Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto 2 SX 8V 2000r-wentylator chłodzenia silnika

wojciech jarząbek 25 Lip 2005 11:29 3028 9
  • #1 25 Lip 2005 11:29
    wojciech jarząbek
    Poziom 10  

    Witam-mam problem z silnikiem wentylatora na chłodnicy.Wentylator ten po prostu nie zawsze się załącza Wcześniej zawsze w momencie minimalnego przekroczenia środkowego położenia wskazówki temperatury silnika załączał się .Teraz coraz częściej mi robi psikusy i już zdarzyło mi się zagotować płyn w chłodnicy.Nie wiem czy mam dobry schemat ale wygląda na to że sygnal z czujnika temp. idzie na moduł sterowania silnika więc jak na moje możliwości jest to trudne do zbadania. Może już miał ktoś już taki przypadek? Proszę o wszelkie wskazówki

    0 9
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 25 Lip 2005 11:57
    Tomek665
    Poziom 28  

    Jeśli rozruch zimnego silnika przebiega prawidłowo (nie gaśnie i ma podwyższone obroty) to czujnik jest OK.
    Można wtedy sprawdzić podłączając kontrolkę na wyjście z modułu sterujące bezpośrednio wentylatorem, czy sprawny jest wentylator i przewody do niego.
    Jeśli wszystko to działa to niestety uszkodzenie jest w sterowniku silnika.

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 25 Lip 2005 12:15
    wojciech jarząbek
    Poziom 10  

    Rozruch zimnego silnika przebiega prawidłowo.Sam silnik oraz ciągłość jego przewodów również ok.Mam jeszcze pytanko - czy jest tylko jeden czujnik temperatury? No i jeszcze jedno - czy taki sterownik jest rozbieralny a jeśli nie to ile takie coś może kosztować ?

    0
  • #4 25 Lip 2005 12:51
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 25 Lip 2005 13:08
    wojciech jarząbek
    Poziom 10  

    Sprawdzałem przekaźnik i wygląda , że jest dobry.Wychodzi na to , że chyba coś jest z tym modułem sterowania

    0
  • #6 27 Lip 2005 12:14
    wojciech jarząbek
    Poziom 10  

    Mam jeszcze jedno pytanko - czy przyczyną może być zapowietrzony układ chlodzenia lub uszczelka pod głowicą?Tyle tylko że nie zauważylem żeby mi ani przybywało ani ubywało płynu tylko w momencie gdy silnik jest gorący to i pozim plynu wyższy lecz po ostygnięciu wraca do poziomu poprzedniego.

    0
  • #7 27 Lip 2005 18:39
    jannaszek
    Poziom 39  

    opisz w jaki sposób sprawdziłeś ten przekażnik?
    znajdż zasilanie cewki pk i masę ,sa naprzeciw siebie,odpal silnik i na wolnych nagrzej go do skutku
    w zasilanie cewki pk i masę podłącz niewiem -miernik,żaróweczkę 2 w 12 v i zobacz czy przy krytycznej się zapala ta żar. i czy wtedy startuje wentylator -niech tak chodzi , obserwój -
    zapalenie żaróweczki i brak pracy wetyla świadczy że siadł y styki prądowe ,lub sam wentylator
    tego można sprawdzic dołączając bezpośrednio do akumulatora
    inna rzecz jeśli sterowanie nie przychodzi -wtedy czujnik lub sterownik

    0
  • #8 27 Lip 2005 19:00
    wojciech jarząbek
    Poziom 10  

    Najgorsze jest to że kiedy robie jakieś doświadczenia to wszystko jest ok-wentylator się włącz i wyłącza tak jak powinien.Ale tak to właśnie bywa-złośliwość rzeczy martwych.Muszę sobie zrobić taki zestaw dioda świecąca +oporniczek i wpiąć się w cewkę przekaźnika i po prostu czekać kiedy wentylator się nie włączy.Przekaźnik tak w ogóle rozbierałem i oglądałem jego styki-są czyściutkie.

    -1
  • #9 27 Lip 2005 19:11
    jannaszek
    Poziom 39  

    no to wysteruj ceweczkę obcym napięciem [odłącz ten przewód ze sterownika] i poszarpaj wtyczką przy wentylatorze ,może szczotki ,lub coś wtym typie ,i czy swobodnie sie obraca śmigło

    0
  • #10 13 Lis 2005 23:16
    wojciech jarząbek
    Poziom 10  

    Temat jak na razie uważam za zamknięty.Problem ustąpił po wymianie pękniętej obudowy alternatora.Myślę że przyczyną mogło być zbyt niskie napięcie spowodowane nieprawidlowym ładowaniem.A może po prostu problem wróci kiedy wyjadę w dalszą drogę i postoję trochę w korkach.

    0
  Szukaj w 5mln produktów