Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 HDI 2 litry - problem z chłodzeniem silnika.

25 Lip 2005 22:42 7403 21
  • Poziom 12  
    W czasie jazdy zauważyłem, że zaczęła mi migać lampka STOP, a wskaźnik temperatury opadał i podnosił szybkim cyklicznym ruchem w zakresie 80 do ponad 100stopni, wentylator nie chodził. Po zatrzymaniu się i dociśnięciu wtyczki wentylator ruszył i chodził cały czas ,ale temperatura nie spadała. Zauważyłem ,że chłodnica jest zimna , a gdy włączyłem ogrzewanie temp. trochę spadała .Przy zimnym już silniku i przekręceniu kluczyka wskaźnik dalej skacze i przy pierwszym skoku, uruchamia wentylator. Wyjąłem termostat otwierający obieg do chłodnicy i wtedy chłodnica zrobiła się ciepła. Po zalaniu go wszklance wrzącą wodą otworzył się. Po wyjęciu wtyczki z czujnika temperatury i zwarciu przez opornik dwóch z trzech przewodów wentylator się zatrzymuje.Gdzie jest układ uruchamiający wentylator i odczytujący termostat oraz gdzie się znajduje? Jest jeszcze jeden objaw którego wcześniej nie było przed uruchomieniem silnika długo świeci lampka podgrzewania świec , tak jakby był wielki mróz. proszę o pomoc bo już dużo do tego auta dołożyłem i nie stać mnie na serwis.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 39  
    sprawdz sobie płyn w hłodnicy
    tym steruje komputer zdaje się ,i przekażnik wykonawczy, a rezystancja musi być ściśle dobrana do danej temp. -zwykłe włożenie jakiegoś opornika ,nic ci nie powie
    nie wiem czy gdzieś nie brakuje" masy"
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 12  
    Poziom płynu jest dobry, coprawda mając problemy dolałem w drodze trochę wody , ale to chyba nie ma znaczenia. Masę można by sprawdzić ale którą ??
  • Poziom 20  
    masz uszkodzony czujnik [zielony] lub jego owód.
    W 206 hdi gdy komputer wtrysku niema dobrego połączenia z czujnikiem temperatury, lub czujnik
    jest uszkodzony to włącza się wwentylator,bez względu na temperature silnika,wskażnik też będźie
    wariował.Sprawdż ciągłość przewodów od czujnika do komputera wtrysku
  • Poziom 21  
    A czy nie masz przypadkiem zapowietrzonego układu chłodzenia?
  • Poziom 12  
    Układ odpowietrzałem, przy termostacie jest śróbka z dziurką do odpowietrzenia. mierząc miernikiem na wtyczce w stronę jak piszesz komputera wtrysku mam na wszystkich trzech przewodach jakieś obwody . Dzwoniłem do dwóch hurtowni, ile kosztuje taki termostat i okazuje się , że do mojej wersji z 2000r. nie mają. Może ktoś wie jakiego rodzaju jest ten termostat i jak go sprawdzić, żebym załatwiając go miał pewność , że jest uszkodzony. Mam pilne wyjazdy, czy mogę jeździć bez termostatu( narazie jest wyjęty) i z uszkodzonym czujnikiem oraz chodzącym wentylatorem. Wiem , że nie powinnem, ale czy coś się może stać.
  • Poziom 39  
    tak jak się włącza wentyl ciągle[i bez termostatu] to jeszcze nic [silnik niedogrzany ,gorsze walory smarne oleju ,zużycie paliwa wzrasta ,ogólny haos w pracy komputera ,-ale tylko kwestią czasu że skończy się to żle ,bo albo zagotujesz w końcy płyn albocoś innego
  • Poziom 12  
    Stało się , zaliczyłem serwis, ale to nic nie wyjaśniło oprócz tego że czujnik temp. po podmianie nic nie dał, czyli jest dobry. Stwierdzono , że uszkodzenie może być w wiązce, bo po odłączeniu czujnika wskaźnik i tak szaleje, wstępnie, ża sprawdzenie wiązki 320 zł, ale gdy spytałem co jeżeli wiązka okaże się dobra, a uszkodzenie będzie w komputerze, kazali mi się nie martwić bo mają fachowca który to naprawia, i nie będę musiał kupować modułu który kosztuje 4000 zł. Narazie samochód odebrałem i my ślę dalej co robić i jak sprawdzać.
  • Poziom 25  
    Jeśli jesteś z krakowa (okolic) to chętnie pomogę.
  • Poziom 12  
    Niestety jestem z okolic Zawiercia. Ale jeżeli mógłbyś coś podpowiedzieć , z góry dziękuję. W tej chwili dostałem się do tego metalowego modułu co jest pod maską od strony pasażera do którego lecą 3 przewody od czujnika temp. i nie wiem czy wolno mi zdjąć z niego wtyczkę, żeby się coś nie przeprogramowało bez napięcia, czy trzeba najpierw odłączyć nap akumulatora i czy można rozłączyć akum. Nie wiem jak mierzyłem przedtem, ale teraz środkowy zielony przewód tak jakby do niczego nie miał przejścia przy pomiarze omomierzem.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Trzeba wziąść schemat w jedną rękę a miernik w drugą i sprawdzać połączenia, więc Ci na odległość nie pomogę.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    wypnij akumulator ,[zawsze tak trzeba robić aby uniknąć niespodzianek] i przedzwoń te 3 kable tarmosząc je i wyginając ,a najlepiej z użyciem żarówki 21 w 12v i zasilania
    oczywiście wypnij wtyczki z obydwu stron
  • Poziom 12  
    Szkoda że nie mam schematu połączeń. Odpiąłem wtyczkę od komputera ,ale znalazłem na jej stykach tylko 1 z przewodów od termostatu , środkowego nie było wcale, a trzeci miał różne oporności od ok.450 OM do ok.4k względem różnych styków wtyczki, tak jakby zamykał się przez różne obwody. Ponieważ jednak muszęjechać musiałem wszystko skręcić i nadal jest bez zmian. Aby dokładnie zobaczyć gdzie idą przewody, muszę coś więcej porozkręcać bo silnik duży i ciasno.
  • Poziom 39  
    jednym z nich może być masa [masa ,czasem felerna],innym + zasilania dlatego odskakuje gdzieś w wiązkę ,w tej sytuacji pomocny może być schemat
  • Poziom 13  
    zacznijmy od tego ktory rok,z klima czy bez?
  • Poziom 12  
    Jest to samochód z pierwszej połowy 2000 roku; bez klimy, pierwszy właściciel zostawił go w rozliczeniu przy zakupie nowego w komisie salonu peugeota.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    w hdi najczęsciej przecierają się kable biegnące w takim plastikowym korytku, z przodu silnika w okolicy filtra paliwa,
  • Poziom 13  
    sprawdz skrzynke bezpiecznikow na nadkolu tam jest rowniez przekaznik,pod skrzynka sprawdz masy ktore sa tam przykrecone,najlepiej odkrec odczys naskaruj i skrec
  • Poziom 12  
    Pierwszy etap naprawy mam za sobą. Dziękuję wszystkim którzy mi pomagali, a w szczególności zi.ko oraz tytan 58, który popisał się strzałem w dziesiątkę. Przerwa była w korytku z lewej strony filtra paliwa na przewodzie od czujnika. W wiązce przetarte były również jeszcze trzy inne przewody, które wisiały na wlosku grożąc następnymi awariami.
    Pozosało mi jeszcze zalożenie termostatu i jego sprawdzenie. W szklance z wrzącą wodą się otworzył, ale w czasie awarii chłodnica była zimna dlatego go wymontowałem. Muszę do niego kupić jeszcze uszczelkę. Gdybym miał problem z tym termostatem to jeszcze będę prosil o pomoc, na razie wszystkim dziękuję.
  • Poziom 12  
    Aby zakończyć temat chcę napisać ,że po kupnię uszczelki założyłem termostat i jest wszystko super . Jeszcze raz dziękuję.
  • Poziom 14  
    Ja postawił bym na uszkodzony termostat, nie otwiera ci tzw. dużego obiegu chłodziwa, a tym samym chłodnica będzie zimna. bo płyn krąży tylko po samym silniku.
  • Poziom 25  
    Temat założony 3 lata temu. Podejrzewam że problem dawno rozwiązany. Patrz na daty utworzenia zanim zaczniesz komuś pomagać.