Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B6 Zamarza przewód ssący/ Po czasie zrywa sprzęgło

blondyn26044 08 Apr 2017 07:52 3012 25
  • #1
    blondyn26044
    Level 11  
    Witam



    Od kilku miesięcy co jakiś czas zrywało sprzęgło. Po wymianie klimatyzacja jakiś czas działała.
    Pomyślałem, że przyciera się sprężarka i kupiłem nową (nie regenerowaną) sprężarkę Behr.
    Po napełnieniu układu 4 dni i sprzęgło po raz kolejny zerwane.
    Okazało się, że zamarza przewód ssący ok 30 cm od sprężarki w stronę zaworu.

    Załadowali 600g czynnika.
    Ciśnienia na pracującym układzie przy 14 stopniach to L ok 1 bara H ok 8 bar.
    Wentylatory się załączają.
    Temperatura wylotowa z parownika 2 stopnie.
    Temperatura wylotowa mierzona termometrem z nawiewu - 3 stopnie.
    Silnik w tym momencie słychać jak dużo ciężej pracuje (2.0 tdi pd)
    Nie jestem pewny co do wysterowania zaworu ale w wartościach po włączeniu klimatyzacji prąd wymagany i rzeczywisty 0,8A
    przy temp. wylotowej 2 stopnie prąd wynosi 0,5A i już się nie zmienia.
    Czy to wysterowanie powinno tak wyglądać?
    I czy zamarzający przewód będzie przyczyną zrywania sprzęgieł?

    Objeździłem serwisy klimatyzacji ale nikt niestety nie pomógł.
  • #2
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    ile oleju było w nowej sprężarce?
    ile w starej ? przy serwisie był dodawany olej ?

    Ile czasu robiona jest próżnia ? układ był wcześniej rozpinany?
  • #3
    blondyn26044
    Level 11  
    W nowej sprężarce było ok 100ml oleju.
    W starej nie został zmierzony, ale zlany w celu sprawdzenia jego czystości i czy nie ma opiłków.
    Przy pierwszym serwisie na nowej sprężarce załadowano 600g czynnika i doładowani 40ml oleju.
    Przy pierwszym serwisie próżnia około 20 minut była robiona.
    Z układu był ściągnięty czynnik, wymieniony osuszacz, sprężarka i spięte wszystko ponownie.

    Drugi serwis po zerwaniu sprzęgła trochę mnie zaskoczył bo:
    Zassali czynnik jakąś dziwną małą maszyną z wagą.
    Rozkręcili przewody, przedmuchali azotem bo myśleli, że jest za dużo oleju w układzie ale z przewodów praktycznie nic nie poleciało.
    Zdemontowali nową sprężarkę, zlali olej było ok 100 ml. Zalali ponownie 100 ml. Skręcili wszystko do kupy i przyszedł czas na nabicie.
    Panowie przynieśli butlę z czynnikiem, wagę oraz jakąś pompę co robiła próżnie.
    Przy drugim serwisie próżnia robiona ok 7 minut i załadowali 600g czynnika.

    Zostawili mnie z problemem bo "problem jest po stronie elektronicznej" a oni się tym nie zajmują :)
  • #5
    blondyn26044
    Level 11  
    Co może być przyczyną wilgoci? Układ do końca był nabity. Po ściągnięciu układ był pusty 2 dni po czym wymieniłem sprężarkę, osuszacz i pojechałem napełnić układ.
    W jaki sposób osuszyć układ?
    Jest jakiś sposób na sprawdzenie czy nie jest przepełniony olejem?
  • #6
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    nie da się sprawdzić czy układ jest przeolejony. jedynie go wypłukać, a wilgoć choć by z otwartego układu, osuszacz się zapełnił i nie odbiera wilgoci która zamarza na zaworze rozprężnym.


    Osuszenie polega na wymienie osuszacz i zabiegu z Azotem .
  • #7
    blondyn26044
    Level 11  
    Osuszacz był wymieniony tego samego dnia co był nabijany układ. Myślisz, że tak szybko złapał wilgoć?
    Osuszyć go czyli nabić azotem na jakiś czas? Akurat klimatyzacją się nie zajmuje stąd te pytania, żeby przy kolejnym z rzędu serwisie podpowiedzieć co mają zrobić ehh...

    Czyli najlepiej co? Dać układ do wypłukania, wymienić skraplacz i osuszacz. Napełnić ponownie układ i powinno być już ok? czy jeszcze wymienić zawór rozprężny dla świetego spokoju.

    Zapłaciłem pierwszym razem 200 zł w jednym serwisie, 250 w drugim serwisie, sprężarka prawie 900 zł. Koszta już dosyć spore a klima dalej nie działa ;/ Tzn działa aż za dobrze :)
  • #9
    blondyn26044
    Level 11  
    Problemem jest to, że każdy podchodzi do tematu w sposób "opróżnić układ, sprawdzić olej w kompresorze, sprawdzić ciśnienia" 250 zł Do widzenia i martw się sam.
    Byłem już nawet w firmie która montuje chłodnie w samochodach dostawczych, zajmują się tylko klimatyzacjami ale cóż.. "problem po stronie elektronicznej"
    Chętnie dał bym komuś auto kto by zrobił od a do z i dał jakąś gwarancje na swoją usługę. Ja robiąc coś od strony mechanicznej w aucie czy to rozrząd czy zawieszenie klient zawsze ma gwarancję na usługę a zauważyłem, że jeśli chodzi o klimatyzację to jest jedna wielka porażka.
  • #10
    123nowy
    Level 20  
    Witam

    Uszkodzone jest raczej sterowanie temperatura na dysz -3 a parownika 2 w klimatyzacji samochodowej nie może dochodzić do pracy na minusie . Zrywanie sprzęgła spowodowane jest tym ze na sprężarkę wraca czynnik w postaci cieczy ,rura ssąca tez o tym świadczy nie możne szronić.
  • #11
    blondyn26044
    Level 11  
    Wkradł się błąd. Temperatura mierzona termometrem (z nawiewu) to 3 stopnie. Nie -3.
    Temperatura wylotowa z parownika którą pokazuje tester to 2 stopnie.
  • #12
    123nowy
    Level 20  
    A wysterowanie sprężarki z testera ile pokazuje w czasie gdy jest zaszroniony przewód ssący. Nie chodzi o prąd a wysterowanie w %.
  • #13
    blondyn26044
    Level 11  
    0,5 A i taka jest wartość żądana i rzeczywista.
  • #14
    123nowy
    Level 20  
    Nie chodzi o prąd a wysterowanie w %.
  • #15
    blondyn26044
    Level 11  
    Orientujesz się na którym bloku jest % wysterowanie zaworu?
  • #16
    123nowy
    Level 20  
    Muszę sprawdzić bo nie pamiętam , ale dziwi mnie zaszronione i temperatura w plusie także ciśnienie lp powinno być 1.8-2.0 bara. Filtr kabinowy oczywiście czysty.
  • #17
    blondyn26044
    Level 11  
    Oszronienie jest tylko 30 cm od sprężarki w stronę zaworu. Reszta przewodu jak i sam zawór nie jest oszroniony.
  • #19
    blondyn26044
    Level 11  
    ok 5 cm przewodu aluminiowego przykręconego do sprężarki, 15cm przewodu gumowego (na nim nie ma szronu) i za nim ok 5 cm przewodu aluminiowego. Dalej jest tylko rosa do zaworu.
  • #20
    123nowy
    Level 20  
    rurka nie była czasem spawana w tym miejscu gdzie szroni coś jest przytkane miałem przypadek w w211 gdzie teflon w się odkleił od wewnętrznej części węza i przymykał przelot
  • #21
    blondyn26044
    Level 11  
    Na piątek jestem umówiony do kolejnego serwisu. Sam niestety nie za bardzo mam jak działać bo nie ściągnę czynnika.
    Sprawdzę jeszcze to procentowe wysterowanie zaworu.
    Przewód nie wygląda na spawany, naprawiany ale sprawdzę to też w piątek.
  • #22
    wielecki
    Level 21  
    Kolego, prawdopodobnie zalewa ci sprezarke ciekłym czynnikiem. Przejrzyj układ pod tym katem. Powodów moze być nie mało, np.za duza ilość czynnika, przymarzanie parownika, co powoduje że czynnik nie paruje odpowiednio czy wadliwe działanie układu rozprężnego..
  • #23
    123nowy
    Level 20  
    Kolego Wielecki zwróć uwagę na 3 posty w gorę.

    Dodano po 53 [sekundy]:

    123nowy wrote:
    Kolego Wielecki zwróć uwagę na 3 posty w gorę.
    ok 5 cm przewodu aluminiowego przykręconego do sprężarki, 15cm przewodu gumowego (na nim nie ma szronu) i za nim ok 5 cm przewodu aluminiowego. Dalej jest tylko rosa do zaworu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    123nowy wrote:
    Kolego Wielecki zwróć uwagę na 3 posty w gorę.

    Dodano po 53 [sekundy]:

    123nowy wrote:
    Kolego Wielecki zwróć uwagę na 3 posty w gorę.
    ok 5 cm przewodu aluminiowego przykręconego do sprężarki, 15cm przewodu gumowego (na nim nie ma szronu) i za nim ok 5 cm przewodu aluminiowego. Dalej jest tylko rosa do zaworu.

    Oszronienie jest tylko 30 cm od sprężarki w stronę zaworu. Reszta przewodu jak i sam zawór nie jest oszroniony.
  • #25
    123nowy
    Level 20  
    dokładnie tfak jak kolega wyżej napisał od tego trzeba zacząć

    Dodano po 44 [sekundy]:

    123nowy wrote:
    dokładnie tak jak kolega wyżej napisał od tego trzeba zacząć
  • #26
    blondyn26044
    Level 11  
    Powiem tak dzisiaj podłączyłem jeszcze raz tester, temperatura zewnętrzna 19 stopni.
    Ok 2 minuty pracy na ok 2tys obrotów i zaszroniony prawie cały przewód ssący.

    Poniżej zdjęcia wartości na wolnych obrotach i na wyższych Passat B6 Zamarza przewód ssący/ Po czasie zrywa sprzęgło Passat B6 Zamarza przewód ssący/ Po czasie zrywa sprzęgło Passat B6 Zamarza przewód ssący/ Po czasie zrywa sprzęgło