Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ibiza II - wymiana silnika

lismen 06 Kwi 2017 13:51 870 22
  • #1 06 Kwi 2017 13:51
    lismen
    Poziom 7  

    Witam posiadam ibize II 1,4 benzyna, niestety silnik padł, kupiłem silnik od golfa 3 1,4 i mam wątpliwości czy będzie pasował, otóż w ibizie są w wtryski a w golfie gaźnik. Czy będzie on pasował?

    0 22
  • #2 06 Kwi 2017 13:59
    polmar
    Poziom 20  

    W golfie3 nie było silnika z gaźnikiem pewnie wtrysk jednopunktowy, będzie trochę przeróbek
    nie wiem czy jest sens

    0
  • #3 06 Kwi 2017 14:12
    lismen
    Poziom 7  

    Co by trzeba było przerobić?

    1
  • #4 06 Kwi 2017 14:27
    robokop
    Moderator Samochody

    Po pierwsze to poprosze oznaczenie silnika z Ibizy, tego uszkodzonego i tego kupionego z golfa -najlepiej obydwu. Jeśli wyglądają podobnie - z aluminiowym półokrągłym deklem -pokrywą wałka rozrządu, to wystarczy kolektor ssący przełożyć - mechanicznie to ten sam silnik.

    0
  • #5 06 Kwi 2017 16:23
    lismen
    Poziom 7  

    golf 80 HBH, niestety w ibizie w miejscu numeru jest dziura po korbie, pokrywy maja takie same, jedynie zauważyłem że w ibizie czujnik ciśnienia oleju jest na dole przy misce a w golfie na gorze w okolicach pokrywy.

    0
  • #6 06 Kwi 2017 17:09
    robokop
    Moderator Samochody

    lismen napisał:
    golf 80 HBH

    Żarty sobie robisz? Oznaczenie silnika znajduje się na nalepce na osłonie rozrządu. Najlepiej to zrób zdjęcia obydwu - powiem czy są zamienne.

    0
  • #7 06 Kwi 2017 19:27
    lismen
    Poziom 7  

    Pokrywy wałka rozrządu są identyczne, kolektory ssące próbowałem przełożyć i nie pasują, przełożenie głowicy też nie wchodzi w grę bo króciec wody jest inny. Jedyna opcja jaka był by możliwa to chyba przełożenie instalacji.

    0
  • #8 06 Kwi 2017 19:30
    robokop
    Moderator Samochody

    Pokażesz w końcu zdjęcia tych silników, czy mam od razu wątek wyrzucić w kosz?

    0
  • #9 06 Kwi 2017 19:31
    lismen
    Poziom 7  

    Na obydwu silnikach nie ma nalepki na osłonie rozrządu.

    0
  • #10 06 Kwi 2017 19:40
    robokop
    Moderator Samochody

    No to pokaż zdjęcia samych silników - robione od góry. Ile razy mam pisać toi samo?

    0
  • #12 15 Kwi 2017 21:10
    lismen
    Poziom 7  

    robokop napisał:
    No to pokaż zdjęcia samych silników - robione od góry. Ile razy mam pisać toi samo?


    Dostane odpowiedź?

    0
  • #13 15 Kwi 2017 21:17
    robokop
    Moderator Samochody

    To jest ten sam silnik, osprzęt daje się przełożyć - kolektory pasują zamiennie, tak samo tzw. dystrybutor wody - czyli te plastikowe "coś" w okolicy aparatu zapłonowego, od którego odchodzą przewody do nagrzewnicy i podgrzewania kolektora. Blok i głowica są takie same.

    0
  • #14 16 Kwi 2017 12:36
    ociz
    Moderator Samochody

    Z Golfa silnik to ABD, z Ibizy AKK.

    0
  • #15 16 Kwi 2017 12:59
    robokop
    Moderator Samochody

    ociz napisał:
    Z Golfa silnik to ABD, z Ibizy AKK.

    Równie dobrze może być AEX, ABU, ABD, AEE, AEA - z zewnątrz identyczne korpusy . W przypadku przekładania monopunkta do MPI, bezwzględnie trzeba zamienić też aparat zapłonowy.

    0
  • #16 16 Kwi 2017 13:13
    ociz
    Moderator Samochody

    robokop napisał:
    Równie dobrze może być AEX, ABU, ABD, AEE, AEA

    Nie może bo tylko ABD był na mono, a z tych nowszych tylko AKK miał przepustnicę na linkę. Nie zgaduję, tylko patrzę na detale.

    0
  • #17 16 Kwi 2017 13:30
    robokop
    Moderator Samochody

    ociz napisał:
    robokop napisał:
    Równie dobrze może być AEX, ABU, ABD, AEE, AEA

    Nie może bo tylko ABD był na mono, a z tych nowszych tylko AKK miał przepustnicę na linkę. Nie zgaduję, tylko patrzę na detale.

    Ekhm - APQ/AEX też. Taka sama przepustnica tam szła -
    030 133 064D -
    Cytat:
    1.4 44kW 60KM AEX AKV AKK AUD ANW APQ
    1.6 55kW 75KM AEE ALM

    Chyba że o czymś innym rozmawiamy.

    Co zresztą nadal nie zmienia postaci rzeczy, że można wachlować tymi silnikami jak się komu podoba - kwestia zmiany zewnętrznego osprzętu (kolektor ssący, kolektor wodny plus aparat zapłonowy).

    0
  • #18 16 Kwi 2017 14:39
    ociz
    Moderator Samochody

    robokop napisał:
    APQ/AEX też

    Ale to w jedynce, w temacie Ibiza dwójka.
    Co do tego z Golfa to fakt że to równie dobrze może być 1.6 nie 1.4.

    0
  • #19 16 Kwi 2017 15:08
    robokop
    Moderator Samochody

    ociz napisał:
    Ale to w jedynce, w temacie Ibiza dwójka.

    No gdzie, jedynka to kanciaty staroć, a "dwójka" to 93-2002, 6K/6K2 - podłoga Polo 6N, silniki przekrojowo - odPolo/ Golfa 3 do Golfa 4. W większości przypadków zmianę oznaczenia silnika pomimo braku zmian technicznych jego samego wyznaczał sterownik.

    0
  • #20 16 Kwi 2017 16:12
    lismen
    Poziom 7  

    Kolektory ssące nie pasują, króciec wody też nie pasuje bo ma w innych miejscach mocowanie, czyli temat kicha, głowicy też się nie da przełożyć bo króćca nie przykręcę bo ma dziury w innych miejscach, czyli zostaje przełożenie instalacji. Zostaje chyba tylko szukać inny silnik.

    0
  • #21 16 Kwi 2017 16:21
    robokop
    Moderator Samochody

    Konkretnie co nie pasuje żeby kolektor przełożyć? Na szpilki? Czy jeszcze coś innego?

    0
  • #22 16 Kwi 2017 16:38
    sk700
    Poziom 30  

    ociz napisał:
    a z tych nowszych tylko AKK miał przepustnicę na linkę.

    Jesteś pewien? W 2FL na 100% AKK miał przepustnice po drucie.

    0
  • #23 17 Kwi 2017 12:27
    lismen
    Poziom 7  

    Tak, nie pasuje kolektor ssący na szpilki.

    0