Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 2.0 / 150 / 2013 - Jak sprawdzić czy działa pompa paliwa?

12 Kwi 2017 21:31 4245 5
  • Poziom 8  
    Dobry wieczór,
    Laguna 3, 2.0 dci, 150 KM, 2013 - wtyczka wiązki pompy paliwa ma spalony 1 z 4 pinów co prawdopodobnie jest powodem nie działania pompy.
    Samochód kręci ale nie odpala - brak błędów komputera.
    Chciałbym wykluczyć awarię samej pompy podłączając ją bezpośrednio do prądu z akumulatora.
    Szukam schematu podłączenia lub podpowiedzi jak to zrobić - kostka jest 4 pinowa (wiazka nr RENAULT 8201348602)
    a sama pompa (numer RENAULT 172026517R)

    Z uwagi na zblizającą się Wielkanoc - prośba dosyć pilna ;)

    w sieci znalazłem poniższą fotkę
    Laguna 2.0 / 150 / 2013 - Jak sprawdzić czy działa pompa paliwa?

    a to oryginalna wspomnian wiązka reanault wyceniona przez serwis firmowy na ponad 300 zł
    Laguna 2.0 / 150 / 2013 - Jak sprawdzić czy działa pompa paliwa?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Grubsze kable to pompa, 1-masa, 2-plus.
  • Poziom 8  
    milejow napisał:
    Grubsze kable to pompa, 1-masa, 2-plus.


    Z góry przepraszam za naiwność pytań ale jestem laikiem
    1. czyli jak podłączę pod akumulator prąd do pinu nr 2 i masę do pin nr 1 to powinienem usłyszeć pracę pompy?
    2. czy by uruchomić pompę muszę podłączyć pozostałe piny?
    3. czy samo podpięcie pod akumulator uruchomi pompę czy też muszę zakręcić rozrusznikiem?
    4. czy spalenie pinu wtyczki wiąże się ze spaleniem bezpiecznika a jesli tak to gdzie go szukać?

    tak to wygląda u mnie w oryginale
    Laguna 2.0 / 150 / 2013 - Jak sprawdzić czy działa pompa paliwa?
  • Pomocny post
    Poziom 7  
    tomaszi44 napisał:
    czyli jak podłączę pod akumulator prąd do pinu nr 2 i masę do pin nr 1 to powinienem usłyszeć pracę pompy?
    tak
    tomaszi44 napisał:
    by uruchomić pompę muszę podłączyć pozostałe piny?
    nie
    tomaszi44 napisał:
    czy samo podpięcie pod akumulator uruchomi pompę
    tak
    tomaszi44 napisał:
    zy spalenie pinu wtyczki wiąże się ze spaleniem bezpiecznika
    niekoniecznie
  • Poziom 8  
    Witam wczoraj odkryłem u siebie podobny problem ale udało mi się go doraźnie usunąć identyczna sytuacja grzebałem po bezpiecznikach itd ale nie potrzebnie okazało się że właśnie wypalony styk nie przewodził napięcia... poczyściłem go i trochę zregenerowałem i puki co hula... ale muszę myśleć o nowej kostce.
    Przekaźnik znajduje się w komorze silnika w skrzynce za filtrem powietrza.
    ale myślę że zbadaj najpierw czy masz prąd na kostce jak zrobiłem to miernikiem pociągnąłem minus z aku cienkim kablem i do pinu 2 czyli tego obok spalonego dałem plus wtedy ,mi zaświeciło i było wszystko jasne ale zaśmiecić mam przy kręceniu silnikiem bo wtedy pompa powinna pracować. jak tak będzie to wyczyść styki i powinno być ok
  • Poziom 8  
    Auto trafiło do elektryka - wystarczyła wymiana pinu w kostce i profilaktycznie wymiana
    pompy na nową zdobytą okazyjnie.
    Cała zabawa kosztowała mnie 350 zł (150 pompa + 200 zł robocizna)
    Dla porównania oszacowane koszty naprawy w serwisie Renault:
    - pompa 1400 zł
    - wiązka z kostką 350 zł
    - robocizna 350 zł
    ----------------------
    Razem 2100

    Pięknie dziękuję wszystkim za pomoc.