Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tester diagnostyczny - Jaki tester diagnostyczny

cygan200783 08 Apr 2017 19:13 20514 46
Texa Poland
  • #1
    cygan200783
    Level 6  
    Witam wszystkich, planuję zakup testera diagnostycznego lub dwóch. Na samochody azjatyckie planuję G-scan, a na Europę mam dylemat, czy może ktoś coś podpowiedzieć co zakupić, aby dobrze zainwestować pieniądze. Na testery chcę przeznaczyć do 28 tys. , zastanawiałem się nad Mega macs 66, ale wtedy cała kasa zostanie wydana na jeden tester. Pozdrawiam.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Texa Poland
  • #2
    jenusz11
    Level 20  
    na czym pracowałeś ? sam sprzęt nie zrobi za ciebie roboty do szybkiej diagnostyki polecam launcha nie trzeba laptopów ładowarek itp a robi dużo aut i serwisówki do czego robisz najczęściej , moim zdaniem szkoda kasy na uniwersalne testery bo nie ma takiego który by robił wszystkie auta na takim poziomie jak dedykowane serwisówki
  • #3
    cygan200783
    Level 6  
    Witaj, miałem styczność przez jakiś czas z Kts, ale ogólnie to diagnostyka Star diagnose, vas, ista. Będę ogólnie więcej aut diagnozował mobilnie, różne marki, nie na warsztacie, budżet tak, jak pisałem, 28 tys i chciałbym dwa jakieś testery, aby ogarnąć auta Europa i azjatyckie, bo jeden to podejrzewam że nie ogarnie.
  • #4
    drdrug
    Level 18  
    Ja pracuje min. na dotykowym b-touch st 9000, generalnie fajny. Robi wszystkie vagi, mercedsy (oprócz starych sprinterów), Japonię, Hyundaie, Mazdy, BMW, Peugeoty, Ople itp. dostawcze, niektóre ciezarowe, nastawy, adaptacje, wysterowanie. Ogarnia prawie wszystkie marki, w niektórych japońcach i usa (jeep itp) tylko eobd odczyt i kasowanie blędów. Istnieje możliwość zakupów kabli do lpg, oscyloskopu. Często aktualizowany. Współpracuje z przejściówkami do starszych złącz diagnostycznych. Atutem jest, że w wielu markach ma biuletyn informacyjny akcji serwisowych, z przyczynami i rozwiązaniem problemów. Można dokupić specjalne aktualizacje do poszczególnych marek. Oprócz tego osobiście pracuje na Vag z Rosso tech, Vag can pro i czasami Delphim. :-) Wiadomo jednym testerem nie zrobisz wszystkiego, ale czasami warto wydać 10-12k i zrobić podstawowe roboty jednym testerem.
  • #5
    Daro122
    Level 31  
    Pracuję już trochę na gutmanie 50 , z kablami w swoim czasie zabuliłem 23 tys. i cholera mnie bierze jak trzeba dopisać klucze do starego vw i muszę brać z szafy kabelek ze znanego portalu za 60 zł, bo gutmanem nie da rady , dopisanie pompy abs do passata tym dziadostwem nie udało mi się nigdy . Może teraz w najnowszych wersjach programów jest lepiej , jak wykupisz opcję pomocy hgs i takie tam , pytanie tylko czy chcesz być niewolnikiem gutmana . Jedyny plus tego cuda to mobilność . Kasowanie błędów , jakieś proste usterki może być , ale jak trzeba coś bardziej konkretnie to będziesz odsyłał do kogoś na serwisówkę . Moja rada jeden tester ogólny i serwisówki .
  • #6
    wopik6
    Level 14  
    Wszystko zależy czym chcesz się zająć bo jeśli kodowaniami i specjalistyczną diagnostyką to braknie i 100 tys. na sprzęt, jeśli czytaniem błędów za 50zł to zapomnij o tym chłopcy spod bloków z ryżowcami cię wygryzą. Tak czy siak na początek proponuję wersje pod komputer przenośny a są to: TEXA nano diag, lub Mega Macs PC Gutmann do wschodnich G-Scan Tab. Oczywiście nie może też zabraknąć VCDS (tu masz opanowane 4 marki) oraz Op-COM.
  • Texa Poland
  • #7
    cygan200783
    Level 6  
    Dzięki za zainteresowanie, na pewno wasze porady wiele mi pomogą , do wschodnich to jak pisałem G-scan . Ale jeszcze, na europę, który by był z wymienionych najlepszą opcją i najwięcej by ogarnął z wymienionych ?
    BRAIN BEE B-TOUCH ST-9000
    Delphi DS150E z oprogramowaniem CAR
    TEXA CAR IDC 5 lub nano diag
    Mega Macs PC Gutmann 50 ( tutaj aktualizacje )
    KTS (aktualizacje)
  • #8
    kuba021
    Level 14  
    Witam,proponuje poczytać przejrzeć ofertę CDIF
  • #9
    Bieda z nędzą
    Level 34  
    Mega macs, choć i tak wybrał bym coś innego. Tańszego, co nieźle pyknie też azję. Jest taki jeden i jestem pod wrażeniem.
    Natomiast przestrzegam przed Autoboss V30; choć taka sugestia w pytaniu nie padła, ale tester jest promowany i pewnie ktoś da sobie to wcisnąć.
    Straszny sprzęt. Naprawdę lepiej pieniądze przeznaczone na niego po prostu przepić.
  • #10
    cygan200783
    Level 6  
    Jest taki jeden i jestem pod wrażeniem ? może coś wjęcej kolega napisze
  • #11
    Bieda z nędzą
    Level 34  
    X-431 Pro albo carman scan AT bądź VT. Ja mam AT.
    Zarówno Launch jak i carmann koszą wszystko, na poziomie serwisówek. Taki przykład- Range rover sport, niczym konkurencja nie mogła zrobić adaptacji szyberdachu. CDP nie ma w opcji, KTS 560 klękł przy tym. Zrypany Autoboss nawet się z tym nie połączył.
    Launchem poszło w 2 minuty, bo płat dachu trochę musiał trochę pojeździć.
    Albo nastawy podstawowe klimy w Hondzie CRV....
  • #12
    wopik6
    Level 14  
    G-scan a Carman to przepaść oczywiście na korzyść tego pierwszego.
  • #13
    thesperado
    Level 14  
    Przez samochody ciężarowe skazałem siebie na TEXĘ ale jak coś jest do wszystkiego to zarazem jest do niczego. O kodowaniu długim VAG zapomnij. Ta opcja jest za dopłatą a i z krótkim też szału nie ma. Lepiej mieć pod ręką VCDS. Tłumaczenie na język polski wysoce nieszczęśliwe do tego stopnia, że poprosiłem o udostępnienie angielskiej wersji językowej. Przed zakupem poproś o pokaz możliwości przez przedstawiciela. Wsparcie techniczne niby jest ale takie sobie. Najlepiej mieć wykupioną aktualizację i wtedy można w ramach tego korzystać call center. Przydaje się bo nawet w call center czasami zastanawiają się co autor miał na myśli opisując wartości zmierzone. W wersji CAR pewnie schematy itp. są za dopłatą tzw. CAR PLUS. Tak było dawniej. Kable to kolejny temat. Z Navigatorem jest tylko OBD reszta kosztuje sporo (są dwa zestawy kabli do osobowych Europa i Azja) i do tego pomiędzy Navigatorem, a kablem dedykowanym musisz mieć specjalny adapter za dopłatą. Może się zadarzyć szczególnie w starszych pojazdach, że te są obsługiwane, ale w bardzo wąskim zakresie. Dla VAG nawet nie ma co porównywać TEXY i VCDS. Dla Forda porównanie TEXY i zestawu np. ELM config + FORscan wypada także zdecydowanie na niekorzystnie dla TEXY. Piszę te słowa na podstawie tego co posiadam ( CAR ver.61 jeszcze IDC 4 i TRUCK ver. 39a). Z drugiej strony pamiętaj, że nie ma wielomarkowego sprzętu bez wad. Gdybyś planował robotę z ciężarowym i osobowym sprzętem TEXA była by OK. Przy samych osobowych mam wątpliwości czy nie ma czegoś lepszego i tańszego. Mam nadzieję że mówimy o oryginałach a nie tzw. "klonach"

    Na początku było trudno, ale jak się ogarnie subtelności TEXY robi się nieźle.
  • #14
    cygan200783
    Level 6  
    Tylko orginały czy ktoś może wypowiedzieć się na temat tego testera
    DiagProg4
    Podstawowe funkcje testera diagnostycznego DiagProg4:

    - Odczyt/kasowanie błędów diagnostycznych - kodów usterek (DTCs),

    - Kasowanie inspekcji olejowej,

    - Programowanie kilometrów/mil - zmiana jednostek z jednych na drugie,

    - Zmiana języka w modułach,

    - Programowanie motogodzin - godzin pracy,

    - Zaawansowane funkcje historii serwisowej - odczyt/kasowanie,

    - Odczyt i programowanie pamięci EEPROM przez złącze diagnostyczne (wszelkie parametry),

    - Odczyt i programowanie pamięci FLASH przez złącze diagnostyczne (np. do Tunningu),

    - Programowanie immobilizera/kluczyków/pilotów,

    - Kasowanie zdarzenia wypadku,

    - Doprogramowanie modułu do samochodu po wymianie badź wypadku,

    - Łatwne, szybkie i bezpieczne programowanie.



    Przeznaczenie testera diagnostycznego DiagProg4:

    - Diagnostyka,

    - Naprawa,

    - Adaptacja używanych komputerów sterujących silnika (ECU's)

    - Konfiguracja parametrów (np. nowy język menu, instalacja nowego modułu).
  • #15
    cygan200783
    Level 6  
    Panowie używa może ktoś z was MaxiSys MS908 PRO PL jakieś opinie bo jestem zdecydowany na G-SCAN i na B-TOUCH ST-9000 czy to będzie dobry wybór ?
  • #16
    żałosna udręka
    Level 33  
    Ja miedzy innymi oczywiście używam Autela md802 z softem od ds708. Polecam bezinteresownie. Sprzęt łączy się ze wszystkim, praktycznie ze wszystkimi systemami.
  • #17
    tzok
    Moderator of Cars
    ST-9000 podglądany "przez ramię" w warsztacie ma zmasakrowane polskie tłumaczenie (choć była to dość wiekowa wersja softu), ja bym na tym nie potrafił pracować w wersji polskiej. Zresztą większość chińszczyzny ma fatalne tłumaczenie na polski z Launchem na czele. Niezłe spolszczenie ma Delphi DS150e, no i CDIF (bo on jest polski). Z Autelem nie miałem bliższej styczności.
  • #18
    cygan200783
    Level 6  
    Panowie z tych trzech który byłby najlepszym wyborem Delphi , CDIF3 , ST-9000 szkoda że o Autelu mało info bo z opisu wygląda nieżle ale to tylko opis .
  • #20
    cygan200783
    Level 6  
    Te kosiary to Launch i Carmann ? co powiesz o Autel MAXISYS MS908
  • #21
    cygan200783
    Level 6  
    Witam w IC polecają mi TEXA AXONE 4 MINI co sądzicie zamiast ST-9000 .
  • #22
    cygan200783
    Level 6  
    Nikt się nie wypowie o texa ,przedstawiciel złożył mi ofertę na ST-9000 z takim pakietem dodatkowym PUK (Pin Unlock Kode) Kit,
    B-PS TUTOR + 12, Ford Specialist.
  • #23
    wopik6
    Level 14  
    TEXA może być, ale nie zrobi wszystkiego. O azji można zapomnieć ostatnio z Primerą P12 nie chciało mi współpracować z Civic`kiem VII też nie chciało współpracować o UFO można zapomnieć. Jeśli TEXA to tylko CAR PLUS schematy przydadzą się zawsze.

    Zapytaj czy z tą karta Ford specjalist można w Fordach po 2010 roku zrobić cokolwiek więcej niż odczyt i kasowanie błędów. BPS-TUTOR bardzo przydatne pytaj czy jeśli wygaśnie abonament to będzie można z tego dalej korzystać.
  • #24
    cygan200783
    Level 6  
    TEXA Axone 4 mini , a do azji napewno G-scan i mam dylemat między Texa a ST-9000 wysłałem już zapytanie o Ford specjalist zobaczymy co odpiszą . Ogólnie myślałem też o Autel MaxiSys MS908 ale ciężko znależć jakieś opinie .
  • #26
    cygan200783
    Level 6  
    Witam funkcja Ford Specjalist obejmuje marki - Ford – Land Rover– Mazda– Jaguar
    Dzięki temu otrzymujemy dostęp do funkcji charakterystycznych
    dla testerów fabrycznych m.in.:
    – kodowanie wtryskiwaczy
    – regeneracja filtrów cząstek stałych
    – obsługa mokrych filtrów cząstek stałych: napełnianie/wymiana płynu dopalającego
    – reset parametrów auto-adaptacji
    – kasowanie inspekcji
    – obsługa klocków hamulcowych
    – adaptacja zawieszenia ( Land Rover)
    – wspomaganie procedury odpowietrzania układów hamulcowych
    Fukcja Pin Unlocked
    Początkowy rozwój miałby zastosowanie do samochodów:
    Citroen, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Opel, VW, Audi, Seat, Skoda.

    Dodano po 18 [minuty]:

    Pytałem też o nowość tester Brain Bee CONNEX jeśli kogoś interesuje , szacują cenę na około 17 - 18 tysięcy złotych netto. Jak przy każdej nowości nie mogą jeszcze nic powiedzieć o jego funkcjonalności "w praniu" ani o trwałości, itp. Dodatkowym minusem będzie fakt konieczności corocznej aktualizacji.
  • #27
    Adam Gmail
    Level 10  
    "Kolego tzok, od 4 lat użytkuję ST-9000 i co do jakości tłumaczenia nie mam zastrzeżeń, tzn. wszystko jest pl, choć faktycznie jak czasem w zły ECU się wejdzie to może głupi opis błędu pokazać. Co do Connexa, bo też się zainteresowałem i szukam opinii, z tego co rozmawiałem to jest już w sprzedaży w cenie 15 900zł i nie trzeba płacić abonamentu, ale po roku wygasa baza danych, więc żeby go w pełni wykorzystać trzeba chyba płacić. Podobno nie jest to następca B-Touch ST9000, ale jakbym go oddał to dostane niezły rabat. Dużym plusem Connexa porównując do mojego jest wsparcie techniczne, czyli baza danych, lokalizacje uszkodzeń, czat i jakieś inne funkcje. Osobiście poczekam, jak się przyjmie na rynku, bo póki co B-Toucha mam jako podstawowy sprzęt do pracy i się sprawdza."
  • #28
    tzok
    Moderator of Cars
    Moja opinia dotyczyła dość wiekowej wersji softu. Nie było tam nic po angielsku, tylko było "po polskiemu"... może popracowali nad jakością tłumaczenia.
  • #29
    TomekSaracen
    Level 2  
    A czy ktoś się może orientuje ile kosztuje tester do ciężarówek Jaltest? Link ktoś słyszał o tej firmie?
  • #30
    Florek51
    Level 9  
    JAk poprzednicy polecam St-9000 również go posiadam i jak do ej pory nie narzekam