Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

scania p 380 - brak napięcia na czujniku ciśnienia powietrza

17 Kwi 2017 13:21 1905 25
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem z czujnikiem ciśnienia powietrza w scanii p 380. Czujnik jest sprawny tylko nie ma napięcia na czujniku, bezpieczniki są wszystkie nie przepalone gdy jest robiony test urządzeń wskaźniki od powietrza przechodzą na maksa i wracają z powrotem.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 30  
    Witam

    Chodzi zapewne o wskaźniki sprężonego powietrza.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 9  
    tak o ten czujnik
  • Poziom 30  
    samochód rozumie z produkcji po 2004 roku.
  • Poziom 9  
    To jest 2006 rok
  • Poziom 30  
    Czujniki ciśnienia masz wbudowane w sterowniku APS i zasila je elektronika z APS dalej sygnał jest wysyłany za pomocą sieci can,liczniki przetwarzają ten sygnał i za pomocą silniczków krokowych wyświetla wartość na desce.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    florusi05 napisał:
    Czujnik jest sprawny tylko nie ma napięcia na czujniku


    Mnie zastanawia to zdanie... Jaki czujnik jest sprawny?? Jakiego napięcia nie ma??

    Z czujnikami ciśnienia w układzie pneumatycznym jest dokładnie tak jak kolega wyżej napisał. Wartości ciśnienia poszczególnych obwodów idą CANalizą a zegary jedynie wyświetlają te wartości.
    Do zaworu APS dochodzi 5 przewodów. 15, 30 i 31 oraz 2 razy CAN. Najszybszą metodą sprawdzenia całego układu jest wpięcie innego sprawnego zaworu choćby na chwilę. Jeśli wskazówki staną na zero a na displayu wartość ciśnienia w układzie zasilania naczepy będzie równe 0,0 to pewne jest, że APS leży. Jeśli na drugim zaworze nic się nie zmieni to trzeba szukać w kablach. Najczęściej pod kabiną, wzdłuż ramy przed przednim lewym kołem.
  • Poziom 9  
    Tak koledzy zgadza się to co piszecie miałem drugą taką scania przełożyłem elektronikę z jedynej do drugiej i w drugiej działało wszystko a pierwszej jak leżały wskazówki na dechah tak leżały dalej, więc pomiezylem napięcia i na dwóch było po 24v na kolejnych było po 2 v, w tej co nie pokazuje jest tylko napięcie 24v
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    To szukaj uszkodzenia w skrętce CAN.
  • Poziom 39  
    florusi05 napisał:
    na dwóch było po 24v na kolejnych było po 2 v, w tej co nie pokazuje jest tylko napięcie 24v

    Pewnie chodziło o 2x24v czyli 15 i 30 i dwa następne to can. W tej zepsutej jest tylko 1x24v czyli pewnie 30, brak 15 pewnie generuje brak can-a. Przynajmniej tak to zrozumiałem i myślę że chyba najpierw trzeba poszukać zasilania.
  • Poziom 9  
    napięcie 24v jest na dwóch przewodach a brak napięcia 2v
  • Poziom 9  
    dziękuję panowie usterkę znalazłem i usunąłem
  • Poziom 30  
    Witam

    To fajnie że znalazłeś:-)Wypadało by napisać jaka była usterka skoro korzystasz z pomocy forum przyda się to dla potomnych.
  • Poziom 9  
    Przepraszam koledzy że nie napisałem jaka to była usterka już się poprawiam przetarta wiązka pod kabiną na wysokości zawiasu

    Dodano po 7 [minuty]:

    mam pytanie czy w warunkach domowo warsztatowych idzie skasować błąd skrzyni biegów w scanii p380 z 2006 roku komunikat jest w języku angielskim i brzmi tak gearbox malfunction
  • Poziom 19  
    florusi05 napisał:


    mam pytanie czy w warunkach domowo warsztatowych idzie skasować błąd skrzyni biegów w scanii p380 z 2006 roku komunikat jest w języku angielskim i brzmi tak gearbox malfunction


    Odczytaj aktywne błędy sterownika GMS, napisz je tutaj a na pewno coś zaradzimy.
  • Poziom 9  
    wyszło 6 błędów
    pierwszy gsm 13000 pod spodem 59*
    drugi gsm 13003 pod spodem 59*
    trzeci gsm 13200 pod spodem 250
    czwarty gsm 14041 pod spodem 7
    pięty gsm 14002 pod spodem 4
    szósty gsm 14021 pod spodem 4

    Dodano po 2 [minuty]:

    szósty błąd to jest gms 14021 pod spodem 2
    w poprzednich błędach zrobiłem literówkę zamiast gms to wpisałem gsm
  • Poziom 19  
    Podaj jeszcze nr sterownika GMS lub nr VIN.
  • Poziom 9  
    podaję vin VLUP6X20009109211
  • Poziom 19  
    Witam .
    Aktywne błędy wskazują uszkodzenie czujnika wałka wyjściowego skrzyni biegów, lub jego wiązki. Znajduje się on obok impulsatora w obudowie przekładni planetarnej
  • Poziom 9  
    To jest ten czujnik z prawej strony inpulsapora?
    Może wiesz jakie napięcie powinno być na tym czujniku?
  • Poziom 19  
    Witam
    Na początek sprawdź czy nie masz gdzieś przerwanego przewodu. Odepnij kostkę od czujnika, zrób zewrzyj piny w kostce, odepnij kostkę A przy jednostce sterującej GMS i sprawdź miernikiem ciągłość obwodu na pinach 13(przewód fioletowy) i 14 (przewod różowy) jeśli będzie przejście to masz uszkodzony czujnik, jeśli nie będzie to musisz szukać w przewodach...
  • Poziom 9  
    Możesz kolego powiedzieć jak zrestartowac GMS ?
  • Poziom 19  
    Jak naprawisz usterkę to błędy staną się nieaktywne i nie będzie się pojawiał komunikat. Jeśli błąd jest aktywny to nawet komputerem serwisowym go nie usuniesz.
  • Poziom 9  
    Ok dziękuję bo dopiera zaczynam przygodę z naprawami scani
  • Poziom 9  
    jednak padł czujnik pretorski obrotu wału pędnego
    napięcie na tym czujniku wynosi 2,5 v

    Dodano po 3 [minuty]:

    mam pytanie czy można spolszczyć menu w scani p380 z 2007r