Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGL7.180 - NIE ODPALA PO WYMIANIE AKUMULATORÓW BŁĘDY POKAZUJE ZBR, FFR

STEMAR ANDRZEJ 05 Kwi 2017 00:13 1473 14
  • #1 05 Kwi 2017 00:13
    STEMAR ANDRZEJ
    Poziom 3  

    WITAM. PROSZĘ O POMOC. rozładowały się aku , podłączyłem prostownik odpaliłem auto było ok przez 10 km jazdy i już nie odpalił nie było wgl prądu . nie jestem pewny czy nie zrobiłem zwarcia na klemach..? po podłączeniu klem włączyły się spryskiwacze i chodziły ciągle lejąc płyn do szyb... odłączyłem silniczek od sprysków i światła palą się ciągle i padło pare bezpieczników które też wymieniłem mechanik doszedł do tego że czarna puszka ZBR do naprawy jedno wypalone miejsce widoczne oddano do naprawy okazało się że więcej usterek było na płytce ZBR naprawili ponoć nie ma zwarcia na ZBR i powinno być dobrze a tu pokazały się błędy :

    * TCO prufen
    * FFR Diagnose 003277-00
    * ZBR - STOP Coś takiego chyba
    * ZBR 00168-10
    * ZBR 01376-10
    * ZBR 03102-10
    * EDC Ausfall

    czasami pokazuje się też
    * CAN - STOP Coś takiego chyba

    informacja o biegu ciągle pokazuje N

    na tacho wyświetla się komunikat brak zasilania MECHANIK MÓWI ŻE TO NIC WSPÓLNEGO Z TYM ŻE NIE ODPALA

    Robiło też zwarcie na przewodzie 80101 - środkowa dolna wiązka wpinana do tej puszki ZBR

    CO MAM ZROBIĆ ???? OD CZEGO MAM ZACZĄĆ??????

    0 14
  • #2 05 Kwi 2017 10:21
    kakibara
    Poziom 28  

    Czy twój mechanik zna się na Man-ie? Nie pytam ironicznie tylko czy specjalizuje się w tej marce ponieważ przez odpalanie prostownikiem mogłeś spalić nie tylko puszkę czytaj sterownik ZBR ale także FFR I mechatronikę na skrzyni biegów - i do sedna jeżeli ktoś nie ma na podmianę i zaprogramowanie (w czym pomaga do ustalenia usterki) komputera koszty rosną w tysiące zł, u mnie na firmie po takim awaryjnym odpaleniu z kluczykiem w stacyjce 3 komputery do wymiany.

    0
  • #3 05 Kwi 2017 16:52
    darfur5
    Poziom 30  

    Zapewne ZBR padł bo przy każdym kodzie błędów jest 10 czyli; przerwa.

    0
  • #4 05 Kwi 2017 20:27
    STEMAR ANDRZEJ
    Poziom 3  

    ok kupiłem używany o tych samych numerach
    ale czy jak go podłącze czy go nie spalę bo na tym starym wywala wszystkie bezpieczniki związane z ZBR

    Dodano po 5 [minuty]:

    możliwe że jest zwarcie gdzieś na wiązkach???


    szybciej nie mogłem wyłączyć świateł nie działają nawet awaryjne ????

    0
  • #5 05 Kwi 2017 20:27
    darfur5
    Poziom 30  

    Przed zamontowaniem przedzwonił bym wszystkie przewody ZBR łącznie z CAN- ami aby być pewnym , że nie ma zwarć.

    0
  • #6 05 Kwi 2017 20:29
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    STEMAR ANDRZEJ napisał:
    podłączyłem prostownik odpaliłem auto było ok przez 10 km jazdy


    Czy odpaliłeś z prostownika rozruchowego? Czy jest w ogóle łądowanie.

    0
  • #7 05 Kwi 2017 21:14
    STEMAR ANDRZEJ
    Poziom 3  

    tak odpalałem z rozruchowego prostownika ale te stare aku były do wywalenia kupiłem nowe aku ff

    0
  • #8 05 Kwi 2017 21:36
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Sprawdź wszystkie bezpieczniki, te upalone są od obwodów w których zadziałały Transile.
    Kondolencje.

    A i tak się dziwię że ktoś pozwoli sobie na jazdę na akku trupach, a nawet nie ma zimy i mrozu już.

    0
  • #9 05 Kwi 2017 22:29
    STEMAR ANDRZEJ
    Poziom 3  

    samochód stał od listopada na placu odstawiony przez pracownika okazało się że został na światłach do teraz dlatego padły aku chciałem go odpalić i zawieść do warsztatu na filtry oleje i ogólny przegląd przed sezonem... i dlatego tak wyszło....

    0
  • #10 05 Kwi 2017 23:43
    kakibara
    Poziom 28  

    Dlatego pisałem Ci wyżej kolego. Żebyś zaprowadził auto do kogoś kto naprawia Man - nie będziesz miał co 2 dni telefonu ze jeszcze to czy tamto trzeba zamówić czy zmienić bez ustalenia przyczyny. Najbardziej interesuje Cię błąd ffr i ausf. EDC.
    ZBR oczywiście musisz przypisać autu-bez tego masz minimum dodatkowe 3 błędy.

    0
  • #11 06 Kwi 2017 11:51
    svavecone
    Poziom 25  

    Jak wczesniej bylo ok , a po odpaleniu z prostownika pojawil sie problem ..... otworz manualnie ZBR i szukaj spalonych elementow elektroniki .Sprawdz wszystkie bezpieczniki od ZBR ...jezeli sa cale i o wlasciwym nominale to smialo podlaczaj nastepny ZBR .
    Z FFR i EDC ....sprawdz bezpieczniki jak powyzej ...oraz bezpieczniki na samym silniku pod plastikowa pokrywa .
    Nie zapomnij tez o bezpiecznikach w komorze akumulatorow .

    A propo odpalania z rozladowanymi akumulatorami .... sa dostepne na rynku tzw powerbank booster 12 V i 24 V . Zakupilismy taki z ciekawosci , niedowierzalismy w jego mozliwosci lecz po paru testach w pelni przekonalem sie o jego bezpiecznym dzialaniu .
    Z jednego ladowania powerbank-a odpalilismy zupelnie rozladowane auto TGA 4x z rzedu , monitoring oscyloskopem nie wykazal zadnych skokow/pikow napiecia .Napiecie spada ponizej 20 V lecz jest w stanie odpalic auto z pelnym bezpieczenstwem dla elektroniki .
    Polecam te produkty , sa tanie , male i wielofunkcyjne .

    Zapomnijcie o odpalaniu z z prostownikow czy kabli :) .

    0
  • #12 06 Kwi 2017 19:03
    STEMAR ANDRZEJ
    Poziom 3  

    czy ten zbr trzeba skonfigurować ponownie w jakiś sposób z samochodem ????

    wyskakuje błąd

    can ausfall - coś takiego ????

    czy to możliwe że padł sterownik silnika?

    0
  • #13 07 Kwi 2017 00:52
    svavecone
    Poziom 25  

    Wybacz mala ironie… lecz mam wrazenie ze ten temat Cie przerasta. Nawet do sprawdzenia bezpiecznikow potrzeba jakiejs wiedzy. Chlopaki sie tutaj produkuja z pomyslami… .lecz widac ze to jak grochem o sciane ;). Mysle ze powinienes oddac auto w rece mechanika.

    0
  • #14 13 Kwi 2017 22:29
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Tak, ZBR trzeba programować. Bez programowania możesz mieć masę błędów w zależności od konfiguracji twojego auta oraz tego z którego pochodzi "nowy" ZBR.
    Tak jak kolega pisał wyżej - zaprowadź auto do kogoś kto się na tym zna bo raz, że brakuje ci wiedzy a dwa, że potrzeba do tego specjalistycznego sprzętu.

    0
  • #15 15 Kwi 2017 07:50
    STEMAR ANDRZEJ
    Poziom 3  

    uszkodzony sterownik silnika panowie... problem rozwiązany

    0