Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat/Opel/AlfaRomeo/Suzuki/BMW - Charakterystyki czujników (termistorów) cieczy

14 Kwi 2017 11:10 465 2
  • Poziom 18  
    Witam wszystkich kolegów,
    próbowałem poradzić sobie sam, żeby nie zakładać tematu, ale niestety nie dałem rady.
    Chciałbym zamontować w motocyklu czujnik temperatury oleju w miejsce śruby spustowej (M12).

    Znalazłem wiele czujników samochodowych właśnie w tym wymiarze - niestety, nigdzie (nawet na stronie ich producentów) nie ma ich charakterystyk! Planuję użycie tych czujników jako zwykłych termistorów i pomiar za pomocą mikrokontrolera.

    Przykładowe czujniki, które znalazłem:
    Calorstat WS2633 (alfa romeo, fiat, ford, opel, suzuki)
    http://www.calorstatbyvernet.fr/CATALOGUE_CAL...AGE_Adaptative_EN/hAkAAHSu5hpIZkRCVE11U3FkBAA
    FEBI BILSTEIN 18989 (citroen, peugeot)
    http://cars.febi-parts.com/article.php?r_searchInput=18989
    FEBI BILSTEIN 29344 (BMW, Land Rover)
    http://cars.febi-parts.com/article.php?r_searchInput=29344

    Znalazłem jedynie informacje, że np. Calorstat WS2633 to termistor NTC - niestety brak charakterystyki.
    Czy one podlegają od jakiś jeden standard i jest to tak oczywiste, że producent nie udziela informacji?
    Oczywiście mogę zmierzyć sobie jego rezystancję w temperaturze pokojowej (czyli ok. 25C, rezystancja nominalna) i 100C (wrząca woda) i próbować coś dopasować, ale wolę zapytać bardziej doświadczonych kolegów.

    pozdrawiam serdecznie i dzięki za pomoc!
  • Poziom 32  
    Proponuje empirycznie odczytać kilka wartości. Do obliczeń dla konkretnej temperatury służy równanie Steinharta. W linku kalkulator. Link