Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C 1.3 CDTI biały dym - Corsa C 1.3 CDTI biały dym brak mocy obroty do 2ty

09 Kwi 2017 11:07 4935 24
  • Poziom 8  
    Mam problem z silnikiem 1.3 cdti 55kW w Corsie C. Problem zaczoł się zimą. Auto nie chciało odpalać a jak odpaliło to strasznie dymiło na biało (czuć niespaloną ropę). Okazało się ,że wtryskiwacze leją wiec je zregenerowałem. Auto dalej dymiło więc okazało się,że jest kompletny brak kompresji na 1 i 4 cylindrze. Zrobiłem remont silnika i trochę sie poprawiło lecz problem został i doszedł jakby nowy. Otóż teraz po odpaleniu na zimnym silniku również dymi i wciskając pedał w podłoge osiąga max 2 tys obrotów natomiast ruszając ,trzeba przejechać około 400m w ślimaczym tępie i dopiero "coś" jakby załapie i jedzie normalnie. Dodam,że po nagrzaniu i tak trochę brakuje mu mocy. Zauważyłem ,że "gazując" nie pracuje gruszka od turbo. Może to być przyczyną?
    Co zostało zrobione:
    -filtr powietrza i paliwa wymienione
    -świece wymienione
    -podmieniany przepływomierz,pompa wysokiego ciśnienia,regulator ciśnienia paliwa
    -EGR sprawny,czysty pracuje
    -MAP sensor sprawny
    -wtryskiwacze sprawne
    -pompa w baku sprawna,sitko czyste
    -węże całe
    -błędów brak
  • Poziom 20  
    Na czym polegał remont silnika?
  • Poziom 8  
    Planowanie głowicy docieranie gniazd i wymiana uszczelniaczy ponieważ brak kompresji był przez niedomykanie się zaworów.
  • Poziom 20  
    Łańcuch dobrze ustawiony ? Oczywiście wiesz, że to koła pływające ?
  • Poziom 8  
    Łańcuch jest dobrze,sprawdzałem natomiast nie rozumiem stwierdzenia "koła pływające". Chodzi ,że nie ma klinów,tak?
  • Poziom 20  
    Po czym stwierdziłeś, że rozrząd jest dobrze? Tak o to.
  • Poziom 8  
    Wałki są w pozycji "do blokady" kiedy w skrzyni ucelowałem i zablokowałem przez otwór.
  • Poziom 20  
    Co było przyczyna braku ciśnienia? Czy po naprawie było mierzone powtórnie ?
  • Poziom 8  
    Gniazda zaworowe były nieszczelne. Po naprawie na wszystkich cylindrach jest tak samo czyli 15 Bar po jednym obrocie i około 25 Bar przy kręceniu ciągłym.
  • Poziom 20  
    Jeśli jest tak jak mówisz to do głowy przychodzi mi tylko problem z zasilaniem, czyli wtryskiwacze. Może ktoś inny się wypowie.
  • Poziom 8  
    Wtryskiwacze na pewno sprawne natomiast na starej pompie wysokiego ciśnienia był problem w ogóle z odpaleniem ponieważ ciekła i się zapowietrzała ale problem z wkręcaniem się na obroty na zimnym silniku był mniejszy. Teraz odpala od strzała ale pierwsze 400m jazdy to katorga. Być może wina leży w obu pompach? Obie są używane. Ciśnienie na listwie pokazuje 250 Bar na jałowym i przy dodawaniu gazy wzrasta momentalnie.
  • Poziom 20  
    Przez pompę CR dymił nie będzie.
  • Poziom 8  
    Turbina może być przyczyną? Ewentualnie zapchany katalizator? Zadaje już dziwne pytania ponieważ walczę z tym autem 4 miesiąc i efektu brak.
  • Poziom 8  
    Nie ma. Rocznik 2004
  • Poziom 12  
    Brak ruchu sztangi to może być przyczyną braku mocy ale nie świadczą w 100% o uszkodzeniu gruszki - mogą być zapieczone kierownice turbiny lub uszkodzony zawór regulujący podciśnienie w gruszce lub nieszczelny przewód podciśnienia idący do gruszki to powoduje że nie załącza turbiny i stąd ten brak mocy.Biały dym może być spowodowany uszkodzeniem Turbiny . Zacznij diagnozę od sprawdzenia zaworu turbiny i przewodów podciśnienia i szczelność samej gruszki a potem szczelność turbiny.To link do strony na której został umieszczony opis jak sprawdzić pracę zaworu i szczelność podciśnienia http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=460275 .Jeżeli chodzi o Turbo to ściągnij przewód powietrza idący od turbo do kolektora i zobacz czy nie jest obrzygany olejem i czy w turbinie niema luzu osiowego jak jest luz czy też jest obrzygane olejem to turbo do regeneracji
  • Poziom 8  
    Sama sztanga chodzi dosyć ciężko ale chodzi, gruszka działa nie na podciśnienie a na ciśnienie wychodzące wężykiem z turbo, które jest bardzo słabe(jutro zmierze dokładnie jakie). Podając ciśnienie z kompresora na gruszkę to działa jak trzeba. Luzu osiowego nie wyczułem natomiast troche oleju w wężach jest. poniżej zdjęcie jakie turbo występuje oraz stan łopatek mojego turbo.. Corsa C 1.3 CDTI biały dym - Corsa C 1.3 CDTI biały dym brak mocy obroty do 2ty Corsa C 1.3 CDTI biały dym - Corsa C 1.3 CDTI biały dym brak mocy obroty do 2ty
  • Poziom 20  
    kjancz napisał:
    Brak ruchu sztangi to może być przyczyną braku mocy ale nie świadczą w 100% o uszkodzeniu gruszki - mogą być zapieczone kierownice turbiny lub uszkodzony zawór regulujący podciśnienie w gruszce lub nieszczelny przewód podciśnienia idący do gruszki to powoduje że nie załącza turbiny i stąd ten brak mocy.Biały dym może być spowodowany uszkodzeniem Turbiny . Zacznij diagnozę od sprawdzenia zaworu turbiny i przewodów podciśnienia i szczelność samej gruszki a potem szczelność turbiny.To link do strony na której został umieszczony opis jak sprawdzić pracę zaworu i szczelność podciśnienia http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=460275 .Jeżeli chodzi o Turbo to ściągnij przewód powietrza idący od turbo do kolektora i zobacz czy nie jest obrzygany olejem i czy niema luzu osiowego


    Jeśli czuć niespalony ON, to co ma do tego turbo? No chyba, ze się mylę. Tu jest zwykłe WG i nie ma zaworka podciśnienia. Brak mocy wynika bardziej z braku spalin napędzających turbinę.
  • Poziom 8  
    W zasadzie nie powinna mieć znaczenia więc co może być przyczyną takich zachowań jeśli wtryski sprawne ,świece nowe, kompresja jest, wszystkie czujniki sprawdzone. Może skłaniać się w strone sterownika silnika?
  • Poziom 12  
    Przeczytaj post od nowa kolego. Nie spalony ON to jeden problem po naprawie pojawił się jak by nowy problem brak mocy a tu turbo i brak ruchu sztangi ma dużo
  • Poziom 20  
    konrafal napisał:
    W zasadzie nie powinna mieć znaczenia więc co może być przyczyną takich zachowań jeśli wtryski sprawne ,świece nowe, kompresja jest, wszystkie czujniki sprawdzone. Może skłaniać się w strone sterownika silnika?


    Zastanawiające są te lejące wtryskiwacze bo wtryskiwacze CR nie leją. Kto regenerował wtryskiwacze, co było wymienione i czy masz protokół po naprawie?
  • Poziom 8  
    Zatem czego teraz się czepić bo już nie mam pomysłów. Co sprawdzić i co wyeliminowac?
  • Poziom 20  
    kjancz napisał:
    Przeczytaj post od nowa kolego. Nie spalony ON to jeden problem po naprawie pojawił się jak by nowy problem brak mocy a tu turbo i brak ruchu sztangi ma dużo


    Problem braku mocy jest skutkiem naprawy. Przynajmniej ja to tak widzę.
  • Poziom 8  
    sly_1978 napisał:
    konrafal napisał:
    W zasadzie nie powinna mieć znaczenia więc co może być przyczyną takich zachowań jeśli wtryski sprawne ,świece nowe, kompresja jest, wszystkie czujniki sprawdzone. Może skłaniać się w strone sterownika silnika?


    Zastanawiające są te lejące wtryskiwacze bo wtryskiwacze CR nie leją. Kto regenerował wtryskiwacze, co było wymienione i czy masz protokół po naprawie?


    Wtryskiwacze się nie domykały i cały czas leciało paliwo,robione były niby u profesjonalistów ale teraz sprawdzałem je sam na stole pobierczym wiec mam pewnośc.