Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Głośne Hany, cykanie. coś z tym zrobi?

10 Kwi 2017 22:44 1794 21
  • Poziom 16  
    Witam. Mam pytanko. Temat dotyczy wtrysków Hana złote w 1.8T. Mianowicie zawsze były cichutkie jak makiem zasiał. Teraz zaczęły głośniej chodzić, cykają. Byłem aż przestraszony że to napinacz łańcucha rozrządu, a to tak echo od ostatniego pod osłoną się rozchodziło. Ostatnio miałem problem z zabrudzoną instalacją, tzn. gasł przy przełączaniu. Już kiedyś to przerabiałem i zapchany był reduktor i wtryski. No ale gazownicy nie mieli czasu i tak z dnia na dzień odkładali i jeździłem, w końcu przeszło mu. Może mieć to jakiś wpływ? Czyszczenie pomoże? Czy wtryski już powoli się kończą? Jakaś kalibracja kompem? W sumie błędu mi sondy nie wywalało, auto dobrze jeździło, więc od ponad roku nikt go nie podłączał pod Staga.
  • Poziom 13  
    Głośna praca wtryskiwaczy świadczy o "wyklepanych" odbojnikach, na moje to frakcja olejowa dostała sie do wtryskiwaczy i rozpuściła gumowe odbojniki, następnym etapem będzie nagar, który zablokuje tłoczek wtryskiwacza i ........... koniec.
  • Poziom 16  
    Czyli jak mam rozumieć rozwalił je kiepskiej jakości gaz?
  • Poziom 13  
    Może nie kiepskiej jakości gaz, a brak wymiany filtrów, tak jak napisałeś auto dobrze jeździło i nikt nie robił nic. Powiem ci, że nic bardziej mylnego, właśnie że jak dobrze jeździ to trzeba dbać o nią i serwisować co 10 000 km, lub raz na rok. Powtarzam to moim klientom i jak na razie nikt nie ma z tym problemu.
  • Poziom 16  
    Filtry wymieniane. Pierwszy raz jak pojechałem po 10 tys km to gazownik się zaśmiał i pokazał mi filtr. Czysty jak nowy. Stukanie zaczęło się zaraz po tym jak gdzieś badziewia zatankowałem. Był efekt gaśnięcia przy przełączaniu i długo kręcił zanim odpalił. Kiedyś to przerabiałem na magiczne jetach w A3, ale one po tym jeszcze przejeździł z 30 tys km. Generalnie sam się dziwię bo o magiczne mniej dbałem i ok 130 tys zrobiły do wymiany. Tu jeszcze posprawdzam, są przyciśnięte opaską do kolektora ssącego, może tylko są poluzowane i to jest stukanie o kolektor. A tak się spytam, skoro montuje to co sądzisz o magic FX? Podobno dobra jakość. Generalnie Hanki są cichsze od tych co miałem magiców i mniej bezproblemowe tzn., trzymają mapę.
  • Poziom 13  
    Jako takiego zdania sobie nie wyrobiłem, te co wymieniałem, to wszystkie były wyklepane, lub zatarte w pozycji otwartej, z jakiego powodu? Nie wiem, nie rozbierałem, aaaa i jeszcze trafiły mi się ze zwarciem do masy, ale to chyba wynika z konstrukcji.
  • Moderator Samochody
    gsekulski napisał:
    Czysty jak nowy.

    Opcje są dwie. Albo nie tankowałeś w PL albo filtr nic nie warty i po prostu syfu nie zatrzymał.
  • Poziom 10  
    filtry w nowej instalacji po 1000km już wymaga wymiany a później faza ciekła co 10kkm bo na 100% będzie tam aż brązowo od osadów. filtr fazy lotnej też wymieniaj co 10kkm a jeśli się nadarzy okazja to oba nieco częściej. koszt filtrów to max 30pln pewnie a dużo problemów zaoszczędzi Tobie. ja mam najtańsza inst sekwencyjną która bez awarii już 120kkm natrzaskała. przy najbliższej wymianie filtró muszę też parownik zregenerować bo na 100% już nie jest tak wydany jak być powinien... (zaraz po jadę na relację oczywiście).
    PS. w domowych warunkach czym czyścicie wtryskiwacze? używałem benzynę, benz.ekstrakcyjną, birol, raz aceton (potem listwe regenerowć musiałem) i ostatnio naszło mnie na denaturat który zdziałał cuda (teściowi nie umiem przetłumaczyć że filtry się wymienia "często" i mu czasem szarpało przy przełączaniu w chłodne dni).
  • Poziom 13  
    szczery81 napisał:
    w domowych warunkach czym czyścicie wtryskiwacze? używałem benzynę, benz.ekstrakcyjną, birol, raz aceton (potem listwe regenerowć musiałem


    Najlepiej uczyć sie na błędach własnych i własnym aucie, a kalibracje wtryskiwaczy zrobiłeś?, czy każdy "leje" jak chce
  • Poziom 16  
    Filterki wymieniane regularnie. Co do kiepskiej jakości gazu nawet nowy filterek nie pomoże. Jak zatankujesz syfu to to Ci zapcha instalacje. Przerabiałem już to na 3 autach. W jednym przypadku wiedziałem ktora stacja taki syf sprzedaje, zawsze jak sie u nich tankowałem to tak czy owak kończyło się czyszczeniem. Teraz to olałem.
  • Poziom 13  
    to załóż porządny filtr, najlepiej odstojnikowy i wtedy pomoże, a filtr ma być w ciepłym miejscu, żeby dobrze oddzielało frakcje olejową i będzie git
  • Poziom 10  
    Ogólnie to tak jak koledzy piszą. filtry długo nie zmieniane (pierwszy fazy ciekłej jak jest czysty tu znaczy że coś jest nie tak) i się "odbojniki" we wtryskiwaczach skończyły. Regeneracja/wymiana kalibracja i do przodu.

    Co do mnie to po każdym czyszczeniu wtryskiwaczy listwę reguluje czujnikiem zegarowym (valteki) na 0,45mm (bo nie wiem na ile powinienem dokładnie. Przed pierwszym czyszczeniem (około 80kkm) pomierzyłem wszystkie i wyciągnąłem średnią (była bliżej 0,43mm).
  • Poziom 17  
    Tych wtryskiwaczy nie da się regenerować bo sa nie rozbieralne. Nawet w myjce ultradzwiekowej nie da sie oczyscic wszystkiego bo tam sa bardzo male przestrzenie, taka jest wlasnie wada wtryskiwaczy o budowie przepływowej. Zmien na cos rozbieralnego. Poza tym koszt przy listwie jest smieszny tylko regulacja zostaje.
  • Poziom 16  
    A czy wtryski mogą mieć coś wspólnego z cięższym odpalaniem? Tzn auto trochę ciężej odpala od niedawna na zimnym oraz jak postoi np 30 minut, oraz zatrzesie silnikiem. Po sprawdzane przewody dolotu, podcisnienia itp i wszystko ok. Brak błędów na vcds. Silnik pracuje równo. Nowy zaworek odpowietrzajacy skrzynię korbową oraz dv, oba oryginały audi VW. Po wymieniane przewody podcisnienia min od egr oraz od zaworka turbiny do kolektora ssacego. Sprawdzone przewody pompy sai. Może to być od gazu?
  • Poziom 13  
    zrób test, jeden dzień nie włączaj gazu i zobacz czy to pomoże w odpalaniu, z twojego opisu usterki wynika, że wtryskiwacze masz nie szczelne i zalewa ci gazem, bo rozumiem, że podciśnienie porządnie sprawdziłeś i gaz się nie pojawia
  • Poziom 16  
    Mam sterownik gazu stag4 czy przy podłączeniu pod laptopa pokaże jak są walniete wtryski? Tam bodajże był chyba podgląd pracy wtryskowe. Nuz ze 3 lata jak gi nie uzywalem, zapomnialem duzo.Mówisz aby jakiś czas pojezdzic na benzynie? Wpadłem na pomysł aby zakręcić gaz przy butli, spiścic resztę reduktora itp.
  • Poziom 13  
    zakręcić tak, ale spuszczać nic nie musisz, po prostu inst. wypali gaz z przewodu i tyle, co do programu, to nie pokaże Ci, że masz wtryski uszkodzone, możesz to sprawdzić wyłączając poszczególny wtryskiwacz i obserwować czas wtrysku benzyny na benzynie i na gazie, lub korekty OBD, ale bez doświadczenia zawodowego ciężko Ci będzie to zweryfikować, zła regulacja też wprowadzi Cię w błąd, lepiej udaj się do jakiegoś warsztatu, gdzie zrobi to doświadczony gazownik w przysłowiowe "trzy sekundy"
  • Poziom 16  
    Masz racje, tak zrobie. Co gazownik to gazownik. Dziś zrobiłem test tzn wczoraj przejechałem ok 10km na benzynie i jak zjechałem do domu odkręciłem przewód który idzie do rozdzielcza, troche gazu sykneło ale mało. Rano odpalam auto i pali jak z dotyku, nie rzuca silnikiem. Póżniej przejechałem jeszcze ok 20km na benzynie i odpalam na ciepłym i rownież poprawa, pali z dotyku i nie rzuca silnikiem. A jakie wtryski polecacie do 1.8T? niby z Han bylem zadowolony bo ciche jak makiem zasiał i auto trzymało moc. No ale 60 tys km to mało? być może dlatego, ze je zabrudziłem. Jeszcze mam pytanko czy LPG moze mieć zły wpływ na zmienne fazy rozrządu? tzn na prace napinacza/nastawnika. Od kąd słychać wtryski i zaczeły się problemy z odpalaniem mam problem z głośno pracujcym napinaczem, szczególnie na zimnym na ssaniu. Dziś po teście jazdy na PB napinacz zaczął cicho pracować! nie wiem czy to przypadek czy moze mieć to jakis wpływ? co prawda ogarniam temat bo chwile pzed problmem robiłem odmę i zawór dv i wcisneli mi Toprana części. Zawór dv już podczas logów doładowania wyszedł na walnięty odejrzewam iż zawory od odmy nie lepsze. zamówiłem oryginały.
  • Poziom 37  
    gsekulski napisał:
    Jeszcze mam pytanko czy LPG moze mieć zły wpływ na zmienne fazy rozrządu? tzn na prace napinacza/nastawnika

    Nie ma wpływu, jedynie zmienne fazy wpływają na dawkę LPG.
    Wtryski hmmm Barracudy, HS211 (40KM max), AC W03 (~40KM max) jeśli da się wstawić blisko kolektora.
  • Poziom 13  
    gsekulski napisał:
    . A jakie wtryski polecacie do 1.8T? niby z Han bylem zadowolony

    Jeżeli Ci służyły dobrze, to załóż takie same, nic nie będziesz musiał kalibrować, jeżeli zmienisz na inne, to konieczna będzie kalibracja i regulacja, to że wtryski się szybko skończyły, to nie jest ich wina, częściej trzeba filtry zmieniać
  • Poziom 16  
    Dzięki wielkie. Co do Filtrów to jest to dziwne ponieważ wymieniam zazwyczaj co 10-15 tys km. Nie jestem ekspertem co do składu LPG ale identyczną sytuacje miałem kilka lat temu po tankowaniu na stacji Huzar w mojej miejscowości. Zawsze kończyło się to problemem z reduktorem i zawalona jakąś smołą instalacją i nie miało to znaczenia kiedy wymienialem filtry. Po prostu kilka tankowań u nich i niezależnie czy nowe filtry czy stare kończyło się czyszczeniem instalacji. Później tankowałem na Orlenie i zero problemów. Teraz miałem identycznie, filtry były wymienione i kilka tys km po tym tankowanie na pewnej stacji i problem z instalacją. Problem ustąpił, znowu tankowanie u nich i znowu powtórka problemu. Nie wiem co to jest. Brat tankuje auta na innych stacjach i po 40 tys km jeździ na filtrach i nie ma tego problemu.
  • Poziom 13  
    Sam sobie odpowiedziałeś na swoje problemy, czyli omijaj szerokim łukiem tą stacje