Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problemy z wolnymi obrotami Honda Civic 1.3 94r

25 Jul 2005 22:50 10834 5
  • Level 14  
    Witam. Może ktoś z Was będzie w stanie mi pomóc. Mam problem ze swoim autkiem. Od niedawna pojawiły się problemy z wolnymi obrotami, albo sa za wysokie albo tak niskie że gaśnie samochód(odrazu mówie że nie posiadam instalacji gazowej) Silnik gdy zimny pali na ssaniu bez problemu. Czasami obroty skaczą, nie są stabilne. Niew iem co może być przyczyną. Byłem u kilku mechaników! Jeden mówi że może to być wina silniczka krokowego, inny że rozrzadu. W tej chwili sam nie wiem co o tym myśleć. Gdy sprawdzałem prąd na wejściu do silniczka krokowego to utrzymuje sie 0,80V napięcie się nie zmienia nawet wtedy gdy przygazuje. Ten tłoczek co jest w silniczku praktycznie się nie porusza, ale jest sprawny. Nie mam pojęcia w czym mam szukać usterki.
    Macie może jakieś sugestie???
  • Level 22  
    Spróbuj przemyć krokowca powinno pomóc.
  • Level 25  
    A nie masz czasami w aucie gaźnika? W tych modelach z tego co wiem były gaźniki. Regulowało się je od tylu. Może cała sprawa to podkręcić trochę przepustnicę. Sprawdź czy nie wodzą cię za nos. :|
  • Level 14  
    Wiotam. Silniczek krokowy przemyłem i nadal wystepuje problem. So do gaźnika to KingKong masz racje, jest w tym aucie gaźnik i faktycznie jest z tyłu czarne pokrętło do regulacji. Tylko jest taka kwestia, że jak tam ustawie obroty 1000 to właśnie nie utrzymuje mi ich (tzn dopuki nie dodam gazu autko chodzi, jednak gdy wraca do wolnych obrotów to gaśnie. Nie moge tego wyregulować!
  • Helpful post
    Level 25  
    To sprawa może być trudna w tym sensie, że bedzie ci potrzebna pomoc dobrego gaźnikowca. Gaźnik w Hondach jest w znacznej mierze sterowany podciśnieniowo. Może pospadały ci wężyki, albo popękały. Są też zawory termiczne na przewodach podciśnieniowych, które sterują pracą silnika. A może poprostu potrzeba wyregulować skład mieszanki wolnych obrotów. Może dysza wolnych obrotów się przypycha. Ciężko tak na odlęgłość postawić jednoznaczną diagnozę.
  • Level 14  
    Witam. Prawdopodobnie usunąłem usterke. Podczas ściągania gaźnika natknąłem się na delikatnie pęknięty wężyk. Pisałem ze gdy silnik zimny i na ssaniu pracował to nie gasł, jednak gdy temperatura silnika podnosiła się pęknięcie powiekszało się i obroty spadały. W tej chwili pojeździłem troche po mieście i autko ani raz nie zgasło. Jeśli nadal niskie obroty nie bedą spadać do zera to znaczy że to była ta usterka (którą sam potrafiłem usunąć). Przy okazji przeczyściłem gaźnik. Pojeżdze i zobacze.
    Dziękuje wszystkim za pomoc i chęci. KingKong miał w tym wszystkim chyba najwięcej racji. Ale obserwujcie ten temat bo może się jeszcze to zepsuć i wtedy naprawde będe potrzebował pomocy!!! :)