Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Citroen xsara picasso 1.8 16v 2001r. gaśnie po odpaleniu na zimnym silniku

bozo86 08 Apr 2017 13:23 8328 21
Automation24
  • #1
    bozo86
    Level 12  
    Witajcie. Mam samochód od kilku miesiecy i było ok wszystko. Problem zaczął się jakoś mies. temu mianowicie po odpaleniu gaśnie. Zapala od strzału ale po sekundzie lub 3 gaśnie. Nie ma znaczenia czy trzymam go na gazie i tak gaśnie jakbym wyłączył zaplon lub nagle odciął paliwo. Wydaje mi się że toważyszy temu dziwne klikniecie jakby jakis przekaźnik sie rozłączał...

    Wyczyścilem przepustnice, silniczek krokowy, wymieniony filtr powietrza, nowe świece, wymieniona cewka zaplonowa na nowa...

    Poczatkowo myślałem że to wina cewki po padła i przestał motor pracować na wszystkie cylindry... Po wymianie wszystko ok jakby wiecej mocy było i lepiej sie zbierał. Ale odpala dalej tak samo po postoju nawet dwóch godz. Czasami z 10 razy musze kręcic aż silnik się troche zagrzeje i pozniej pali na dotyk...

    Szukałem na forach, duzo ludzi ma podobny problem ale rozwiazania nie znalazlem. Prosze o pomoc w diagnozie usterki :)

    Aha żadnego błedu nie sygnalizuje
  • Automation24
  • #3
    bozo86
    Level 12  
    Wiesz zrobilem dwa dni temu 1000km w trasie i gdyby bylo cos z kompresja odczułbym to na drodze... Samochod z czterema pasażerami plus bagażnik pelny, zbierał sie na 5biegu od 60km/h...
  • Automation24
  • #4
    bozo86
    Level 12  
    Pomoże coś ktoś? Miał ktoś podobny problem?
  • #6
    bozo86
    Level 12  
    citromaniak wrote:
    Wykrec jedna swiece i obserwuj czy znika iskra jak odpalisz.Jesli znika to cos odcina mu iskre.


    Wiesz to nie wykonalne bo tu jest cewka jako jeden element nakladana na wszystkie swiece razem... Gdyby byly kable to juz dawno bym tak zrobił...
  • #7
    Blicek
    Level 26  
    Cewka do góry i czterema kablami przedłużyć.
    Nie rośnie ci tam przypadkiem ciśnienie oleju tak bardzo, że hydropopychacze zawory podpierają? Po zgaśnięciu ciśnienie spada i znów jest luz na zaworach - kompresja powraca.
  • #8
    edekk
    Level 26  
    Dwa razy mi Vectrze B takie objawy powodował otwarty EGR.Uszkodził się mechanicznie w pozycji otwartej , a elektryka podawała poprawny sygnał do sterownika , więc błędów nie było.
  • #9
    bozo86
    Level 12  
    Blicek wrote:
    Cewka do góry i czterema kablami przedłużyć.
    Nie rośnie ci tam przypadkiem ciśnienie oleju tak bardzo, że hydropopychacze zawory podpierają? Po zgaśnięciu ciśnienie spada i znów jest luz na zaworach - kompresja powraca.


    Blicek o przedluzaniu przewodow nie pomyslalem.... Ale to i tak nie łatwe bo dostep do swiec słaby.... Co do ciśnienia oleju to nie wiem jakie jest, lapka sie nie zapala ze cos z cisnieniem nie tak... Ale tak po prawdzie to w odme mi pcha olej i zasyfia przepustnice... Ale to chyba nie powinno miec wplywu na odpalanie...

    Dodano po 3 [minuty]:

    edekk wrote:
    Dwa razy mi Vectrze B takie objawy powodował otwarty EGR.Uszkodził się mechanicznie w pozycji otwartej , a elektryka podawała poprawny sygnał do sterownika , więc błędów nie było.


    Mialem vectre b :) nie raz czyscilem EGR az w koncu zaslepilem... Tu wyczyscilem wszystko oprocz egr bo nie mialem 13 nasadowej a zwykłą nie bylo podejscia... Jutro postaram sie wyczyscic i oby to bylo to bo juz mnie wkurza odpalac po 10 razy..

    Dodano po 23 [minuty]:

    Ale tak mysle co mi da przedluzenie przewodow i wykrecenie jednej swiecy... Silnik i tak zgasnie wiec i iskra zaniknie... W vectrze kiedys podobne objawy dawal padniety przepływomierz ale tu go nie ma... Jest jakis czujnik w przepustnicy ale nie wiem od czego...
  • #11
    emeryt2
    Level 42  
    Takie objawy to immo!
    Moderated By Pawel wawa:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #12
    pepe150
    Level 36  
    emeryt2 wrote:
    Takie objawy to immo!


    Najpierw poczytaj jak działa immo w grupie PSA!
    To nie VAG że gaśnie zaraz po odpaleniu.

    Za podanie zasilania do pompy paliwa i cewki odpowiada przekaźnik podwójny.
    Masa podawana jest przez komputer po odczytaniu immo w trakcie rozruchu, a przy przełączeniu na zapłon powinna się uruchomić pompa na jakieś 3 sekundy.
  • #13
    bozo86
    Level 12  
    Foxtrott wrote:
    Aż się zdziwiłem ,że nie zapytałem wcześniej - czy przypadkiem paliwo się nie cofa ?(nieszczelności w układzie paliwowym) .Zawsze trochę paliwa zostaje a później musisz "dokręcić".


    Z tym paliwem to nie wiem czy sie nie cofa... Jak to sprawdzic?
  • #14
    pepe150
    Level 36  
    bozo86 wrote:


    Z tym paliwem to nie wiem czy sie nie cofa... Jak to sprawdzic?



    Przeczytaj co napisałem post wyżej, w ostatniej linijce.
  • #15
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czujnik położenia wału masz do wymiany. Usterka będzie się pogłębiać, aż w końcu w ogóle nie uruchomisz silnika. Przed wymianą sprawdź dokładnie wiązkę do czujnika.
  • #16
    bozo86
    Level 12  
    Pawel wawa wrote:
    Czujnik położenia wału masz do wymiany. Usterka będzie się pogłębiać, aż w końcu w ogóle nie uruchomisz silnika. Przed wymianą sprawdź dokładnie wiązkę do czujnika.


    Gdzie znajduje sie ten czujnik w tym silniku? Jakie wartisci powinien miec sprawny podczas pomiaru?
  • #17
    bozo86
    Level 12  
    Dzis mialem troche czasu i sprawdzilem uklad paliwowy, wszystko wczelne, brak wyciekow i nieszczelnosci...

    Wyczyscilem EGR byl zasyfiony ale grzybek sie poruszal...

    Sprawdzilem wszystkie mozliwe kostki, przeczyscilem. Czujnik temperatury silnika po pomiarach opornosci ok.

    Jedyna rzecz ktora mnie zdziwila to zaraz po czyszczeniu odpalilem, silnik mial jakies ok 35st. wiec odrazu przelaczyl sie na gaz, silnik pracowal idealnie, jak wylaczylem gaz i przelaczylem na benzyne to zaczal kulec i nie rowno pracowac. Po jakichs 2 min juz chodzil rowno...
  • #18
    Rumcajs2004
    Level 2  
    bozo86
    jak tam udało się znaleźć przyczynę ?
    mam podobne objawy u siebie w C4GP 1.8 16V.
    Odpalam na benzynie zimny silnik, wchodzi na obroty płynnie schodzi do jałowych płynnie i w tym momencie zaczyna szarpać silnikiem przez 10-20 sek. - stabilizuje się na jałowych obrotach ale dodanie gazu dławi go. odczekanie 2-3 minut lub kilkukrotnie wprowadzenie na wysokie obroty dopiero pozwala ruszyć. Na LPG (wymuszenie odpalenia zimnego silnika) odpala bez problemu trzyma jałowe obroty i można od razu jechać.
  • #19
    tytan58
    Level 20  
    Witam.
    Miałem podobne objawy, dodatkowo gasł na zimnym po uruchomieniu .Później już pracował normalnie.
    Powodem była nieszczelność w układzie paliwowym a dokładnie na przewodzie paliwowym który znajduje się w zbiorniku paliwa ,ten pomiędzy pompą a wyjściem ze zbiornika paliwa
    ( była tam mała dziurka jak po igle ) i to powodowało spadek ciśnienia paliwa. Po wymianie tego kawałka przewodu paliwowego problem ustąpił.
  • #20
    bozo86
    Level 12  
    Tytan jak sie tam dostac?
  • #21
    tytan58
    Level 20  
    Pod tylnym siedziskiem masz otwór do wyjęcia pompy.
    Musisz wyjąć pompę paliwa ,ten wężyk jest jej elementem.
  • #22
    bozo86
    Level 12  
    Witajcie. Problem rozwiazany, problemem byla padajaca pompka paliwa. Długo niedomagała i powodowala gaśniecie... W koncu sie spalila. Po wymianie problem zniknał. Dziekuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc.