Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MAN TGL 12.240 - Wyciek oleju

licz3 08 Apr 2017 16:36 5118 3
  • #1
    licz3
    Level 12  
    Witam!

    Mam problem z MANem jak w tytule, silnik EURO 4 , common rail. Olej spływa po łapie silnika po prawej stronie (patrząc od przodu pojazdu). Wyjąłem chłodnice lecz od przodu nic ciekawego nie widać. Silnik jest mokry mniej więcej na łączeniu obudowy rozrządu, od wysokości pompy paliwowej. Wyjąłem też obudowę filtra oleju ale dalej nie mogę zlokalizować skąd ten wyciek.
    Zastanawiam się czy jest sens rozbierać teraz obudowę rozrządu i tam po kolei powymieniać wszystkie uszczelki, czy może to spod pompy paliwowej?.. A może z pod obudowy filtra oleju (choć mokre jest i powyżej tej obudowy). Wyciek oleju nie jest dotkliwy pod względem ubytku oleju (bo od wymiany do wymiany nie ma potrzeby dolewek jeśli zalany jest stan) jednak przy każdym postoju jest nakapane trochę pod samochodem więc muszę usunąć wyciek bo w końcu ktoś dowód zabierze. Może jakieś propozycje?
    Dużo jest roboty przy odkręceniu obudowy rozrządu? Rozumie, że trzeba odkręcić pompę wodną ale co jeszcze?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    darfur5
    Level 33  
    Najlepiej umyj porządnie silnik i zrób trasę . Nie jestem pewien ale wydaje mi się ,że przynajmniej jedna ze śrub mocujących zawieszenie silnika z przodu jest wkręcona lub " przelotowa " i ma kontakt z olejem silnikowym . Więc tam może siączyć ale sam to musisz ustalić.
  • #3
    kakibara
    Level 33  
    Witam, w Manie możliwe i najczęstsze wycieki to wyciek z przewodu do napełniania oleju silnikowego - najlepiej zdemontować i skrupulatnie przejrzeć, uszczelniacz między kołem napędowym pompy paliwa - odkręcasz śrubę , ściągasz koło - uważaj jest z odlewu nie uderzaj młotkiem, są dwa modele pomp paliwa różnią się małym oringiem w obudowie na łączeniu bloku z pompą - może uległ uszkodzeniu? Oring na ośce visco, uszczelniacz małego koła zamachowego - koła wału. Dalej to łączenie kompresora z blokiem i sama uszczelka misy olejowej, gdyby silnik zalany był cały olejem od góry to uszczelka pokrywy klawiatury.
    Czy jest dużo roboty przy ściągnięciu płyty kół przednich? Zależy ile masz czasu, i w tym przypadku jeżeli jest to pierwsza wersja odlewów jest więcej elementów do demontażu, ale przeważnie napinacz, rolki, koło wału, visko odkręcić - i wyjąć, kilka śrub wokół obudowy - płyty przedniej, nowy uszczelniacz wału, nowy oring visko, nowa uszczelka metalowa płyty przedniej.
    W D20 - mieliśmy akcję wymiany pomp olejowych i robiliśmy tego naprawdę dużo i jedna uwaga - płyta jest ze stopów lekkich więc jeżeli za mocno pukniesz i pęknie - koszt bardzo bardzo wysoki - jak będziesz kupował części do uszczelnienia zapytaj się o cenę płyty jest możliwość pęknięcia przy nie umiejętnym operowaniu narzędziami.
  • #4
    licz3
    Level 12  
    Wielkie dzięki za sugestie - właśnie tak zrobiłem, że miałem umyty silnik i zrobiłem nim trasę, jednak nie pomogło mi to w lokalizacji. Teraz mam wyciągnięte chłodnice i wentylator, więc dokładniej wszystko wymyję. Wyjąłem też pompę wysokiego ciśnienia więc wymienię oring uszczelniający na niej, podstawę filtra oleju złożę na nową uszczelkę - myślę, że nie zaszkodzi delikatne jej przesmarowanie masą uszczelniającą hylomar?
    Poskładam wszystko i wtedy się zobaczy, jak dalej będzie olej to znaczy, że trzeba zdjąć pokrywę rozrządu (płytę kół przednich).
    Dzięki za info odnośnie śrub mocujących łapę silnika - sprawdzę jutro czy któraś przechodzi na wylot.
    Pozdrawiam!