Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206 HDI 2 litry - problem z chłodzeniem silnika.

mada 25 Jul 2005 22:42 8063 21
  • #1
    mada
    Level 12  
    W czasie jazdy zauważyłem, że zaczęła mi migać lampka STOP, a wskaźnik temperatury opadał i podnosił szybkim cyklicznym ruchem w zakresie 80 do ponad 100stopni, wentylator nie chodził. Po zatrzymaniu się i dociśnięciu wtyczki wentylator ruszył i chodził cały czas ,ale temperatura nie spadała. Zauważyłem ,że chłodnica jest zimna , a gdy włączyłem ogrzewanie temp. trochę spadała .Przy zimnym już silniku i przekręceniu kluczyka wskaźnik dalej skacze i przy pierwszym skoku, uruchamia wentylator. Wyjąłem termostat otwierający obieg do chłodnicy i wtedy chłodnica zrobiła się ciepła. Po zalaniu go wszklance wrzącą wodą otworzył się. Po wyjęciu wtyczki z czujnika temperatury i zwarciu przez opornik dwóch z trzech przewodów wentylator się zatrzymuje.Gdzie jest układ uruchamiający wentylator i odczytujący termostat oraz gdzie się znajduje? Jest jeszcze jeden objaw którego wcześniej nie było przed uruchomieniem silnika długo świeci lampka podgrzewania świec , tak jakby był wielki mróz. proszę o pomoc bo już dużo do tego auta dołożyłem i nie stać mnie na serwis.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    jannaszek
    Level 39  
    sprawdz sobie płyn w hłodnicy
    tym steruje komputer zdaje się ,i przekażnik wykonawczy, a rezystancja musi być ściśle dobrana do danej temp. -zwykłe włożenie jakiegoś opornika ,nic ci nie powie
    nie wiem czy gdzieś nie brakuje" masy"
  • #3
    mada
    Level 12  
    Poziom płynu jest dobry, coprawda mając problemy dolałem w drodze trochę wody , ale to chyba nie ma znaczenia. Masę można by sprawdzić ale którą ??
  • #4
    tytan58
    Level 20  
    masz uszkodzony czujnik [zielony] lub jego owód.
    W 206 hdi gdy komputer wtrysku niema dobrego połączenia z czujnikiem temperatury, lub czujnik
    jest uszkodzony to włącza się wwentylator,bez względu na temperature silnika,wskażnik też będźie
    wariował.Sprawdż ciągłość przewodów od czujnika do komputera wtrysku
  • #5
    czapajew
    Level 22  
    A czy nie masz przypadkiem zapowietrzonego układu chłodzenia?
  • #6
    mada
    Level 12  
    Układ odpowietrzałem, przy termostacie jest śróbka z dziurką do odpowietrzenia. mierząc miernikiem na wtyczce w stronę jak piszesz komputera wtrysku mam na wszystkich trzech przewodach jakieś obwody . Dzwoniłem do dwóch hurtowni, ile kosztuje taki termostat i okazuje się , że do mojej wersji z 2000r. nie mają. Może ktoś wie jakiego rodzaju jest ten termostat i jak go sprawdzić, żebym załatwiając go miał pewność , że jest uszkodzony. Mam pilne wyjazdy, czy mogę jeździć bez termostatu( narazie jest wyjęty) i z uszkodzonym czujnikiem oraz chodzącym wentylatorem. Wiem , że nie powinnem, ale czy coś się może stać.
  • #7
    jannaszek
    Level 39  
    tak jak się włącza wentyl ciągle[i bez termostatu] to jeszcze nic [silnik niedogrzany ,gorsze walory smarne oleju ,zużycie paliwa wzrasta ,ogólny haos w pracy komputera ,-ale tylko kwestią czasu że skończy się to żle ,bo albo zagotujesz w końcy płyn albocoś innego
  • #8
    mada
    Level 12  
    Stało się , zaliczyłem serwis, ale to nic nie wyjaśniło oprócz tego że czujnik temp. po podmianie nic nie dał, czyli jest dobry. Stwierdzono , że uszkodzenie może być w wiązce, bo po odłączeniu czujnika wskaźnik i tak szaleje, wstępnie, ża sprawdzenie wiązki 320 zł, ale gdy spytałem co jeżeli wiązka okaże się dobra, a uszkodzenie będzie w komputerze, kazali mi się nie martwić bo mają fachowca który to naprawia, i nie będę musiał kupować modułu który kosztuje 4000 zł. Narazie samochód odebrałem i my ślę dalej co robić i jak sprawdzać.
  • #9
    zi.ko
    Level 26  
    Jeśli jesteś z krakowa (okolic) to chętnie pomogę.
  • #10
    mada
    Level 12  
    Niestety jestem z okolic Zawiercia. Ale jeżeli mógłbyś coś podpowiedzieć , z góry dziękuję. W tej chwili dostałem się do tego metalowego modułu co jest pod maską od strony pasażera do którego lecą 3 przewody od czujnika temp. i nie wiem czy wolno mi zdjąć z niego wtyczkę, żeby się coś nie przeprogramowało bez napięcia, czy trzeba najpierw odłączyć nap akumulatora i czy można rozłączyć akum. Nie wiem jak mierzyłem przedtem, ale teraz środkowy zielony przewód tak jakby do niczego nie miał przejścia przy pomiarze omomierzem.
  • Helpful post
    #11
    zi.ko
    Level 26  
    Trzeba wziąść schemat w jedną rękę a miernik w drugą i sprawdzać połączenia, więc Ci na odległość nie pomogę.
  • Helpful post
    #12
    jannaszek
    Level 39  
    wypnij akumulator ,[zawsze tak trzeba robić aby uniknąć niespodzianek] i przedzwoń te 3 kable tarmosząc je i wyginając ,a najlepiej z użyciem żarówki 21 w 12v i zasilania
    oczywiście wypnij wtyczki z obydwu stron
  • #13
    mada
    Level 12  
    Szkoda że nie mam schematu połączeń. Odpiąłem wtyczkę od komputera ,ale znalazłem na jej stykach tylko 1 z przewodów od termostatu , środkowego nie było wcale, a trzeci miał różne oporności od ok.450 OM do ok.4k względem różnych styków wtyczki, tak jakby zamykał się przez różne obwody. Ponieważ jednak muszęjechać musiałem wszystko skręcić i nadal jest bez zmian. Aby dokładnie zobaczyć gdzie idą przewody, muszę coś więcej porozkręcać bo silnik duży i ciasno.
  • #14
    jannaszek
    Level 39  
    jednym z nich może być masa [masa ,czasem felerna],innym + zasilania dlatego odskakuje gdzieś w wiązkę ,w tej sytuacji pomocny może być schemat
  • #15
    psit
    Level 13  
    zacznijmy od tego ktory rok,z klima czy bez?
  • #16
    mada
    Level 12  
    Jest to samochód z pierwszej połowy 2000 roku; bez klimy, pierwszy właściciel zostawił go w rozliczeniu przy zakupie nowego w komisie salonu peugeota.
  • Helpful post
    #17
    tytan58
    Level 20  
    w hdi najczęsciej przecierają się kable biegnące w takim plastikowym korytku, z przodu silnika w okolicy filtra paliwa,
  • #18
    psit
    Level 13  
    sprawdz skrzynke bezpiecznikow na nadkolu tam jest rowniez przekaznik,pod skrzynka sprawdz masy ktore sa tam przykrecone,najlepiej odkrec odczys naskaruj i skrec
  • #19
    mada
    Level 12  
    Pierwszy etap naprawy mam za sobą. Dziękuję wszystkim którzy mi pomagali, a w szczególności zi.ko oraz tytan 58, który popisał się strzałem w dziesiątkę. Przerwa była w korytku z lewej strony filtra paliwa na przewodzie od czujnika. W wiązce przetarte były również jeszcze trzy inne przewody, które wisiały na wlosku grożąc następnymi awariami.
    Pozosało mi jeszcze zalożenie termostatu i jego sprawdzenie. W szklance z wrzącą wodą się otworzył, ale w czasie awarii chłodnica była zimna dlatego go wymontowałem. Muszę do niego kupić jeszcze uszczelkę. Gdybym miał problem z tym termostatem to jeszcze będę prosil o pomoc, na razie wszystkim dziękuję.
  • #20
    mada
    Level 12  
    Aby zakończyć temat chcę napisać ,że po kupnię uszczelki założyłem termostat i jest wszystko super . Jeszcze raz dziękuję.
  • #21
    dariusz1
    Level 14  
    Ja postawił bym na uszkodzony termostat, nie otwiera ci tzw. dużego obiegu chłodziwa, a tym samym chłodnica będzie zimna. bo płyn krąży tylko po samym silniku.
  • #22
    zi.ko
    Level 26  
    Temat założony 3 lata temu. Podejrzewam że problem dawno rozwiązany. Patrz na daty utworzenia zanim zaczniesz komuś pomagać.