie w tuleje cylindra :P
    - akurat ten skuter jest czterosuwem więc nie ma to znaczenia. Olej leje się do miski, zgodnie z wskaźnikiem na bagnecie - co też zrobiłem ;-)

    W każdym razie dzięki za radę . Widzę, ze czeka mnie wymiana silnika na gwarancji...
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    ibiscooter napisał:
    No, to mało optymistyczny wniosek... Na szczęście mam na ten skuterek gwarancję wystawioną miesiąc temu, więc jeśli to faktycznie cylinder to MUSZĄ to zrobić w ramach naprawy gwarancyjnej. Zwłaszcza, że żaden przegląd nie został pominięty, pierwszy się wykonuje po 300 km a skuter ma zaledwie niepełne 200.

    Pytanie czy ktoś się może czepnąć do tego castrola, ale chyba organoleptycznie nie będą badać jakiej marki olej jest w silniku ;-) a poziom oleju dokładnie taki jak pokazane w instrukcji, więc chyba OK. Poza tym castrol lepszy niż jakiś syf lany do budżetowego skuterka w Chinach, na pewno nic nie popsuł, a tylko mógł dać lepszą ochronę :-)

    Poza tym nie wiem czy to jednak nie sprzęgło. Z tego co wiem to przytarty tłok gorzej odpala na ciepło, albo się w ogóle blokuje podczas jazdy i gaśnie. Mój skuter odpala na ciepłym od jednego strzała. Poza tym przy przyspieszaniu na ciepłym głośno ryczy, tak jak auto ze sprzęgłem na wykończeniu. to by ewidentnie sugerowało sprzęgło. Poza tym te brzęczenie dochodzi jakby z okolic tylnej piasty, więc z miejsca gdzie jest sprzęgło.

    A, i jeszcze jedno. Obudowa PASKA po przejechaniu nawet 5 km jest BARDZO ciepła.

    Poza tym tłok po 200 km chyba nie powinien spuchnąć tak sam z siebie. No chyba ze jakieś elementy układu smarowania są zwalone w tym skuterze, ale od tego jest gwarancja :-)

    micuszyn88 napisał:
    Najlepiej samemu robic mieszanke do tych pierwszych 500 km bo w szczegolnosi Chinksie maszyny potrzebuja o wiele bogatszej mieszanki niz zaleca producent. Kiedys tak mialem ze skuterem po wymianie cylindra i tloka za 100 zl. pomimo duzej ilosci oleju tlok wtarl sie w tuleje cylindra :P
    - akurat ten skuter jest czterosuwem więc nie ma to znaczenia. Olej leje się do miski, zgodnie z wskaźnikiem na bagnecie - co też zrobiłem ;-)

    W każdym razie dzięki za radę . Widzę, ze czeka mnie wymiana silnika na gwarancji...
    nie masz co sie zastnawiac :) zglos awarie. Najwazniejsze w docieraniu jest "nie przegrzać silnika" mozna dac mu po garze z umiarem ale trzeba pilnowac temperatury. I pomimo ze to 4 suw dodanie oleju do paliwa nie zaszkodzi tym bardziej ze to chinczyk. Czasem trafi sie żyleta ze bedzie dzialal x czasu a czasem nawet po 100 km zacznie sie sypac. Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    micuszyn88 napisał:
    Najwazniejsze w docieraniu jest "nie przegrzać silnika" mozna dac mu po garze z umiarem ale trzeba pilnowac temperatury
    - przegrzanie nie wchodzi w grę. Jeździł przez dwa ostatnie tygodnie, w tym tygodniu do środy, kiedy temperatury były średnio na poziomie + 5 - +10 C, więc raczej nie maił od czego się ugotować. w korku też nie stał dłużej niż kilkanaście sekund, dopóki nie udało się gdzieś wcisnąć między auta.

    micuszyn88 napisał:
    I pomimo ze to 4 suw dodanie oleju do paliwa nie zaszkodzi tym bardziej ze to chinczyk. Czasem trafi sie żyleta ze bedzie dzialal x czasu a czasem nawet po 100 km zacznie sie sypac. Pozdrawiam
    - ale z tego co wiem to jakbym lał olej i stwierdziliby że w paliwie jest jakiś olej 2T to mogliby nie uznać gwarancji . A tak - skuter niegrzebany więc nie mają się do czego czepiać.
  • Poziom 12  
    ibiscooter napisał:
    micuszyn88 napisał:
    Najwazniejsze w docieraniu jest "nie przegrzać silnika" mozna dac mu po garze z umiarem ale trzeba pilnowac temperatury
    - przegrzanie nie wchodzi w grę. Jeździł przez dwa ostatnie tygodnie, w tym tygodniu do środy, kiedy temperatury były średnio na poziomie + 5 - +10 C, więc raczej nie maił od czego się ugotować. w korku też nie stał dłużej niż kilkanaście sekund, dopóki nie udało się gdzieś wcisnąć między auta.

    micuszyn88 napisał:
    I pomimo ze to 4 suw dodanie oleju do paliwa nie zaszkodzi tym bardziej ze to chinczyk. Czasem trafi sie żyleta ze bedzie dzialal x czasu a czasem nawet po 100 km zacznie sie sypac. Pozdrawiam
    - ale z tego co wiem to jakbym lał olej i stwierdziliby że w paliwie jest jakiś olej 2T to mogliby nie uznać gwarancji . A tak - skuter niegrzebany więc nie mają się do czego czepiać.
    Oczywiscie ze tak. Najwyzej dostaniesz nowa maszyne bo teraz nie bawia sie w naprawy bo to sie im nie oplaca :)
  • Poziom 9  
    No i skuter odebrany z naprawy gwarancyjnej. Brzęczenie okazało się być wynikiem jakiejś blaszki trzymającej linki na korpusie silnika, która wydawała taki chrzęst, gaśniecie skutera to oczywiście gaźnik. Niestety, mułowatość rosnąca wraz z czasem jazdy została, serwisant rozczulająco twierdzi ze "ten typ tak ma". Tylko że chyba aż tak nie ma, widzę dziesiątki tych Routerów, Torosów F16 i innych, znacznie starszych niż mój i jakoś wszystkie latają szybciej. A mój na ciepłym spod świateł to rusza jak Ukraina, potem się rozpędza i po osiągnięciu jakichś 20-25 km/h przyspiesza już całkiem ładnie, do końca licznika.

    Na mój gust to chyba jest sprzęgło albo wariat. Puchnący tłok raczej wykluczam, nie jechałby tak ładnie na wyższych obrotach. Poza tym jak zablokowałem tylni hamulec w stojącym skuterze przy zdjętej pokrywie napędu i dałem gaz był taki efekt:

    - skuter nie zgasł ( a chyba powinien)
    - pasek i tylne koło pasowe przy sprzęgle się kręciło i zwiększało do pewnego czasu obroty mimo zablokowanego sprzęgła
    - dzwon stał nieruchomo

    Jak myślicie: sprzęgło czy wariator? Bo pasek chyba raczej nie, ładnie przekazuje napęd i nie ma zbytniego luzu

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Cenne opinie :) Załóż i opisz ten temat w tym problemie :) Dzięki za zdanie relacji Pozdrawiam.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ale dziwne że nie rozwiązali usterki :/ serwis a mechanik to różne sprawy najlepiej podjechać do zaprzyjaźnianego warsztatu albo człowieka co w tym tylko siedzi. Bo przyczyn może być wiele.

    Dodano po 6 [minuty]:

    ibiscooter napisał:
    No i skuter odebrany z naprawy gwarancyjnej. Brzęczenie okazało się być wynikiem jakiejś blaszki trzymającej linki na korpusie silnika, która wydawała taki chrzęst, gaśniecie skutera to oczywiście gaźnik. Niestety, mułowatość rosnąca wraz z czasem jazdy została, serwisant rozczulająco twierdzi ze "ten typ tak ma". Tylko że chyba aż tak nie ma, widzę dziesiątki tych Routerów, Torosów F16 i innych, znacznie starszych niż mój i jakoś wszystkie latają szybciej. A mój na ciepłym spod świateł to rusza jak Ukraina, potem się rozpędza i po osiągnięciu jakichś 20-25 km/h przyspiesza już całkiem ładnie, do końca licznika.

    Na mój gust to chyba jest sprzęgło albo wariat. Puchnący tłok raczej wykluczam, nie jechałby tak ładnie na wyższych obrotach. Poza tym jak zablokowałem tylni hamulec w stojącym skuterze przy zdjętej pokrywie napędu i dałem gaz był taki efekt:

    - skuter nie zgasł ( a chyba powinien)
    - pasek i tylne koło pasowe przy sprzęgle się kręciło i zwiększało do pewnego czasu obroty mimo zablokowanego sprzęgła
    - dzwon stał nieruchomo

    Jak myślicie: sprzęgło czy wariator? Bo pasek chyba raczej nie, ładnie przekazuje napęd i nie ma zbytniego luzu

    Pozdrawiam

    Możesz przesłac foty z tym paskiem i kołami pasowymi?
  • Moderator Samochody
    Sprzęgło nie powinno się grzać podczas jazdy. Czy sprzęgło czy wariator to zobacz czy ślizga się pasek czy sprzęgło... skrzynia CVT to znów nie jakiś 8 cud świata.