Witam, kolega mnie poprosił aby zajrzeć do jego Octavii z 2003 roku.
Problemy mamy następujące:
1. Nie działający centralny zamek w drzwiach kierowcy. Wszystkie inne drzwi zamykają i otwierają się z pilota bez problemów. Zamek w drzwiach kierowcy trzeba otwierać mechanicznie kluczykiem.
2. Regulacja lusterek - bez względu na ustawienie pokrętła do sterowania na lusterko lewe lub prawe, na regulacje zawsze reaguje lusterko prawe. Czyli, ustawione na prawe, to steruje prawym. Ustawione na lewe to i tak steruje prawym.
Co zrobiłem?
Po demontażu boczka drzwi i wypięciu wtyczki od silnika ukazała się korozja. Wszystko ładnie oczyściłem, tak że nie zostało po tym śladu. We wtyczce od strony silnika okazało się zgnite 2 piny, cała ta elektronika została wymieniona na inną używaną. Numery prawie się zgadzały.
Wyjąłem wiązkę z przelotki i sprawdziłem przewodność przewodów, okazało się że jeden pin we wtyczce zgnił i został wymieniony. Sprawdziłem też przewodność przewodów z wtyczki centralnego zamka do wtyczki silnika szyby, też ok.
Na odpiętej wtyczce centralnego zamka sprawdzałem czy pojawia się impuls masy w momencie otwierania/zamykania auta - niestety nic takiego nie zaobserwowałem.
Dziś kolega ma podjechać jeszcze na szrot i spróbować podmienić zamek w drzwiach na inny, jak to zrobi to poinformuje o wynikach.
Czy z poziomu vag coma lub vcds będę mógł sprawdzić informacje z mikrostyków w zamku drzwi kierowcy?
po lewej elektronika która siedziała w aucie, po prawej ta "nowa"
Problemy mamy następujące:
1. Nie działający centralny zamek w drzwiach kierowcy. Wszystkie inne drzwi zamykają i otwierają się z pilota bez problemów. Zamek w drzwiach kierowcy trzeba otwierać mechanicznie kluczykiem.
2. Regulacja lusterek - bez względu na ustawienie pokrętła do sterowania na lusterko lewe lub prawe, na regulacje zawsze reaguje lusterko prawe. Czyli, ustawione na prawe, to steruje prawym. Ustawione na lewe to i tak steruje prawym.
Co zrobiłem?
Po demontażu boczka drzwi i wypięciu wtyczki od silnika ukazała się korozja. Wszystko ładnie oczyściłem, tak że nie zostało po tym śladu. We wtyczce od strony silnika okazało się zgnite 2 piny, cała ta elektronika została wymieniona na inną używaną. Numery prawie się zgadzały.
Wyjąłem wiązkę z przelotki i sprawdziłem przewodność przewodów, okazało się że jeden pin we wtyczce zgnił i został wymieniony. Sprawdziłem też przewodność przewodów z wtyczki centralnego zamka do wtyczki silnika szyby, też ok.
Na odpiętej wtyczce centralnego zamka sprawdzałem czy pojawia się impuls masy w momencie otwierania/zamykania auta - niestety nic takiego nie zaobserwowałem.
Dziś kolega ma podjechać jeszcze na szrot i spróbować podmienić zamek w drzwiach na inny, jak to zrobi to poinformuje o wynikach.
Czy z poziomu vag coma lub vcds będę mógł sprawdzić informacje z mikrostyków w zamku drzwi kierowcy?

po lewej elektronika która siedziała w aucie, po prawej ta "nowa"