Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obsługa czujnik gps UART_GPS_NEO-7M-C

kokodyn 02 Kwi 2017 20:09 675 4
  • #1 02 Kwi 2017 20:09
    kokodyn
    Poziom 10  

Z góry dziękuje za wszelką okazaną pomoc.
    Potrzebuje obsłużyć czujnik UART_GPS_NEO-7M-C to znaczy wyświetlić prędkość odczytaną z tego czujnika, przy pomocy Nucleo 64 STM32F446. Biblioteki dostarcza producent, są umieszczone na stronie:
    Link

Mam problem z obsłużeniem wyświetlaniem tego na konsoli, bo dane z czujnika są odczytywane po UART. Czy mógłbym prosić o podpowiedź, jak to wyświetlić na konsoli?
    Do programowania używam HALa, CubeMX
    Do wypisywania na konsoli zazwyczaj używam funkcji sprintf() i potem wyświetlam to przy pomocy programu Realterm.
    Dodam że w tematyce STM jestem zielony.

0 4
  • #2 02 Kwi 2017 22:20
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

A konkretnie, to z czym masz problem? Nie pokazałeś kodu anie nie napisałeś, co działa, a co nie działa.

Potrzebujesz automatu w przerwaniu odbioru UART, który będzie skanował to, co przychodzi, i wyłuskiwał z tego interesujące Cię dane - to zapewne jakieś 30 linii kodu. Po wyłuskaniu danych przetwarzasz je, a w najprostszym przypadku - po prostu transmitujesz dalej interesującą Cię grupę znaków.

0
  • #3 03 Kwi 2017 08:13
    kokodyn
    Poziom 10  

Teraz jak ustawie transmisje po UART i podepnę czujnik po konwerterze UART-USB do komputera to wyświetlają mi się nieobrobione dane. Gdzie są zapisywane te dane i jak mogę je odzyskać do tego żeby je obrabiać? Czy są zapisywane w jakimś buforze?

0
  • #4 03 Kwi 2017 10:38
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

Dane są zapisywane lub niezapisywane przez Twój program, więc to wyłącznie Ty decydujesz o tym, co się z nimi dzieje.