Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scenic 2001 1.9 dci - Kod błędu 5030-co to?

jaras_ruski 11 Kwi 2017 10:11 927 21
  • #1 11 Kwi 2017 10:11
    jaras_ruski
    Poziom 10  

    Witam.
    Posiadam Scenic 2001 1.9 dci.
    Od dawna nie działają mi absy.
    U znajomego,po podłączeniu komputera,pokazało:
    nieznana usterka-5030.
    Co to oznacza?
    Proszę o pomoc.

    0 21
  • #2 11 Kwi 2017 10:31
    leonov
    Poziom 39  

    jaras_ruski napisał:
    U znajomego,po podłączeniu komputera
    Można wiedzieć co to za "komputer" ??

    0
  • #3 11 Kwi 2017 11:41
    jaras_ruski
    Poziom 10  

    Gość wbił scenic 2001 w program i tyle wyskoczylo.
    Pojadę gdzie indziej na diagnostykę,bo z tego chyba nic nie wiadomo..

    0
  • #4 11 Kwi 2017 13:50
    leonov
    Poziom 39  

    jaras_ruski napisał:
    Pojadę gdzie indziej na diagnostykę,bo z tego chyba nic nie wiadomo
    Bardzo dobry pomysł ;-)

    0
  • #6 11 Kwi 2017 14:33
    jaras_ruski
    Poziom 10  

    Sanfran,teraz mówisz?
    Właśnie wróciłem od mechanika..
    50Pln wypapierowałem za podpięcie kompa i co się dowiedziałem..
    Lewy tylny czujnik abs.
    Tylko jak ruszył autem-czujnik zaczął działać..

    Wykasował błędy,ale znów mi świeci.
    Nieraz,gdy szybko przekręce zapłon(nie czekając jak zgasną kontrolki od świec żarowych)-kontrolki abs gasną i abs działa..
    Dziwna sprawa.

    0
  • #7 11 Kwi 2017 14:54
    sanfran
    Poziom 33  

    Bo akurat chwilę wcześniej to przeczytałem - sorki.
    Ale na drugi raz daj przynajmniej 24 godziny aby ludkowie z forum dali radę ogarnąć pytanie.

    Ale może nie wszystko stracone, bo mam radę jak to naprawić.
    Najpierw musisz zrzucić tarczę hamulcową. W moim szczeniaku była zintegrowana z piastą. Na piaście jest pierścień ABS. Sprawdź czy nie jest pęknięty. Piasta lubi rdzewieć, zwiększa swoją objętość i pierścień pęka. ABS odczytuje to jako przerwę w nadawaniu sygnału i na wszelki wypadek wywala błąd. Jeśli pierścień jest cały to pomaga wyczyszczenie czujnika, możliwe, ze jest cały zaszmelcowany brudem pomieszanym z opiłkami metalu co czyni bardzo dobrą barierę dla wykrywania obrotów koła.
    A TERAZ UWAGA!
    1. Nakrętkę piasty należy dokręcić odpowiednim momentem i tego nie można lekceważyć. Za mocno lub za słabo i zniszczysz łożysko a w tym modelu tylne piasty są drogie bo są zintegrowane z tarczami. Odpowiedni moment mogę znaleźć później, bo w robocie nie mam książek do naprawy szczeniaka.
    2. Na gwint nakrętki warto dać kilka kropel środka zwany "niebieski Loctite" oraz ją zapunktować po dokręceniu. Instrukcje nakazują wymianę nakrętki, ale można użyć starej ale z opisanymi przeze mnie środkami bezpieczeństwa.

    0
  • #8 12 Kwi 2017 21:39
    jaras_ruski
    Poziom 10  

    Biorę się za oględziny.
    Ale ostatnio zmieniałem koła,nic tam nie widziałem szczególnego.
    No zobaczymy..

    Dodano po 19 [godziny] 34 [minuty]:

    Witam.
    Czyszczenie nie pomaga.
    Muszę wymontować czujnik.
    Przykręcony jest na jedną przyrdzewiałą śrubę.
    I zamówię czujnik w sklepie.

    Dodano po 1 [godziny] 21 [minuty]:

    Klapa totalna.
    Czujnik wygląda tak:
    scenic 2001 1.9 dci - Kod błędu 5030-co to?
    Ponoć wychodził tylko rok czasu i nigdzie nie można dostać.
    Czy jest jakiś sprawdzony sposób aby zwykłym miernikiem zbadać ten czujnik?
    W tej chwili mam wypięty ten czujnik,po podpięciu omomierza pokazuje coś tam,przy zbliżeniu metalowego przedmiotu do czujnika wartość się zmienia.
    Ale czy działa prawidłowo-nie wiadomo.
    Albo przewód który łączy czujnik z komputerem,po podpięciu woltomierza powinien pokazywać jakieś wartości?

    Dodano po 9 [godziny] 25 [minuty]:

    Wygląda na to,że czujnik jest dobry.
    Znalazłem takie coś:
    scenic 2001 1.9 dci - Kod błędu 5030-co to?
    Jest napisane ,że czujnik ma 1100 ohm.
    I po podłączeniu omomierza tak właśnie pokazuje.
    scenic 2001 1.9 dci - Kod błędu 5030-co to?
    Czyli,jeśli czujnik dobry,ząbki na tarczy czyste-to wina leży gdzie indziej.
    Chyba trzeba rezerwować miejsce u mechanika,bo sam już nic tu nie zrobię..

    0
  • #9 18 Kwi 2017 16:27
    jaras_ruski
    Poziom 10  

    Witam.
    Po rozpięciu kostek czujników,napięcie w stronę pompy abs pokazuje ponad 4 wolty.
    Oprócz lewego tylnego.
    Na tym jest 3.5 wolta.
    To by mogło być przyczyną?
    Kostkę,która wchodzi do pompy abs wypinałem,nic nie jest zaśniedziałe.
    Preparatem kontakt popsikałem.
    Bez efektu.
    Ręce opadają..

    0
  • #10 18 Kwi 2017 16:40
    sanfran
    Poziom 33  

    Trzeba wpiąć CLIPa, zresetować błąd, potem podnieść to koło do góry, pokręcić nim i zobaczyć jaki jest odczyt na CLIPie. Powinien podawać szybkość kręcenia się koła w km/h

    0
  • #11 18 Kwi 2017 16:41
    asore
    Poziom 5  

    jaras_ruski napisał:
    nieznana usterka-5030.

    Szkoda pisać. Podepnij clip.

    0
  • #12 18 Kwi 2017 19:05
    jaras_ruski
    Poziom 10  

    O błędzie 5030 pisałem w pierwszym poście.
    Później byłem autem w innym warsztacie i tam dokładnie zdiagnozowali usterkę.
    Błąd czujnika abs-lewy tył.
    Gość pokasował błędy.
    Jechał kilka metrów po placu z podpiętym komputerem-i sygnał z czujnika dochodził.
    Po odpięciu komputera i wyjechaniu z warsztatu znów zaświecił abs,esp i service.
    Pojadę tam jeszcze,ale wiadomo-fachowcom trudno znaleźć czas na robotę,gdzie trzeba czegoś szukać a efekt niepewny...

    0
  • #13 24 Kwi 2017 14:01
    jaras_ruski
    Poziom 10  

    Witam.
    clip pokazuje:
    scenic 2001 1.9 dci - Kod błędu 5030-co to?


    jak widać sygnał z kół jest wszystkich...
    Jakieś podpowiedzi?
    Błąd świeci na czerwono,zresetować się nie chce...

    Dodano po 16 [godziny] 9 [minuty]:

    Witam.
    Ewentualnie-może ktoś powie czy taka sprzeczność to wynik walniętego komputera,czy też pompy absu czy co to może być?
    Błąd świeci a sygnał z koła jest...

    Dodano po 4 [godziny] 30 [minuty]:

    Znikąd pomocy...
    Gdzieś tam dzwonią,że może to być sterownik abs-u.
    Podobne objawy mieli.
    Pompa abs-u będzie w tym tygodniu,(używka-180Pln).
    Po wymianie napiszę co się dzieje..

    0
  • #14 24 Kwi 2017 15:19
    sanfran
    Poziom 33  

    Ja bym się z wymianą pompy wstrzymał i bardziej skupił na czujce lewy tył.
    Pompa, jeszcze niewiadomego pochodzenia, może namieszać w układzie.
    Jeśli mechanik jeździł po parkingu i wszystko było OK a po wyjechaniu z warsztatu się zaświecił błąd to zaproś mechanika na dłuższą przejażdżkę, ale prognozuję, że w którymś momencie odczytu z czujnika zabraknie.
    Gdybyś trochę pomyślał to doszedłbyś do wniosku, że szwankuje komunikacja pomiędzy czujnikiem a centralką. I teraz mechanik mógłby powiedzieć czy odczytu brakuje podczas np ugięcia zawieszenia (dziura, próg) czy może podczas jego odciążenia (mocne hamowanie).
    Ale tak czy inaczej skupiłbym się na:
    - pomierzeniu czujnika i ruszaniu kabelkiem na wszystkie strony podczas pomiaru;
    - pomierzeniu czujnika na kostce OD MODUŁU ABS; w tym celu zaprosił bym ze trzech kumpli ABS (absolutny brak szyi) i poprosił o kołysanie tyłem nadwozia;
    - kostce we wnęce koła
    - kabelku, który sobie idzie od kostki i szczególnie w miejscach narażonych na zginanie;
    - kostki po drodze wiązki
    - kostkę przy module ABS

    0
  • #15 24 Kwi 2017 16:16
    jaras_ruski
    Poziom 10  

    Dzięki za podpowiedzi.
    Z pompy wykręcę sam sterownik (chyba się da).
    Jeśli chodzi o przewody i kostki to zaglądałem chyba wszędzie.
    Wszystko jest w dobrym stanie.
    Na razie odpuszczam,przyjdzie pompa-zamieniam sterownik i zobaczymy...
    ps.
    Autem z podpiętym komputerem jechałem i po drodze,ponad 80km,
    cały czas pokazywało odczyt z wszystkich kół...

    0
  • #16 11 Maj 2017 09:38
    jaras_ruski
    Poziom 10  

    Witam.
    Po zmianie sterownika sytuacja bez zmian.

    0
  • #17 11 Maj 2017 10:04
    adam7009
    Poziom 38  

    masz problem w instalacji ,typowe miejsce ,typowa usterka.
    Trzeba schylić się pod auto.

    0
  • #18 11 Maj 2017 11:00
    jaras_ruski
    Poziom 10  

    To powiedz dlaczego clip pokazuje prędkość na wszystkich kołach?
    To też jest typowe?

    0
  • #19 11 Maj 2017 12:26
    adam7009
    Poziom 38  

    to nie istotne co clip pokazuje za prędkość ,bo i pokazuje też błąd czujnika ,
    jedno drugiemu przeczy nawet nie ma sensu się rozpisywać co i dlaczego.
    Skup się na tym ,że masz tam niższe napięcie i schyl się pod samochód i popatrz na kable od ABS a ujrzysz kostkę w której styki wypucujesz i będzie git.

    0
  • #20 11 Maj 2017 12:39
    jaras_ruski
    Poziom 10  

    ok.w sobotę się wczołgam pod tego scenica,ale złączka przy kole jest na pewno ok.
    To duże złącze przy pompie abs też styki są jak nowe.
    Koło akumulatora po prawej stronie bezpieczniki-tam też nic nie widać,żeby przetarte,urwane.Złączki rozpinałem,ruszałem,kontaktem psikałem...

    0
  • #21 11 Maj 2017 20:57
    Dawid W
    Poziom 13  

    Hej
    Z tą kontrolką ABSu to kolega miał w lagunie coś podobnego. wiecznie wywalało mu błąd ABSu. Wymienił 4 pompy i psu na budę. Wiem że wymienił jakąś pierdólke w elektronice która jest teoretycznie nie rozbieralna a nowa część kosztuje około 1000 plnów. Niestety kontakt z tym kolesiem się urwał i nie jestem wstanie nic konkretnego powiedzieć. Ale może komuś ktoś będzie wiedział coś więcej na ten temat. Tyle że mu wywalało błąd coś z pompą(tak powiedzieli w ASO)

    0
  • #22 10 Cze 2017 14:25
    orzechk
    Poziom 1  

    Miałem podobny problem . Właśnie wróciłem od elektryka lżejszy o 350zł. Przetarta instalacja do lewego tylniego koła oraz poprzecierane kabelki gdzieś pod fotelem kierowcy . Tyle mi powiedział

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo