Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scenic 2001 1.9 dci - Kod błędu 5030-co to?

11 Kwi 2017 10:11 2937 21
  • Użytkownik usunął konto  
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 42  
    jaras_ruski napisał:
    U znajomego,po podłączeniu komputera
    Można wiedzieć co to za "komputer" ??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    jaras_ruski napisał:
    Pojadę gdzie indziej na diagnostykę,bo z tego chyba nic nie wiadomo
    Bardzo dobry pomysł ;-)
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Bo akurat chwilę wcześniej to przeczytałem - sorki.
    Ale na drugi raz daj przynajmniej 24 godziny aby ludkowie z forum dali radę ogarnąć pytanie.

    Ale może nie wszystko stracone, bo mam radę jak to naprawić.
    Najpierw musisz zrzucić tarczę hamulcową. W moim szczeniaku była zintegrowana z piastą. Na piaście jest pierścień ABS. Sprawdź czy nie jest pęknięty. Piasta lubi rdzewieć, zwiększa swoją objętość i pierścień pęka. ABS odczytuje to jako przerwę w nadawaniu sygnału i na wszelki wypadek wywala błąd. Jeśli pierścień jest cały to pomaga wyczyszczenie czujnika, możliwe, ze jest cały zaszmelcowany brudem pomieszanym z opiłkami metalu co czyni bardzo dobrą barierę dla wykrywania obrotów koła.
    A TERAZ UWAGA!
    1. Nakrętkę piasty należy dokręcić odpowiednim momentem i tego nie można lekceważyć. Za mocno lub za słabo i zniszczysz łożysko a w tym modelu tylne piasty są drogie bo są zintegrowane z tarczami. Odpowiedni moment mogę znaleźć później, bo w robocie nie mam książek do naprawy szczeniaka.
    2. Na gwint nakrętki warto dać kilka kropel środka zwany "niebieski Loctite" oraz ją zapunktować po dokręceniu. Instrukcje nakazują wymianę nakrętki, ale można użyć starej ale z opisanymi przeze mnie środkami bezpieczeństwa.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    jaras_ruski napisał:
    nieznana usterka-5030.

    Szkoda pisać. Podepnij clip.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Ja bym się z wymianą pompy wstrzymał i bardziej skupił na czujce lewy tył.
    Pompa, jeszcze niewiadomego pochodzenia, może namieszać w układzie.
    Jeśli mechanik jeździł po parkingu i wszystko było OK a po wyjechaniu z warsztatu się zaświecił błąd to zaproś mechanika na dłuższą przejażdżkę, ale prognozuję, że w którymś momencie odczytu z czujnika zabraknie.
    Gdybyś trochę pomyślał to doszedłbyś do wniosku, że szwankuje komunikacja pomiędzy czujnikiem a centralką. I teraz mechanik mógłby powiedzieć czy odczytu brakuje podczas np ugięcia zawieszenia (dziura, próg) czy może podczas jego odciążenia (mocne hamowanie).
    Ale tak czy inaczej skupiłbym się na:
    - pomierzeniu czujnika i ruszaniu kabelkiem na wszystkie strony podczas pomiaru;
    - pomierzeniu czujnika na kostce OD MODUŁU ABS; w tym celu zaprosił bym ze trzech kumpli ABS (absolutny brak szyi) i poprosił o kołysanie tyłem nadwozia;
    - kostce we wnęce koła
    - kabelku, który sobie idzie od kostki i szczególnie w miejscach narażonych na zginanie;
    - kostki po drodze wiązki
    - kostkę przy module ABS
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    to nie istotne co clip pokazuje za prędkość ,bo i pokazuje też błąd czujnika ,
    jedno drugiemu przeczy nawet nie ma sensu się rozpisywać co i dlaczego.
    Skup się na tym ,że masz tam niższe napięcie i schyl się pod samochód i popatrz na kable od ABS a ujrzysz kostkę w której styki wypucujesz i będzie git.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Hej
    Z tą kontrolką ABSu to kolega miał w lagunie coś podobnego. wiecznie wywalało mu błąd ABSu. Wymienił 4 pompy i psu na budę. Wiem że wymienił jakąś pierdólke w elektronice która jest teoretycznie nie rozbieralna a nowa część kosztuje około 1000 plnów. Niestety kontakt z tym kolesiem się urwał i nie jestem wstanie nic konkretnego powiedzieć. Ale może komuś ktoś będzie wiedział coś więcej na ten temat. Tyle że mu wywalało błąd coś z pompą(tak powiedzieli w ASO)
  • Poziom 1  
    Miałem podobny problem . Właśnie wróciłem od elektryka lżejszy o 350zł. Przetarta instalacja do lewego tylniego koła oraz poprzecierane kabelki gdzieś pod fotelem kierowcy . Tyle mi powiedział