Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Ibiza 6LZ3R1/2003 - Licz.TRW 6L0920830K,ABS/ASR 5,7-nie nalicz km i Vpoj.

04 Apr 2017 21:52 2229 12
  • Level 13  
    Witam!
    Mam problem z Ibizą 1.9 tdi/motor ASZ /2003 rok.
    Auto miało stłuczkę po której wywalony został alternator i przepięcie uszkodziło -uwaga - wszystkie moduły w samochodzie. To nie żart,ale został tylko czujnik wewnętrzny alarmu fabr. jako nie uszkodzony-:) reszta wywalona w mniej lub większym stopniu-wszystko poszło nowe-włącznie z silnikami od szyb (centrale w drzwiach)- z niczym nie było komunikacji -w środku istny horror.
    Ale do rzeczy.Ocalała oryg. zawartość pam. eepr. w sterowniku EDC 15P+ i transponder w kluczyku był ok.
    Zakupiłem wszystkie moduły.Do nowego(używka) sterownika EDC P+ o identycznej wersji wstawiłem zawartość org epromu (pin z tej zawartości był ok) ,nowy pin z licznika odczytałem spasowałem immo bez problemu- licznik przyjął PIN i Vin z ecu EDC silnik pali ok. Pin obowiązuje teraz stary zgodnie ze sztuką.
    Zakodowałem cały samochód jak niżej podaję w autoscanie wszystko śmiga oprócz jednego:

    Brak wskazań prędkości na liczniku i nie nabija kilometrów.
    w tej wersji auta, brak czujnika prędkości na skrzyni biegów i brak okablowania na 100 % nie było takiego czujnika.Czy działał wczesniej nie wiem klient twierdzi że tak (ale....)

    kanały dopasowania w liczniku gdzie powinno się coś z tym zrobić(audi) #60,61,62 są nie dostępne.

    podaję nr :

    licznik : TRW 6L0920830K (mem 24c08 )(Pow. o dodatkowe wskażniki)
    : KOMBI+WEGFAHRSP TRW
    Wersja SW : V01
    Kodowanie :0000145

    abs : 6Q0907379H
    :ABS/ASR 5.7 FRONT
    Wersja SW : V20
    Kodowanie :0000188

    Podczas testów ecu EDC i abs widzi prędkość samochodu po can w podglądzie kanałów (08)w edc , ale licznik jest martwy brak wskazań V i naliczania z canu
    Jak zmusić go do zczytywania wskazań z can-u a nie z wejścia impulsowego ??

    Licznik słucha impulsów z:
    PIN 6-(32 pinowe złącze prawe )i,pokazuje i nabija i równocześnie na:
    PIN 5-(32 pinowe złącze prawe) wystawia impulsy do radia i nawigacji:
    ale to wejscie na pin 6-tym jest nieobsadzone w komorze silnika w ogóle i nie ma kontynuacji -jest ślepe.
    Wiązki przepatrzone gwizdane can licznik ecu wspomaganie bordnetz ok.

    kupiłem nowy ABS taki sam tylko wyższą wartosc softu V40 -bez efektu
    Kupiłem inny licznik:
    6L0920820J VDO V09
    -zwykły VDO (bez tych dodatkowych wskażników )
    to samo.
    Pomyślałem jeszcze że może coś z epromem ze starego edc oryginalnego i patologia przeszła razem z zawartością pamięci , więc zaprogramowałem EDC 15 oryginałem od innego samochodu (tego w którym pracował ) usunąłem wpis immo dla wygody i dalej nic,tez nie ma wskazań.(wyklucza raczej EDC)

    Już mnie siły opuszczają i moja logika się wykłada.
    Co za zakała i gdzie mam głupi błąd ?
    Musiał mnie zmęczyć ogromem prac ten złom i wymaga chyba świeżej krwii.
    Jakieś szczególne kodowanie do tego kompletu ma być o którym nikt nie ma pojęcia tylko VAS z fabryki czy co ???
    Może ktoś ma pojęcie i chce pomóc? - bardzo będę wdzięczny.
    Może ma ktoś kodowanie z takiej samej wersji?- ale musi być bez czujnika Vss pojazdu na skrzyni biegów.
    podsyłam kodowanie aktualne oraz zrzut w .jpg jak komu wygodniej:

    Adressword : 01
    Numer VAG :038906019DQ
    Nazwa :Elektronika silnika
    Opis ster. :1,9l R4 EDC 0000SG

    Komunikacja :KW1281, Baud: 9600, Target 10 Aword 01
    Wersja SW : 153
    Kodowanie :0000002

    Nie wykryto usterek.

    Koniec odczytu sterownika
    ****************************************************

    Adressword : 03
    Numer VAG :6Q0907379H
    Nazwa :Elektronika hamulcow
    Opis ster. :ABS/ASR 5.7 FRONT

    Komunikacja :KW1281, Baud: 9600, Target 28 Aword 03
    Wersja SW : V20
    Kodowanie :0000188

    Nie wykryto usterek.
    Koniec odczytu sterownika
    ****************************************************
    Adressword : 44
    Numer VAG :6Q0423156AB
    Nazwa :Uklad wspomagania kierowania
    Opis ster. :LenkhilfeTRW

    Komunikacja :KW1281, Baud: 9600, Target 31 Aword 44
    Wersja SW : V27
    Kodowanie :0010111

    Nie wykryto usterek.
    Koniec odczytu sterownika
    ****************************************************
    Adressword : 15
    Numer VAG :6Q0909605R
    Nazwa :Poduszka bezpieczenstwa
    Opis ster. :06 AIRBAG VW5

    Komunikacja :KW1281, Baud: 9600, Target 58 Aword 15
    Wersja SW : 000
    Kodowanie :0022838

    Znalezione bledy
    024C Zapalnik poduszki bezpieczenstwa (kierowcy)
    wtyczka uszkodzona zlamany plastyk podnoszacy zwore do masy zapalnika nieistotny
    Koniec odczytu sterownika
    ****************************************************
    Adressword : 17
    Numer VAG :6L0920830K
    Nazwa :Zestaw wskaznikow
    Opis ster. :KOMBI+WEGFAHRSP TRW

    Komunikacja :KW1281, Baud: 9600, Target 61 Aword 17
    Wersja SW : V01
    Kodowanie :0000145


    Nie wykryto usterek.
    Koniec odczytu sterownika
    ****************************************************
    Adressword : 08
    Numer VAG :6L0820043
    Nazwa :Elektronika ukladu klimatyzacji / ogrzewania
    Opis ster. :CLIMAtronic PQ24

    Komunikacja :KW2025, Baud: 9600, Target 98 Aword 08
    Wersja SW :201
    Kodowanie :0000000

    Znalezione bledy

    04F7 Silnik nastawczy klapy temperatury
    04FA Silnik nastawczy klapy dlawienia
    04F9 Dmuchawa swiezego powietrza
    0333 Czujnik wysokiego cisnienia
    nieistotny czujnik odłaczony brak czynnika
    Koniec odczytu sterownika
    ****************************************************

    Adressword : 09
    Numer VAG :6Q1937049C
    Nazwa :Centralny uklad elektroniczny
    Opis ster. :00 BN-SG.

    Komunikacja :KW1281, Baud: 9600, Target A4 Aword 09
    Wersja SW : 1S3
    Kodowanie :0000140

    Nie wykryto usterek.

    Koniec odczytu sterownika
    ****************************************************

    Adressword : 19
    Numer VAG :6N0909901
    Nazwa :Interfejs diagnostyczny magistrali danych
    Opis ster. :61 GATEWAY CAN

    Komunikacja :KW1281, Baud: 9600, Target 40 Aword 19
    Wersja SW :1S33
    Kodowanie :0000014

    Nie wykryto usterek.

    Koniec odczytu sterownika
    ****************************************************
  • Cars specialist
    Robiłeś test zegarów vag-em lub vcds-em ??? Może licznik padł i szukasz nie potrzebnie . Zrób test licznika .
  • Level 13  
    Witam.
    Oczywiście że robiłem sam licznik wskazówką steruje, i słucha impulsów z pin 6. Chodzi o zmuszenie go do słuchania z ramki canu którą rozgłasza sterownik abs ,a rozgłasza bo EDC 15 widzi prędkość.
    Mało tego wyszło i takie popaprane. NIe ma czujnika na skrzyni i wiązki do niego .
    Sama skrzynia jest bez ślimaka napędowego do cz. prędkosci poj. w mech różnicowym więc dołożenie jest nierealne, chyba że jest jakiś czujnik halotronowy który z samej korony wew. półosi by działał bo jakieŚ nierównosci tam są.(kamerą inspekcyjną sprawdzałem).
    Wydaje mi się, że mam zły licznik TRW (nieodpowiednia wersja softowa za stary?) i ten drugi VDO też za stary. Przydałby się taki z 2004 roku ,ale sam nie wiem.Wydaję jutro samochód .
    Z oryginalnego licznika nic nie zostało ani wsadu ani jednego układu scalonego w całosci wszystko się otwarło -rozerwało.Więc nie mogę porównać niczego oprócz głównego numeru.Wiem tylko że był z 2003 roku ten licznik org. trw(pieczątki na pcb)

    Panowie potrzeba pilnie odczyt z auto scanu takiej samej wersji seata ibizy 1.9 TDI 130km motor ASZ , WERSJA Z ABS 5,7 FRONT TC (BEZ ESP).
    Ta wersja była bez CZUJNIKA PRĘDKOŚCI NA SKRZYNI BIEGÓW od chyba 05/2003 roku.
    Chodzi głównie o kodowanie i wersje softowe edc15, absu i licznika , a najlepiej wszystkiego bo będzie wiadomo więcej.
    Może zrobię to póżniej jak będzie podstawa żeby tam coś pokombinować.
    Tak że zawsze aktualne , chyba że już się temat zakurzy.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    W podobnej sytuacji, mając pod ręką adapter CAN wytargany z jakiejś zezłomowanej instalacji taksometru, podpiąłem pod licznik analogowy sygnał prędkości. Działało jak trzeba.
    Tu masz przykładowe urządzenie, znacznie bardziej rozbudowane. https://www.car-tronic.pl/interfejs-can-slimkey-ii-sygnaly-analogowe-z-magistrali-can-p8975
    Trochę to partyzantka, ale czasem przy składakach, swapach itp, nie opłaca się więcej kombinować.
  • VAG group specialist
    Jaki tam był licznik w oryginale?
    Jak dla mnie masz licznik który czyta prędkość po CAN a wstawiasz liczniki z wersji z impulsatorem na skrzyni.
  • Level 31  
    Czujnik na skrzyni tam na 90% jest indukcyjny, krótki bez ślimaka.
    Ale to do upewnienia się w etce po kodzie skrzyni.
    Mam gdzieś VDO 6L0920920L to jest 2.0 benzyna i w dodatku anglik ale jeśli chcesz się pobawić to mogę odczytać wsad. Jestem pewien, że w tym liczniku odczyt był po canie bo zamiast czujnika prędkości siedziała zaślepka na wtyczkę.
    Najszybciej będzie upewnić się, czy czujnik był bez ślimaka i dociągnąć przewody do grodzi.
  • Level 13  
    6L0920820J VDO V09 taki kupiłem jako drugi wiec wsad odpada bo będzie inny.Oryg to TRW na 24c08.
    Z diagnozą czy sam licznik leci po k czy po can to nie wiem.Być moze ze bordnetz 09 i cangateway 19 konwerteruja na CAN do reszty modułów.Ale w złączy lewym licznika jest normalnie +15 po stacyjce i linia "k"
    Ten licznik aktualny jest trw- jak w temacie -tez ma can -oba mają, ale nie maja chyba obsługi prędkosci z canu (soft za stary) a wiec raczej dlatego problem.
    Masz prawdopodobnie rację, że najłatwiej dorobić wiązkę do skrzyni i zakupić indukcyjny czujnik elektroniczny ,bo u mnie brak ślimaka napęd.mechanicz. na 100 %.Patrzyłem na allegro i sa takie czujniki ale różne wyglądaja jakoś dziwnie jak pistolet i jakoś mi nie pasują do osadzenia -brak kołnierza stabilizującego.
    Jeśli masz elsę mógłbyś w wolnej chwili sprawdzić jakiego typu w seacie były takie czujniki ?. Numer skrzyni biegów z nalepki
    jak na złość zatarty tyle mogę podać jedynie :
    typ wyposazenie : 6L1 536
    SPORT L21 1.9TDI ASZ

    SKRZYNIA BIEG CHYBA WIDAĆ "B ??:
    VIN mogę podac na priv sprawdzi ktoś w elsie jaki licznik powinien siedzieć
    ,ewentualnie jaki czujnik stosował seat w np 2004 roku?

    Licznik kupili mechanicy bo wiedzieli, że jak nie pali i nie swieci to będzie licznik/immo. Ale po analizie mojej wszystko w tym trupie było spalone oprócz jednej rzeczy- czujnika wnętrza od alarmu.Resztę ja dokładałem
    na oryginalnym liczniku nie ma nalepki jest tylko data na pcb xxxx 2003.
    wyglada jak trw numer masz w temacie i w to jest z kupionego który gosc opisywał ze w takim seacie z motorem ASZ chodził(tak mówił mechanik). Jaki był to wie ten co go zamontował i komputer w fabryce.Stara płyta jest praktycznie taka sama jak nowa ma can(trafo) i te same układy.
    mógł być podobny ale z inna literką ,innym numerem softu i juz bedzie zonk.
    No to dlatego piszę a wy mi mówicie ze mam zły/nieodpowiedni.toz ja to wiem Najmilszy byłby Autoscan z auta o tym typie silnika ASZ z powyzej 05/2003 roku bo wtedy weszła podobno ta zmiana w tych sportowych wersjach 130 km i wyszłoby ,co za ziółko siedzi w desce i jakie ma kodowanie.
    Mając dostęp do serwera fabrycznego weryfikacja trwałaby minutę.ale nie ma.
    Własnie przed chwilą dowiedziałem się ze są minimum dwie versje tych trw jak widać i zdaje się własnie dlatego Ja mam V01 ,a jest i V02 O!:

    http://vaglog.pl/logs/search?part_code=6L0+920+830+K

    Jednak cały czas logika nakazuje mi dopiąć i domontować czujnik na skrzyni.Kabel inicjacyjny licznika już tam jest koło akumulatora(znalazłem drania podczas testów) w złączu (chyba 14-to pinowym) masa jest, plusa +15 poszukać ze sterownika EDC albo też tam i gotowe.
    (nowy licznik darcie wszystkiego kierownica poszycie adaptacja piny odczyt pasowanie na koniec D..a kolejna )
    tylko typ czujnika ustalić właściwy...

    Zaraz indukcyjny ??? rezystancyjny ? 2 pinowy ? no to raczej nie do tego licznika.Licznik działa na impulsy negatywne (sam jest spolaryzowany na +12V i musi być walony masą jako impuls prędkosci a więc hallotronowy raczej trzy pinowy czujnik )no chyba że jak nowe czujniki abs-u są dwu-przewodowe, ale nie indukcyjne?.
    pozdr.

    Dodano po 25 [minuty]:

    Pawel wawa wrote:
    W podobnej sytuacji, mając pod ręką adapter CAN wytargany z jakiejś zezłomowanej instalacji taksometru, podpiąłem pod licznik analogowy sygnał prędkości. Działało jak trzeba.
    Tu masz przykładowe urządzenie, znacznie bardziej rozbudowane. https://www.car-tronic.pl/interfejs-can-slimkey-ii-sygnaly-analogowe-z-magistrali-can-p8975
    Trochę to partyzantka, ale czasem przy składakach, swapach itp, nie opłaca się więcej kombinować.


    Witam -dzięki za odp
    Miałeś to w rękach takie samo było? Z krótkiego opisu wygląda że można przyporządkować zamiast + po stacyjce wyjscie na impuls prędkosci no to byłoby w sam raz do tej pokraki o ile impuls byłby dobrze przeskalowany do tego licznika (są różne przeliczniki)
    Można zaryzykować w najgorszym razie się wykorzysta do instal radia analog VS can-fabrycznego
  • Level 31  
    Czujnik dla skrzyni 5 biegów 6Q0919149A a dla 6 1J0919149A, ale dobrze, żeby ktoś to potwierdził na podstawie vinu. Druga naklejka jest w książce serwisowej, moze tam da się odczytać kod skrzyni.
    Czujnik jest naturalnie 3 pinowy, układ obrabiający sygnał jest zapakowany do samego czujnika.
    To co wygląda na pistolet to plastikowa zaślepka - montowana w przejściówce która prędkość brała już z absu ale wiązka do vss była jeszcze montowana.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Zbyszek K. wrote:
    Miałeś to w rękach takie samo było?
    Nie, ja podałem jako przykładowe. Ja miałem takie od taksometru, podające analogowe impulsy brane z CAN. To wygląda na bardziej rozbudowane i powinno mieć w/w funkcję w sobie. Niestety nie jestem w stanie podać Tobie oznaczeń tego co miałem. Może zadzwoń do jakiejś firmy montującej taksometry.
  • Level 13  
    sk700 wrote:
    Czujnik dla skrzyni 5 biegów 6Q0919149A a dla 6 1J0919149A, ale dobrze, żeby ktoś to potwierdził na podstawie vinu. Druga naklejka jest w książce serwisowej, moze tam da się odczytać kod skrzyni.
    Czujnik jest naturalnie 3 pinowy, układ obrabiający sygnał jest zapakowany do samego czujnika.
    To co wygląda na pistolet to plastikowa zaślepka - montowana w przejściówce która prędkość brała już z absu ale wiązka do vss była jeszcze montowana.


    Dzięki za te numery sprawdzę na allegro jak to wygląda.Gdyby było tanio i z wtykiem ,to nieduży problem zrobić tymczasowe podłączenie testowe.
    taniej niż ten adaptor z can na analogowe impulsy. tym bardziej że do adaptora trzeba wywalić licznik znowu.
    Dzięki koledzy, na razie auto wydałem klient jest świadomy problemu, jak dojrzeje do zamknięcia sprawy na 100% sprawności to zleci mi znowu.
    jak się okazało to on sam kupił licznik (tak to bywa). Ale jest problem w ogóle z zakupem tych wersji liczników a jeszcze kto wie jaka wersja softu w środku jak nalepka jest na co 10 tym egzemplarzu.

    Jak zrobię do końca kiedyś, to napiszę co i jaką metodą poszło -o ile będzie mi to dane.
    Dziękuję wszystkim, bo każda sugestia pomagała w rozwiązaniu problemu choć pozostał jako prawie wyjaśniony.
  • Level 2  
    Witam też właśnie podmieniłem licznik TRW NA VDO jest jakiś sposób żeby ten prędkościomierz ruszyć ? Prędkość i przebieg stoją
  • Level 13  
    Witam.
    Mój klient nie pojawił się, wiec ja problemu nie rozwiązałem .
    ale sprawdż to w pamięci licznika:
    #65: 82 = czujnik impulsator na skrzyni
    #65: 83 = sygnał V prędkości z can
    dotyczy i liczników TRW i VDO.
    nie wiem czy zmienia się to gdzieś w adaptacji , ale ja nie miałem mozliwosci z poziomu vagcanapro wtedy i dzisiaj.
    pozdrawiam i myślę że w tym tkwi tajemnica.
  • Level 2  
    Dziękuję za odpowiedź ale jednak o wiele prościej wyszło uratowanie starego licznika TRW na stole lutowniczym. Na tą chwilę wiem że tak jak wcześniej pisałeś są całkiem inne sposoby odczytu liczników dlatego prędkościomierz stoi.