Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator VW Valeo/Bosch - Zamiana 90A na 180A

11 Kwi 2017 20:27 1449 12
  • Poziom 8  
    Cześć :)

    Zamierzam wstawić w osprzęt silnika AAZ alternator 180A, silnik w wersji z klimatyzacją. Fabrycznie posiada on alternator 90A Bosch'a o nr 028 903 025Q

    I tu moje pytanie, czy alternator Valeo 180A o nr 021 903 026L od silnika 2.0Tdi BMP ma taki sam rozstaw łap bądź przynajmniej zbliżone ? , najbardziej chodzi mi o rozmiar otworów w łapach pomiędzy ich parami (ten najdłuższy)
  • Moderator Samochody
    Zapytam z ciekawości bo nie do końca rozumiem czasami takie przeróbki .
    Co ma na celu ta zamiana ?
  • Poziom 8  
    W aucie zainstalowane będą 2 akumulatory (105Ah oraz 74Ah) oraz dodatkowy osprzęt silnika i wyposażenie. Jeden z głównych odbiorników to podgrzewacz małego obiegu cieczy który w zależności od temperatury potrafi pobierać do 130A.

    Alternator 180A posiada także sygnał DFM co pozwoli mi na monitorowanie obciążenia przez układ czuwający nad akumulatorami
  • Moderator Samochody
    Tektronik napisał:
    W aucie zainstalowane będą 2 akumulatory (105Ah oraz 74Ah) oraz dodatkowy osprzęt silnika i wyposażenie. Jeden z głównych odbiorników to podgrzewacz małego obiegu cieczy który w zależności od temperatury potrafi pobierać do 130A.

    Alternator 180A posiada także sygnał DFM co pozwoli mi na monitorowanie obciążenia przez układ czuwający nad akumulatorami


    przynajmniej uzasadnione. z tego co widzę chyba będzie pasować.
  • Poziom 8  
    W sensie wymiary się zgadzają :) ?
  • Poziom 43  
    Tektronik napisał:
    Jeden z głównych odbiorników to podgrzewacz małego obiegu cieczy który w zależności od temperatury potrafi pobierać do 130A.


    A zdradź jaka to grzałka wodna tyle grzeje?

    Wymiary te same tylko w Twoim bardziej odsadzone jest koło pasowe, a w 180 jest przy samej obudowie.
  • Poziom 8  
    Dziękuję za cenną wskazówkę

    Uf, jak pasuje to już połowa sukcesu , zawsze mogę dorobić dystans by odsunąć sprzęgięłko, zaletą wymiany na 180tkę jest także fakt iż większość posiada sprzęgło jednokierunkowe.

    U mnie wyrobił się tłumik drgań skrętnych na wale, przez to pasek drga o ponad 5cm od swojej pierwotnej pozycji powodując przy tym głośne buczenie , pasek się zużywa, i tym bardziej napinacz paska który prawidłowo powinien praktycznie stać w miejscu, a drga razem z nim.

    A grzałka to przepływowy podgrzewacz cieczy produkcji Catem od BMW E46 , dodatkowo mam już częściowo wykonany projekt płytki by płynnie nim sterować w zależności od obciążenia alternatora
    Alternator VW Valeo/Bosch - Zamiana 90A na 180A Alternator VW Valeo/Bosch - Zamiana 90A na 180A

    Alternator będzie ładował także dwa akumulatory: 74Ah w sposób ciągły oraz 105Ah w sposób cykliczny ,wyjątkiem będzie załączenie podgrzewacza wtedy akumulator silnika (105Ah) na czas pracy podgrzewacza będzie ładowany ciągle. Na razie myślę nad sposobem zarządzania nad akumulatorami, pewnie jest że obydwa będą pracowały na jednej masie
  • Poziom 8  
    Mam nadzieje że uda mi się tak ustawić bieg jałowy by podgrzewacz mógł działać na zasadzie 1/0 , a jednocześnie by auto nie wyło jak głupie na jałowych.

    Elektronika wewnątrz podgrzewacza wtedy tylko załączała/wyłączała by tranzystory grzałek

    Przydał by się wykres charakterystyki alternatora dla danych obrotów
  • Poziom 8  
    Czyli musiałbym na czas sekwencji zimnego startu utrzymywać ujemny bilans energetyczny na akumulatorze silnika po czym automatyka musiała by go doładować do danego napięcia podczas jazdy

    2-3tys to już spore obroty
  • Poziom 43  
    Tektronik napisał:
    2-3tys to już spore obroty


    Obroty alternatora, nie silnika.
    Tektronik napisał:
    Czyli musiałbym na czas sekwencji zimnego startu utrzymywać ujemny bilans energetyczny na akumulatorze


    Nie możesz do tego dopuścić bo zniszczysz akumulator.

    Po odpaleniu jedynym źródłem mocy ma być alternator, napięcie na akumulatorze nie może spaść poniżej 13V.
    Przepis masz więc , do dzieła.

    Zrobiłem 10tki podgrzewaczy .
  • Poziom 8  
    Biorę się do dzieła :) i dziękuję za porady , mogę opisać wyniki jeśli ktoś chce zrobić coś podobnego (dla mocnego Car Audio np)