Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Membrana Gaźnik Stan i Ocena - Chcę zadać pytanie bardziej doświadczonym.

Slavko252 08 Kwi 2017 16:36 1503 24
  • #2 08 Kwi 2017 16:52
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Po zdjęciach ciężko ocenić. Nie mogą być twarde i przede wszystkim szczelne.

    0
  • #3 09 Kwi 2017 12:53
    Slavko252
    Poziom 3  

    Pompująca mi osobiście wydaje się, że jest ok, miękka i szczelna. W sterującej denerwuje mnie to, że ma wybrzuszenie a tak chyba nie powinno być.

    Dodano po 19 [godziny] 39 [minuty]:

    Mógłby mi jeszcze ktoś napisać gdzie znajduje się w pile przewód impulsowy? Bardzo możliwe, że to on jest powodem gaśnięcia piły, a w internecie przekopałem wszystko i nie wiem gdzie on jest.

    1
  • #4 09 Kwi 2017 13:56
    wojtek1234321
    Poziom 31  

    Przewód impulsowy jest to połączenie podciśnieniowe pomiędzy gaźnikiem a karterem silnika. Jest to różnie rozwiązane w różnych piłach. Najczęściej to kanalik, otwór pomiędzy gaźnikiem a karterem w którym "panuje" podciśnienie i tym kanalikiem jest doprowadzone to podciśnienie do komory membrany, jest nim (tym podciśnieniem) poruszana membrana i pompowane paliwo.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1509014.html

    1
  • #5 10 Kwi 2017 17:25
    Slavko252
    Poziom 3  

    Witam. Dziękuje bardzo za odpowiedź. Sprawdziłem wężyki idące do 2 króćców gaźnika, dmuchnąłem w nie i z jednego powietrze leciało w zbiorniku paliwa przez filtr a drugi w cylindrze ale tylko, gdy tłok znajdował się w pozycji dolnej, w górnej nie dałem rady dmuchać. Wydaje mi się, że jest tak dlatego, że paliwo jest podawane gdy tłok jest schowany i wydaje spaliny. Po przeczyszczeniu gaźnika i złożeniu zrobiłem mieszanke 1:25 ale z oleju Stihla na ktorym opakowaniu pisze 1:50 ale mysle ze nie jest to problemem. Pila przy ustawieniu gaznika po 1 okrecie tylko burkała i odrazu gasła. Poźniej odkręcałem po pół obrotu, stopniowo było co raz lepiej. Później fajnie mi chodziła, spadała po odpaleniu po chwili z obrotow, reakcja na gaz fajna, ale zadymiła mi całą piwnicę. Poźniej gdy ją zgasiłem to odkrecilem swiece, żeby zobaczyc czy nie jest zalana i sciągłem filtr powietrza. Pociągłem rozrusznikiem. świeca była bardzo gorąca, a przez otwor swiecy i przepustnic gdy pociagalem linką zaczął wychodzić dym. Piła pracowała ledwie minutę. Czy to normalne? Pod koniec gdy jeszcze piła chodziła weszła na wysokie obroty, ale ją zgasiłem. Co ten dym moze oznaczac? I jeszcze jakie jest srednie ustawienie mieszanki l, chodzi mi o obroty sruby albo ile wy macie w swoich pilach ustawione. Woem ze w kazdej pile jest inaczej ale nie wiem czy u mnie za duzo razy nie przekrecilem sruby l. Dzieki za odpowiedzi .

    1
  • #6 10 Kwi 2017 17:51
    E8600
    Poziom 35  

    Chyba przeczytałem wszystko ale nie zrozumiałem w czym problem. Jeśli piła gaśnie po pewnym czasie to zaczął bym od sprawdzenia odpowietrznika zbiornika paliwa a nie od razu gaźnik rozbierał ewentualnie filtr paliwa. Zobaczysz jak teraz będzie "łatwo" ustawić gaźnik to nie stihl, że ustawia się na ilość obrotów tu gaźniki różnią się w zależności od dokładności wykonania w jednym będzie 1 obrót a w drugim 2 mimo, że to identyczny model gaźnika z Chin. To nie komarek tutaj wystarczy zbyt uboga mieszanka i szybko silnik się zatrze. Innym winowajco w chinolach jest lewe powietrze należy po dokręcać gaźnik/króciec. Osobiście bym nie lał stihla 1:25 bo jest to półsyntetyk. ja mam chinola i leje 1:40 także stihla zbyt dużo oleju zatka szybko cylinder i wydech nagarem. Nie podałeś co to za piła bo chinole dzielą się na 2 rodzaje lżejsze mniejszej mocy większa prędkość obrotowa ok. 11tys. oraz cięższe niby większej mocy ale mają mniejsze obroty ok. 7,5tys (mniejsza prędkość łańcucha).

    0
  • #7 10 Kwi 2017 18:07
    Slavko252
    Poziom 3  

    Problem jest w tym, że po odkęceniu świecy, przez jej otwór do cylindra i przez przepustnice, gdy ciągłem za rozrusznik to z cylindra wydobywał się dym. I nie wiem, czy to spalony olej czy co.

    0
  • #9 10 Kwi 2017 18:29
    wojtek1234321
    Poziom 31  

    Slavko252 napisał:
    reakcja na gaz fajna, ale zadymiła mi całą piwnicę.

    Może troszkę nie na temat, ale to też ważne.
    Przy takich próbach "w piwnicy" to radził bym uważać, i to bardzo. Takie spaliny mogą bardzo łatwo "zadymić" na śmierć...

    0
  • #10 10 Kwi 2017 19:00
    Slavko252
    Poziom 3  

    @wojtek1234321

    Dlatego wyszedłem za drugim odpaleniem na dwór, i pozatruwałem trochę środowisko. Poza tym otwarte było cały czas okno.

    @E8600

    W sobotę, sprawdzałem stan tłoka i cylindra przez otwór w tłumiku. Otwór nie był zatkany, a co do zatarcia to co taki laik jak ja może widzieć na tłoku, nic.
    Piła stara, ale od ok 6 lat w ogóle nie używana, bo jakoś nie miał się kto nią zająć, jeśli trzeba było coś przyciąć to czekał STIHL ms251, tak mam drugą piłę.
    Ale po 6 latach trochę już dorosłem, zacząłem interesować się majsterkowaniem i pomyślałem, jak by to fajnie było by mieć drugą piłę do lekkich prac, przycinania gałęzi itp.
    Co do oleju to nawet nie wiem jaki był lany, ale przypuszczam, że 1;50, jestem prawie pewien. Specjalnie zrobiłem tłustą mieszankę, bo z wielu źródeł usłyszałem, że lepiej takie chińczykom robić, aby się nie zatarły,
    Dane piły( z naklejki):
    GASOLINE CHAINSAW
    VIKI 5200
    Engine Displacement: 52CC
    Guide Bar size: 20"
    Power: 2200W

    0
  • #12 10 Kwi 2017 19:26
    Slavko252
    Poziom 3  

    Jeszcze mam takie pytanie, bo sprawdzałem ceny nowego gaźnika i taki sam chiński jest dostępny za 25 zł. Może 2 sezony pochodzi. Te membrany w tym gaźniku a przynajmniej sterująca jest pomarszczona, a chyba tak nie może być. Niby ten nowy gaźnik dużo nie kosztuje i jak bym go jeszcze dzisiaj zamówił, to przed świętami może przyjdzie. A jakoś nie mam ochoty wymieniać samych membran, zapłacę niewiele mniej. Tak jak mówię piła teraz nie gaśnie i jest ok, ale ten gaźnik duże koszta to nie są, a te membrany i tak się niebawem rozsypią(podratowałem tą jedną tym, że ją przeprasowałem przez 2 kartki :DD).
    Może ten nowy, będzie jakoś łatwiej wyregulować. Zamawiać?

    0
  • #13 10 Kwi 2017 19:33
    E8600
    Poziom 35  

    Wstrzymaj się nowy gaźnik wcale nie musi być lepszy od tego tak jest z chińskimi sprzętami dlatego taka cena. Duża rozbieżność w jakości. Tak jak z całymi chińskimi piłami są egzemplarze co pracują po kilka lat a są też takie co po tygodni nadają się na śmietnik.

    0
  • #14 12 Kwi 2017 14:36
    Slavko252
    Poziom 3  

    A między cylindrem a gaźnikiem, powinny być jeszcze jakieś uszczelki oprócz tych? Membrana Gaźnik Stan i Ocena - Chcę zadać pytanie bardziej doświadczonym.

    Pytam dlatego bo była tam jeszcze jedna taka zielona:
    Membrana Gaźnik Stan i Ocena - Chcę zadać pytanie bardziej doświadczonym.

    Membrana Gaźnik Stan i Ocena - Chcę zadać pytanie bardziej doświadczonym.

    Myślę, że to ktoś z kartonu wyciął..
    W sumie jak ktoś taką uszczelkę zrobił to chyba musiała być jakaś nieszczelność i chyba powinienem taką zrobić, nie? Ale z drugiej strony, czy to nie będzie groziło pożarem? Wiecie karton nasiąknie paliwkiem..
    Dosyłam zdjęcie komory gaźnika. Membrana Gaźnik Stan i Ocena - Chcę zadać pytanie bardziej doświadczonym.

    0
  • #15 12 Kwi 2017 15:06
    wojtek1234321
    Poziom 31  

    Jest jedna zasada - pomiędzy gaźnikiem i całym kanałem dolotowym/ssącym musi być szczelnie, czyli począwszy od miejsca gdzie przychodzi filtr powietrza do samego karteru cały kanał dolotowy musi być szczelny, aby nigdzie nie dostawało się tzw. "lewe powietrze". Oczywiście nie zatykamy otworów które są do tego przeznaczone aby tam były. :D

    0
  • #17 12 Kwi 2017 20:14
    Slavko252
    Poziom 3  

    Panowie, wyczyściłem wszystko pod plastikami, wokół cylindra, komorę gaźnika i wymyłem same plastiki. Kupiłem ten nowy gaźnik.. Ale moja głupota nie zna granic. Zamontowałem już ten nowy i przekręciłem obydwie śrubki na jeden obrót. Co zrobiłem źle? Otóż to, że ten gaźnik już był wyregulowany- tak mi się zdaję. Odpaliłem piłę, fajniutko, cichutko chodzi, ale nie ma wysokich obrotów, wciskam gaz i tylko troche obroty się podnoszą. Krótko mówiąc mam problem z regulacją. Żeby pilarka miała wysokie obroty, muszę jak najwięcej wykręcić śrubę H, prawda?

    0
  • #18 12 Kwi 2017 21:16
    Rycho T
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Slavko252 napisał:
    Żeby pilarka miała wysokie obroty, muszę jak najwięcej wykręcić śrubę H, prawda?


    Nieprawda, sposób regulacji był wielokrotnie opisywany na forum.
    Cięgno gazu masz dobrze założone?

    0
  • #19 12 Kwi 2017 21:23
    Slavko252
    Poziom 3  

    Rycho T napisał:
    Slavko252 napisał:
    Żeby pilarka miała wysokie obroty, muszę jak najwięcej wykręcić śrubę H, prawda?


    Nieprawda, sposób regulacji był wielokrotnie opisywany na forum.
    Cięgno gazu masz dobrze założone?


    Tak. Przepustnica się otwiera do końca.

    0
  • #20 12 Kwi 2017 21:42
    E8600
    Poziom 35  

    Slavko252 napisał:
    przekręciłem obydwie śrubki na jeden obrót

    Dlatego cześć producentów stosuje nietypowe śrubki L i H na specjalny klucz żeby bezmyślnie nimi nie kręcić. W stihlu chyba nawet w nowych modelach nadal jest na płaski wkrętak znam 2 przypadki właśnie tego producenta gdzie nowa piła po domorosłej regulacji wylądowała w serwisie oczywiście gwarancji nie uznano i trzeba było zabulić ok. 500zł mimo że piłą kosztowała ok 2tys. Ludzie uważają, że technologia nie poszła do przodu i myślą wyreguluje sam i oszczędzę jak to kiedyś miało miejsce przy komarkach.
    Co do regulacji to było sporo tematów radzę poszukać. Tak jak pisałem ten stary gaźnik trzeba było ustawić a nie kupować nowy a teraz masz 2 rozregulowane.

    0
  • #21 13 Kwi 2017 21:41
    Slavko252
    Poziom 3  

    Dzisiaj poszedłem naprzód i pilarka wchodzi już a obroty. Ale, chcę abyście WY fachowcy spojżeli na to swoim okiem. Nagrałem filmik z pracy pilarki. Wiem, że regulacja gaźnika na słuch jest nieprawidłowa, a co dopiero przez telefon, który modyfikuje trochę dźwięk.. A nuż co usłyszycie. Na pewno coś jest jeszcze do regulacji, bo żre paliwo jak smok, ale z drugiej strony nie chce jej zatrzeć. Na końcu opisywany wcześniej ''problem'', lub nie jeśli to normalne. Czekam na jakieś wskazówki.

    0
  • #22 19 Kwi 2017 13:53
    Slavko252
    Poziom 3  

    Polecacie jakieś konkretne marki łańcuchów, prowadnic?

    Myślałem o komplecie prowadnica+ 2x łańcuch oregona o ozn. K095 15'' 325'' 1,3 mm, bo 18'' za duża. Ale cena 150 zł do takiej pilarki trochę przesada. Wolałbym się wyrobić do 100 zł. Pozatym 2 łańcuchy też mi nie potrzebne jak ja tne coś 2 razy do roku jakiś opał czy coś.

    0
  • #23 19 Kwi 2017 14:10
    wojtek1234321
    Poziom 31  

    Idź do serwisu i kupisz łańcuch jaki chcesz, ja polecam jednak Oregona cena łańcucha to w "okolicach" 50 zł (lub mniej u nas w stihl-u cena łańcucha na prowadnicę 13 cali 1,3 mm to 36 zł). Możesz wziąć ze sobą prowadnicę to obejrzą i doradzą czy kupić nową czy jeszcze do użytku cena prowadnicy 15 cali (36 cm roboczych) to też około 80 - 100 zł tak że prawie byś się zmieścił w kosztach

    0
  • #24 19 Kwi 2017 19:38
    E8600
    Poziom 35  

    Przed wymianami układu tnącego sprawdź czy działa prawidłowo smarowanie łańcucha bo często pada w tym modelu. Jeśli masz sprzęgło na zębatce pływającej to też bym się obawiał, że padnie widziałem kilka takich przypadków (za cienkie ścianki na wielowypuście zębatki pływającej). Co do prowadnicy to jeśli jest sprawna to ją wyczyść i "naostrz" oraz nasmaruj łożysko i powinna jeszcze służyć a kup sam łańcuch. Inwestowanie kasy w cały układ tnący nie bardzo się opłaca do takiej piły. W tym linku znajdziesz jak dbać o układ układ tnący i trochę BHP. Link

    0
  • #25 19 Kwi 2017 22:05
    Slavko252
    Poziom 3  

    Dzięki wielkie. Zapomniałem napisać, że czyściłem całą piłę pod plastikami. Później jak trochę popracowała, to znowu ściągnąłem osłonę prowadnicy i było zarzygane olejem, mimo, że wcześniej było wyczyszczone. Chyba pompka nie jest zatarta.

    0