Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat cordoba 2001 alm 1,6 75km - Nierówna praca, gaśnie, czujniki silnika bp+gaz

09 Kwi 2017 11:05 1971 13
  • Poziom 22  
    Od jakiegoś czasu objawami jest nierówna praca, gaśnie przy zmianie biegu na benzynie i gazie to samo. W programie vag com brak błędów, przepustnica jest razem z silnikiem krokowym ale działa prawidłowo. Do czego mogę dalej przyczepiać się może być czujnik położenia wału korbowego. No właśnie jeden jest tuż przy rozdzielaczu zapłonu a drugi gdzieś przy wale ale nie mogę znaleźć. W necie nie znalazłem żadnych informacji gdzie może być, może jego nie ma w tym modelu ale w jako częściach zamiennych pisze ze idzie pod ten model.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 27  
    W tym silniku czujnik tylko w rozdzielaczu.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 12  
    Na stronie:
    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/10-objawow-awarii-sinika/jjfs4

    "Falowanie obrotów na biegu jałowym
    Nierówna praca jednostki napędowej na biegu jałowym – samoczynne wzrastanie i spadanie prędkości obrotowej silnika.przyczyny Najczęściej pierwsze podejrzenia padają na silniczek krokowy. Niestety, powodów takiego zjawiska może być znacznie więcej, m.in.: niesprawny układ wtryskowy, zatkany filtr powietrza, błędne wskazania sondy lambda lub zanieczyszczona przepustnica. Falowanie obrotów to częsty problem w autach z instalacją gazową. Zanim zabierzemy się do wymiany powyższych części, należy wcześniej sprawdzić kable wysokiego napięcia i szczelność układu dolotowego."
  • Poziom 22  
    Przeszukałem cały silnik i nie znalazłem drugiego czujnika halla. W moim modelu przepustnica z serwomechanizmem jest w jednej nierozbieralnej całości, czyściłem benzynką zawór, ponad 5 lat temu padła i silnik cały czas trzymał 400 obr bonie otwierał się zawór, kupiłem oryginalną. Układ dolotowy jest szczelny, kiedy zakrywałem przepustnice zasysało dłoń i gasł. Nierówna praca jest i na benzynie i na gazie, tez bez filtra powietrza, sonda lambda tez wiele lat temu padła była wymieniana ( wskazania w vag to 000) na Bosch oryginalną, przewody zapłonowe cewkę i rozdzielacz spryskałem obficie olejem sylikonowym bez rezultatów. Parę dni temu jechałem i zaczęły się problemy brak mocy lub gasł, odpalał odrazu napędzany jazdą, zatrzymałem się silnik zgasł i jeden jakiś przekaźnik zaczął wariować nie wiem od czego bo nie było nic słychać dodatkowo i też brak na tablicy kontrolek. Po tym nie chciał odpalić a jak udało się na 5 sekund to znowu wariacja przekaźnika, po tym jeszcze obroty falowały od 500 do 2000 jakiś czas. Były też dwa szarpnięcia silnika takie aż wyrzuciło skrzynię z biegu na luz. Włączyłem po paru minutach i wszystko ustało. Dodam jeszcze tydzień temu jechałem ale przy dawaniu gazu nie było czuć mocy, samochód przyśpieszał ale ślamazarnie nawet jak jechałem ok 50-60 km/h przy biegu 3.
  • Poziom 12  
    1. "Wiekowe" samochody często mają problemy z połączeniami na przewodach elektrycznych.
    2. "Zagazowany" samochód może mieć przepalone zawory.
    3. Jakieś kopcenie na biało lub czarno?
  • Poziom 22  
    1. To może być prawdopodobne coś na elektryce i jakieś czujniki podają nieprawidłowe wartości.
    2.Co do przepalonych zaworów to pewnie byłoby czuć stuki strzelania itp a tutaj nic nie ma takiego.
    3. Brak kopcenia, płynów nie ubywa, nie widać aby uszczelki były uszkodzone i też mieszania np oleju z chłodziwem.
    Po świętach zapisałem się na wizytę w ASO. Z rozmowy widać że konkretnie zajmują sie sprawami bo mają tzw" autoryzowane serwisowe programy do badania ". Trochę zapłacę za takie badanie.
  • Poziom 2  
    Mam ten sam problem w cordobie 1,4 8v 2000 r . jest prawie pewne że to czujnik Hala Czujnik położenia wałka rozrządu . znajduje
    pod filtrem po prawej stronie pomiędzy silnikiem a aparatem zapłonowym .
  • Poziom 22  
    U mnie też jest przy rozdzielaczu zapłonu czujnik położenia. Teraz pytanie: czy ten czujnik może lekko uszkodzić się dając zakłócenia czy od razu pada na amen. odłączyłem całkowicie przewód od elementu i silnik zgasł.
  • Poziom 2  
    Mam ten sam problem w cordobie 1,4 8v 2000 r . jest prawie pewne że to czujnik Hala Czujnik położenia wałka rozrządu . znajduje
    pod filtrem po prawej stronie pomiędzy silnikiem a aparatem zapłonowym .
    Z tego co wiem to ulega awarji czyli przegrzany traci parametry i powoduje gaśnięcie silnika głuwnie po przejechaniu co najmniej kilkunastu kilometrów czyli po przeniesieniu się temperatury na niego , i najczęściej samochód gaśnie przy puszczeniu pedału gazu . W moim przypadku tak właśnie jest . Po podłączeniu komputera ten wogule nie widzi tego czujnika ale problem moę sięgać dalej w przypadku samochodów z ABS. tak mi powiedział gość od komputera .
  • Poziom 22  
    Byłem w ASO seata. Podłączenie komputera nic nie wskazało, brak większych błędów oprócz sporadycznego zaworu węgla aktywnego. Mechanik zaglądał w silnik i nic konkretnego nie znalazł. Mówił że to prosty silnik i wszystko może być: czujnik stukowy, elektronika przepustnicy, czujnik halla, może paliwo z gazem mieszać się i niewłaściwa mieszanka, czujnik wolnych obrotów przepustnicy. Brak konkretnego werdyktu i brać po kolei sprawdzać testować. Na tym zakończyłem badanie w serwisie. Dalej sam będę kombinować co z tym robić.
  • Poziom 2  
    Swojego czasu mialem cordobe 1,6 98r alm i jest to czesty przypadek z falowaniem obrotow i jest nato bardzo prosty sposob zreszta wielokrotnie opisywany na forach ,jak ktos chce moge go podac.
  • Poziom 22  
    Poprosiłbym, chętnie skorzystam z informacji.
  • Poziom 2  
    1-wyczyść przepustnice
    2-akumulator w pełni naładowany
    3-silnik rozgrzany do temperatury min 70st
    4-teraz adaptacja vag vcds zależy co kto posiada
    wybierz silnik
    -bloki pomiarowe (08)
    -wybierz grupę 001 lub w nie których 098
    -przełącz na nastawy (04) "słychać brzęczenie około 30sec"
    powrót na (08) GOTOWE
    W czasie adaptacji nie dotykaj pedału gazu , laptop w pełni naładowany
    Ważne -ZERWANIE KOMUNIKACJI W CZASIE ADAPTACJI = LAWETA!!!
    Jeśli nie czujesz się na siłach by podjąć to wyzwanie zapraszam.
  • Poziom 22  
    Rozebrałem przepustnicę i znalazłem ztarte dwa ząbki od napędu silniczka krokowego. Na obudowie też było sporo plastikowego proszku. Otarcia nie są duże ale czasami ząbki zachodzą na siebie i nie wraca do pozycji zero ale mikrostyk położenia zerowego załącza się. Zatrzymuje się gdzieś pół mm od stopki ale widać ślizgacze jeżdżą po ścieżce oporowej. Czasami trzeba było stuknąć w obudowę aby puściła. Nasmarowałem ząbki dużą ilością smaru teflonowego i będę obserwować zachowanie. Trochę dziwne te wytarcia ząbków bo przepustnica była z górnej półki.