Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zabezpieczenie przed silnikiem - Jakie zabezpieczenie użyć przed silniekiem 7kW

lukaszek2004 12 Apr 2017 09:46 2922 21
Tespol
  • #1
    lukaszek2004
    Level 2  
    Witam,
    Chciałem się dowiedzieć jakie zabezpieczenie mogę użyć przed silnikiem trójfazowym 7 kW (tabliczka pokazana na zdjęciu poniżej). Zabezpieczenie przed silnikiem - Jakie zabezpieczenie użyć przed silniekiem 7kW
    Zabezpieczenie przy liczniku to 3 korki topikowe 20A, silnik podłączany do gniazda 4 przewodowego, włącznikiem dwu biegowym (zdjęcie poniżej)
    Zabezpieczenie przed silnikiem - Jakie zabezpieczenie użyć przed silniekiem 7kW
    Proszę o pomoc w doborze wyłączników nadprądowych, które można było by zamontować przed gniazdem silnikowym. Ewentualnie zaproponować jakieś inne rozwiązanie w celu wyeliminowania ewentualnego wybijania korków bezpośrednio przy liczniku i zabezpieczenia sieci.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Tespol
  • #2
    qadam12

    Level 27  
    Zabezpieczenie przed silnikiem - Jakie zabezpieczenie użyć przed silniekiem 7kW
    Np. taki .
  • #3
    lukaszek2004
    Level 2  
    Prosiłbym o podanie polecanego producenta i parametry jakie powinny być. Z góry dziękuję.
  • #4
    vcc
    Level 34  
    Producent dowolny, zakres aby udało się ustawić 1.1x wartość prądu silnika czyli w podanym przykładzie 15.4A
  • #6
    vcc
    Level 34  
    Czy ja gdzieś podałem 7x2? podałem wartość prądu z tabliczki silnika czyli 14A x 1.1
  • Tespol
  • #7
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    lukaszek2004 wrote:
    Zabezpieczenie przy liczniku to 3 korki topikowe 20A, silnik podłączany do gniazda 4 przewodowego, włącznikiem dwu biegowym (zdjęcie poniżej)

    Proszę o pomoc w doborze wyłączników nadprądowych, które można było by zamontować przed gniazdem silnikowym. Ewentualnie zaproponować jakieś inne rozwiązanie w celu wyeliminowania ewentualnego wybijania korków bezpośrednio przy liczniku i zabezpieczenia sieci.


    Jeśli wybija ci 20A to nic nie wskórasz , masz za słabą moc instalacji.
  • #8
    vcc
    Level 34  
    20 nie powinno wybijać tym bardziej że rozruch Y/D chyba że sam silnik uszkodzony bo swoje lata ma
  • #10
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    lukaszek2004 wrote:
    Zabezpieczenie przy liczniku to 3 korki topikowe 20A

    Zaproś jednak elektryka co sprawdzi instalację czy ten silnik twój poleci bo może szkoda zachodu.
    Proszę dać zdjęcie skrzynki przyłączowej silnika bo z tabliczki nie wynika by mógł być połączony w gwiazdę.
  • #11
    wojciech80
    Level 18  
    vcc wrote:
    Czy ja gdzieś podałem 7x2? podałem wartość prądu z tabliczki silnika czyli 14A x 1.1


    Kolego podaj mi dlaczego w taki sposób obliczasz 🤔
    Przecież jest na to wzór, ale pewnie to wiesz 😉
    Dla osób którzy nie mają takiej wiedzy proszę o to link z wzorem

    https://www.prs.pl/dzialalnosc-badawczo-rozwo...tor-mocy-i-pradu-w-ukladach-trojfazowych.html
  • #12
    stanislaw1954
    Level 43  
    Wzory na obliczenie prądu, to jedno, a rzeczywista wartość prądu pobieranego przez silnik może się różnić. Silniki tej samej mocy różnych producentów mają podawany różny prąd. Nie są to duże różnice, np. dla silnika 1,5 kW 1400 obr? min., może to być 3-3,5 A, a ze wzoru podanego przez wojciecha80 wychodzi znacznie mniej. Wyraźnie na silniku pisze 14 A. Najlepiej byłoby zrobić pomiar, tak w trakcie rozruchu jak i później podczas pracy.
    A, jeśli chodzi o bezpieczniki 20 A na zasilaniu, to trzeba też wziąć pod uwagę, że przecież silnik nie jest jedynym urządzeniem podłączonym na tym liczniku. Czy tak?
  • #13
    mychaj
    Level 33  
    Quote:
    Kolego podaj mi dlaczego w taki sposób obliczasz 🤔

    O co ci chodzi przyjacielu?
    +10% dla rozruchów lekkich, +20% dla ciężkich od prądu nominalnego na tabliczce znamionowej i tak uczą (chyba że uczyli - jak jest teraz nie wiem) w szkołach.
    Nikt kto tej zasady przestrzega nie spali silnika z powodu przeciążenia.
    A ty niepotrzebnie wprowadzasz zamieszanie.
  • #14
    lukaszek2004
    Level 2  
    Silnik jest używany i nie wybija korków 20A. Jednakże chcialem założyć dodatkowe zabezpieczenie gdyż rzeczywiście na tym odcinku sieci są używane inne urządzenia. Przewody sprawne więc o nie się nie martwię.
  • #15
    stanislaw1954
    Level 43  
    lukaszek2004 wrote:
    Silnik jest używany i nie wybija korków 20A. Jednakże chcialem założyć dodatkowe zabezpieczenie gdyż rzeczywiście na tym odcinku sieci są używane inne urządzenia.

    To daj taki wyłącznik, jaki zaproponował qadam12 z prądem 14 A mieszczącym się w zakresie tego wyłącznika.
  • #17
    lukaszek2004
    Level 2  
    oki, dziękuję wszystkim za pomoc :)
  • #18
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    lukaszek2004 wrote:
    Przewody sprawne więc o nie się nie martwię.

    Co to za ocena przewodów. Należy znać przekrój przewodów całej instalacji.
  • #19
    kristofss
    Level 12  
    Witam,podłącze się bo mam pytanie podobne. Zakupilem łuparke z silnikiem 7,5kw 1445 obr podłączonym w trójkąt. Wybija mi wyłącznik b20 hagera przy starcie,instalacja w domu 4 letnia. Mam pytanie,czy jak zrobię gwiazda-trójkat, może przestać czy raczej nic to nie da. U gościa co kupiłem działał prawidłowo. Czy wymiana na c20 ewentualnie. Dzięki
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    kristofss
    Level 12  
    Skoro silnik pobiera 80A na rozruchu to 5 x In przy b20 , nie powinno wybijac jeszcze? Drugi mam 4kw startuje w trójkącie i nigdy mi nie wybiło. Dzięki