Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Iveco Daily 35C15 wpadający hamulec

lukaszlublin 15 Kwi 2017 09:14 1776 9
  • #1 15 Kwi 2017 09:14
    lukaszlublin
    Poziom 2  

    Witam forumowiczów,

    Temat był już kilkukrotnie poruszany lecz nie rozwiązany.
    Problem w opadającym hamulcu w Iveco. W czasie hamowania samochodem hamulec idzie aż do podłogi.
    Na postoju kilkukrotnie pod pompowany twardnieje. Wszystko wygląda jakby było OK.

    -nowe klocki
    -nowe zaciski
    -nowa pompa
    -działające serwo
    -szczelne przewody
    - odpowietrzony układ w 100%
    -zero błędów na komputerze dot. pompy ABS
    - ABS sprawny

    0 9
  • #2 15 Kwi 2017 11:33
    ociz
    Moderator Samochody

    lukaszlublin napisał:
    -nowe zaciski

    Które? Tylne się sypią, zwłaszcza po nieumiejętnej obsłudze. Sprawdź skuteczność hamulca ręcznego.

    0
  • #3 15 Kwi 2017 16:42
    lukaszlublin
    Poziom 2  

    ociz napisał:
    lukaszlublin napisał:
    -nowe zaciski

    Które? Tylne się sypią, zwłaszcza po nieumiejętnej obsłudze. Sprawdź skuteczność hamulca ręcznego.



    Auto podczas jazdy hamuje, ale hamulec bierze za nisko i przy zwiększonym ciężarze załadunku ciężko wyhamować.
    Hamulec ręczny działa bez zarzutu.

    0
  • #4 15 Kwi 2017 17:06
    kwok
    Poziom 39  

    Powietrza nie ma i nigdzie nie cieknie a pedał wpada czyli pompa przepuszcza i innej przyczyny nie będzie. Kup ori pompę, zalej markowy płyn a nie no name ze stacji (ja stosuję z powodzeniem Organika) i problem powinien na długo zniknąć. Zamienniki pomp do iveco firmy LPR często są zepsute od nowości lub padają po tygodniu.

    1
  • #5 15 Kwi 2017 21:50
    Hart3
    Poziom 25  

    Przyczyną może być pompa ABS-u,na tę przypadłość mam przygotowane króćce do testowego wyeliminowania z układu.

    2
  • #6 25 Kwi 2018 21:57
    janczuro
    Poziom 2  

    Witam.Rozwiązał kolega problem z wpadającym pedałem hamulca ? Mam to samo Iveco 35C15 z 2010 roku.Wymienione zostały tarcze hamulcowe wraz z klockami,tylne zaciski po regeneracji,ręczny sprawny.Układ na 100 proc jest odpowietrzony.Sprawdzałem pompę hamulcową więc to też odpada.Zastanawiam się nad pompą ABS czy ona może być tego powodem(abs jest sprawny).

    1
  • #7 25 Kwi 2018 22:25
    Staszek49
    Poziom 34  

    Panowie, czy przed wymianą klocków hamulcowych itd. pompa ABS-u była sprawna, bo jeśli tak, to w niewłaściwy sposób odpowietrzono hamulce.
    Układ hamulcowy z ABS-em wymaga nieco innego sposobu odpowietrzania - na forum znajdują się szczegółowe opisy i filmiki.

    2
  • #8 26 Kwi 2018 18:51
    janczuro
    Poziom 2  

    Staszek49 napisał:
    Panowie, czy przed wymianą klocków hamulcowych itd. pompa ABS-u była sprawna, bo jeśli tak, to w niewłaściwy sposób odpowietrzono hamulce.
    Układ hamulcowy z ABS-em wymaga nieco innego sposobu odpowietrzania - na forum znajdują się szczegółowe opisy i filmiki.

    U mnie ABS zimą normalnie się załączał.Tą przypadłość wpadającego hamulca mam już od momentu zakupu samochodu czyli od około roku, tylko że przed naprawą hamulec pomimo że wpadał był w miarę skuteczny.A teraz jest o wiele słabszy,Samochód przejechał około 1000 km więc klocki powinny już się dotrzeć.Układ odpowietrzałem na kilka sposobów,pedał nie rośnie po prostu jest miękki i wpada w podłogę tak jakby pompa hamulcowa była za mało wydajna.Zastanawiam się czy jest to możliwe że pompa ABS jest tak zapowietrzona że żaden sposób odpowietrzania naciskając pedał hamulca nie będzie skuteczny tylko może pomóc podłączenie pompy do odpowietrzania.

    0
  • #9 26 Kwi 2018 20:05
    Megawe
    Poziom 30  

    Mozna sprawdzić jaki jest luz pomiędzy pompą a trzpieniem w serwie. Ważna jest średnica pompy bo mogą być 25,04 mm lub 28,58mm. Jeżeli jest w układzie korektor siły hamowania to też może powodować, że pedał będzie niski tak samo jak "świńskie ogony" na wymienionych miedzianych przewodach. Hamulce można odpowietrzyć bez rozszczelnienia układu. Odkręcamy zacisk, naciskamy kilka razy na pedał hamulca tak aby wysunął się tłok, ustawiamy tak zacisk aby wlot płynu był na górze i szybko wciskamy tłok. Robimy tak po kilka razy, druga osoba może sprawdzać czy w zbiorniczku wraca się płyn z powietrzem. Dobrze jest zastosować specjalny smar do cylinderków hamulcowych.

    0
  • #10 26 Kwi 2018 21:23
    janczuro
    Poziom 2  

    Megawe napisał:
    Mozna sprawdzić jaki jest luz pomiędzy pompą a trzpieniem w serwie. Ważna jest średnica pompy bo mogą być 25,04 mm lub 28,58mm. Jeżeli jest w układzie korektor siły hamowania to też może powodować, że pedał będzie niski tak samo jak "świńskie ogony" na wymienionych miedzianych przewodach. Hamulce można odpowietrzyć bez rozszczelnienia układu. Odkręcamy zacisk, naciskamy kilka razy na pedał hamulca tak aby wysunął się tłok, ustawiamy tak zacisk aby wlot płynu był na górze i szybko wciskamy tłok. Robimy tak po kilka razy, druga osoba może sprawdzać czy w zbiorniczku wraca się płyn z powietrzem. Dobrze jest zastosować specjalny smar do cylinderków hamulcowych.

    Dziękuje za odpowiedz.Czy może kolega napisać czy wymiary średnicy pompy hamulcowej które podał to są wymiary tłoka czy całej pompy.Bo być może w moim samochodzie jest niewłaściwa pompa hamulcowa.Auto miało wymienioną kabinę i zapewne pompa pochodziła też od tej kabiny.Ciekawy sposób odpowietrzania z wciskaniem tłoczka,ja tak robiłem z tylnymi zaciskami (Brembo z hamulcem ręcznym) z tą różnicą że tylne zaciski są wkręcane i w momencie wkręcania odkręcałem odpowietrznik.Miałem je rozebrane(wymiana gumek) a po złożeniu i napełnieniu płynem gdzieś zawsze w nich zostaje powietrze dlatego też tak je odpowietrzałem.Oczywiście układ odpowietrzony był był także tradycyjną metodą.

    0