Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] - nissan primastar 2004 1.9 dci silnik zgasł i nie odpala

11 Kwi 2017 20:19 2850 27
  • Poziom 4  
    Witam
    Na wstępie chciałbym sie przywitać ze wszystkimi na forum elektroda.pl
    Prosze o pomoc w rozwiązaniu problemu z moim vanem
    Szukałem troszkę na forum elektrody zanim postanowiłem sam poprosić o pomoc .
    Nissan Primastar 2004 rok produkcji 1.9 dci 6 biegów .
    Auto zgasło na skrzyżowaniu identycznie jakbym zgasił go kluczykami , i juz nie odpala .
    Cały dzień miałem wrazenie że chodzi tak jakby troszeczke głosniej ( niby zawory ,niby wtryski )
    zadzwoniłem po pomoc drogową po podpięciu do komputera wyskoczył im błąd czujnika ciśnienia paliwa ,
    auto na hol i pod dom .
    i tak co już zrobiłem :
    wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa (używany z eBay) na listwie CR - bez poprawy
    wymieniłem listwę CR wraz z zaworem ciśnieniowym na końcu listwy (używaną z eBay) - bez zmian
    wymieniłem pompe wtryskową wraz z czujnikiem ciśnienia na pompie (używaną z eBay) - bez zmian
    na szrocie znalazłem czujnik ciśnienia na pompie wtryskowej i wymieniłem jeszcze raz na inny - bez zmian
    kilka dni temu znalazłem ze jeden przewód od przelewu wtrysków jest ułamany w gnieździe , wymieniłem cały przewód - bez zmian
    pompka po napompowaniu jest twarda jak kręce rozrusznikiem to paliwo idzie na wtryski sprawdziłem to luzując przewody z listwy na wtryski i sika paliwo . ale jak odkręce przewód z pompy na listwę CR to mam wrażenie ze tylko delikatnie leci sobie to paliwo taki sam efekt na starej i na wymienionej pompie.
    Odczepiłem przewód od zwrotu paliwa juz za wszystkimi wtryskami przy takim szarym czujniku i paliwo tez tam leci ,
    Próbowalem odpalic na plak ale startuje tylko na kilka sekund wali jakbym czymś metalowym uderzał po silniku, od strony paska klinowego słychać ten hałas i od razu gasnie .
    na jednym z forów znalazłem info na temat pompki wstępnej ale wiem ze są modele z nią i bez niej u mnie do zbiornika paliwa idą trzy przewody wiec zgaduje że nie mam takiej , bo musiałbym mieć cztery przewody ( zgaduje podkreślam) . :wink:
    proszę o jakieś pomysły co mógłbym jeszcze zrobić zanim zacznę wymieniać wtryski , silnik , lub zanim stoczę tego vana z urwiska . :crazyeyes:
    Pozdrawiam
    Krzysiek .
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    cristo37 napisał:
    proszę o jakieś pomysły co mógłbym jeszcze zrobić zanim zacznę wymieniać wtryski , silnik , lub zanim stoczę tego vana z urwiska .

    Podłączyć jakiś tester i sprawdzić jakie jest ciśnienie paliwa na listwie podczas odpalania , czy jest synchronizacja , czy sterownik widzi obroty wału itd. i oczywiście czy są jakieś błędy zapisane.
  • Poziom 4  
    Jak mogę sprawdzić synchronizację ? Czy jak połączyć się z Delphi to może mi pokazać podczas kręcenia rozrusznikiem ?
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Jak masz Delphi to podłącz i zobacz czego mu brakuje. Bez problemu wszystko co potrzebujesz wiedzieć podejrzysz nim.
  • Poziom 4  
    Witam ponownie .
    Synchronizacji nie mogę sprawdzić na Delphi ale udało mi się sprawdzić ciśnienie paliwa i pokazuje nawet 1500bar kody usterek to P0109 regulator ciśnienia paliwa - sygnał za niski
    P1122 nieprawidłowa korelacja sygnałów z potencjometrów 1 i 2 pedału przyspieszenia
    P0193 Obwód czujnika ciśnienia szyny paliwowej , wysoki sygnał wejściowy
    I inne z powietrzem (na zdjęciach ) ale mam dołączony teraz przepływomierz żeby mieć dojście do listwy i czujników . Po skasowania błędów pozostają
    P0190 , P0113 i P1122
    Kolejna rzecz jak napisałem na początku ( zgadywalem ze moje auto nie ma wstępnej pompy paliwa ale na Delphi pokazuje mi ze przekaźnik pompy paliwa włącza się przy probie uruchomienia auta , wiec może jednak tam jest a jeżeli tak to dlaczego tylko trzy kable idą do zbiornika ? Może ktoś posiada jakiś schemat elektryki od zbiornika paliwa zanim zacznę go demontować ?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Rozrząd Ci czasem nie przeskoczył? Z plaka odpala?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 4  
    Złapie na dwie -trzy sekundy nawet jak kontynuuje psikanie no i bardzo nie równo i troszkę rzuca silnikiem jak dodasz gazu to od razu się zadławi . Nie myślałem o pasku ze względu na wykryte błędy w układzie paliwowym i na tym się skupiłem. Są jakieś znaki na kole żebym mógł to sprawdzić ?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Skoro przy wsparciu z plaka ma trudności z paleniem to masz problem z rozrządem lub/i już głowicą. Odkręć "parcianą" osłonę rozrządu i skontroluj pasek, napinacz.

    Link
  • Poziom 23  
    cristo37 napisał:
    wymieniłem pompe wtryskową wraz z czujnikiem ciśnienia na pompie (używaną z eBay) - bez zmian

    Jeśli pompa była wymieniana po wystąpieniu problemu to chyba oczywiste że rozrząd był sprawdzony.

    cristo37 napisał:
    Złapie na dwie -trzy sekundy nawet jak kontynuuje psikanie no i bardzo nie równo i troszkę rzuca silnikiem jak dodasz gazu to od razu się zadławi

    To zależy co mu podajesz i w jakiej ilości. Dodawać gazu nie ma sensu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Te 1500bar podejrzałeś przy kręceniu rozrusznikiem?
  • Poziom 4  
    Ok wiec pompa .
    Odkrecilem tylko łapę na której jest pompa i wstawiłem nową porostu bez kręcenia kołami poczym nałożyłem pasek i skręciłem i tyle. Piaskiem tylko poznaczylem koło od rozrządu i koło od wału korbowego.

    Psikanie plakiem.
    Poprostu psikałem plakiem ile się da
    Zacząłem kilka sekund przed kręceniem i kontynułowałem aż nie zgasł około 3 sekund .
    1500 Barr wyświetlał mi na Delphi podczas kręcenia rozrusznikiem kiedy próbowałem odpalić Poprostu w trakcie kręcenia ciśnienie rosło aż do 1500barr i potem już tak zostawało
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    cristo37 napisał:


    Psikanie plakiem.
    Poprostu psikałem plakiem ile się da


    Trochę źle. Nie psikaj centralnie w dolot z bardzo bliska bo uniemożliwiasz zassanie powietrza. Psikaj trochę z boku, żeby sam zaciągał plaka wraz z powietrzem i nie ciągiem a seriami.
  • Poziom 23  
    Z tą wymianą pompy , nawet jeśli zrobiłeś sobie znaki to pewności nie masz że rozrząd był prawidłowo ustawiony.
    Sprawdź na wtyczce elektrozaworu na pompie czy jest 12V na pinie 1 po zapłonie i na czujniku ciśnienia 5V - pin 3.
    Próbowałeś się łączyć tym Delphi przez Nissana albo przez Renault ? Dokładnie to samo pokazuje ?
  • Poziom 4  
    A wiec Delphi nie widzi ani nissana 1.9 dci ani trafic 1.9 dci tylko z 2.0 dci ale jako opel vivaro juz poszło ok 1.9 dci f9q . Te prądy na pompie sprawdzę dziś popołudniu .
  • Poziom 23  
    Nie wiem co to za oprogramowanie . Z Nissanem faktycznie może być problem ale w Renault powinieneś mieć do wyboru 1.9/2.0/2.5 .
  • Poziom 4  
    pp_pablo napisał:
    Skoro przy wsparciu z plaka ma trudności z paleniem to masz problem z rozrządem lub/i już głowicą. Odkręć "parcianą" osłonę rozrządu i skontroluj pasek, napinacz.

    Link


    Witam po świątecznej przerwie
    Wczoraj chciałem zamontować nowy pasek rozrządu, napinacz i pompe wody poniewaz stary byl na wykończeniu a ogólnie to chodziło o sprawdzenie tego rozrządu czy faktycznie nie przestawiony .. wiec dwa znaki na nowym pasku jeden ma sie pokryć ze znakiem na wale a drugi ze znakiem na kole od rozrządu . Nagle widze ze tu brakuje mi jakieś trzy ząbki na kole od rozrządu zeby pasowało na znaki, juz chciałem przekręcić koło zeby pasowało z paskiem i nagle mnie tkneło ze na forum elektrody lub innym ktoś kiedyś opisywał problem z kołem zębatym ze niby klin sie ucina i kolo sie przestawia więc mając wszystko na wierzchu postanowiłem to sprawdzić i proszę bardzo klin uszkodzony koło wypadło odrazu wiec trudno powiedzieć czy było przekręcone czy tez nie
    dziś byłem po nowe koło 4 godziny w aucie ale juz jest w domu jutro od rana będe wymieniał i mam nadzieje ze to był właśnie ten problem .
    jedyna zecz która nie daje mi spokoju , dlaczego komputer widzi problem z ciśnieniem paliwa na pompie czy to moze być jakos ze sobą połączone ? - nissan primastar 2004 1.9 dci silnik zgasł i nie odpala
    Dodano po 2 [minuty]:
    mario 77 napisał:
    Nie wiem co to za oprogramowanie . Z Nissanem faktycznie może być problem ale w Renault powinieneś mieć do wyboru 1.9/2.0/2.5 .

    sprawdziłem jeszcze raz i tak jest NIssan i Renault 2.0 lub 2.5
    a tylko vivaro ma opcje 1.9 dci plus 2.0 i 2.5
    wersja oprogramowania 2014 R1
    Dodano po 7 [minuty]:
    mario 77 napisał:
    Z tą wymianą pompy , nawet jeśli zrobiłeś sobie znaki to pewności nie masz że rozrząd był prawidłowo ustawiony.
    Sprawdź na wtyczce elektrozaworu na pompie czy jest 12V na pinie 1 po zapłonie i na czujniku ciśnienia 5V - pin 3.
    Próbowałeś się łączyć tym Delphi przez Nissana albo przez Renault ? Dokładnie to samo pokazuje ?


    A więc na Pompie jest jakiś czujnik z dwoma pinami tylko ( jest prąd) a jedyny z trzema pinami jest na listwie CR i poniewaz mój miernik wysiadł (kabelek sie przerwał gdzies ) wiec sprawdzałem próbówką diodową na pinie pierwszym swieci mocno na zielono ( zgaduje 12v), na drugim lekko na zielono (zgaduje ze mniejsze napięcie) a na trzecim nic ( zgaduje ze masa) .

    Chciałbym dodać ze na filtrze paliwa jest wtyczka 2 piny i w niej wogóle nie ma prądu, czy tak ma być ??
    .
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    cristo37 napisał:
    klin uszkodzony koło wypadło odrazu wiec trudno powiedzieć czy było przekręcone czy tez nie

    Pisałeś że jak wymieniałeś pompę to robiłeś znaki , więc trzeba było przyłożyć według tych twoich znaków i zobaczyć czy miejsce po klinie w kole pokrywa się z wypustem na wałku czy jednak było przestawione. W tym wypadku , jeśli nie masz pewności co do rozrządu to przynajmniej wyciągnij wałek i sprawdź czy możesz nacisnąć każdy zawór bez oporu i czy wraca.
  • Admin grupy Samochody
    cristo37 napisał:
    i proszę bardzo klin uszkodzony koło wypadło odrazu wiec trudno powiedzieć czy było przekręcone czy tez nie
    dziś byłem po nowe koło 4 godziny w aucie ale juz jest w domu jutro od rana będe wymieniał i mam nadzieje ze to był właśnie ten problem


    Oprócz koła wymienisz kilka zaworów i auto odżyje.
  • Poziom 4  
    T5 napisał:
    cristo37 napisał:
    i proszę bardzo klin uszkodzony koło wypadło odrazu wiec trudno powiedzieć czy było przekręcone czy tez nie
    dziś byłem po nowe koło 4 godziny w aucie ale juz jest w domu jutro od rana będe wymieniał i mam nadzieje ze to był właśnie ten problem


    Oprócz koła wymienisz kilka zaworów i auto odżyje.


    straszysz panie tymi zaworami :not: ale okaze sie w praniu własnie ide robić .
    bedę informował na bieząco ..

    Dodano po 9 [godziny] 59 [minuty]:

    Nowe koło , nowa pompa ,
    pasek rozrządu za mały - ma dokładnie tyle samo zębów (134 ) co stary a mimo wszystko jest za krótki zauwazyłem tez ze pompa wody ma wiekszą rolke niz orginał na suwmiarce wyszło 7mm róznicy ??
    ogólnie skopiowałem znaki na starym pasku i zamontowałem tak jak powinno czyli jeden znak na kole od wału a drugi na znaku od koła na wałku .
    Po skręceniu wszystkiego razem nadal nie uruchomiłem silnika czy jest mozliwe ze koło zębate od wałka rozrządu przestawiło sie o 180 stopni ?
    tam kolega wyzej napisał zeby sprawdzić zawory niestety nie miałem tyle czasu ale po odkręceniu pokrywy zaworów i podczas kręcenia wałem zauwazalny jest metaliczny głos w momencie gdy popychacz otwiera zawór ( pcha w dól ) na jednym cylindrze pierwszy od strony skrzyni biegów .
    Podejrzewam ze jednak te zawory dostały jak w poście powyzej ,
    Pytanie tylko czy jeszcze jest jakiś sposób określenia bez miernika ciśnienia na garach albo testera wycieku kompresji , czy aby napewno zawory zanim zrzuce głowice ?
    i jeszcze jedno pytanie bardzo wazne , czy silnik nie powinien choć spróbować załapać nawet na 2-3 garach bo silnik nie wydaje zadnego odgłosu jakby chociaz chciał odpalić poprostu jedeno stajny dzwięk kręconego silnika
  • Admin grupy Samochody
    cristo37 napisał:
    poprostu jedeno stajny dzwięk kręconego silnika

    Ucho mechanika potrafi wyłapać czy kręci z kompresją czy bez.
    Oj, zawory raczej nie przeżyły.
  • Poziom 23  
    cristo37 napisał:
    Pytanie tylko czy jeszcze jest jakiś sposób określenia bez miernika ciśnienia na garach albo testera wycieku kompresji , czy aby napewno zawory zanim zrzuce głowice ?

    Jak chcesz to możesz wykręcić świece żarowe , ustawić tłok w GMP tak żeby oba zawory były przymknięte i wtedy dmuchnąć powietrzem w cylinder . Jeśli zawory nie trzymają to powinieneś słyszeć jak powietrze ucieka w dolot albo w wydech ale może być też tak że będzie domknięty a może się wieszać i dopiero poczujesz różnicę jak będziesz chciał ten zawór wyciągnąć z głowicy. Tak czy siak to ściągaj głowicę bo raczej będą potrzebne zawory i załóż prawidłową pompę.
  • Poziom 4  
    głowica sciągnieta , zawory całe ,
    niestety teraz bede czekał na nową uszczelke i planowanie wiec kilka dni mi zejdzie bo wszystko dopiero na wtorek :( .W kazdym razie i tak dobrze ze wziołem sie za głowice bo z koro klin był zerwany to tylko była kwestja czasu , zal ze stracilem kolejny dzien . Ogólnie to ktos juz coś robił z tym silnikiem , uszczelka od kolektorów wstawiona na silikon ?? który zresztą sie topił widząc po sladach .
    kilka gwintów zerwanych w tym dwa od pokrywy zaworów, brak dwóch sróbek na kolektorach itp.
    Teraz ciekawostka.
    Dziwne jest to ze gary w srodku totalnie suche i wtryski tez tym bardziej ze zakreciłem nim zanim zabrałem sie za głowice , wiec cos blokuje wtryski przed podaniem paliwa na to wychodzi .
    Pompa wysokiego cisnienia ta wymieniona ma te same oznaczenie co orginalna , czujnik na listwie tez wszystko jest tez firmy bosh .
    Chyba jednak dostane sie do zbiornika paliwa i sprawdzę czy jednak ma tą pompe czy nie .
    Acha co do Paska rozrządu to jednak są dwa jeszcze raz policzyłem ząbki i stary ma 133 a nowy 132 poszukałem na forum i znalazłem ze jednak były wersje silników takich i takich niestety gdy szukam w sklepach to do trafic , vivaro i primastar mają tylko 132 ząbki a jedyne 133 są ale do Renault Laguna 1.9 dci której oferują 132 i 133 z jakiegoś powodu .

    we wtorek powrót do vana i skladanie silnika, dziś jak zona pozwoli to jeszcze szybko sciągne zbiornik i zprawdze co siedzi w srodku ?

    Jak bym mogł poprosic o pomysły co powoduje ze wtryski nie chcą podawać paliwa bede wdzięczny ?
  • Poziom 23  
    Jesteś pewny tych zaworów ? Nie ma żadnych śladów na tłoku ? Wyciągałeś wszystkie zawory z głowicy ? Daj sobie na razie spokój z tym zbiornikiem . Jak poskładasz rozrząd to możesz wziąć mały kanister z ropą odpiąć przewód z filtra paliwa i podać mu prosto z kanistra.
  • Poziom 4  
    Witam a więc zaworów nie wyciągałem ale otwierają sie i zamykają normalnie jak obracam wałkiem rozrządu , na tłokach zadnych śladów poza faktem ze strasznie czyste ( jak na diesla) tak jak i głowica z zaworami ,
    zbiornik i tak juz sprawdziłem i niestety nie mam tam zadnej pompy jest tylko pływak takze juz wykreslone z listy ,
    jutro popołudniu rozbiore głowice i sprawdze te zawory pod ( lupą ) gdyby głowica nie była plaska mógłbym zalac gniazda ropą na noc i sprawdzić czy szczelne .
    Nadal zastanawia mnie dlaczego nie ma w srodku zadnego sladu ropy po ostatnim kręceniu ?
    I moze mi ktoś powiedziec jakie napięcie i czy wogóle jakieś, powinno byc na kostce do filtra paliwa ( dwa piny ) ?
  • Poziom 23  
    cristo37 napisał:
    I moze mi ktoś powiedziec jakie napięcie i czy wogóle jakieś, powinno byc na kostce do filtra paliwa ( dwa piny ) ?

    To jest grzałka . Na jednym pinie 12V na drugim masa , nie szukaj w nim przyczyny.
  • Poziom 4  
    mario 77 napisał:
    cristo37 napisał:
    I moze mi ktoś powiedziec jakie napięcie i czy wogóle jakieś, powinno byc na kostce do filtra paliwa ( dwa piny ) ?

    To jest grzałka . Na jednym pinie 12V na drugim masa , nie szukaj w nim przyczyny.


    Pytam tylko dlatego bo po włączeniu zapłonu mie ma tam zadnego prądu i wydaje się to dość dziwne .
  • Poziom 4  
    Po kolejnej przerwie witam wszystkich .
    Postanowiłem oddać auto do mechanika , niestety ci w okolicy nie mają czasu ( po usłyszeniu 1.9 dci) LOL...
    lub nie mają miejca , inni znów za daleko a wynajęcie lawety w takim Birmingham koszktuje tyle co van .
    Jeden z mechaników spytał czy juz zrobiłem test przelewowy i jakie były wyniki ?
    powiedziałem ze nie bo nie mam przyządu i problem jest z cisnieniem na listwie a nie wtryskami .
    On na to ze jak wtryski przelewają to cisnienie sie zmiejsza i wtryski zostają wyłaczone przez czujnik lub ECU .
    zakupiłem aparature do testu za 30gbp.
    i podczas próby odpalania , na samym rozruszniku około łącznie 2-3 min kręcenia ( z przerwami zeby rozrusznika nowego nie kupować)
    wyszło mi na skalach
    1- 3,5 skali
    2- 4 skale
    3- 3,5 skali
    4- 1,7 skali
    krótko mówiąc trzy wtryski napełniły zbiorniczki prawie do połowy a jeden nasikał na dnie troszeczke .
    róznica nie moze przekroszyć 30 procent - bez miezenia mam lekko ponad 60 procent roznicy .
    w tym czasie odłączone przewody przelewowe tez wylewały z siebie paliwo tak jakby z listwy szło w zbiornik ( szukałem po internecie ale nic nie znalazłem czy z tych przewodów powinno paliwo lecieć czy nie gdy są odłączone od wtrysków ?
    po podłączeniu komp. wykazuje nadal do 1500 bar na szynie .
    Pytania.
    jesli wtryski przelewają i to jest powód czy kod błedu nie powinien byc inny niz P0190 ( cisnienie na listwie ) ?
    i czy diagnostyka nie powinna wykazać nizszego cisnienia paliwa , i czy z odłaczonych przewodów przelewowych tez powinno lać sie paliwo podczas kręcenia silnikiem ?
    z góry dziękuje za pomoc .
  • Poziom 4  
    nie pisaem a powinienem , sprawa rozwiazana rozgiete blaszki w kostce kontrolera przeplywu paliwa przy pompie , wystarczylo tylko wymienic wtyczke ze zlomu od dawcy i auto zagralo . dzieki wszystkim za zangazowanie .
    i zamykam temat
  • Poziom 4  
    nie pisaem a powinienem , sprawa rozwiazana rozgiete blaszki w kostce kontrolera przeplywu paliwa przy pompie , wystarczylo tylko wymienic wtyczke ze zlomu od dawcy i auto zagralo . dzieki wszystkim za zangazowanie .
    i zamykam temat

    Dodano po 58 [sekundy]:

    wymiana kostki od czujnika cisnienia paliwa .