Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik scania r - DT 12.12 vs DC 12.15

maher440 16 Kwi 2017 20:53 738 3
  • #1 16 Kwi 2017 20:53
    maher440
    Poziom 15  

    Witajcie,podpowiedzcie koledzy czym różnią się te dwa silniki od siebie mechanicznie.Na pewno inne są tuleje,pokrywy panewek głównych w dt są przykręcone śrubami torx natomiast w dc łeb szściokątny reszta wygląda tak samo.Musze z dwóch złożyć jeden.

    0 3
  • #2 17 Kwi 2017 15:48
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam

    Do tego dojdzie na pewno inny wałek rozrządu,tłoki,korbowody i pompki.

    0
  • #3 17 Kwi 2017 19:34
    maher440
    Poziom 15  

    Problem polega na tym,że firma''X"robiła remont silnika po przytarcciu silnika i zrobili szlif wału wymienili pierścienie na tłokach,zrobili głowice lecz nie sprawdzili tulejek w krtórych obraca się wałek rozrządu.Niestety poobracały się one i pozatykały kanały smarujące.Po niedługim czasie powycierał się wałek więc wymienili na kolejny,samochód przejechał znowu kilkaset kilometrów i awarji uległo sprzęgło które wymieniłem.Klient odebrał autko z naprawionym sprzęgłem ujechał kilkadziesiąt kilometrów i zaczeło się bardzo dymić z odmy i zaświecać ciśnienie oleju w silniku.Wrócił do mnie i po zdjęciu miski znalazłem kawałki tulejek,blaszki itp.Po sprawdzeniu panewek głównych i korbowych musieliśmy szukać dalej miejsc z których mogły pochodzić zmielone elementy bo panewki były kompletne.Po odkręceniu pokryw wałka rozrządu ukazał się widok poprzesuwanych tulejek wałka rozrządu.Blok silnika,wałek nadaje się na złom reszta części jest ok.Klient kupił kolejny silnik model dc 12.15 z uszkodzonym wałem korbowym lecz blok i wałek są w stanie idealnym a ja teraz muszę do dobrego bloku pozakładać części z uszkodzonego.Jutro będę dokładnie porównywał części z obu silników.

    1
  • #4 17 Kwi 2017 23:17
    szaman108
    Poziom 29  

    Co się do cholery dzieje!Naprawdę zaczyna brakować mechaników z powołania!Mieli rozebrany silnik i nie sprawdzili podstawowych rzeczy,szlifowali wał korbowy a nie sprawdzili wałka rozrządu przecież dokonywali naprawy przytartego silnika!!!No chyba że mechanik wyszedł z założenia,że wałek obraca się dwa razy wolniej od wału i mu w ten sposób nic nie grozi....

    A wracając do sprawy jeśli posiadasz numery silników to w multi możesz porównać numery części,które chcesz ewentualnie zamienić.

    1