Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mitronik
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie 90 watową LED za pomocą PWM z arduino

MMK5 03 Kwi 2017 19:46 4182 15
  • #1 03 Kwi 2017 19:46
    MMK5
    Poziom 3  

Cześć,

Słowem wstępu chciałem powiedzieć, chodzę do pierwszej klasy technikum elektronicznego i od krótszego czasu uczę się programować słynne Arduino. Jestem jeszcze mocno początkujący, więc proszę wziąć to pod uwagę podczas analizowania mojego pomysłu i ewentualnej odpowiedzi, tak żebym był w stanie zrozumieć co i jak ;)

Jestem fanatykiem estrady, wszelkiego rodzaju sprzętu audio i oświetlenia. Kilka dni temu postawiłem sobie za cel zrobienie ruchomej głowy - tak żeby poćwiczyć trochę podstawę elektroniki w praktyce, ale też żeby podnieść sobie ocenę z układów cyfrowych i pomiarów eie w szkole.
    Jeśli nie jesteście w temacie czym jest owa ruchoma głowa, to spieszę z wyjaśnieniem, że jest to reflektor, którego "podstawa" się obraca a 2 ramienia, które go trzymają pozwalają na ruch do góry i w dół. Całość razem pozwala na poruszanie się słupa światła w prawie wszystkich kierunkach. W programach telewizyjnych takich jak "Jaka to melodia" albo w kabaretach często można je spotkać postawione na podłodze w tle, albo na koncertach jako poruszające się właśnie słupy światła.

Sterowana będzie ze sterownika fizycznego, który też będzie wykonany przeze mnie i również będzie zrobiony na podstawie arduino (sterowanie bęzie radiowe - do około 1 kilometra).

Sam ruch "głowy" nie jest dla mnie problemem, tak samo przesyłanie danych. Największym problemem dla mnie jak na razie jest zaprojektowanie prostego układu, do 90 watowej LED RGB , który zmieniać będzie wartość napięcia w zależności od poziomu wypełnienia sygnału PWM.

W internecie jakoś nie mogę nic ułatwiającego mi to znaleźć. Znalazłem tylko coś takiego: