Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 607 - Kontrolka autodiagnostyki silnika

Manko86 16 Kwi 2017 20:27 1275 6
  • #1 16 Kwi 2017 20:27
    Manko86
    Poziom 3  

    Mam Peugeot 2.0 136 km HDI (rocznik 2008), DIESEL, ale dzisiaj jadąc do kościoła zauważyłem, że nie gaśnie mi Kontrolka autodiagnostyki silnika

    Peugeot 607 - Kontrolka autodiagnostyki silnika

    Jak wyczytałem w instrukcji to kontrolka:

    Cytat:
    Powinna zgasnąć w 3 sekundy po rozruchu silnika. Jej miganie przy pracującym silniku sygnalizuje nieprawidłowość działania systemu wtrysku lub zapłonu. Zachodzi ryzyko zniszczenia katalizatora (dotyczy tylko silników benzynowych).
    Ciągłe świecenie kontrolki wskazuje na niesprawność systemu emisji spalin. Skonsultować się szybko z ASO PEUGEOT


    Jak wróciłem poszliśmy to sprawdzić raz jeszcze i faktycznie kontrolka się świeci i jest komunikat błędu na monitorze, że jest niesprawny system emisji spalin.
    Jednak przed wieczorem poszedłem raz jeszcze rozpalić auto i wszystko OK kontrolka gaśnie, a w statusie błędów nic nie ma. Jednak obawiam się, że to znak, że ten problem będzie powracał. Pytanie co to oznacza jak temu zaradzić? Ktoś przerabiał taki lub podobny problem w autach Peugeot? Może ktoś coś mi doradzi aby to naprawić.

  • #2 16 Kwi 2017 20:52
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    Zrób diagnostykę i napisz kod błędu, podejrzyj rzeczywiste wtedy cokolwieg więcej można będzie powiedzieć inaczej to wróżenie z fusów.

  • #3 16 Kwi 2017 21:03
    Manko86
    Poziom 3  

    Ale jak zrobić diagnostykę przez komputer? Brat ma taki zestaw kupił to w Chinach plus program do tego dostał ten co mają w serwisach i naprawdę dobra opcja, ale to musi brat zrobić więc wtedy może będzie wiadomo coś więcej z takiego podglądu.

  • #4 16 Kwi 2017 22:17
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    Tak najlepiej serwisówką.

  • #6 18 Kwi 2017 02:37
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Sterownik silnika widzi zbyt duże ciśnienie doładowania chociaż elektrozawór wysterowany jest tylko na 1%.
    Powodów może być kilka: uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania, zwarcie jego sygnału do plusa uszkodzony elektrozawór sterowania turbiny lub zacinającą się geometria turbiny.
    Pierwsze dwa wykluczysz (o ile błąd występuje co chwile)patrząc w parametry na włączonym zapłonie i niepracującym silniku. Teraz widać że ciśnienie zadane jest mniejsze niż odczytane. Jeżeli to samo będzie na niepracującym silniku to problem w czujniku lub instalacji. Jeżeli jest podobne lub odczytane jest mniejsze od zadanego to należy te parametry obserwować w czasie pracy silnika na wolnych obrotach. Jeżeli są podobne to problem raczej w zacinającej się geometrii turbiny. Jeżeli na wolnych obrotach ciśnienie odczytane jest większe niż zadane jak widać to teraz w załączniku to uszkodzony elektrozawór sterujący turbiną.
    Co do pierwszego błędu to nie wiem czy czasem nie chodzi o mała ilość dodatku do filtra cząstek stałych ale tu by się musiał ktoś wypowiedzieć co ma większe doświadczenie w grupie PSA.
    Chyba że kiedyś Ci paliwa zabrakło.

    Najlepiej wykasować wszystkie błędy i zrobić nowy odczyt gdy lampka nie zgaśnie. Niektóre błędy mogą być spowodowane awarią która miała miejsce jakiś czas temu i już jej nie ma.

  • #7 18 Kwi 2017 05:49
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    Mam wrażenie że przepływomierz też masz do wymiany ponieważ komputer widzi -49°C a tyle raczej ostatnio nie było ;)

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo