Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia 1.2 HTP 6V 2004 r - wymiana osłony przegubu

16 Kwi 2017 18:34 1758 10
  • Poziom 13  
    Witam
    W mojej fabii muszę wymienić osłonę przegubu zewnętrznego. Wiem, że muszę rozpiąć sworzeń wahacza, mam w tym wprawę przy wymianie tulei. Mam inny pytanie czy przegub z piasty łożyska trzeba wyprasować jakimś przyrządem, czy po prostu wyjdzie bez problemu.oraz czy do wymiany osłony przegubu muszę wyciągać cała półoś ???
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    z piasty powinien ale nie musi wyjść lekko.
    Wygodniej wyjąć całą półoś.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Nie musisz demontować całej półosi,odkręcisz nakrętkę wypniesz sworzeń wytniesz gumę
    jedna osoba potrzyma ci półoś a ty pukniesz młotkiem najlepiej przez jakiś miękki
    metal w przegub i powinien zejść.
  • Poziom 13  
    Myślę o zastosowaniu ściągacza do przegubów https://youtu.be/PuYXxTnriYU pytanie tylko czy podejdę nim bez wyjmowania półosi w tym konkretnym aucie ?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    moto-kord napisał:
    pukniesz młotkiem najlepiej przez jakiś miękki metal w przegub

    Gratuluje podejścia zaraz skrzynie będzie wymieniał. Nie słuchaj bzdur. Ten ściągacz z filmiku też nie jest taki wspaniały jak go zachwalają, mam to wiem. Zamiast niego kup "lejek, stożek do osłon przegubów" i bez sciągania przdgubu wymienisz osłonę.
  • Poziom 13  
    A jakie ten ściągacz ma wady ? Wiesz też myślałem o lejku ale niektórzy mówią, że uszkadza osłony :(
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Z tego co pamięta to tam są chyba plastikowe osłony a jeżeli tak to życzę powodzenia przy zakładaniu lejkiem bez demontażu.
    Kupisz osłony uniwersalne to założysz bez demontażu ale taka osłona długo nie wytrzyma bo jest tandetna.
    Odkręcaj przegub i wyjdzie bez problemu z piasty. Jak masz wprawę i kogoś z trzecią ręką to zbijesz przegub na aucie, jak nie to zdemontujesz przy skrzyni i zdemontujesz go na imadle.
    W 2 godz. wyrobisz się bez kanału z wyjęciem półosi.
  • Poziom 13  
    Grala 1 na wszelki wypadek zaopatrzę się w ściągacz, ma jeszcze pytanko jakim momentem dokręca się tę śrubę z wąsami piasty i czy trzeba jakoś zaginać te wąsy czy one samoczynnie po wkręceniu zabezpieczają przed odkręceniem ?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    magnus27 napisał:
    trzeba jakoś zaginać te wąsy czy one samoczynnie po wkręceniu zabezpieczają przed odkręceniem ?


    samoczynnie pod warunkiem że nowa,
  • Poziom 28  
    magnus27 napisał:
    jakim momentem dokręca się tę śrubę z wąsami piasty

    50NM + 45stopni
  • Poziom 43  
    piotrekwoj1 napisał:
    Gratuluje podejścia zaraz skrzynie będzie wymieniał. Nie słuchaj bzdur.

    Co Ty tworzysz za teorie, weź mnie oświeć bo nie rozumiem?
    Problem ze zbiciem przegubu miałem tylko w przypadkach, gdy auto było długo latane z rozerwaną osłoną, wysuszony i wymieszany z piachem smar skutecznie uniemożliwiał pracę zabezpieczenia przegubu na półosi, w innych przypadkach lekkie pukniecie w przegub i miałem go w dłoni. Ale żeby przy okazji uszkodzić skrzynię to chyba trzeba bardzo chcieć choć ja nie widzę możliwości :D