Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

agregat kirsch -D55 - regulacja obrotów.

11 Kwi 2017 18:51 2124 19
  • Poziom 16  
    Dostałem do naprawy sterownik agregatu model . 25 4dhae .Problem był zbyt wysokie obroty .Okazało się że został uszkodzony sterownik obrotów który steruje siłownikiem elektromagnetycznym ,dodając gazu za pomocą regulatora mechanicznego silnika spalinowego.Sterownik naprawiłem została uszkodzona końcówka mocy ale ktoś ją spalił przede mną bo usterka była oprócz tego inna zimny lut.Po naprawie sterownika agregat działa obroty są stałe ,częstotliwość 50hz .Sterownik jest ciężki do naprawy bo jest zalany żywicą.Budowa sterownika jest tylko analagowa brak tu procesora.Chciałem sprawdzić agregat pod obciążeniem czy sterownik podwyższy obroty czy je utrzyma. Z braku takiego obciążenie pracownik wł agregatu przywiózł lampę 220/5000w twierdząc że jak wcześniej podłączał pod gniazdo siłowe pod jedną fazę to obroty rosły.Jak podłączył lampę to częstotliwość spadła prawie do 4 hz i sterownik nawet nie zareagował na spadek częstotliwość. I teraz dla znawców agregatów być może tego .Moim zdaniem choć mogę się mylić lampa jest zbyt duża żeby obciążyć jedną fazę i dlatego spada częstotliwość ,zauważyłem jak jest podłączona lampa to pracownik przytrzymuję bezpiecznik żeby nie wybiło może jest uszkodzony albo faktycznie za duże obciążenie na fazę.
    Moim zdaniem sterownik powinien chyba zareagować po podłączeniu urządzenie 3 fazowego pod odpowiednim obciążeniem wtedy mamy rozłożone na 3 fazy.
    Może ktoś zna ten agregat i wypowie się na ten temat .Może ktoś grzebał przy sterowniku i go rozkalibrował kręcąc potencjometrami . Ale twierdze że sterownik jest dobry tylko trzeba agregat odpowiednio obciążyć.Może ktoś wie jakie powinno być obciążenie żeby sterownik zadziałał. Dane agregatu 3-400v rst 36A 25KVA znawcy agregatów wiedzą o co chodzi.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 39  
    Kolego - czy częstotliwość w tym agregacie wynika z obrotów? czy jest przetwornica za generatorem?
    Mam hondę w której siłownik otwierając bardziej przepustnicę utrzymuje obroty przy zwiększonym obciążeniu...
  • Poziom 43  
    adamjur1 napisał:
    czy jest przetwornica za generatorem?
    Przy tej mocy, Panie Adamjur :|

    Dodano po 7 [minuty]:

    @zuzia3521 Tak, może tak zareagować ten agregat, tylko co z mechanicznym połączeniem aktuatora z pompą wtryskową ? Nie ma tam luzów ? Oraz sama pompa wtryskowa? Warto by go testowo obciążyć 10 kW, ale w trzech fazach. Pomiar jak wyżej jest mało miarodajny.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 31  
    A w jaki sposób jest realizowany pomiar obrotów?? Przez jakiś sensor magnetyczny na kole zamachowym, może on uległ uszkodzeniu?? 25KVA to przy cos 0.8 20kW , jakieś 6kW na faze.
  • Poziom 43  
    danielkk napisał:
    A w jaki sposób jest realizowany pomiar obrotów?? Przez jakiś sensor magnetyczny na kole zamachowym, może on uległ uszkodzeniu??
    Przez pomiar częstotliwości napiecia generowanego przez prądnicę, Profesorze -Generatorze :D . Natomiast alternator silnika podaje napięcie zmienne do obrotomierza, jak w każdym uczciwym Dieslu przystało. Pomagamy czy pytamy o zasady ? :D Może w tym konkretnym przypadku aktuator się skończył lub zacina.
  • Poziom 31  
    Może niech kolega się wypowie jak ten pomiar jest realizowany, bo pomiar w agregatach zależy od tego jak akurat sobie producent wymyślił i nie w każdym jest tak samo.
  • Poziom 16  
    nie ma tu żadnego pomiaru obrotów tylko pomiar częstotliwości ,wzbudzenie agregatu zależy od prędkości przy obr 1500 powinien mieć 50hz ,nie ma tu żadnego regulatora do wzbudzenie tego generatora wszystko pewnie jest w samej prądnicy .
  • Poziom 43  
    zuzia3521 napisał:
    nie ma tu żadnego pomiaru obrotów tylko pomiar częstotliwości ,wzbudzenie agregatu zależy od prędkości przy obr 1500 powinien mieć 50hz ,nie ma tu żadnego regulatora do wzbudzenie tego generatora wszystko pewnie jest w samej prądnicy .
    ,,Achh Zuzanno, nie wiesz nic, jam z południa gość.." :D Wezwij specjalistę

    @danielkk Generalnie stosuje się konwersje częstotliwości prądnicy na napięcie (prąd) aktuatora pompy wtryskowej silnika i regulacje typu PID. Regulację napięcia wyjściowego, realizuje z kolei regulator oddziaływujący na układ wzbudzenia prądnicy. Te układy w większości generatorów są rozdzielne. W dużych nowoczesnych generatorach posiadających juz ECU i Common Rail silnika, realizuje się regulacje obrotów (częstotliwości) poprzez CAN.
  • Poziom 16  
    Przyznaję może mało się znam ale tam jest prądnica prądnica asynchroniczna o wzbudzeniu kondensatorowym wykorzystując magnetyzm szczątkowy.http://www.motorsamling.com/video.php?4-012,podobny jest do tego tylko on jest mniejszej mocy i brak regulacji obrotów i wskaźnika paliwa, inny silnik i mój jest mobilny.
  • Poziom 31  
    Panie Krzysztofie ja to wszystko wiem co pan powyżej napisał.

    Nie wiem co w tym agregacie siedzi ale czy przy tej mocy pompę można by wyregulować na stałe na ok 52Hz i zapomnieć o jakiejkolwiek regulacji obrotów. Tylko prawdopodobnie ten aktuator wyłącza też silnik.

    Ostatnio przerabiałem agregat gdzie pompa była właśnie wyregulowana na 52Hz ale silnik sie gasilo poprzez solenoid który odcina paliwo.
  • Poziom 43  
    danielkk napisał:
    Ostatnio przerabiałem agregat gdzie pompa była właśnie wyregulowana na 52Hz ale silnik sie gasilo poprzez solenoid który odcina paliwo
    W prostych agregatach, tak jest, oczywiście. Za utrzymanie obrotów (częstotliwości) z i bez obciążenia odpowiada tylko regulator pompy wtryskowej.
  • Poziom 31  
    Moze i w tym wypadku można by bylo z niego zrezygnować jeśli się go nie uda naprawić. Ale zdjęcia pompy i regulatora były by pomocne.
  • Poziom 16  
    Widzę że temat zrobił się ciekawy . Zdjęcia dzisiaj wam wrzucę .Wczoraj usunąłem trochę tej żywicy i są jeszcze uszkodzone scalaczki i oporniki jak wszystko dostanę to o naprawie dam znać.W tym agregacie jeszcze jest mały sterowniczek w stacyjce który odpowiada za kontrolki informacyjne , za załączanie pompy paliwa wsp,i gaszenie za pomocą zaworu na pompie, obroty właśnie za pomocą tego siłownika ( solenoid) który wcześniej opisywałem.Obroty zostały ustawione ręcznie na 50hz ale właśnie pod obciążeniem jednak spadają pracownik twierdzi że jak spadną koło 40hz to agregat zgasi się sam.Przyglądając wczoraj się płytce mogę stwierdzić że obciążając jedną fazę sterownik powinien zadziałać.Mała poprawka silnik jest firmy hatz i nie ma tam pompy tylko podobno pompowtryski a zawór do gaszenia jest przykręcony do bloku pewnie odcina paliwo.






    o

    Dodano po 1 [godziny] 38 [minuty]:

    Proszę oto zdjęcia. agregat kirsch -D55 - regulacja obrotów. agregat kirsch -D55 - regulacja obrotów. agregat kirsch -D55 - regulacja obrotów. agregat kirsch -D55 - regulacja obrotów. agregat kirsch -D55 - regulacja obrotów. agregat kirsch -D55 - regulacja obrotów. agregat kirsch -D55 - regulacja obrotów. agregat kirsch -D55 - regulacja obrotów. agregat kirsch -D55 - regulacja obrotów.
  • Poziom 43  
    Jest tak jak podejrzewalem -czterocylindrowy Diesel z pompowtryskiwaczami, chłodzony powietrzem i olejem. Ktoś go ,,zmodyfikowal" :D, dodając elektryczna pompę paliwowa (stara membranowa odłączona), elektromagnes gaszenia przy prawej łapie silnika. Teraz najważniejsze - stabilizacja obrotów to siłownik z magnesem trwałym przestawiający listwę dozowania paliwa zabudowany nad regulatorem mechanicznym. To taki ,,silnik ćwierćkrokowy" :D w którym różnica prądów (napiec w dwóch cewkach), przemieszcza magnetyczny ,,półksieżyc", korygując prace mechanicznego regulatora odśrodkowego. To urządzenie zwyczajnie potrafi się zaciąć. Teraz najważniejsze - ten regulator nie mierzy częstotliwości, tylko napięcie, wiec zakłada się, że gdy napięcie spada, to trzeba przyspieszyć silnik. Przy uwalonych tyrystorach ? na wyjściu w regulatorze elektronicznym, ten generator rzeczywiście będzie zwalniał pod obciążeniem, bo nic go nie koryguje. Nie obiecuje, postaram się po Świętach o schemat tego regulatora.
  • Poziom 16  
    Ja też od początku byłem przekonany że elektromagnes służy do gaszenie a sterownik ten który naprawiam służy do jego sterowania i pełni rolę zabezpieczenia jak spadnie zbyt mocno częstotliwość to go zgasi.Ale mechanik twierdził inaczej i nawet pokazywał jak dodaje gazu a agregat gasł po wyłączeniu stacyjki pewnie odcinało pompkę elektryczną i dlatego gasł.Sterowanie tego krokowca idzie ze sterownika ze stacyjki, ma on trzy przewody.Dzięki bardzo mi pomagasz teraz wiem że od początku miałem rację, ale mechanik zbił mnie z tropu.
  • Poziom 43  
    Taaa, bo ,,krokowiec" zasilany jest na środku z 12 VDC, czyli ze stacyjki. MOSFETy (?), przewodzą w cyklu PWM i reguluje to wydatek paliwa. Wobec tego, gdzie w takim razie podłączony jest ten Twój nieszczęsny regulator ? Bo się jeszcze okaże, ze to regulator napięcia wzbudzenia i podłączony jest do do szczotek, :D ,,okrągły" siłownik gasił silnik, (stacyjką) a prędkość obrotowa ustalana jest czysto mechanicznie, natomiast te ,,kwiatki" jak el. pompa paliwowa i elektromagnes gaszenia to ktoś dobudował.. W ramach walki z nudą, lub laicyzmu technicznego. :cry:
    PS. Tylko te trzy przewody wychodzące z ,,krokowca" sugerują regulację elektromechaniczną. Dwa do gaszenia by wystarczyły albo i jeden + masa.
  • Poziom 16  
    Dzisiaj spokojny dzień więc mogłem trochę prześledzić sterowanie tego zaworu trzy przewodowego .Jeden prz na masę , drugi sygnał z stacyjki podczas rozruchu , trzeci sygnał z rozrusznika który idzie na cewkę tego rozrusznika.Sterownik stacyjki składa się z 4 liczników 4bitowych , układu uln który służy do sterowania diodami i dwoma małymi przekaźnikami i stabilizator więc nic tu nie ma do sterowania takiego zaworu. Ten duża cewka jest tu oryginalnie ,sterowanie tego zaworu jest właśnie z tego właśnie sterownika co naprawiam ,do tego ster wchodzą tylko przewody ,N L1,L2,L3.Druga strona +,- akumulator i wyjście masy i sterowanie + tej cewki .Dopóki nie naprawię tego sterownika sprawa się nie wyjaśni .A nie chce mi się usuwać całej żywicy żeby przeanalizować zasadę działania i schemat tego ,robię to stopniowo żeby nie przegrzać pozostałych elementów ,szczególnie małych oporników i kondensatorów.Życzę wszystkim wesołych świąt a po świętach wrócimy do tematu.
  • Poziom 43  
    Cewka gaszenia jest oryginalna. Te silnik tak mają. Nikt jej nie dorabiał. Wtyczka za alternatorem deutch DT-3. Do testu zawsze możesz zablokować gaszenie silnika dźwignią. Jest na bloku koło cewki. Widać ją na 3 zdjęciach z cewką.
    Teraz kwestia akutator. Zobacz czy dźwignia gazu nie jest za mocno skręcony i nie ma za dużych oporów. Ciekawi mnie też brak sprężyny powrotnej. Bo sam silnik i jego dźwignia fabrycznie jej nie ma.
  • Poziom 16  
    Więc panowie sterownik naprawiłem trzeba było jeszcze go skalibrować bo ktoś grzebał przy potencjometrach i agregat działa.Sterownik ten służy do sterowania obrotów za pomącą tego dużego akutatora.