Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo HU-555 - Zmieniarka na Arduino + Moduł MP3, BT, USB, SD, AUX

Vathaz 20 Oct 2017 10:13 31362 166
  • #121
    Szyszkownik Kilkujadek
    Level 36  
    @Vathaz dzięki za wskazówki. Spróbuję wstawić play() w odpowiednie "case" i potestuję.
    W między czasie przymierzam się do wymiany modułu BT.
    Który z tych będzie miał lepszą jakość i nie będzie problemu z cyklicznym pstrykaniem:
    1: https://www.ebay.com/itm/CSR8645-CSR-4-0-Blue...RK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649 ?
    2: https://www.ebay.com/itm/12V-CSR8645-APT-X-Hi...RK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649 ?
    Ten 2 wydaje się, że ma wbudowaną separację eliminującą problem pętli masy...? :-)
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #122
    lukasilestam
    Level 9  
    BK_klp wrote:
    @Vathaz dzięki za wskazówki. Spróbuję wstawić play() w odpowiednie "case" i potestuję.
    W między czasie przymierzam się do wymiany modułu BT.
    Który z tych będzie miał lepszą jakość i nie będzie problemu z cyklicznym pstrykaniem:
    1: https://www.ebay.com/itm/CSR8645-CSR-4-0-Blue...RK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649 ?
    2: https://www.ebay.com/itm/12V-CSR8645-APT-X-Hi...RK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2055119.m1438.l2649 ?
    Ten 2 wydaje się, że ma wbudowaną separację eliminującą problem pętli masy...? :-)


    zamówiłem o ten 2:
    Volvo HU-555 - Zmieniarka na Arduino + Moduł MP3, BT, USB, SD, AUXCSR8645-Bl...or-Est.jpg Download (282.88 kB)
    i za dużą moc ma, trzeszczy jak się da na maksa głośność w telefonie...
    dodatkowo o ile dobrze pamiętam były też lekkie szumy w tle

    a myślałem że ten moduł będzie działać podobnie jak poprzedni tylko będzie dawać lepszą jakość.
    ma ktoś pomysł na lepszą jakość muzyki z bluetooth? jak odpalę płytę CD to czuję znaczącą różnice

    @eurotips a może wystarczy wrzucić do tego NE5532 tak jak w poprzedniej działającej płytce? albo coś lepszego żeby osiągnąć jak najlepszą jakość
  • #123
    Szyszkownik Kilkujadek
    Level 36  
    @lukasilestam dzięki za opinię o module 2. A powiedz czy masz takie cykliczne (mniej więcej co sekundę) trzaski jak pogłośnisz radio na max?
    Widzę, że wczoraj "visualapproach" na github'ie wrzucił nową wersję. Czyli jednak bez izolacji pętli masy w torze audio się nie obejdzie.
  • #124
    lukasilestam
    Level 9  
    @BK_klp w tym module 2. nie występują trzaski co sekundę. on działa na SPK a nie LIN. jedyny problem to zbyt duża moc dźwięku...

    fajnie ze wypuścił nowa wersje tylko szkoda ze w radiu nie mam SAT :P podobno tekst da się tez wyświetlać w MD-CH
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #125
    Szyszkownik Kilkujadek
    Level 36  
    No to teraz zapodaj izolator pętli masy w torze audio i powinno być lepiej.
    Ja mam taki moduł:
    Volvo HU-555 - Zmieniarka na Arduino + Moduł MP3, BT, USB, SD, AUX
    i też na max jest ciut za mocny sygnał i słychać przesterowanie. Będę go wymieniał na jakiś z CSR8645 (APT-X) z wyjściem SPK. Praktycznie już pewne, że izolator pętli masy w torze audio także dodam.

    P.S.
    Jakby co to tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=16525177#16525177 zamieściłem kod, który całkiem nieźle emuluje CD-C (zmieniarkę).
  • #127
    Szyszkownik Kilkujadek
    Level 36  
    lukasilestam wrote:
    jakby ktoś był ciekawy koleś zrobił gruby projekt:
    http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=55&t=55742
    zamienił cały moduł telefonu w bluetooth wraz ze zmieniarką audio.

    używa tam modułu bluetooth - bluegiga wt32, może być coś takiego użyć?

    Jeśli masz Volvo już z CAN-BUS to można. Ja niestety mam jeszcze bez magistrali.
  • #128
    lukasilestam
    Level 9  
    BK_klp wrote:

    Jeśli masz Volvo już z CAN-BUS to można. Ja niestety mam jeszcze bez magistrali.


    mówię o samym module bluetooth - bluegiga wt32 - ma wyjście cyfrowe dźwięku :)
  • #130
    lukasilestam
    Level 9  
    BK_klp wrote:
    Ale radio ma wejście analogowe przecież...?


    tak ale zależy mi na jak najlepszej jakości

    bluegiga wt32 ma:
    -cyfrowe (i2s, spdif)
    -analog out
    -analog in

    jeżeli na cyfrowym nie będę mieć strat jakości, to nie lepiej podłączyć właśnie pod cyfrowe jakieś urządzenie (kartę dźwiękową, amplifier itd?) które przekształci w lepszy sposob na analog?

    niestety czuje różnice jak odpale płytkę CD a tego bluetootha :P
  • #132
    lukasilestam
    Level 9  
    BK_klp wrote:
    Już rozumiem. Moim zdaniem przerost formy nad treścią. Po bluetooth i tak nie można wymagać jakości CD. Urządzenia obsługujące APT-X dają wysoką jakość. Moim zdaniem warto iść w tym kierunku.


    1. apt-x nie działa na każdym urządzeniu z androidem a na iphonie już w ogóle (używam iphone więc rozwiązanie nie dla mnie :))
    2. koleś na forum volvo zrobił moduł do nowszych volvo (v50 itd) właśnie na tym bluegiga wt32, w nowszych modelach volvo jest cyfrowe wejście dźwięku i podobno nie ma różnicy czy puszczamy z płytki czy z bluetootha.
    3. pod nasze modele jest takie urządzenie GROM-BT3 - kosztuje około 500zł i ludzie zachwalają, podobno jakość jak z płyty a przypominam że mamy tutaj analog :)

    i dlatego się zastanawiam jak ugryźć tą jakość
  • #134
    lukasilestam
    Level 9  
    ten moduł oferuje chyba coś lepszego niż a2dp

    Quote:
    Audio Profiles and Features:
    Integrated A2DP, AVRCP, HFP v.1.6, HSP and PBAP
    On-board DSP and stereo codec
    aptX and CVC software


    Volvo HU-555 - Zmieniarka na Arduino + Moduł MP3, BT, USB, SD, AUXiwrap-sof..re.jpg Download (28.92 kB)
  • #135
    Szyszkownik Kilkujadek
    Level 36  
    lukasilestam wrote:
    AVRCP
    AVRCP definiuje sposób kontroli strumieniowego obrazu i dźwięku, to znaczy pauzowanie, zatrzymywanie, włączanie odtwarzania, oraz kontrolę głośności oraz inne operacje, które mogą zostać wykonane przy pomocy pilota zdalnego sterowania.
    lukasilestam wrote:
    HFP
    Typową konfiguracją dla tego profilu jest samochód używający telefonu komórkowego jako bramy wejściowej. Zainstalowane w samochodzie głośniki od radia służą do odbioru, a mikrofon do nadawania sygnału mowy w czasie prowadzonej rozmowy.
    lukasilestam wrote:
    HSP
    This is the most commonly used profile, providing support for the popular Bluetooth headsets to be used with mobile phones. It relies on SCO for audio encoded in 64 kbit/s CVSD or PCM and a subset of AT commands from GSM 07.07 for minimal controls including the ability to ring, answer a call, hang up and adjust the volume
    lukasilestam wrote:
    PBAP
    Phone Book Access (PBA).[18][19][20] or Phone Book Access Profile (PBAP) is a profile that allows exchange of Phone Book Objects between devices.

    Źródła: https://pl.wikipedia.org/wiki/Profile_Bluetooth
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Bluetooth_profiles

    Jak widzisz, tylko A2DP jest profilem odpowiednim do przesyłania muzyki. :-)
  • #136
    Vathaz
    Level 10  
    Zmieniarka działa po dziś dzień, w przypływie wolnej chwili zamierzam dodać regulację jasności wyświetlacza sterowaną regulatorem jasności zegarów i radia. Dodatkowo wypuszczę zasilanie zewnętrzne zmieniarki może z zapalniczki (za mała wydajność prądowa z radia. Nie radzi sobie z USB3.0 stabilizatory wydalają a ekran przygasa jak wcisnę pendrive USB3.0 potrafi zawiesić całość) Pikanie jest w stopniu akceptowalnym minimalnie słyszalne na max głośności i tylko w ciszach między utworami przyzwyczaiłem się. Ostatni post jest z listopada zeszłego roku więc na razie temat zamykam. W razie czego pisać na PW. Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam :)
  • #137
    Vathaz
    Level 10  
    Witam ponownie,

    Na dzień dobry chciałbym wszystkim życzyć szczęśliwego Nowego Roku oby był lepszy od poprzedniego :)

    Odblokowałem temat ponieważ miałem małą zmianę konfiguracji audio. Mianowicie wyleciało radio HU-555 a wpadło HU-605. Dla niektórych jest to to samo radio tyle że z kaseciakiem ale ja osobiście jestem przeciwny ocenie że jest to samo. Przede wszystkim 605 posiada znacznie większe możliwości konfiguracji np equalizer do poszczególnych głośników druga rzecz znacznie głośniej gra od 555 może dlatego że posiada dwie dwu-kanałowe końcówki a nie jedną cztero-kanałową jak HU-555. Ale nie o tym, problem dotyczy zmieniarki. W HU-555 CD-Changer załączał się w przypadku podwójnego kliknięcia w przycisk "CD" (pierwsze kliknięcie w "CD" załączało wbudowany CD a drugie załączało CD-CH i moduł BT razem z LCD nad radiem). Tak samo oznaczenia aktywnego trybu świeciło się na LCD radia. Jak było radio to świeciło tylko FM jak cd to CD itd. W HU-605 natomiast na LCD palą się wszystkie dostępne tryby czyli w moim przypadku: FM, AM, TAPE, CD, CD-CHGR, i do przełączenia między trybami służy prawa gałka radia i po jej przekręceniu dostajemy krótkie info o trybie po czym radio przechodzi do grania. No i problem jest taki że tym razem zmieniarka z modułem BT i LCD załącza mi się zarówno przy przełączeniu na "CD" jak i "CD-CHANGER". Najgorzej że w obu przypadkach moduł BT reaguje na klawisze z radia (przypomnę że mam sterowanie modułem BT za pomocą radia) tyle że przy włączonym trybie CD płyta kręci a BT głupieje jak naciskam np klawisz >> co często powoduje komunikat CD-error. Po przełączeniu natomiast na CD-CHANGER działa wzorowo. Zależy mi na tym żeby zmieniarka działała tylko w trybie CD-CHANGER a po przełączeniu na CD grała tylko płyta a zmieniarka gasła. Rozwiązanie załączania rozwiązują te linijki kodu:

    //6, power up. resp ack (0x00), not verified
    case 6:
    byteToSend = 0x00;
    SendByteToMelbus();
    trackInfo[1] = startByte;
    trackInfo[8] = startByte;
    digitalWrite(5,HIGH); //Tutaj załącza się napięcie na moduł BT czego efektem jest załączenie modułu razem z LCD nad radiem
    digitalWrite(6,HIGH); //Tutaj załącza się kontrolka zielona informująca nas o załączeniu zmieniarki
    break;
    //7, power down. ack (0x00), not verified
    case 7:
    byteToSend = 0x00;
    SendByteToMelbus();
    trackInfo[1] = stopByte;
    trackInfo[8] = stopByte;
    digitalWrite(5,LOW); //Wyłączenie modułu BT + LCD
    digitalWrite(6,LOW); //Wyłączenie kontrolki zmieniarki
    break;

    I tu mam problem na logikę funkcja power up w HU-605 również wzbudza się nie tylko przy załączeniu CD-Changera ale również przy przełączeniu na CD czego nie do końca rozumiem. Jeszcze jedna rzecz która może mieć wpływ na całość mianowicie podłączyłem zasilanie z ACC do zmieniarki tzn po przekręceniu kluczyka załącza się zasilanie dla zmieniarki. Zmieniarka nie jest zasilana bezpośrednio z radia pisałem w poprzednich postach że miałem problem z utrzymaniem zasilania np gdy podłączyłem pendriva usb3.0 zmieniarka potrafiła zgasnąć i były duże spadki napięć na zasilaniu. Po prostu radio jest za mało wystarczalne prądowo a pin zasilania w gnieździe din służy tylko do wzbudzania zmieniarki. Po podłączeniu pod pin ACC radia zniknął ten problem. Myślałem że tutaj leży problem wzbudzania zmieniarki w odpowiednim trybie ale nie tłumaczy to tego dlaczego jak normalnie przełączę na FM to zmieniarka jednak gaśnie. Funkcja power up power down działa na pewno nie rozumiem tylko dlaczego w HU-605 załącza się ona również przy trybie CD co w HU-555 nie miało miejsca. Załączam kod może trafi się jakiś kolega co arduino z melbusem dobrze ogarnia :>

    Btw zauważyłem że twórca kodu na githubie umieścił również kod do zmieniarki na tryb sat
    https://github.com/visualapproach/Volvo-melbus/tree/master/code
    Ciekaw jestem czy idzie to wykorzystać nie wiem do końca do czego służył ten tryb w radiach HU.
  • #139
    Vathaz
    Level 10  
    Hmm temat który podrzuciłeś prawdopodobnie załatwi temat tylko kurcze przy pierwszej próbie flasha nie mogłem nadpisać arduino (pro mini) ;\ użyłem drugiej płytki (nano) i ta poszła bez problemu. Problem że nano musiałbym wlutować a przy obecnym "pająku" to nie lada wyzwanie... Poczytałem że mógł się bootloader wysypać no to spróbowałem nadpisać bootloader. Poszło. Mimo to nadal nie mogłem wrzucić softu ;\ koniec końców teraz przy próbie wrzucenia bootloadera przez arduino ide wywala mi taki błąd:
    "avrdude: warning: cannot set sck period. please check for usbasp firmware update.
    avrdude: warning: cannot set sck period. please check for usbasp firmware update.
    avrdude: warning: cannot set sck period. please check for usbasp firmware update.
    avrdude: warning: cannot set sck period. please check for usbasp firmware update.
    ***failed;
    avrdude: verification error, first mismatch at byte 0x0000
    0x3f != 0x0f
    avrdude: verification error; content mismatch
    Błąd przy wgrywaniu bootloadera."

    Mam dwa programatory:
    CP2102 USB-TTL Board v4.0 - tym zawsze wrzucałem soft.
    USBASP V2.0 - tym wrzucam bootloadera i tym razem za nic w świecie nie chce zadziałać ;\ możesz mi powiedzieć po tym błędzie co się tu odwaliło ?
  • #141
    Vathaz
    Level 10  
    Arduino pro mini wyleciało, musiałem ubić jakimś cudem atmege, nie chciała się zaprogramować. Miałem sztukę nano, zrobiłem podmiankę co prawda już na pająku bo goldpiny nie pasowały pod nano ale zmieniarka ponownie działa.

    Dzięki za linka trafiłeś dokładnie w temat, gość miał ten sam problem który występował u mnie, całą sprawę załatwiła linijka kodu:
    linia 182:
    "if ((matching[cmd] == cmdLen[cmd]) && (byteCounter+1 ==cmdLen[cmd] )) {"

    Dodatkowo zrobiłem sterowanie jasnością wyświetlacza:
    Volvo HU-555 - Zmieniarka na Arduino + Moduł MP3, BT, USB, SD, AUX
    Czerwony przewód jeszcze muszę podłączyć pod instalację - pod sygnał "RHEO" za radiem. Jeszcze test na aucie muszę zrobić ale z zasilacza regulacja działa obiecująco. Dodatkowo przyciemniłem ekran bo fabrycznie dawał dobrze po oczach. Teraz jest taki sam jak podświetlenie radia HU. Jak wszystko wyjdzie zgodnie z planem to powinienem zyskać regulację jasności LCD zmieniarki za pomocą potencjometru jasności deski rozdzielczej.
  • #143
    Vathaz
    Level 10  
    Jak podłączyłem woltomierz pod RHEO to ruch potencjometru powodował oscylację od 2,3V jak dobrze kojarzę do 12,5V (po zapaleniu silnika 14,3V) także chyba prosta regulacja napięciowa jest. Wystarczyło że sprawdziłem ile mA pobierają diody lcd które normalnie zasilane były z 5V (na płytce miały dedykowany rezystor 330ohm). Potem podstawiłem to do maksymalnego napięcia 14,4 V i mimo to dałem większy rezystor od wyliczonego żeby lcd nie świecił tak jasno jak do tej pory i chyba jak dobrze kojarzę założyłem aż 10kOhm. Potem oczywiście wpadłem na to że przy takim podłączeniu LCD będzie podświetlony od razu po zapaleniu auta więc dodałem włączenie napięcia 14,4V na diody sterowane napięciem 5V pojawiającym się na porcie usb po włączeniu zmieniarki stad kolejna para BC547B + BD136 zaimplementowana dokładnie tak samo jak tranzystory załączające zmieniarkę. Działa malina :) tylko obecnie znowu musiałem wyciągnąć zmieniarkę bo czasem mi kanał gubi i muszę poprawić połączenia wyjścia audio. Poza tym gra muzyka i regulacja jest jak najbardziej ok.
    Max jasność:
    Volvo HU-555 - Zmieniarka na Arduino + Moduł MP3, BT, USB, SD, AUX
    Max ciemność:
    Volvo HU-555 - Zmieniarka na Arduino + Moduł MP3, BT, USB, SD, AUX
    Efekt żółtego ekranu radia i zielonego lcd to tylko przez aparat, na żywca niemal się nie różnią i to jest najważniejsze :D
  • #145
    Vathaz
    Level 10  
    Jak zabudujesz w środek sądzę że spokojnie i bez wystawiania antenki będzie działać. Przeszło i mi coś podobnego ostatnio przez myśl ale w sumie z innego powodu, przewód łączący zmieniarkę z radiem miałem dosyć gruby i skubaniec był mocno wrażliwy na mróz tzn jak teraz wyciągałem graty żeby modernizować to był sztywny jak patyk wymieniłem go na skrętkę ekranowaną. I miałem ciekawą sytuację bo jadę autem - coś mi gwiżdże im bardziej dodaje gazu myślę że to turbina a to radio tak nasuwa na zmieniarce. Sądzę, że zmieniarka zbiera zakłócenia z alternatora. Ani w trybie radio ani na cd nie ma tego dźwięku a na zmieniarce im więcej gazu wcisnę tym bardziej śwista w głośnikach. Nie jest to uciążliwe tylko na dużych głośnościach słychać to w ciszy między piosenkami albo jak wcisnę pause. Korciło mnie żeby wstawić arduino do radia żeby maksymalnie skrócić kabel zmieniarki, może on działa jak antena na alternator? Tylko w moim przypadku to się chyba nie uda bo od zmieniarki do lcd leci taśma od dysku IDE zwężona na 26 pin w której idą siłą rzeczy wszystkie sygnały lcd usb sd ir aux czyli wszystko co na górnym panelu występuje. Nie ominę tego a nie wiem jak miałbym tak szerokie gniazdo wyprowadzić gdzieś z tyłu radia.

    Wrócę jeszcze do tematu ground-loop-isolatora
    Volvo HU-555 - Zmieniarka na Arduino + Moduł MP3, BT, USB, SD, AUX który zresztą w tym temacie już wystąpił, było powiedziane że nie działa ale czy na pewno?

    Tak na chłopski rozum sam zamysł pokazany na schemacie mi się nijak nie klei jak to ma izolować masę cyfrową od analogowej skoro według schematu: masa radia (obudowa din) i masa zmieniarki (obudowa din) są połączone a masa audio (pin 2) zarówno radia i zmieniarki idą przez pętle i wszystko na logikę by się zgadzało gdyby nie fakt że radio ma punkt wspólny masy po obudowie z punktem 2 gniazda din i cały misterny plan w .... a nawet jeśli byłoby rozdzielenie między masą a punktem "2" to po drugiej stronie arduino miałoby tą samą sytuację z modułem BT i tam zamykałby się obwód. Miernik ciągłości obwodu pięknie pokazuje 0 Ohm między obudową radia a pinem 2. Nie rozumiem więc po co puszczamy sygnał audio przez pętle skoro masa i tak zamknie się przez masę obudowy. Tzn rozwiązanie jest słuszne jak puszczamy muzykę np z telefonu z gniazda jack to wtedy ma rację bytu bo wtedy masa telefonu jest jakby w "powietrzu" no chyba że połączymy telefon pod ładowarkę w aucie to wtedy masa telefonu połączy się galwanicznie zapewne z masą auta. Ale w innym przypadku nijak nie wiem jak to ma prawo działać. Dziwi mnie najbardziej fakt że jest to oficjalne rozwiązanie pętli masy dla volvo a nikt nie zwróci uwagi że radia HU mają punkt masy obudowy wspólnym z punktem masy audio pin 2.

    Pytanie jak rozwiązać świst od alternatora czy to wina skrętki, może działa jak antena? Nie pamiętam czy jej zmiana była równoczesna z pojawieniem się świstu. A może zbieg okoliczności i kondensator alternatora poszedł do krainy wiecznych łowów?

    Ciekawostka są nowsze wersje kodu i to pod tryb SAT nie wiem co wnosi nie testowałem może w wakacje zajrzę jak mnie coś zmusi znowu radio wyciągać ;P
    https://github.com/visualapproach/Volvo-melbus/tree/master/code
  • #147
    Vathaz
    Level 10  
    SAT muszę kiedyś przetestować ale reguła jak coś działa to nie ruszać ostatnio bierze górę :D Do tej pory miałem Pin 8 połączony w radiu z pinem 2 teraz rozdzieliłem. Wytłumacz mi jak to jest z tą osobną masą bo ja jak podłączę w radiu miernik ciągłości obwodu do pinu 2 (masy audio) to przejście jest w każdym punkcie masy w radiu. Jak zatem stwierdziłeś że jest to osobna masa skoro nie ma separacji w radio? Może błędnie coś rozumuje ale nie ogarniam tego właśnie. Na logikę u mnie Pin 2 to masa audio tu mam podłączony masę modułu BT z wyjściem audio. Pod pin 8 (który wisi teraz normalnie nie podłączony w radio) mam podłączone mase arduino. Galwanicznie jedyne połączenie między arduino i modułem to połączenie 5 przewodów do sterowania każdym z przycisków modułu BT. Więc możliwość wysterowania 5 przyciskami nabieram dopiero w momencie kiedy zarówno pin 2 jak i pin 8 jest podłączony do masy wtedy dopiero zmieniarka steruje modułem i wogóle widać zmieniarkę w radio. Największy problem zakłóceń to brak separacji tychże mas. Wytłumacz mi gdzie w radiu Masa audio jest inną masą od masy radia bo gdzie bym nie przyłożył miernika z pinem audiognd (2) tam przejście jest w każdym punkcie masowym. No i kolejne pytanie gdzie konkretnie podłączyć w takim razie pin 8 (bo musi być podłączony do masy) z radia żeby była masa ale nie ta sama co w pinie 2 ;]
  • #148
    Szyszkownik Kilkujadek
    Level 36  
    Tak z głowy to Ci nie powiem, bo nie pamiętam dokładnie. Ale z tego co kojarzę to PIN2 nie jest galwanicznie połączony z masą auta i obudową radia. Być może jest to coś w rodzaju pływającej masy. Ja minusa do zasilania wziąłem z obudowy wtyku. Jeszcze w latach '90 ubiegłego wieku nauczyłem się boleśnie, że masę do zasilania czegokolwiek w aucie zawsze bierzemy z "blachy". :-D
  • #149
    Vathaz
    Level 10  
    No właśnie chodzi o to że Pin 2 gdzie bym nie przyłożył czy do blachy czy do obudowy wtyku tam omomierz leci do 0 nie ma separacji a przynajmniej nie ma takiej jakbym to interpretował. W tym momencie gnd płytki audio BT mam dopięte do Pin2 a Pin8 radia (czyli tego co leci do arduino) połączyłem w radiu z pinem GND od wtyczki zasilania. Tak czy inaczej pomiędzy pinem 2 i 8 jest przejście. Radio świszczy od alternatora ale tylko w trybie cd-chngr. Separacji nie ominę a przynajmniej nie wiem jak. W obecnym stanie jakiekolwiek ground-loop-isolatory nie zdadzą egzaminu. Najbardziej podejrzana jest teraz skrętka w tym temacie na chłopski rozum FTP to taka "rura" w której sygnały mają być odseparowane elektromagnetycznie od czynników zewnętrznych. Problem w tym że w tej rurze idą wszystkie przewody zmieniarki więc sygnały audio, komunikacja arduino jak również zasilanie układu. 3 osobne media które pięknie na siebie wpływają wewnątrz tej "rury". Korci mnie żeby teraz puścić osobno ekranowane przewody w jednym komunikacje (clock, data, busy) w drugim zasilanie (12V,GND(pin8)) i w trzecim sygnał audio (L,R, GND(pin2)). Jedyne punkty gdzie się "spotkają" elektromagnetycznie to wtyczki w radiu i zmieniarce. Może to zmniejszy zakłócenia. Pomysły mi się kończą. Jeszcze myślałem zasunąć po kondensatorze elektrolitycznym na zasilaniu na początku i końcu kabla zmieniarki. A właśnie cała masa kabli sygnałowych czy to do monitorów czy USB posiada filtry ferrytowe da to coś jakbym założył 2 sztuki na przewód zmieniarki ?
  • #150
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 37  
    Vathaz wrote:
    W obecnym stanie jakiekolwiek ground-loop-isolatory nie zdadzą egzaminu.


    No właśnie to może zdać egzamin.

    Przerabiałem kiedyś podobny temat tyle, że z zakłóceniami wzmacniacza.

    Założenie separatora przy radiu - porażka - jeszcze gorzej.

    Założenie tego separatora na tych samych przewodach przy wzmacniaczu i po kłopocie.