Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez plus alternator - alternator po mignięciu kontrolki przestał działać

TheAspartam 07 Apr 2017 14:15 1413 17
  • #1
    TheAspartam
    Level 8  
    Alternator polonez caro plus 1.6gsi
    Dziwna awaria alternatora ,wsiadam odpalam widzę czerwoną kontrolkę akumulatora ,po zapaleniu silnika powoli przygasała i zgasła ,sprawdzam akumulator miernikiem napięcie,nic się nie zmienia po odpaleniu silnika ,alternator padł jednocześnie z żarówką kontrolki akumulatora?teraz w ogóle się nie zapala a alternator nie ładuje ,jak znaleźć usterkę?
  • #2
    emeryt2
    Level 42  
    Regulator napięcia lub kontrolka ładowania spalona.
  • #3
    nikusert
    Level 40  
    Witam
    W pierwszej kolejności sprawdź czy kontrolka ładowania sprawna(odłącz przewód od kontrolki przy alternatorze i daj na masę,kontrolka powinna świecić) , jak podpowiada kolega emeryt2 .Gdy kontrolka jest nie sprawna alternator się nie wzbudzi.Następnie sprawdzenie regulatora napięcia ,szczotek.Do spalenia kontrolki ładowania może dojść z powodu odłączenia akumulatora na pracującym silniku ,lub braku połączenia na zacisku B+ z akumulatorem(skorodowany ,lub odłączony przewód) podczas pracy silnika.
    Pozdrawiam.
  • #4
    TheAspartam
    Level 8  
    Odpiełem B+ przeczyściłem,odłączyłem przewód od kontrolki przy alternatorze i dałem na masę,kontrolka akumulatora zapaliła się. jak sprawdzić regulator napięcia szczotek?żeby się do niego dostać wiem już że muszę wyjąć alternator.
  • #5
    nikusert
    Level 40  
    Alternator masz tradycyjny z Poloneza z regulatorem przykręconym z tyłu?.Jeżeli tak tak ,to z regulatora wychodzą dwa przewody zielony i żółty.Odłącz przewód zielony który idzie do szczotko-trzymacza z mniejszą wsuwką ,i ten zacisk na szczotkach należy dać masę.Jeżeli kontrolka się zapali ,włącz silnik daj średnie obroty(nie za duże),wówczas powinno być ładowanie.To świadczy że regulator jest uszkodzony.Jeżeli kontrolka się nie zapaliła to może być szczotka krótka lub się zawiesiła ,co często się zdarza.Wykręć szczotko-trzymacz sprawdź to.Jeżeli szczotki dobre ,to może być przerwa na wirniku ,lub zdarte pierścienie ślizgowe.
  • #6
    TheAspartam
    Level 8  
    nikusert wrote:
    Alternator masz tradycyjny z Poloneza z regulatorem przykręconym z tyłu?.Jeżeli tak tak ,to z regulatora wychodzą dwa przewody zielony i żółty.Odłącz przewód zielony który idzie do szczotko-trzymacza z mniejszą wsuwką ,i ten zacisk na szczotkach należy dać masę.Jeżeli kontrolka się zapali ,włącz silnik daj średnie obroty(nie za duże),wówczas powinno być ładowanie.To świadczy że regulator jest uszkodzony.Jeżeli kontrolka się nie zapaliła to może być szczotka krótka lub się zawiesiła ,co często się zdarza.Wykręć szczotko-trzymacz sprawdź to.Jeżeli szczotki dobre ,to może być przerwa na wirniku ,lub zdarte pierścienie ślizgowe.


    Tak taki mam tradycyjny alternator,zacznę od wymiany regulatora,a alternatora sam nie wyjmę ,,śruby zapieczone mogą się urwać,jeszcze nie robiłem testu regulatora,mam pytanie czy samochód odpali z po pychu bez akumulatora ?
  • #7
    nikusert
    Level 40  
    W żadnym wypadku bez akumulatora nie odpalam silnika.
  • #8
    emeryt2
    Level 42  
    Bez akumulatora , to można odpalić diesla S60 - na korbę.
  • #9
    TheAspartam
    Level 8  
    Witam ,miałem problem z polonezem mechaniczny dla tego temat zamarł,wymieniłem regulator napięcia i kontrolka braku ładowania w końcu się zapaliła ale nie gaśnie po odpaleniu, nadal brak ładowania co dalej?hmm
  • #10
    nikusert
    Level 40  
    Jaki teraz masz regulator? .

    Dodano po 27 [minuty]:

    Masz nadal mechaniczny czy dałeś elektroniczny?.Do regulatora na zacisk 15 powinny dochodzić dwa przewody ,natomiast do zacisku 67 jeden przewód .Tak prawidłowo powinny być przewody podłączone.Jeżeli masz podłączone jak piszę ,to zrób jeszcze tak;
    -odłącz przewód 67 przy regulatorze ,podaj napięcie na ten przewód ,ładowanie powinno się pojawić ,sprawdź to miernikiem (gdy będziesz dokładał + powinno delikatnie iskrzyć)
    -brak iskrzenia może świadczyć że szczotki krótkie ,zawieszone, spadł przewód ,lub nie łączy na konektorze szczotkotrzymacza
    -przewód ten musi miec ten sam kolor co przy regulatorze jako 67
    -jeżeli nadal nie iskrzy do sprawdzenia przejście na pierścieniach wirnika.
  • #11
    TheAspartam
    Level 8  
    nikusert wrote:
    Jaki teraz masz regulator? .
    Dodano po 27 [minuty]:
    Masz nadal mechaniczny czy dałeś elektroniczny?.Do regulatora na zacisk 15 powinny dochodzić dwa przewody ,natomiast do zacisku 67 jeden przewód .Tak prawidłowo powinny być przewody podłączone.Jeżeli masz podłączone jak piszę ,to zrób jeszcze tak;
    -odłącz przewód 67 przy regulatorze ,podaj napięcie na ten przewód ,ładowanie powinno się pojawić ,sprawdź to miernikiem (gdy będziesz dokładał + powinno delikatnie iskrzyć)
    -brak iskrzenia może świadczyć że szczotki krótkie ,zawieszone, spadł przewód ,lub nie łączy na konektorze szczotkotrzymacza
    -przewód ten musi miec ten sam kolor co przy regulatorze jako 67
    -jeżeli nadal nie iskrzy do sprawdzenia przejście na pierścieniach wirnika.



    Niestety nie wzbudził się i nie iskrzy,sprawdziłem śruby alternatora i dadzą się wykręcić ,więc wyjmę w nast tygodniu i rozbiorę ,na co mam zwrócić uwagę?a jeżeli zwoje się przepaliły jak to sprawdzić?a może pomyliłem i odwrotnie dałem przewody z regulatora?regulator kupiłem taki sam nie wiem czym się różni mechaniczny a elektroniczny ale mój jest ze szczotkami.
  • #12
    nikusert
    Level 40  
    Jaki masz alternator że regulatoraz jest ze szczotka mi?
  • #13
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    nikusert wrote:
    Jaki masz alternator że regulatoraz jest ze szczotka mi?


    Każdy polonez ma regulator na alternatorze.

    Szybciej kupić inny alternator niż w tym grzebać.
  • Helpful post
    #14
    tc
    Level 19  
    w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora
  • #15
    TheAspartam
    Level 8  
    tc wrote:
    w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora

    dokładnie tak
  • #16
    nikusert
    Level 40  
    Każdy Polonez ma regulator na alternatorze jak pisze Kolega ,niestety nie jest to prawdą (nie jest to ważne w naszym temacie),gdyż pierwsze Polonezy miały regulator mechaniczny ,
    RC2/12D ,do alternatorów 9-cio diodowych .Następnie montowano regulatory z ELMOT z Malucha.W nowszych Polonezach montowano nowe alternatory z regulatorami ze szczotkotrzymaczem .Nowsze alternatory ELMOT ,lub MAGNETI MARELLI ,posiadają regulatory ,o których mowa.Mając wyjęty regulator można sprawdzić czy podaje napięcie na szczotki,lecznie świadczy to o tym że jest dobry.
  • #17
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    nikusert wrote:
    gdyż pierwsze Polonezy miały regulator mechaniczny ,


    Przypominam że piszemy o PLUSIE i nigdy przenigdy pierwsze polonezy plusy nie miały mechanicznych regulatorów.
  • #18
    nikusert
    Level 40  
    Tak masz rację,rozpędziłem się do wszystkich Polonezów.Jednak łatwo pozprawdzać co jest nie tak.