Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Internet nagle zwolnił - czy możliwa jest infekcja routera?

Dorcas 06 Kwi 2017 20:08 474 5
  • #1 06 Kwi 2017 20:08
    Dorcas
    Poziom 5  

    Cześć,

    od dwóch dni mam problem polegający na znacznym obniżeniu parametrów łącza internetowego, co skutkuje tym, że część stron np. wyświetla się tylko częściowo/po miliardowym odświeżeniu/nie wyświetla się w ogóle.

    Problem dotyczy wszystkich urządzeń podłączonych do routera (laptop podłączony przez wifi, komputer stacjonarny podłączony przez kabel ethernet, smartfon), dostawca zarzeka się, że po jego stronie wszystko jest w absolutnym porządku, stąd też moje podejrzenie dotyczące infekcji routera - jedno ze stale podłączonych doń urządzeń zmagało się ostatnio z bardzo upierdliwym atakiem wirusów/malware/Bóg wie jeszcze, czego.
    Antywirus (ESET) na komputerze z którego korzystam, nie wykazał absolutnie nic, ale mimo wszystko taki spadek wydajności jest podejrzany.

    Proszę o pomoc - jakim programem mogłabym zdiagnozować/wyleczyć ewentualną infekcję?

    0 5
  • #2 06 Kwi 2017 20:18
    xury
    Poziom 39  

    Infekcja routera oczywiście jest możliwa ale najpierw sprawdziłbym każde urządzenie osobno kiedy nic innego nie będzie podłączone w jakikolwiek sposób do routera.
    Potem sprawdzić ustawienia routera ,przywrócić ustawienia fabryczne i na nowo ustawić. Sprawdzić DNSy itp.

    0
  • #3 06 Kwi 2017 20:24
    Dorcas
    Poziom 5  

    xury napisał:
    Potem sprawdzić ustawienia routera ,przywrócić ustawienia fabryczne i na nowo ustawić. Sprawdzić DNSy itp.

    Można prosić poradnik "dla zielonych" jak to zrobić? Router to D-Link DWR 921.

    Odłączenie innych urządzeń od routera nic nie daje, prędkość łącza dalej jest tak samo mizerna, obojętnie na którym ze sprzętów.

    Załączam logi z FRST (to jedyny program do diagnostyki, jaki jestem w stanie obecnie odpalić).

    0
  • Pomocny post
    #5 07 Kwi 2017 00:28
    krzychupar
    Poziom 40  

    Odinstaluj:
    Bing Bar

    Otwórz notatnik systemowy i wklej:

    Task: {15917173-3A6E-4ABE-9CB3-70B42ABD90F2} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-Weekend -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {1B3EC01D-1300-4CEE-BC63-AD3E303E3FC2} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {26526F8E-F4A5-44CC-9ECB-85B6FD10FD0E} - \WPD\SqmUpload_S-1-5-21-48766194-2738252745-2896823271-1001 -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {2E7200E2-9D8C-4016-9B01-486082C2B027} - \Optimize Start Menu Cache Files-S-1-5-21-48766194-2738252745-2896823271-1001 -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {37622FC0-AABB-4842-A022-6779AFCD6EA3} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {417EE899-8366-4309-B9E4-208BAD06D73A} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {41845B1D-7A8C-4E4F-AF9C-E39CA05555AA} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OnIdle-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {4202D926-7A61-4744-B747-CBC171499796} - \WPD\SqmUpload_S-1-5-21-48766194-2738252745-2896823271-1002 -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {852BD287-B282-4268-89B4-E0B0FB6D6C61} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {890CDD75-355D-4BE9-8162-A7170AB1C128} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\ScheduleUpgradeTime -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {91A39624-0BEB-49A8-B8A9-AE1F45146AAA} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {920BB7B2-F188-4D52-8509-D7FF0888B4E3} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {9271AC2F-E068-4100-9652-397CD2C3E311} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {96CD587C-6CD9-454D-A828-CB9B0C6A3AFF} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\ScheduleUpgradeReminderTime -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {AB2035B4-1090-4BBC-942A-6A2456B20A3D} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {B59D5D94-3F63-48C1-BD33-B4A03F387109} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\rundetector -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {F1AC8B72-08C6-4FE5-8992-4D9FBBF76D54} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
    Task: {F91B55EE-FF13-429A-8906-6ABCAADBD122} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Brak pliku <==== UWAGA
    HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
    Winlogon\Notify\igfxcui: igfxdev.dll [X]
    SearchScopes: HKU\S-1-5-21-48766194-2738252745-2896823271-1002 -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = hxxp://www.bing.com/search?PC=WCUG&FORM=WCUGDF&q={searchTerms}
    SearchScopes: HKU\S-1-5-21-48766194-2738252745-2896823271-1002 -> {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = hxxp://www.bing.com/search?PC=WCUG&FORM=WCUGDF&q={searchTerms}
    S3 dbx; system32\DRIVERS\dbx.sys [X]
    2017-04-06 20:17 - 2017-04-06 20:18 - 00000000 ____D C:\AdwCleaner
    EmptyTemp:

    Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok FRST w tym samym folderze.
    Uruchom FRST i kliknij w Fix/Napraw.

    0