Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Regulacja sztangi turbiny w Vw Golf 2010r 1.6tdi.

klmazurko2 09 Apr 2017 09:38 15834 18
  • #1
    klmazurko2
    Level 5  
    Witam, mam problem z regulacja "sztangi" turbiny w Vw Golf 1.6tdi 2010r. Stara sztanga miala uszkodzony mieszek i mialem blad: p0299 Turbo/Super Charger Underboost. Po wymianie na nowa, ustawieniu nowej w takiej samej pozycji (liczylem zwoje na sztandze) przy wkreceniu silnika na obroty wychodzi blad zakresu regulacji (nie pamietam dokladnego kodu) i pali sie sprezynka swiec zarowych. Potrzebuje instrukcji regulacji sztangi, mysle, ze tutaj jest problem...

    Ps. Sztanga jest nowa od dealera.
  • #2
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    ustawiasz tak, żeby w spoczynku była lekko oparta o ogranicznik bądź minimalnie naciskała na sprężynę zaworu.
    W golfie w spoczynku ma lekko naciskać na sprężynę, ot cała filozofia.
    A jak dalej coś nie tak to nie szukaj przyczyny w turbo.
  • #3
    klmazurko2
    Level 5  
    Jest ustawiona dokladnie tak, jak piszesz. Problem jest taki, ze za kazdym razem przy tym samym zakresie obrotow pokazuje inne wartosci doladowania, od 1,1bar do 1,5bar. Jakis pomysl? :)

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jesli dobrze pamietam, blad ktory teraz wychodzi to P2563.

    Dodano po 35 [sekundy]:

    Turbocharger Boost Control Position Sensor Circuit: Implausible Signal
  • #4
    sk700
    Level 31  
    szymitsu21 wrote:
    A jak dalej coś nie tak to nie szukaj przyczyny w turbo.

    klmazurko2 wrote:
    Problem jest taki, ze za kazdym razem przy tym samym zakresie obrotow pokazuje inne wartosci doladowania, od 1,1bar do 1,5bar. Jakis pomysl?

    Wskazuje na zaciętą geometrię.
  • #5
    klmazurko2
    Level 5  
    Przed zalozeniem sztangi sprawdzalem i wyglada na to, ze pracuje w pelnym zakresie bez zaciec. Probowalem regulowac ta sztange na 1000 sposobow i za kazdym razem ten sam blad i za kazdym razem inne doladowania na tych samych obrotach..
  • #6
    sk700
    Level 31  
    Jeśli nie rozkręciłeś starej gruszki to porównaj ich ustawienie suwmiarką, może nowa ma trochę inne wymiary i dlatego ustawienie po ilości zwojów się nie sprawdziło. Z resztą osprzętu zasilanego podciśnieniem nie ma problemów? Ostatecznie odpal sobie bloki pomiarowe i wyreguluj sztangę na podstawie wartości zadanej i zmierzonej.
  • #7
    klmazurko2
    Level 5  
    Ustawienie sztangi jest na 100% identyczne do starej sztangi, sprawdzalem. Caly osprzet silnika dziala jak trzeba. Mialem juz ustawiona sztange z roznicami np. cisnienie zadane 1203mbar, otrzymane 1243mbar. Na takich ustawieniach tez otrzymuje ten sam blad...

    Dodano po 1 [minuty]:

    Za kazdym razem robie tez adaptacje turbiny w Autocomie

    Dodano po 18 [minuty]:

    Nie wiem, chyba zostaje mi jeszcze wiazka elektryczna i ecu?
  • #9
    klmazurko2
    Level 5  
    Masz na mysli pomiar manometrem? Jeszcze nie. Jesli pomine zaworek sterujacy turbina i na sztywno turbo podepne pod vacu pompe to turbina przeladowuje wiec mieszek, ustawienie sztangi jest chyba ok?
  • #10
    grala1
    VAG group specialist
    Może problem tkwi w nowej gruszce lub przewodów podłączonych do niej.
    To jest zamiennik czy używka?
    To jest gruszka podciśnieniowa z wbudowanym czujnikiem G581, czujnik położenia łopatek.
    W pomiarach rozszerzonych powinieneś znaleźć odczyt wartości z tego czujnika.
  • #12
    klmazurko2
    Level 5  
    Tam wszystko wyglada ok, sztanga jest od dealera. Mysle, czy sam zaworek regulujacy podcisnienie moze miec cos za uszami, tym bardziej, ze przy stalych obrotach silnika rozne sa cisnienia doladowania..
  • #13
    grala1
    VAG group specialist
    To zloguj wysterowanie N75, ciśnienie zadane oraz odczytane. Będzie widać czego chce EDC, co robi i jakie są tego efekty.
  • #14
    klmazurko2
    Level 5  
    Roznie jest, czasami trzymajac rowne obroty, cisnienie zadane 1.2bar, otrzymane poczatkowo 1.1 i pochodzi do 1.5, koncowo opada na 1 bar. Mysle, ze to bedzie uszkodzony zaworek sterujacy sztanga... Jutro to sprawdze i dam znac
  • #15
    gvw
    Level 17  
    Kolego co prawda minęło już troche czasu, ale może napiszesz jak sobie poradzileś z tym problemem.
  • #16
    matisim
    Level 10  
    Mam ten sam problem, dwie gruszki, komputer widzi pracę i napięcia sztangi A błąd cały czas ten sam. Mam vcds i nie wiem jak zrobić adaptację 🤣
  • #17
    Matid513
    Level 1  
    Witam ja też walczyłem ze swoją ale mam polo 09' 1.6 tdi cr 75
    Wymieniłem gruszkę było ok ale po pół roku z poluzowała się kontra i się wszystko rozregulowało. Chciałem ustawić samemu przez vcds ale nie mogłem znaleźć w vcds nic co by mi mogło pomóc w sprawdzeniu natężenia gruszki na podciśnieniu.
    Wiem ze ma byc 4.3 V bez podciśnienia a na od 0.65-0.85 V . Znalazlem wartości podobne w vcds ale bylo odwrócone czyli bylo okolo 1V bez podciśnienia a z 3.8 V i nie można było nic ustawić ostatecznie pojechałem do znajomej firmy który co robią turbiny tylko i podłączył bezpośrednio gruszkę pod taki mały miernik z kostką (ori) i wyregulowaliśmy u niego, oczywiście potrzebna jest vacum pompka, na tym urządzeniu pokazywało poprawnie tzn napięcie było wysokie ok 4V i spadało na podciśnieniu zrobiliśmy na 4.3-0.75
    Po regulacji sprawdziłem ile wynosi u mnie napięcie na vcds dokładnie w wartościach
    NASTAWNIK TURBOSPRĘŻARKI WYSOKIE CIŚNIENIE
    bez podciśnienia napięcie to 1.630 V a na podciśnieniu 4.200V
    I autko jeździ i wszystko jest ok a dla uwag jak wymieniałem gruszkę to skręciłem gruszkę na oko tak jak bylo ma starej i było ok nie waliło błędem
    Mam nadzieje ze mogłem pomóc pozdro!

    Regulacja sztangi turbiny w Vw Golf 2010r 1.6tdi.
  • #18
    altronik
    Level 15  
    Temat stary, ale potwierdzam,ze te wartości , które podałeś sa prawidłowe.
    Każde inne powodują błąd P2563.
    Twój post był dla mnie bardzo pomocny, p0omógł mi w usunięciu usterki z tym związanej.
    Dzięki
    Pozdro
  • #19
    kuras_25
    Level 1  
    Witam.walczyłem z gruszka turbiny w polo 1.6 tdi 2010 rok.była uszkodzona membrana w gruszce więc zamówiłem zamiennik nty.po 3 godzinach kombinacji z ustawieniem jej wyszło że przy braku podciśnienia potencjometr pokazywał 5.4v a przy podciśnieniu 0.7.wazne okazało się 0.7v przy podciśnieniu i auto śmiga.gdy ustawiłem 4.3v bez podciśnienia wywalało usterkę bo przy takim ustawieniu dolne miało 0.47v.pozdrawiam