Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania - Scania R440 2012 padł COO7

krisek66 12 Apr 2017 13:06 3759 24
Texa Poland
  • #1
    krisek66
    Level 12  
    Witam.. Mam problem z odblokowaniem EMS. Padł COO a wraz z nim oprogramowanie, został z reanimowany (wgrany nowy soft) i teraz EMS i COO sie nie widzą.... jakieś sugestie ( posiadam narzędzia )
  • Texa Poland
  • #2
    saron22
    Trucks specialist
    Chyba najszybciej i najprościej byłoby wstawić zestaw COO+EMS i byłoby po problemie ale domyślam się, że szukasz rozwiązania aby nie wymieniać EMS.
  • Texa Poland
  • #3
    krisek66
    Level 12  
    Problem jest taki że kody które otrzymałem z serwisu nie pasują. Albo ktoś juz wymieniał COO i zakupił nowe klucze, albo złe kody podali, albo..... już sam nie wiem.
    Robię jeszcze raz odblokowanie 12h i zobaczę, Jak nie pójdzie to tylko na stół i sczytać eeprom
  • #4
    kredka1974
    Level 10  
    Krisek66 witam jak ci to poszło? Mam podobny problem. Padło coo7, mam nowe ale nowe i stare nie widziane jest przez sdp (unknown module). Mam kod, pasuje, testowałem na LAS, ale nie moge odblokować ems i coo7, opcja 12h też nie działa, ale moge wszystko z LAS, co nie jest potrzebne przy wymianie COO7 na nowy. Chyba trzeba w ems zrobić virgin albo wymienić też ems na nowy, tak myśle. Jakieś sugestie!
    Z góry dziekuję za pomoc!
  • #5
    WloczykijMalaMi
    Level 15  
    Z tego co ja pamiętam a trochę tego było, jak padnie COO wkładasz drugie DOBRE, ważne żeby nowa wersja była taka sama jak wyjęta 250kb/s lub 500kb/s inaczej programowanie nie pójdzie no i oczywiście kody.
    Samo programowanie drugiego dobrego sterownika, SDP3 zbiera informacje z ICL i tyle jeśli chodzi o COO. Chyba że ktoś kombinuje na siłę.....

    Pozdrawiam WiMM
  • #6
    saron22
    Trucks specialist
    kredka1974 wrote:
    Krisek66 witam jak ci to poszło? Mam podobny problem. Padło coo7, mam nowe ale nowe i stare nie widziane jest przez sdp (unknown module). Mam kod, pasuje, testowałem na LAS, ale nie moge odblokować ems i coo7, opcja 12h też nie działa, ale moge wszystko z LAS, co nie jest potrzebne przy wymianie COO7 na nowy. Chyba trzeba w ems zrobić virgin albo wymienić też ems na nowy, tak myśle. Jakieś sugestie!
    Z góry dziekuję za pomoc!


    Masz za starą wersje SDP3 dlatego i Coo i EMS widzi ci jako nieznane urządzenie. Po aktualizacji SDP3 programowanie pojdzie.
  • #7
    szyniu
    Level 20  
    Ja też uważam że problem z nierozpoznaniem to problem w wersji sdp3 że jest za stara ale jeśli chodzi o problem z nie działającymi kodami to czegoś takiego nie przerabiałem, wszystkie coo7 które wymieniałem czy to nowe czy po naprawia które byłe przeprogramowane tak aby były rozpoznawane jak nowe wystarczyło ustalić szybkość szyny czy automat czy manualny (bo jest różnica na płycie) i programowanie sops z ICL i kodowanie przez kody EMS i COO,
    i zawsze działało, jest możliwość programowania bez kodów prze Xcom ale nie korzystałem z tego rozwiązania.
  • #8
    kredka1974
    Level 10  
    Witam!
    Dzięki za szybką odpowiedź wszystkim! Podejrzewam inną wersję COO7! Moduł widoczny w XCOM, ale nie w sdp3 (najnowsza wersja!) W czasie scanu sdp powinien zapytać o "spare programming" a tak sie nie dzieje! Nie sprawdziłem XCOM czy może zmienić predkość CAN. A tak dla informacji, według procedur Scanii, COO7 żeby wymienić, niezbędne jest wylogowanie EMS i COO7, pewnie jak COO7 uszkodzone, podczas procedury wylogowuje tylko EMS ( nie wiemy czy to sie dzieje tylko w tych 2 modułach, może też wylogowywać ems+coo z innych też!). Potem nowy i teraz 2 źródła informacji:
    1: spare programming+lock
    2:lock+spare programming
    Ale to na razie nie problem bo nie moge dojść do tego momentu!
    Nie pomyslałem tylko o prędkości CAN, chyba mam na stałe 250 ale sprawdze czy nie auto.
    SDP3 wersja 2.34 więc nie za stara na scanie 2012.
    Acha i teraz sprawdziłem, SDP3 nie może ustawiać szybkości CAN, robi to automatycznie, interfejs KVASER jest nie konfigurowalny, ale nie testowałem go przyznam sie na 500, w XCOM jest opcja wiec sprawdze. W XCOM jest opcja recovery, ale trzeba podłączyć jakiś flash program Gadget albo DMec a o takowych pewnie forum jeszcze nie słyszało, przynajmniej ja!
    A jeszcze jedno XCOM nie odblokuje żadnego modułu! Bez pinu sie nie da i XCOM nie robi virgin czy unlock! Można zmienić vin, serial i tak dalej ale imma sie nie da, chyba tylko w starych (tylko z pilotami) próbowałem i nic, moduły muszą być unlock dopiero SOPS i wyłączenie imma i lock znowu.
    Kolego Szyniu, nie ma problemu z kodami są dobre , ale moge pin wpisać tylko w LAS i przyjmuje, jak robie unlock ems+coo7 błąd, nie może ukończyć, i nawet nie pyta o pin! 12h unlock to samo.
  • #9
    szaman108
    Level 31  
    Witam

    Podaj numer nadwozia samochodu.
  • #10
    szyniu
    Level 20  
    Miałem taki przypadek że sdp nie łączył mi się z pojazdem, w procesie rozpoznawania nie widział żadnych sterowników i był błąd, po podpięciu przez Xcom wykrył sterowniki i normalnie się połączył jak się później okazało właściciele pojazdu mieli Jaltest i kasowali sobie serwisy i nie dopracowanie programu powodowało zmiany w SOPS przez co był problem z połączeniem sdp, nie było żadnych błędów na wyświetlaczu itd aż do momentu jakiejś usterki coo gdy na desce pojawił się błąd COO i normalną diagnostykę można było wykonać tylko Jaltestem potwierdziłem tą info na szkoleniu jaltesta ale nie wiem czy rozwiązano ten problem ale ja żadnego serwisu jaltestem nie kasuje. Może u ciebie doszło do takiego zamieszania wszystko było dobrze aż do momentu gdy padł coo.
    A odnośnie szybkości transmisji myślę że jest 500 ale podaj vin to można to sprawdzić pod vin
  • #11
    kredka1974
    Level 10  
    Witam!
    Podejrzewam że 500 jest w nowych euro6, musze sprawdzic nr COO7 który klient sobie kupił ze scanii. Jaltest skasował serwisy i skopał SOPS? To dziwne. Sdp sprawdza przy skanowaniu integralność modułów, u mnie jest chyba ok. Jak mam stary założony, to scan leci bez problemu, jak nowy, zatrzymuje sie na SOPS i prosi o nowe źródło sops, więc podaje ICL. Możliwe że jak nie ma w COO7 sops to diagnoza go widzi jako Unknown. Co do mojego wozu, jak pamiętam stary COO7 nr zaczynał sie na 200 a nowy na 277, moge podać nr ale jestem 40km od tego warsztatu.
    VIN:XLER6X20005299298
    Zastanawiam się, mam stary SOPS jeszcze z przed usterki, config data też, jakby uzyć xcom i powpisywać dane do COO7 starego? W sops jest nr seryjny, może mam też config z XCOM? Rok temu robiłem w niej PTO więc trochę danych zostało.
  • #12
    szaman108
    Level 31  
    Czyli kijent kupił nowy coo z serwisu scanii tak
  • #13
    kredka1974
    Level 10  
    Tak kupił sobie nowy w scanii, ale nie znam szczegółów, pewnie po vin, ale nie ma gwarancji że złośliwie dali mu inny!
  • #14
    szaman108
    Level 31  
    Jeśli jest nowy ze Scanii to do programowani musisz miec sdp3 wersja 2.38.4 twoja baza danych w sdp3 nie ma tego numeru części.Scania zawsze ma coo z najnowszym numerem części.Na naklejce coo będziesz miał date produkcji. Do tego samochodu przeznaczony jest COO z czerwoną szyną can o prędkości 500kb/s numer części 2779636

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jak możesz to wrzuć tu na forum zdjęcie naklejki z COO.

    Dodano po 22 [minuty]:

    Tu masz jak sprawdzić program czy obsługuje dany numer części.Numer z naklejki musi być w tej bazie danych.Chyba że ktoś naprawiał COO i na ramie wgrał wsad ze starszego COO wtedy nie sprawdzi jeśli nie masz danych o tym wsadzie.
  • #15
    kredka1974
    Level 10  
    Kolego Szaman i tu pewnie siedzi problem, nie spodziewałem sie , że tak może być ale to ma sens, dlatego nie robi spare parts programming! Kombinuje update i dam znać!
    Dziękuję wszystkim a specjalnie koledze Szaman, bo rzeczywiście spawdziłem i mój obsługuje do nr 27215xx a nowy napewno jest 277xxxxx!
    Ciekawe co by sie stało jakbym ten nr zmienił z xcom, albo w starym zapisał taki jaki był?
  • #16
    szaman108
    Level 31  
    Jeśli chodzi o COO i EMS w Scanii z imo to dopiero jest wierzchołek góry lodowej.Serwis na pewno sprzedał prawidłową część chodzi mi o wyposażenie sterownika i szybkość magistrali can.
  • #17
    kredka1974
    Level 10  
    Pewnie jest 500 na red can , bo jest automat. Jak zrobie update sdp, to pewnie pójdzie, ale martwi mnie dlaczego nie może rozblokować starego zestawu, może nie trzeba jak nowy sie programuje? Spróbuje nadpisać id starego coo jak bedzie możliwe bo ostatnio jak chciałem uruchomić opcje immo w nim to mnie wywalił, znalazłem w sops id.
  • #18
    szyniu
    Level 20  
    Jak będziesz programował nowy nie musisz rozbalowywać starego zestawu masz kody i to wystarczy, jak pisze kolega wyżej jak to jest nówka z serwisu to na pewno masz nowy numer urządzenia.
  • #19
    kredka1974
    Level 10  
    Spróbuje, miałem za dużo niewiadomych, bo stary niewidoczny ( bo eeprom wysypany więc sdp nie widział ID), nowy bo "za nowy" dla mojego sdp i zgupłem! Scania oficjalny biuletyn wyraźnie twierdzi, że należy rozblokować EMS+COO7, potem przełożyć nowy, ponownie uruchomić sdp i wykonać spare programming, potem lock ems+coo7, ale może i nie trzeba. Ale pisze jeszcze, że nie odblokowany EMS przez immo ( mój przypadek), nigdy nie zostanie odblokowany przez pin i 12h! Boje sie uszkodzić COO7, a wygląda, że trzeba bedzie wymienić na nowe EMS też.
    Jak myślicie, ma to sens?
  • #20
    szaman108
    Level 31  
    Jeśli masz oryginalne kody od tego samochodu to nie problem,potrzebujesz kod kryptujący i kod pin.Zakładasz coo i jak tylko uruchomisz program podczas odczytu zaproponuje Ci abyś przetransferował plik sops z liczników ICL do COO ponieważ najlepiej pasuje do reszty sterowników,robisz to.Sterownik silnika odblokujesz nawet jak będzie z innego samochodu warunek musisz mieć do niego kod pin ten którym został zaprogramowany.Odblokowanie 12-to godzinne możesz zrobić i zrestartować w ten sposób COO i EMS tylko jeśli obydwa sterowniki są od pary,jeśli są kombinowane to nic z tego.Jeszcze jest opcja jeśli sterowniki są od pary robisz odblokowanie 12-to godzinne i zamawiasz w scanii przerobienie pliku sops z opcją usunięcia imo.Scania przerabia ten plik i wysyła do dealera scanii gdzie jest samochód po upływie 12 godzin mechanik wpisuje kod który został wygenerowany podczas uruchomienia odblokowania czasowego i po wpisaniu kodu przechodzi do opcji ,,przeróbka" i tam wybiera odpowiednie zakładki,pobiera przerobiony plik sops i instaluje w samochodzie.Po tej operacji imo jest usunięte.W tym przypadku można w przyszłości wymieniać sterowniki bez stresu.W zeszłym tygodniu wymieniliśmy 3 sterowniki silnika i jeden COO plus zamówienie nowego pliku sops mechanik myślał że jest uwalony coo założył używany nawet go nie przypisał wywaliło mu komunikat,że na pliku sops dokonano manipulacji.Są jeszcze inne metody,opisane tu prze zemnie są stosowane w aso,te stosowane poza aso też działają i jest ich więcej:-)opisałem te które osobiście stosowałem,jeśli są jeszcze inne może ktoś coś napisze aczkolwiek Ci którzy robią to prywatnie nie chętnie się dzielą wiedzą.
  • #21
    kredka1974
    Level 10  
    Dzięki szaman! Z tego co wiem to nie tylko "do pary" ale musi ems być odblokowane przez immo ( zezwolenie na start) przy tych procedurach, bo inaczej 12h odblokuje wszystko (oprócz BBS) ale nie EMS i EMS do wymiany. Spróbuje dzisiaj dodać COO bez odblokowania. Tak jak mówisz logiczne jest że powinno pójść, bo wszystko jest z tego wozu. Ciekawe co tak boli te COO, lutowanie? Znalazłem firmy co reanimują i podobno wymieniają proca, jeszcze go nie czytałem, może wpadnie mi w rece jakiś to poćwiczę. a w między czasie już dzwonił sąsiad w jego scanii też padło COO ;)
  • #22
    szaman108
    Level 31  
    Teraz jest na to epidemia następny rzut będzie w lecie gdy temperatury skoczą do najwyższych i przyjdzie jakieś załamanie pogody i nagły spadek temperatury:-) Co roku to samo,latem jeszcze dochodzą chłodnice olejowe.
  • #23
    kredka1974
    Level 10  
    Wiesz dlaczego? Bezołowiowe luty! Oszczedzają na łowiu 2-5g na elektronike, a zuzyte 25Kg akumulatory leżą po rowach i lasach! W Irlandii dalej uzywają ołowianych blach na okucia kominów i inne na dachach, widać jak biały tlenek ołowiu spływa z deszczówką! Mało tego, dalej używają ołowianych rur na wode!!!! Nie mogłem uwierzyc! Plumber-hydraulik, plumbum-ołów.
    COO7 zaprogramowany, trzeba było odświeżyć program SDP, ale i tak nie poszło od razu, po zablokowaniu, błąd programowania COO, komunikacja z EMS, ale EMS ożył, wiec znowu odblokowanie całości i zablokowanie ponownie i poszło! Ciekawe tylko K factor jest inny niż spodziewany, w starym był 9xxx a teraz jest 7xxx, powinien go skopiować z tacho, ale zobaczymy potem.
    Dzieki wszystkim, bardzo wartościowy temat dla potomnych!
    Ps: Szukam za opłatą dostępu do kodów, propozycje na priv!
    Pozdrawiam Wszystkich!
    Kredka
  • #24
    szaman108
    Level 31  
    Do lutowania domowego czyli dla nas dopuszczalne jest spoiwo o zawartości 60% ołowiu.Firmy które produkują elektronikę lub łączą gotowe elementy są obłożone normami jeśli chodzi o ołów.Irlandii to bardzo specyficzny kraj,trochę tu już siedzę i pomimo upływu czasu nie mogę się do pewnych rzeczy przyzwyczaić.To co pisałeś to prawda mogę potwierdzić na temat ołowiu.A akumulatory zbieraj i na złom dobrze płacą za kilo w Irlandii od 40 do 60 centów.
  • #25
    BanTir
    Level 15  
    Quote:
    Gadget albo DMec a o takowych pewnie forum jeszcze nie słyszało, przynajmniej ja!


    Taie rzeczy tylko z serwerem Scanii :)