Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Excel - Automatyczne przenoszenie danych między arkuszami tego samego skoroszytu

hondaspike 04 Apr 2017 14:24 7371 4
  • #1
    hondaspike
    Level 2  
    Cześć koledzy i koleżanki,

    Mam problem z plikiem który opierałby się na prostym rozwiązaniu problemu i chciałbym uniknąć makra.
    Pracuję na jednym pliku Dostawy.xlsx w którym jest arkusz "Zbiorczy" oraz kilkanaście innych z nazwami miast. Chodzi o to abym codziennie wpisywał dane dotyczące dostaw tylko i wyłącznie do arkusza "Zbiorczy" w którym jest tabela z trzeba nagłówkami (Data, Miejsce, Ilość), a dane automatycznie zapisywały się w kolejnych arkuszach zgodnie z miejscem dostawy czyli np. wpisuję w arkuszu "Zbiorczy" 13/03/2017 | Warszawa| 25t i te dane automatycznie zapisywane są w tak samo skonstruowanej tabeli z 3 nagłówkami w Arkuszu "Warszawa" itd. W załączeniu przesyłam uproszczony plik jak miałoby to docelowo wyglądać. Czy rozwiązaniem jest tylko makra, czy jest możliwość zrobienia tego za pomocą funkcji?? Próbowałem z funkcją Wyszukaj, ale zostawało wtedy dużo wolnych pól gdyż każdy wiersz jest przeszukiwany dla każdego miasta, a właściwy rekord jest tylko dla jednego miejsca dostawy...Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Marcin
  • Helpful post
    #2
    adamas_nt
    Moderator of Programming
    Najprościej byłoby z wykorzystaniem kolumn pomocniczych (załącznik)
    P.S. Formuły są "kopiowalne" w pionie i w poziomie, nie będzie więc problemu z kolejnymi (w przykładzie) miastami.
  • #4
    hondaspike
    Level 2  
    Witam ponownie.

    Super! Dzięki wielkie za pomoc. Faktycznie funkcja Indeks tutaj robi robotę. Wykorzystam zarówno jeden jak i drugi sposób do finalnego pliku.
    Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc.
    Marcin
  • #5
    lanzul
    Level 30  
    hondaspike wrote:
    Czy rozwiązaniem jest tylko makra, czy jest możliwość zrobienia tego za pomocą funkcji?? Próbowałem z funkcją Wyszukaj, ale zostawało wtedy dużo wolnych pól gdyż każdy wiersz jest przeszukiwany dla każdego miasta, a właściwy rekord jest tylko dla jednego miejsca dostawy...
    Pewnie można ... :| ...
    Tylko wzory będą kosmiczne i będą zajmować dużą ilość pobocznych komórek. Przykładowo wzór do pozyskania nazwy arkusza z zapisanego na dysku zeszytu, to:

    =FRAGMENT.TEKSTU(KOMÓRKA("nazwa_pliku";A1);SZUKAJ.TEKST("]";KOMÓRKA("nazwa_pliku";A1);1)+1;DŁ(KOMÓRKA("nazwa_pliku";A1))-SZUKAJ.TEKST("]";KOMÓRKA("nazwa_pliku";A1);1))

    Funkcje pozyskujące adresy komórek - zamiast poszukiwane w nich wartości - będą jeszcze bardziej 'zagregowane' i długie.

    Lepiej by było napisać własną funkcję, która zwróci adresy do komórek, chociażby tekstowo. Wtedy stosując tylko 3 funkcje arkuszowe - Wiersz, Adr.Pośr, Adres - będzie można zestawić sobie ładne tabelki z danymi - a jak się ktoś zaprze, to nawet swoją jedną funkcją wszystko obrobi.