Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus c 330 - Wysokie ciśnienie oleju

micuszyn88 30 Kwi 2017 16:14 7662 42
  • #31
    micuszyn88
    Poziom 12  
    Czy zimny czy ciepły wartość na wolnych obrotach wynosi te 5 z kawałkiem. Przy wyższych obrotach dochodzi do 6. Chyba dam sobie już spokój nie będę nic kombinował, tak jak kolega mówi nie ma co się wzorować na jednym wskaźniku, niedługo będę miał dostęp do barometru z warsztatu wtedy sprawdzę jakie ciśnienie jest naprawdę. Czujnik i wskaźnik były kupowane w jednym zestawie teraz żałuje bo mogłem dołożyć te 30 zł i kupić polski dobry wskaźnik. Niby sąsiad kupił taki sam w tym samym sklepie i działa bez zarzutów. Zdam relację po sprawdzeniu normalnym barometrem. Wszystkim dziękuje za zainteresowanie. :) Pozdrawiam udanego weekendu :)
  • #32
    Xantix
    Poziom 40  
    micuszyn88 napisał:
    niedługo będę miał dostęp do barometru z warsztatu wtedy sprawdzę jakie ciśnienie jest naprawdę.

    Bardzo dobra decyzja. Jeszcze możesz zwrócić uwagę na to co wspomniał @bearq - jeśli ciągnik jest świeżo po wymianie panewek itd. to pozwól temu silnikowi popracować tak z 20-30 mth (wiadomo - w miarę lekkich warunkach) i dopiero wtedy mierz ciśnienie. Może być tak, że już samo wstępne dotarcie silnika spowoduje lekki spadek ciśnienia do żądanego poziomu. Wtedy można by dokonać ewentualnej ostatecznej regulacji.
    No chyba, że silnik już został porządnie dotarty, to wtedy nie mam pytań. :)
    micuszyn88 napisał:
    Czujnik i wskaźnik były kupowane w jednym zestawie teraz żałuje bo mogłem dołożyć te 30 zł i kupić polski dobry wskaźnik.

    Wiem, że niektórzy montują czeskie od Zetora.
    micuszyn88 napisał:
    Niby sąsiad kupił taki sam w tym samym sklepie i działa bez zarzutów.

    Ano wiesz tego typu części są tanie, żebyś mógł grać nimi w "totka" tzn. kupujesz kilka i liczysz, że trafisz na ten właściwy, bez wad. Tak to mniej więcej wygląda z jakością obecnie robionych zamienników.
  • #33
    micuszyn88
    Poziom 12  
    Panewki nie były robione bo nie było potrzeby. układ korbowy jest w dobrym stanie luzy osiowe w normie panewki nie wytarte. Robiona była tylko uszczelka pod głowicą oraz głowica w profesjonalnym zakładzie. Pompa wody nowa termostat olej wymieniany i filtry, elektryka czujnik oleju i temperatury. Teraz silnik suchutki:) jeszcze muszę wymienić filtr powietrza alternator i w sumie wszystko. Kupiłem ciągnik od takiego niedbalucha że szok :) wszystko taśmą po skręcane śruby młotkiem odkręcane itp. Także jest warty poprawek bo sprzęt długo jeszcze posłuży wystarczy tylko dobrze go za konserwować i zadbać.
  • #34
    bearq
    Poziom 37  
    Jeśli panewki i wał był w porządku to tylko się cieszyć że takie ciśnienie i jeździć.
  • #35
    Sniezynka
    Poziom 32  
    Czy smarowanie "klawiatury " jest ? I jaki jest model rok prod. i nr silnika?
    Może to silnik od C328? a tam były dwa układy smarowania.
  • #36
    micuszyn88
    Poziom 12  
    Oczywiście. Klawiatura mokra czuć podmuch powietrza przy wlewie oleju, olej nie bryzga. nie mam pojęcia jaki to model i rok produkcji. Ciagnik został zakupiony bez dokumentów

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wszystkie podzespoły kupowane pod c 330 podpowiem iż posiada starego typu pompe wtryskową jak znajdę to wyśle zdjęcie
  • #37
    Sniezynka
    Poziom 32  
    A tabliczka znamionowa silnika?
  • #38
    micuszyn88
    Poziom 12  
    Filtr nie jest typu bąk a w c328 właśnie były tego typu filtry
  • #39
    Sniezynka
    Poziom 32  
    I nie tylko, c330 miały również niskie numery silnika stąd może być ten problem : tam jest jeszcze jeden zawór regulacji ciśnienia na głównej panewce wału korbowego.
  • #40
    micuszyn88
    Poziom 12  
    Gdzie można odczytać te numery?
  • #41
    Sniezynka
    Poziom 32  
    Na bloku silnika z boku powinna być przynitowana tabliczka lub wybity numer.
  • #42
    Xantix
    Poziom 40  
    micuszyn88 napisał:
    Filtr nie jest typu bąk a w c328 właśnie były tego typu filtry

    A to nie reguła. Wielu przerabiało c 328 na filtr przepływowy jednorazowy. Wystarczyło kupić tylko gotową podstawę filtru. Silnik od c 328 można poznać np. po mocowaniu rozrusznika. W c 328 rozrusznik mocowany był na dwie śruby (model R5) a w c 330 na trzy śruby (głównie R11, choć były i z R7).
  • #43
    micuszyn88
    Poziom 12  
    A więc tak: pod samą głowicą są dwa numery jeden po lewo S3121 po prawo 161576 na środku była pewnie tabliczka bo widać urwane 4 nity. i jest jeszcze jeden duży numer odlany w bloku 31001417 tej trójki nie jestem pewien ale raczej to 3. dołączam zdjęcie pompy wtryskowej. Pompa identycza jak na zdjęciu Ursus c 330 - Wysokie ciśnienie oleju

    Dodano po 3 [minuty]:

    Rozrusznik jest mocowany na trzy śruby

    Dodano po 14 [godziny] 41 [minuty]:

    Nie ciśnienie jest stałe czy zimny czy ciepły po dodaniu gazu wzrasta do zaznaczonej wartości na zielono.