Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Toledo 1.9 Tdi - szarpanie silnika

26 Jul 2005 07:49 14783 32
  • Level 11  
    Mam problem z szarpaniem silnika podczas delikatnego przyspieszania przy okolo 2 tys. obr./min. Na biegu jałowym i przy ostrym przyspieszaniu jest OK. Problem ten pojawil sie juz jakis miesiac temu ale po 2-3 dniach zniknał. Tym razem szarpanie pojawilo sie po zatankowaniu auta więc nie wiem czy jest to usterka czy poprostu kiepskie paliwo.
  • Level 20  
    a sprawdzales vagiem czy sa jakies bledy w silniku??
  • Level 18  
    witam na początek wlej do paliwa preparat cztszczący układ paliwowy .pozdrawiam
  • Level 11  
    Jestem raczej laikiem i nie posiadam zadnych urządzeń pomiarowych. Jesli problem nie ustapi to chetnie skontaktowalbym sie z kims kto moglby mi pomoc. Na poczatek sprobuje jakiegos preparatu do czyszczenia układu.
  • Level 18  
    kup ten preparat w aso opel podobno najlepszy
  • Level 20  
    ja kiedys do swojego uzylem srodka do czyszczenia wtryskiwaczy, cena chyba 15 PLN - i dziala ;)
  • Level 11  
    Nie zdążyłem kupić żadnego preparatu bo niestety wczoraj auto padło. Ale objawy są takie jakby nie dostawał paliwa. Przerywa, szarpie gaśnie ale jak wkręce go powyżej 3 tys. i nie spuszczam nogi z gazu to jest OK. Gdy spuszczę nogę z gazu i ponownie wcisnę to auto wogóle przez kilka sekund nie chce iść jakby nie miał paliwa potem znowu odżywa. Nie towarzyszy temu żadne dymienie (to chyba dobrze). Wczoraj wymieniłem jeszcze filtr paliwa i przez jakies 10km bylo dobrze. Chyba dzis wizyta u zaprzyjaznioneo mechanika mnie czeka.
  • Level 20  
    Podejrzewam zapieczone wtryskiwacze - na wysokich obrotach jest wyzsza dawka i jakos sie przeciska przez wtryski a mniejsza nie daje sobie rady. Jesli sie nie myle to szukaj w budzecie ok. 1000 PLN na wtryski bo o ile sie nie myle to w TDI sa nierozbieralne.
  • Level 11  
    Odstawiłem auto do warsztatu koło południa powinienem cos wiedzec. Mam nadzieje ze to nie wtryski ale znajac moje szczescie... to będą wtryski i pewnie przy okazji cos jeszcze się znajdzie. Dzieki za porady.
  • Level 11  
    No to dupa. Padła pompa. Koszt naprawy okolo 1.500. No to pojechałem sobie na wakacje...
  • Level 20  
    No a co w pompie moglo pasc? Mi jak sie kiedys zatarla pompa to mnie to kosztowalo 1000. Chyba ze inflacja...:)
  • Level 11  
    Powiedziano mi w serwisie ze koszt naprawy minimum 1.000 do tego zaplacilem 200 za transport auta na lawecie. Znając zycie ten 1.000 urośnie o jakies 200-300 wiec wychodzi razem 1.500. Co dokladnie jest do naprawy dowiem sie dzisiaj. Mozliwe ze wykorzystaja brak mojej wiedzy w temacie i przeplace koszt naprawy.
  • Level 20  
    no ale w sumie nie ma co sie zepsuc w tej pompie - gdyby krzywka sie wyrobila to nie sadze zeby wogole ci chodzilo auto, a jesli nawet to nie powinno to byc az tak drogie. W tej cenie remont kosztuje, gdy sie zatrze pompa na kolku regulujacym - wtedy trzeba wymienic caly tyl + ewentualnie kopulke z regulatorem dawki bo moze sie wykrzywic i wtedy kosztuje to ten 1000, w starszych pompach to jest tansze bo nie ma takiej dokladnosci jak w tych nowszych pompach. No i nie ma tam nic wiecej co moze pasc - sam kiedys taka pompe rozbieralem.
  • Level 11  
    Chyba jestem za duzym pesymista. Rozmawialem wlasnie z serwisem i podobno nie jest tak zle. Sprawdzili wtryski i sa OK na 100%. Pompe rozebrali i jest tam jakies zuzycie czegos ale nie pamietam nazwy. Podobno uda im sie to poskladac. Problem byl z tego co zrozumialem z jakimis uszczelkami. Ostatecznie maja dac mi odpowiedz okolo 15-16.
  • Level 20  
    O ile dobrze pamietam to jest uszczelka tylko pod kopulka ewentualnie na tylnej czesci tez, no i poza tym to tylko mosiezne podkladki na rurkach paliwowych - nigdzie wiecej uszczelek nie bylo. A gdyby to byla uszczelka ze pompa by Ci ciekla to objaw bylby taki, ze na poczatku trudniej byloby go zapalic bo musialby sobie naciagnac paliwa ale potem normalnie juz by chodzil silnik.
  • Level 11  
    chyba jeszcze jakis zimering tam jest. a zuzyta to chyba jest troszke ta krzywka podobno mozna bedzie jeszcze na niej pojezdzic bo nie jest az w tak zlym stanie. Zobaczymy co powiedza kolo 15-16.
  • Level 20  
    simering? w ktorym miejscu? przeciez jesli masz TDI to pompa jest sterowana elektronicznie i tam nie ma zadnego trzpienia, zeby byl jakis simering czy oring. Chyba ze na tej puszce co wchodza kable, no ale to bylby objaw jak mowilem.
  • Level 11  
    Nie wiem juz co myslec o tym serwisie wlasnie do mnie dzwonili ze caly korpus jest do wymiana i zaczeli operowac kwotami rzedu 2000 chyba przesadzaja. Kazalem im poskladac tak jak jest bez wymieniania i łudze sie ze bedzie dobrze. Malo tego powiedzieli ze moze przyczyna byc jeszcze gdzies indziej. Nie wiem co dalej z tym zrobie. Wydaje mi sie ze oni troche po omacku szukaja przyczyny i juz sie zabezpieczaja ze pompa moze nie byc jedyna przyczyna.
  • Level 12  
    witam
    jedno ci powiem pracuje w bosch servis
    i masz do wymiany sterwer pompy to jest sterowanie el. pompy kupisz używkę z montażem za 1000 a pompe niepotrzebmie ci rozgrzebali i tak nic nie zrobią tylko zjeb,,,, i radził bym ci poszukać w pobliżu zamieszkania servisu pomp a i tak jak ktoś ci sprzeda sterwer to z cała pompą u nas w piekarach śl. koszt 1000 z wymiąna
    pozdro
  • Level 11  
    No i dopiero dziś czyli po ponad 2 tygodniach serwis znalazł przyczynę awarii. Sprawdzili wszystko-zregenerowali (moim zdaniem niepotrzebnie ale tego nie udowodnię) pompę, sprawdzili wtryski, komputer, sterownik podobno wszystko co było możliwe a auto nadal szarpało i chodziło nierówno. Przyczyna okazała się naprawdę głupia. Wiązka przewodów oparła się o rurkę z gorącymi gazami (z tyłu za silnikiem przy turbinie taka około 30cm zagięta karbowana rurka) no i zaczęło zwierać. Niestety i tak zapłacić muszę za pompę i całą diagnostykę. Jeszcze nie znam dokładnej ceny ale będzie to około 2 tys. :(
  • Level 11  
    Mam pytanie. Nie wiem czy dobrze zrozumiałem serwis. Chodzi mi o nazewnictwo. Podobno mam uszkodzony elektrozawór magnetyczny sterujący turbiną (mój problem jest taki czy dobrze zapamiętałem tą nazwę). Żeby go wymienic auto znowu postałoby do przyszłego tygodnia a ja na to nie mogę sobie pozwolic. Odbieram więc dziś auto i chcę kupić tą część i założyć ją samemu albo przy pomocy znajomego mechanika. Warto samemu czy lepiej się wstrzymać?
  • Level 20  
    nie wiem nic o zaworze elektromagnetycznym sterujacym turbina ale wiem ze jest zawor elektromagnetyczny sterujacy bodajze cisnieniem doladowania - chyba kosztuje ok. 300-400 PLN i podczepione sa do niego 3 wezyki gumowe a umieszczony chyba jest na plycie po srodku mniej wiecej pod szyba - samemu mozna wymienic, jesli o ten zawor chodzi. Ale gdzies czytalem, ze te zaworki przedmuchac mozna porzadnie i dalej bedzie wszystko grac :)
  • Level 20  
    Top Gun wrote:
    nie wiem nic o zaworze elektromagnetycznym sterujacym turbina ale wiem ze jest zawor elektromagnetyczny sterujacy bodajze cisnieniem doladowania - chyba kosztuje ok. 300-400 PLN i podczepione sa do niego 3 wezyki gumowe a umieszczony chyba jest na plycie po srodku mniej wiecej pod szyba - samemu mozna wymienic, jesli o ten zawor chodzi. Ale gdzies czytalem, ze te zaworki przedmuchac mozna porzadnie i dalej bedzie wszystko grac :)

    Tak, wystarczy porządnie przedmuchać kompresorem w obu pozycjach tłoczka. Robiłem to w Golfie TDI. Zapchany zaworek objawia sie szarpaniem na wyższych obrotach.
  • Level 12  
    magr77 i jak wymieniłeś ten zawór pytam ponieważ mam identyczny problem passat 94 1.9Tdi
  • Level 20  
    polecam zrobic czyszczenie bez odpowiedzi kolegi - nawet jesli to nie jest u ciebie przyczyna to raczej nie zaszkodzi :)
  • Level 12  
    wiec zrobiłem czyszczenie wymieniłem filtr paliwa szarpania znacznie osłabły ale nadal są tzn raz są raz nie co można jeszcze sprawdzić ?
    pozdrawiam
  • Level 12  
    dziś lecę na niemcy ale jak wrócę w sobotę sprawdzę i dam znać
    pozdrawiam