Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprawdzenie poboru prądu w aucie.

olo122771jedrek 16 Kwi 2017 23:04 2001 19
  • #2 17 Kwi 2017 00:04
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Mierzysz na wyłączonej stacyjce? Może pobór jest większy niż 10 Amper.

    0
  • #3 17 Kwi 2017 00:09
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    olo122771jedrek napisał:
    Mam pytanko podłączam tak jak na załączonym obrazku i pali mi bezpiecznik w mierniku. Dlaczego?

    Nie włączaj stacyjki.

    0
  • #4 17 Kwi 2017 00:16
    wtełek1
    Poziom 14  

    Pobór prądu wyższy niż 10A i dlatego pali bezpiecznik :P
    Drugi powód to może być włączony zapłon, a jak próbujesz odpalić z miernikiem to już w ogóle :)

    0
  • #5 17 Kwi 2017 00:44
    onepiotr
    Poziom 24  

    W chwili podłączenia zasilania uruchamiane są niektóre podzespoły samochodu i chwilowy początkowy pobór prądu jest spory. Więc na początek zewrzyj miernik i podłącz zasilanie, a potem zdejmij zworę.

    0
  • #6 17 Kwi 2017 12:37
    olo122771jedrek
    Poziom 3  

    domyslam sie ze tak ze jest wyszsz ale co jest powodem auto normalnie odpala laduje ale aku rozladowuje w ciogu 20minut nie wjem co jest pszyczyno i jak to usterke usunoc

    0
  • #7 17 Kwi 2017 12:46
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Jakie auto.

    0
  • #8 17 Kwi 2017 13:16
    piotrek22101
    Poziom 39  

    Jak możesz to odłącz alternator i sprawdź wtedy.

    1
  • #9 17 Kwi 2017 13:27
    Adamcyn
    Poziom 34  

    onepiotr napisał:
    W chwili podłączenia zasilania uruchamiane są niektóre podzespoły samochodu i chwilowy początkowy pobór prądu jest spory. Więc na początek zewrzyj miernik i podłącz zasilanie, a potem zdejmij zworę.

    Bardzo cenna wskazówka.
    Gdyby cały czas płynął prąd powyżej 10 A, to byś to zauważył.

    1
  • #10 17 Kwi 2017 13:28
    klepka-l
    Poziom 12  

    Sprawdzenie poboru prądu w aucie.
    W chwili podłączania miernika zrób zworkę (zielone) jak na rysunku, a następnie ją odłącz i wtedy pokaże Ci jaki jest pobór prądu w stanie spoczynku. Ponieważ w chwili podłączania źródła napięcia urządzenia potrzebują troche energii np. kondensatory muszą się naładować, w radiu i innych urządeniach

    0
  • #11 17 Kwi 2017 13:52
    olo122771jedrek
    Poziom 3  

    c200 2004 rok alternator tez odlaczalem moze chodzi o wlas ciwe w piecie sie miernikiem

    0
  • #13 17 Kwi 2017 14:52
    olo122771jedrek
    Poziom 3  

    narazie wszystkim dziekuje za fachowe porady jutro zobacze i napisze z jakim z kotkiem pozdrawiam wszystkich i dziekuje

    0
  • #15 17 Kwi 2017 16:06
    onepiotr
    Poziom 24  

    Szkoda że nie napisałeś o tym rozładowywaniu na początku.
    Ten samochód jest najprawdopodobniej wyposażony w elektryczną nagrzewnicę. Jeśli rozładowuje akumulator w 20 minut, to nic innego raczej nie zrobi tego, nie robiąc w samochodzie ogniska. Nagrzewnica ma swój bezpiecznik pod maską. Uszkodzony (zwarty) układ sterowania powoduje że jest w pracy od razu po podłączeniu akumulatora. Sterownik jest stałym elementem nagrzewnicy.
    Sprawdzenie poboru prądu w aucie.

    0
  • #16 17 Kwi 2017 22:07
    artbi
    Poziom 19  

    Witam, lepiej nic samodzielnie nie rób, jeśli nie masz pojęcia jak się za to zabrać, najlepiej od książek jeśli już. :)

    0
  • #17 18 Kwi 2017 11:26
    Massive O. Penetrato
    Poziom 9  

    Nie podlaczaj miernika bezposrednio. Uzyj bocznika pomiarowego np. ten

    https://sklep.avt.pl/bocznik-pomiarowy-100a-60mv.html

    ktory wlaczasz w szereg klem. A miernikiem mierzysz spadek napiecia na boczniku. Wartosc pradu znasz z prawa Ohma. Gdy plynie prad 100A to miernik pokarze Ci 60 mV spadku napiecia na boczniku. Jak 100A to za duzo (i mala czulosc) to uzyj mniejszego.

    0
  • #18 25 Maj 2017 23:41
    onepiotr
    Poziom 24  

    Nr vin poproszę. Zobaczymy co w C klasie piszczy ;)

    0
  • #19 31 Maj 2017 22:51
    olo122771jedrek
    Poziom 3  

    WDC2030072R153738 VIN

    0
  • #20 01 Cze 2017 19:59
    onepiotr
    Poziom 24  

    Wstępnego podgrzewania powietrza tu ponoć nie ma. Czasem montowano w silnikach grzałki, ale w CDI nie ma potrzeby.
    Odłącz jeszcze świece. Sterowniki świec żarowych padały tutaj, tylko że wtedy nie grzały w ogóle. Może to inny przypadek ;)

    0