Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW GOLF IV - Ustawnienie nastawnika po czyszczeniu

Halley91 08 Apr 2017 20:39 2190 1
  • #1
    Halley91
    Level 10  
    Witam
    Posiadam VW Golf IV 1.9 TDI 110KM 1999r. AHF
    Panowie od jakiś 6 miesięcy borykałem się zapalającą się sporadycznie kontrolką świec żarowych.
    Z tydzień temu auto mi zgasło i nie chciało odpalić (podczas odpalania auto wychodziło na wysokie obroty po czym odrazu gasło i rzucało dużą ilością spalin)
    W związku z powyższym zabrałem się za czyszczenie nastawnika pompy wtryskowej.
    Komputer w bloku 001 pokazywał napięcie RSW 4,32V co oznacza że nastawnik się zawiesił i dlatego auto nie odpalało.
    po ściągnięciu nastawnika z pompy okazało się że pod nastawnikiem znajduje się bardzo duża ilość opiłków (4 wiszące sople poklejonych opiłków)
    Następnie zabrałem się za rozbiórkę nastawnika (po zdjęciu elektromagnesu w dolnej części nastawnika też znajdowała się duża ilość opiłków)
    Dzisiaj złożyłem nastawnik i zamontowałem go na pompie.
    Problem w tym że nie wiem jak go wyregulować. Po 3h męczarni ustawiłem go tak że auto odpala utrzymuje obroty 1000 - 1100 Obrotów po czym po niepełna 30s od odpalenia obroty zaczynają powoli rosnąć w górę. Pedał GAZU wogle nie reaguje.
    po uruchomieniu silnika i podłączeniu komputera wskazania z bloku 001 są takie iż.
    Dawka jest 0,0 mg i mimo pracującego silnika nie zmienia się.
    Podobnie jest z RSW mimo iż pracuje silnik, napięcie nie zmienia się, jest cały czas 0,740 - 0,760V
    Napięcie na nastawniku w czasie montażu ustawiłem na 0,740V po zamknięciu pokrywy waha się w granicach 0,740 - 0760V.



    Jestem pewien że w dziurkę na pierścieniu w pompie trafiłem tą kulką na nastawniku.
    Połączenia zlutowane na 100% dobrze bo sprawdzałem jeszcze w trakcie odpalania auta.

    Moglibyście coś doradzić ?
    Z góry bardzo dziękuję za wszelkie porady.
  • #2
    drdrug
    Level 18  
    Ja bym radził wymienić pompę na uzywke :-) Wiem, ze najłatwiej, ale skoro miałeś taką mase opiłków to znaczy, ze pompa "opiłkuje" i jest mechanicznie uszkodzona(czesto się zdarza) pozniej opiłki zniszczą wtryski i skonczy się wiekszymi kosztami . W vagu grupa pierwsza, blok dawka paliwa najlepiej wycyrklować, zeby bylo miedzy 2 a 6mg/suw. Mozna na odpalonym silniku w celu korekty stuknąć gumowym mlotkiem w lekko skrecony nastawnik. Ważne aby silnik był rozgrzany do temp. 80-90st.