Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez plus alternator - alternator po mignięciu kontrolki przestał działać

TheAspartam 07 Kwi 2017 14:15 717 17
  • #1 07 Kwi 2017 14:15
    TheAspartam
    Poziom 8  

    Alternator polonez caro plus 1.6gsi
    Dziwna awaria alternatora ,wsiadam odpalam widzę czerwoną kontrolkę akumulatora ,po zapaleniu silnika powoli przygasała i zgasła ,sprawdzam akumulator miernikiem napięcie,nic się nie zmienia po odpaleniu silnika ,alternator padł jednocześnie z żarówką kontrolki akumulatora?teraz w ogóle się nie zapala a alternator nie ładuje ,jak znaleźć usterkę?

    0 17
  • #2 07 Kwi 2017 14:47
    emeryt2
    Poziom 42  

    Regulator napięcia lub kontrolka ładowania spalona.

    0
  • #3 07 Kwi 2017 15:02
    nikusert
    Poziom 37  

    Witam
    W pierwszej kolejności sprawdź czy kontrolka ładowania sprawna(odłącz przewód od kontrolki przy alternatorze i daj na masę,kontrolka powinna świecić) , jak podpowiada kolega emeryt2 .Gdy kontrolka jest nie sprawna alternator się nie wzbudzi.Następnie sprawdzenie regulatora napięcia ,szczotek.Do spalenia kontrolki ładowania może dojść z powodu odłączenia akumulatora na pracującym silniku ,lub braku połączenia na zacisku B+ z akumulatorem(skorodowany ,lub odłączony przewód) podczas pracy silnika.
    Pozdrawiam.

    0
  • #4 08 Kwi 2017 06:57
    TheAspartam
    Poziom 8  

    Odpiełem B+ przeczyściłem,odłączyłem przewód od kontrolki przy alternatorze i dałem na masę,kontrolka akumulatora zapaliła się. jak sprawdzić regulator napięcia szczotek?żeby się do niego dostać wiem już że muszę wyjąć alternator.

    0
  • #5 08 Kwi 2017 08:34
    nikusert
    Poziom 37  

    Alternator masz tradycyjny z Poloneza z regulatorem przykręconym z tyłu?.Jeżeli tak tak ,to z regulatora wychodzą dwa przewody zielony i żółty.Odłącz przewód zielony który idzie do szczotko-trzymacza z mniejszą wsuwką ,i ten zacisk na szczotkach należy dać masę.Jeżeli kontrolka się zapali ,włącz silnik daj średnie obroty(nie za duże),wówczas powinno być ładowanie.To świadczy że regulator jest uszkodzony.Jeżeli kontrolka się nie zapaliła to może być szczotka krótka lub się zawiesiła ,co często się zdarza.Wykręć szczotko-trzymacz sprawdź to.Jeżeli szczotki dobre ,to może być przerwa na wirniku ,lub zdarte pierścienie ślizgowe.

    0
  • #6 10 Kwi 2017 09:14
    TheAspartam
    Poziom 8  

    nikusert napisał:
    Alternator masz tradycyjny z Poloneza z regulatorem przykręconym z tyłu?.Jeżeli tak tak ,to z regulatora wychodzą dwa przewody zielony i żółty.Odłącz przewód zielony który idzie do szczotko-trzymacza z mniejszą wsuwką ,i ten zacisk na szczotkach należy dać masę.Jeżeli kontrolka się zapali ,włącz silnik daj średnie obroty(nie za duże),wówczas powinno być ładowanie.To świadczy że regulator jest uszkodzony.Jeżeli kontrolka się nie zapaliła to może być szczotka krótka lub się zawiesiła ,co często się zdarza.Wykręć szczotko-trzymacz sprawdź to.Jeżeli szczotki dobre ,to może być przerwa na wirniku ,lub zdarte pierścienie ślizgowe.


    Tak taki mam tradycyjny alternator,zacznę od wymiany regulatora,a alternatora sam nie wyjmę ,,śruby zapieczone mogą się urwać,jeszcze nie robiłem testu regulatora,mam pytanie czy samochód odpali z po pychu bez akumulatora ?

    0
  • #7 10 Kwi 2017 12:01
    nikusert
    Poziom 37  

    W żadnym wypadku bez akumulatora nie odpalam silnika.

    0
  • #8 10 Kwi 2017 18:40
    emeryt2
    Poziom 42  

    Bez akumulatora , to można odpalić diesla S60 - na korbę.

    0
  • #9 15 Maj 2017 11:24
    TheAspartam
    Poziom 8  

    Witam ,miałem problem z polonezem mechaniczny dla tego temat zamarł,wymieniłem regulator napięcia i kontrolka braku ładowania w końcu się zapaliła ale nie gaśnie po odpaleniu, nadal brak ładowania co dalej?hmm

    0
  • #10 15 Maj 2017 14:25
    nikusert
    Poziom 37  

    Jaki teraz masz regulator? .

    Dodano po 27 [minuty]:

    Masz nadal mechaniczny czy dałeś elektroniczny?.Do regulatora na zacisk 15 powinny dochodzić dwa przewody ,natomiast do zacisku 67 jeden przewód .Tak prawidłowo powinny być przewody podłączone.Jeżeli masz podłączone jak piszę ,to zrób jeszcze tak;
    -odłącz przewód 67 przy regulatorze ,podaj napięcie na ten przewód ,ładowanie powinno się pojawić ,sprawdź to miernikiem (gdy będziesz dokładał + powinno delikatnie iskrzyć)
    -brak iskrzenia może świadczyć że szczotki krótkie ,zawieszone, spadł przewód ,lub nie łączy na konektorze szczotkotrzymacza
    -przewód ten musi miec ten sam kolor co przy regulatorze jako 67
    -jeżeli nadal nie iskrzy do sprawdzenia przejście na pierścieniach wirnika.

    0
  • #11 17 Maj 2017 06:45
    TheAspartam
    Poziom 8  

    nikusert napisał:
    Jaki teraz masz regulator? .
    Dodano po 27 [minuty]:
    Masz nadal mechaniczny czy dałeś elektroniczny?.Do regulatora na zacisk 15 powinny dochodzić dwa przewody ,natomiast do zacisku 67 jeden przewód .Tak prawidłowo powinny być przewody podłączone.Jeżeli masz podłączone jak piszę ,to zrób jeszcze tak;
    -odłącz przewód 67 przy regulatorze ,podaj napięcie na ten przewód ,ładowanie powinno się pojawić ,sprawdź to miernikiem (gdy będziesz dokładał + powinno delikatnie iskrzyć)
    -brak iskrzenia może świadczyć że szczotki krótkie ,zawieszone, spadł przewód ,lub nie łączy na konektorze szczotkotrzymacza
    -przewód ten musi miec ten sam kolor co przy regulatorze jako 67
    -jeżeli nadal nie iskrzy do sprawdzenia przejście na pierścieniach wirnika.



    Niestety nie wzbudził się i nie iskrzy,sprawdziłem śruby alternatora i dadzą się wykręcić ,więc wyjmę w nast tygodniu i rozbiorę ,na co mam zwrócić uwagę?a jeżeli zwoje się przepaliły jak to sprawdzić?a może pomyliłem i odwrotnie dałem przewody z regulatora?regulator kupiłem taki sam nie wiem czym się różni mechaniczny a elektroniczny ale mój jest ze szczotkami.

    0
  • #12 17 Maj 2017 07:10
    nikusert
    Poziom 37  

    Jaki masz alternator że regulatoraz jest ze szczotka mi?

    0
  • #13 17 Maj 2017 07:46
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    nikusert napisał:
    Jaki masz alternator że regulatoraz jest ze szczotka mi?


    Każdy polonez ma regulator na alternatorze.

    Szybciej kupić inny alternator niż w tym grzebać.

    0
  • Pomocny post
    #14 17 Maj 2017 07:51
    tc
    Poziom 18  

    w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora

    0
  • #15 17 Maj 2017 08:47
    TheAspartam
    Poziom 8  

    tc napisał:
    w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora

    dokładnie tak

    0
  • #16 17 Maj 2017 12:50
    nikusert
    Poziom 37  

    Każdy Polonez ma regulator na alternatorze jak pisze Kolega ,niestety nie jest to prawdą (nie jest to ważne w naszym temacie),gdyż pierwsze Polonezy miały regulator mechaniczny ,
    RC2/12D ,do alternatorów 9-cio diodowych .Następnie montowano regulatory z ELMOT z Malucha.W nowszych Polonezach montowano nowe alternatory z regulatorami ze szczotkotrzymaczem .Nowsze alternatory ELMOT ,lub MAGNETI MARELLI ,posiadają regulatory ,o których mowa.Mając wyjęty regulator można sprawdzić czy podaje napięcie na szczotki,lecznie świadczy to o tym że jest dobry.

    0
  • #17 17 Maj 2017 12:55
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    nikusert napisał:
    gdyż pierwsze Polonezy miały regulator mechaniczny ,


    Przypominam że piszemy o PLUSIE i nigdy przenigdy pierwsze polonezy plusy nie miały mechanicznych regulatorów.

    0
  • #18 17 Maj 2017 13:19
    nikusert
    Poziom 37  

    Tak masz rację,rozpędziłem się do wszystkich Polonezów.Jednak łatwo pozprawdzać co jest nie tak.

    0