Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C Z12XE - Łańcuch rozrządu, wymieniać koła zębate? Jakiej firmy?

04 Kwi 2017 21:28 5058 4
  • Poziom 22  
    Witam.

    Samochód to Opel Corsa C 1.2 (silnik Z12XE), 2004 rok, przebieg 242 tysiące kilometrów.
    Przymierzam się do wymiany rozrządu. (Łańcuch).

    Zastanawiam się czy wymieniać koła zębate? Ludzie piszą różnie, patrzyłem na zębatki wałków rozrządu nie widać jakiegoś znacznego zużycia. Jednak zębatki wału korbowego nie byłem w stanie obejrzeć. (Nie demontowałem całej pokrywy rozrządu).
    Co o tym myślicie?

    Jakiej firmy warto kupić rozrząd? Co polecacie?
    Zastanawiałem się na SKF, SWAG lub RUVILLE.
    Mam łatwo dostępny pełen komplet od SKF ale różne opinie o nim krążą.

    Proszę o radę. Dziękuje.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    kryst16 napisał:
    nie widać jakiegoś znacznego zużycia

    Na łańcuchu też nie widać zużycia, a luz skądś się przecież bierze. Ja montuję przeważnie najtańsze chinole w komplecie z allegro, bo koszt markowych to czasem przekracza wartość tych aut.
  • Poziom 22  
    Po łańcuchu widać zużycie, nawet urwał kawałek górnego ślizgu. Czyli radzisz wymienić koła zębate? Auta jeżdżą bez problemu na takich nie firmowych zestawach? Nie wracają po 10-20 tysiącach kilometrów z taką samą usterką?
    Za nie cale 300 złotych znalazłem pełen zestaw firmy BGA. SKF znalazłem za 345zł.
    W sumie przetarcie na każdym z kół 1mm zrobi już luz na łańcuchu więc może warto wymienić kosztem gorszego zestawu.

    Zestawy SWAG lub RUVILLE też znalazłem w dobrych cenach ale są bez kół zębatych.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Jak zmieniam to tylko z kołami. Właśnie te BGA, zestaw mają tak dobrany że pasuje i do starszych i nowszych 1.0 i 1.2. Nie wiem ile to przebiegu wytrzymuje, ale jednym jeździ listonosz już 2 rok więc na pewno już dużo więcej niż 20tys natłukł.
  • Poziom 22  
    Dzisiaj po całym dniu pracy wymieniłem komplet łańcucha, da się to zrobić bez specjalnych blokad. (W żelaznym sklepie kopiłem tylko płaskownik 5mm o szerokości 5cm z którego wykonałem blokadę walka.
    W samochodzie był jeszcze oryginalny zestaw rozrządu (przebieg na liczniku 242tyś, pewnie realnie więcej), łańcuch był tak naciągnięty że przestawiał jeden wałek o zęba.
    Po założeniu nowego cisza...
    Kupiłem zestaw SKF, nie wymieniałem koła zębatego z tarczą położenia wałka, ogólnie na górnych kołach nie było zużycia, wytarte było dolne, ślizgi, napinacz miał połamaną sprężynkę wewnątrz, były ślady na bloku po uderzeniach łańcucha.
    Najwięcej pracy zajęło czyszczenie powierzchni pod uszczelki (pokrywa zaworów, misa, obudowa rozrządu, termostat).
    Pompy wody nie odkręcałem, da się to zrobić tak żeby wykręcić z niej tylko śruby które przechodzą przez obudowę i trzymają ją do bloku.